Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:11

Broccoli schreef:
Ontzettend sneu. Zul je altijd zien: juist op zo'n belangrijk moment!
Ik heb respect voor de manier waarop hij met zijn paard om blijft gaan en voor zijn reactie.


Dit snap ik niet? Hoe had hij in hemelsnaam anders KUNNEN reageren?

Wat doen jullie dan als je paard zo doet? Toch gewoon hetzelfde? Iets anders verergerd de situatie alleen maar. Beetje raar hoor, dat een topsporter respect krijgt voor iets volkomen normaals. Hadden jullie verwacht dat hij zijn paard af ging rossen ofzo?

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:16

Danseresje schreef:
heeft dit nu eigenlijk nog een consequentie voor het team van Canada? Want ze missen nu hun 3e ruiter toch? Doen de andere 2 dan alleen nog maar individueel mee?


Heeft iemand voor mij nog antwoord op bovenstaande vraag? Cayenne misschien?

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:36

Hij doet wat hij kan, meer doen kan gewoon niet, geeft hij zijn paard een schop(zoals sommige mensen hier wel eens adviseren) dan flipt dat dier helemaal. Dit is wel weer een bewijs dat de paarden op dit niveau een apart goede ruiter vragen en dan nog, geen garantie op totale controle. Jammer voor hem dat het net hier gebeurt, wel een prachtig paard.

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:38

Danseresje schreef:
Danseresje schreef:
heeft dit nu eigenlijk nog een consequentie voor het team van Canada? Want ze missen nu hun 3e ruiter toch? Doen de andere 2 dan alleen nog maar individueel mee?


Heeft iemand voor mij nog antwoord op bovenstaande vraag? Cayenne misschien?

Als hij deel uitmaakt van het team en niet de individuele ruiter is dan is Canada hun teamscore kwijt of iig zo laag dat ze laatste worden met het team.

_Snow_White

Berichten: 3193
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:40

Het team ligt eruit :(:)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:52

Is er ook een filmpje niet van de NOS? Kan dat hier niet bekijken in Belgie...

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:54

Bij eurosport de lange versie (gehele dressuurdag)

Ella_
Berichten: 465
Geregistreerd: 16-11-10

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:08

Kan je misschien die andere link even geven. Ik kan het ook niet bekijken.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:51

Als ik het filmpje terug kijk vind ik het weer sneu :(:) Paard was echt even helemaal kwijt.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:46

Wat een stomme titel weer van de verslaggever! : dressuurpaard valt niet te temmen.. pfff.

Inderdaad heel sneu, maar dat heb je met paarden, kan gebeuren. Vorige OS was er volgens mij ook een die het niet trok in de ring (een Portugees??).

Ruiter doet het echt super, blijft heel kalm.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:49

ze hadden beter de titel "dressuurpaard schrikt van regen" ofzoiets...

xVioolx

Berichten: 184
Geregistreerd: 12-03-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:55

Waves schreef:
Broccoli schreef:
Ontzettend sneu. Zul je altijd zien: juist op zo'n belangrijk moment!
Ik heb respect voor de manier waarop hij met zijn paard om blijft gaan en voor zijn reactie.


Dit snap ik niet? Hoe had hij in hemelsnaam anders KUNNEN reageren?

Wat doen jullie dan als je paard zo doet? Toch gewoon hetzelfde? Iets anders verergerd de situatie alleen maar. Beetje raar hoor, dat een topsporter respect krijgt voor iets volkomen normaals. Hadden jullie verwacht dat hij zijn paard af ging rossen ofzo?

nou hij zou gefrustreerd kunnen reageren. hij heeft hier 4 jaar naar toe gewerkt. natuurlijk is het niet goed als je dat doet maar er zijn veel mensen die het wel doen. dus ik vind dat hij best een compliment verdiend hoe hij het heeft opgelost. (dit krijgt hij overgens ook van alle andere bokkers ;) )

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:01

Echt balen....erna was hij weer rustig.

Wel een erg mooi paard....wil hem wel hebben hoor hihihi.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:13

filmpje?? en niet van de nos aub

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:15

Vanuit Belgiƫ kan ik geen enkel filmpje van op de nos website kijken. Dik balen!

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:16

Juut schreef:
Bij eurosport de lange versie (gehele dressuurdag)

Heb je daar een link van? Ik kan het namelijk echt niet vinden.

Sabbientje

Berichten: 4745
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:34

Waves schreef:
Broccoli schreef:
Ontzettend sneu. Zul je altijd zien: juist op zo'n belangrijk moment!
Ik heb respect voor de manier waarop hij met zijn paard om blijft gaan en voor zijn reactie.


Dit snap ik niet? Hoe had hij in hemelsnaam anders KUNNEN reageren?

Wat doen jullie dan als je paard zo doet? Toch gewoon hetzelfde? Iets anders verergerd de situatie alleen maar. Beetje raar hoor, dat een topsporter respect krijgt voor iets volkomen normaals. Hadden jullie verwacht dat hij zijn paard af ging rossen ofzo?

Ehhmm ik heb een keer bij CHIO rotterdam gezien dat een springamazone (weet even niet meer welke en ook niet meer precies welk jaartal) haar paard praktisch door midden sloeg omdat hij niet over een hindernis wilde.
Dus hij had ook zijn frustratie kunnen botvieren op zijn paard.
Niet dat dat helpt, maar er zijn nu eenmaal ruiters/amazones die dat doen.

Gelukkig doet hij dit niet en probeerd hij het dier gerust te stellen.
Vond het heel netjes goed hij het probeerde op te lossen. Helaas voor hem niet gelukt.
Heel zuur, ook voor de rest van zijn team.

Belle_Siem

Berichten: 109
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:07

Je bent wel topsporter voor het oog van de wereld, daar hoort zelfbeheersing ook bij.l

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:13

Goh wat jammer zeg.. :\

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:37

Echt heel sneu, maar hij lost het netjes op, vooral de "beloning" als hij de ring uit loopt. Heel zonde, maar helaas blijven het levende dieren wat dat betreft. :(:)

corina21
Berichten: 6306
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Landenwedstrijd dressuur: David Marcus uitgebeld (film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:44

heb respect voor die man,zo rustig en beheerst de ring verlaten,

gummie
Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:47

Misschien een rare reactie, maar iedereen vindt het sneu voor hem (en dat is het natuurlijk ook!!) maar ik vraag me dan af: wat maakt dat dit paard zo vreselijk in de staak gaat? Vind dat ook sneu voor het dier namelijk. Vat dit aub niet op als kritiek op de ruiter!! Want dat zeg ik niet. Misschien was de spanning het beest gewoon te veel geworden, en is dit een uiting van pure stress. Hoe dan ook jammer dat het beest zo gestresst is dan... -O-

Ik heb overigens geen bijzonder respect voor de ruiter, want vind het niet meer dan normaal dat je op deze wijze de ring verlaat. Had iemand hier dan verwacht dat ie het beest de ring door zou rammen dan??

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:06

gummie schreef:
Ik heb overigens geen bijzonder respect voor de ruiter, want vind het niet meer dan normaal dat je op deze wijze de ring verlaat. Had iemand hier dan verwacht dat ie het beest de ring door zou rammen dan??


Nee. Maar ik vind de ruiter heel veel rust uitstralen, en wat ik ook zag was dat hij z'n paard ook werkelijk in z'n waarde liet. Dat is natuurlijk erg subjectief, maar wel precies waar het ruitergevoel om draait: nuance. Niet iedereen weet op een dergelijk moment datzelfde uit te stralen, en dat is ook niet erg, want het zijn ook mensen. Maar ik heb er wel waardering voor als iemand het doet. Ook het rijden zelf vond ik knap, omdat hij toch netjes bleef zitten op sprongen en acties die ook nog wel eens tot andere gevolgen kunnen leiden.

Maar daarnaast, ach, heb ik eigenlijk wel respect voor de meeste ruiters op de OS. Omdat ze toch best kunnen rijden :j

naomisnip
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:17

Echt Sneu . :(

gummie
Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:33

Shadow0 schreef:
gummie schreef:
Ik heb overigens geen bijzonder respect voor de ruiter, want vind het niet meer dan normaal dat je op deze wijze de ring verlaat. Had iemand hier dan verwacht dat ie het beest de ring door zou rammen dan??


Nee. Maar ik vind de ruiter heel veel rust uitstralen, en wat ik ook zag was dat hij z'n paard ook werkelijk in z'n waarde liet. Dat is natuurlijk erg subjectief, maar wel precies waar het ruitergevoel om draait: nuance. Niet iedereen weet op een dergelijk moment datzelfde uit te stralen, en dat is ook niet erg, want het zijn ook mensen. Maar ik heb er wel waardering voor als iemand het doet. Ook het rijden zelf vond ik knap, omdat hij toch netjes bleef zitten op sprongen en acties die ook nog wel eens tot andere gevolgen kunnen leiden.

Maar daarnaast, ach, heb ik eigenlijk wel respect voor de meeste ruiters op de OS. Omdat ze toch best kunnen rijden :j


Dat sowieso ;) Je hoort mij niet zeggen dat dat niet zo is :D

Maar het is net alsof we steeds maar respect moeten hebben voor dingen die normaal horen te zijn. Mijn respect heeft ieder mens, je kunt het slechts verliezen. Dus mijn respect heeft deze man hoe dan ook, TENZIJ hij het niet op een sympathieke manier zou oplossen. Mijn respect wordt niet groter voor hem doordat ie het op de juiste manier oplost, het wordt slechts kleiner als ie het om een incorrecte manier zou oplossen. (maar ja, idd, dat is wel subjectief)

Ik vond hem overigens ook prettig overkomen, rust uitstralen, etc. Als je bedoelt dat dat een voorbeeld is voor een ieder, dan zeg ik: JA, helemaal mee eens :)