Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:28

Er zijn trouwens ontzettend veel mensen op de Ranch geweest, waaronder de slachtoffers van de vuurwerkramp. Als ik kijk hoeveel het voor mij betekend heeft, zullen er ongetwijfeld veel groepen zijn die zich nu afvragen wat ze kunnen doen.

Ik zal morgen eens gaan proberen om de mensen van de vuurwerkramp (de organisatie erachter dan he) te contacten, zij zijn immers bekend met de media aangezien zij toendertijd in veel kranten en tijdschriften stonden met hun verhaal en hun ervaringen met de Ranch.
Ook zal ik achter de Annemartien stichting aangaan, op deze manier ben ik ook op de Ranch terecht gekomen, zij zetten zich in voor het sponsoren van het verblijf op de Ranch voor mensen met oa een bipolaire stoornis en zijn ook veel in de media geweest.

Kijken of we krachten kunnen bundelen.

Suprice_Iris

Re: Rainbow Ranch verwoest door bosbranden in Spanje *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:36

Tante is hier een paar weken geleden geweest, op de foto's zag het er simpel,maar goed uit.
Zonde dat dit er nu allemaal niet meer is...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:04

Annemartien stichting heb ik in elk geval al benaderd, oa voor meer informatie. Als daar wat wegkomt laat ik het weten.

soraya52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:50

Beste mensen,

Wat is het goed om te horen dat er zoveel mensen zijn die rein willen helpen! Wat een warm hart! Ik hoop voor rein dat hij zijn levenswerk weer kan opbouwen. Het is wel een wonder dat de paarden allemaal terecht zijn. Wat een geluk. Nu hopen dat de brand onder controle komt en er geen mensen meer zijn die brandende sigaretten uit het raam gooien. Weet iemand iets over de kleine dieren?

In gedachte in Spanje!

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:15

Hoi iedereen,

Ik heb me net aangemeld bij dit forum (al wel vaak er geweest om dingen te lezen) ivm dit onderwerp over Rein en de rainbow ranch.
Ook ik ben er geweest en de plek, Rein, de paarden, honden, pony's, etc hebben een plek in mijn hart en die breekt nu ik dit gehoord heb over de brand.
Hoe kunnen we dan met zijn allen die willen helpen op wat voor manier dan ook de handen ineen slaan?
Vooral inderdaad mensen uit Volendam (zij kunnen de media opzoeken) en mensen zoals ik en anderen die er geweest zijn.
Ikzelf denk dat als iedereen nu Hart van Nederland mailt/belt en de stichting van de rainbow ranch in Nederland (zie de site) oa in Uddel met Inge Umbgrove dan moet er toch een gezamelijk punt kunnen komen voor mensen die geld willen storten of zelfs daarheen willen om te helpen?
Ik hoop dat bv een HvN dat kan organiseren met de stichting dan als er zoveel mensen zijn die willen helpen.
Rein heeft dat ook nodig hij kan dit niet alleen (heeft zeker de wil wel!!).
Ik zou graag zien dat er 1 punt komt waar iedereen zich kan melden of een rekening nummer waar mensen geld kunnen storten.
Iemand erg goed inderdaad met media????
Misschien sowieso als meederen mailen naar HvN dan komt het onder de aandacht, de wil tot hulp aan Rein!
Ben benieuwd!
In en in triest, ben zo verdrietig erover en ook 1 paard en hond dood vreselijk!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:17

Ik zat er ook meteen mee in gedachten, hoe kunnen we helpen?
Zou ook het liefst heen willen om te helpen. Dus wil graag meedenken/meehelpen met alles. En vast nog meer mensen.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:34

Ik heb ondertussen zelf contact via de mail gehad met Reinaard (oprichter Ranch), hij is blij dat de paarden weer terecht zijn en heeft de wil om het weer op te gaan bouwen!
Hij vind het fantastisch dat zoveel mensen met hem/hun meeleven en wil dan ook bedanken daarvoor.

Praktisch gezien:
Er blijkt een enorme behoefte aan financiele hulp, daar het verzekeringstechnisch niet al te best is. Het is op die manier het handigst om financieel gesteund te worden, hij kan dan alle spullen die nu nodig zijn aanschaffen en een idee krijgen in welke mate er her-opbouw mogelijk is. Op dit moment is die behoefte het grootst, wellicht dat later hulp in de zin van helpende handen belangrijker wordt.

Aangezien inzamelingsacties niet mogen op Bokt en ik denk dat dit via de media wellicht het handigste gespeeld kan worden, zou ik graag in contact komen met mensen die bij de Ranch geweest zijn of er op wat voor manier dan ook baat bij hebben gehad en die eventueel hiermee in de media willen komen.
Zelf heb ik ondertussen ook al mails de deur uit naar HvN en RTL, eerder heb ik meegewerkt aan een artikel in oa de Psychologie en ik heb zelf dan ook geen problemen met het eventueel verhaal doen op televisie, maar wellicht dat iemand een korter lijntje heeft of een beter plan van aanpak.

Ik heb het rekeningnummer van de Ranch gekregen, ik weet niet of dat ik dat wel per PB mag verstrekken aan diegene die hier iets mee kunnen. Ik ga nu naar bed, ga morgen uitzoeken hoe of wat wel mag op bokt qua inzamelen.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door fliertje6 op 24-07-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:36

We zouden ook toestemming aan Bart en Eline kunnen gaan vragen?
Of dit anders namens bokt kan. :)

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:40

Graag, ik ben een leek betreft hoe Bokt in elkaar zit, ken geen mensen achter de schermen dus enige hulp hierbij graag :)

Zou fijn zijn als er op dit forum geld ingezameld kan worden of iig de mogelijkheid gegeven wordt tot, voor deze enorm goede zaak!

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:02

Doet zeer om dit soort berichten te horen/ te lezen. Veel sterkte aan de eigenaren en de dieren.

Lola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:10

Zoals al eerder bericht, ben ik 1 van de mensen die daar geweest is dus ik wil wel meewerken.
Inderdaad even kijken of we op dit forum iets mogen en kunnen met inzamelen want de animo tot hulp is hier enorm!
Anders zit je met een logistiek probleem waar dat dan wel te publiceren.
Voor Ellewies: de Stentor (Apeldoorne Courant) is het regioblad voor de regio waar Rein vandaan komt (Putten) en de nederlandse Rainbow Ranch zit in Uddel dus contact met de Stentor over het afbranden van de Ranch zou erg goed zijn voor publiciteit.
Tevens pakken zij van de Stentor snel zoiets op als nieuws!
Je kan mailen naar de redactie.
Ik woon in Amsterdam maar kom daar oorspronkelijk vandaan.
Ook zitten daar in die regio veel mensen met paarden en geld :), ja sorry maar waar dus als zij dat lezen willen die mensen misschien wel financieel helpen, dat zou dan mooi zijn.
Ik heb gister ook de stoute schoenen aangetrokken en de telegraaf gemaild hopelijk reageren zij daarop, hoe meer dit in de media komt hoe beter maar dan moet er wel organisatie zijn w.b. hulp (financieel) en hoe.
het Spel (psychologische praktijk Amstelveen en Purmerend) is dus waar Inge Umbgrove en anderen bij horen die weer betrokken zijn bij de ranch misschien ook contact met hen?
Hopelijk komt er iets op gang zodat we daadwerkelijke hulp kunnen bieden!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:26

Zoiets had ik eigenlijk wel verwacht. Natuurrampen zijn vaak uitgesloten van verzekeringen en wat heb je aan hulp als er geen gereedschap en materiaal is? Daarnaast zullen er toch weer mobile homes voor de cliënten moeten komen. Lastig, maar de paarden zijn in elk geval nog in leven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:40

soraya52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:42

Erg dat je alles dus af ziet branden er verzekering technisch het een moeilijk verhaal wordt! Ik houd het allemaal in de gaten en wanneer er financieel iets gedaan kan worden dan doe ik daar zeker aan mee. Met de handjes ook graag! Of materialen toezenden noem het maar!

Als er meer duidelijk is lees ik het graag om een steentje bij te dragen. Het is zo'n ramp voor Rein. In gedachte bij Rein!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:48

De opmerkingen over enige rust en bezinning zijn de enige correcte.
Uiteraard is geld een universeel oplosmiddel wát het plan van aanpak voor welke koers ook is en tevens zal de paardopvang niet gratis zijn, doch ´wederopbouw´ is niet zó simpel als opschrijven.
Wanneer hie een streek door brand verwoest wordt kan je wel een huis opnieuw neerzetten doch dat staat daar dan wel op een zwartgeblakerde vlakte waar wat zwarte staken staan.
Dat groeit ook niet zo snel terug als in NL.

http://img01.lavanguardia.com/2012/07/2 ... 60_639.jpg

Een grote brand hier is echt voor zomaar 10 jaar een stop op de locale voortgang.
Het is gewoon echt rúk en even goed nadenken is geboden.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:01

Ik ben al een poos niet meer op bokt geweest maar wil toch even reageren. Mijn vriend belde me net met het nieuws; hij is daar in maart geweest en dat is echt heel belangrijk voor ons geweest. Als ik al in shock ben door het nieuws, dan kan ik me alleen maar een voorstelling maken hoe dat is voor de mensen die er echt geweest zijn en voor Reinard zelf.
Wij willen dan ook heel graag helpen, op wat voor manier dan ook. In ieder geval kunnen we de social media denk ik goed gebruiken!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:08

Ik heb een aantal paardenspullen over, gratis af te halen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:40

Sammie schreef:
Inzamelingsacties (via Bokt) zijn niet toegestaan :)

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help

Dr is wel meer niet toegestaan.
Er is ook wel eens een uitzondering gemaakt.

Dus wellicht valt er te overleggen met B&E....

soraya52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:41

Het is inderdaad waar een plek erop zetten (woning, overkaping en dergelijk) dat kan maar de natuur is helemaal verwoest. Dat groeit niet zomaar weer aan. Wat een ramp!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:42

En al de oproepen om Demi Vermeulen aan een fei pony te helpen dan, dit vind ik toch even wat anders en zeker veel belangrijker.

soraya52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:43

er moet toch een manier zijn om een inzameling te starten! Uitzonderingen op de regel moeten gemaakt kunnen worden. Vinden jullie niet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:28

Hoor net van mijn vriend dat er een groot artikel in de krant staat.

Een locatie op de Veluwe is al bezig met het bieden van hulp. Wellicht kunnen we ons daarbij aansluiten?

Jubee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:32

Wij waarderen enorm de steun die wij lezen op deze website.

Vanavond om 18:30 wordt de situatie omtrendt de Rainbow Ranch Spanje in hart van nederland vertoond. (wanneer ze op tijd klaar zijn met montage)
Anders word het bij de laatte editie van hart van nederland.

Op dit moment zijn de levende paarden weer terug op de ranch in spanje. Vanaf donderdag wordt er bekeken wat de definitieve schade bedraagt en hoe ze hiermee omgaan.
De grootste nood op dit moment is toch het financiele aspect om een herbouw te realizeren.

Later deze week word er op de rainbowranch.nl website omschreven welke vormen van steun het hards nodig zijn.

Nogmaals bedankt,

Met vriendelijke groet,

Jurgen van Beek (zoon van Reinard)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:44

Heel veel succes Jurgen!

PussInBootsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:51

Pfffff, wat een drama. Ik ben net terug uit Portugal, ook daar zijn behoorlijke bosbranden, vanuit het vliegtuig was de omvang het duidelijkst, en idd, dat gaat ontzettend snel! Op het ene punt wordt geblust (voor zover het gaat) op 5 punten ernaast begint het te branden. Dweilen met de kraan open dus.....

Ik hou dit topic en de website in de gaten. Als er handen nodig zijn ben ik weer werkende, op een andere manier help ik graag!