Man bekent tegen rechter ontucht met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:12

Ik zal ook maar even reageren.
Dit gaat nl. over 2 van mijn pony's....
Heb zelf ook een verklaring van ruim 2 uur moeten afleggen op het politiebureau om vervolgens gewoon niks meer te vernemen en het nu dus doodleuk in de krant te lezen.
Belachelijk ook dat er rekening mee gehouden moet worden dat hij al genoeg gestraft is door de samenleving.
Zeker niet door mij, en wat te denken van de pony's en ons?
En dan de onrust al die tijd.
Wekenlang hebben er 's nachts mensen op stal gezeten in de hoop die mafkees op heterdaad te betrappen, sowieso al slapeloze nachten, geen idee hebben wie er dingen deed, waarom heeft hij 3 kasten opengebroken en vernield, diverse dingen gestolen, uiteindelijk duur camerasysteem aangeschaft, de angst van mijn schoonouders die er wonen en nooit meer 's avonds er in het donker onbevangen rondlopen, wat ik voorheen wel deed.
En dan het ergste, de pony's.
Wat een achterlijke vieze idioot moet je zijn om zoiets te doen bij 2 onschuldige dieren, die notabene samen in 1 stal stonden dus gewoon geen kant opkonden.
1 ervan is een lange periode kreupel geweest in die tijd, wij kregen al vermoedens dat er 1 been opgebonden werd zodat de pony maar bleef staan.
ook was er sprake van dat hij ghb gebruikte, wat voor schade en impact kan dat hebben op zo'n dier?
Hij liep er rond alsof hij er jaren kwam, en die cowboyhoed, een grote roze, hing daar gewoon aan iemands kast, hoe ziek kan je zijn?
Van mijn kant totaal geen medelijden voor zo'n persoon, echt niet!
Graag had ik hem willen zien en weten waar iemand het recht en het lef vandaan haalt om zoiets te doen!

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:49

Jeetje... Dit is echt ziek!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:55

Rivjenn schreef:
Heb zelf ook een verklaring van ruim 2 uur moeten afleggen op het politiebureau om vervolgens gewoon niks meer te vernemen en het nu dus doodleuk in de krant te lezen.
Belachelijk ook dat er rekening mee gehouden moet worden dat hij al genoeg gestraft is door de samenleving.
Wekenlang hebben er 's nachts mensen op stal gezeten in de hoop die mafkees op heterdaad te betrappen, sowieso al slapeloze nachten, geen idee hebben wie er dingen deed, waarom heeft hij 3 kasten opengebroken en vernield, diverse dingen gestolen, uiteindelijk duur camerasysteem aangeschaft, de angst van mijn schoonouders die er wonen en nooit meer 's avonds er in het donker onbevangen rondlopen, wat ik voorheen wel deed.
Wat een achterlijke vieze idioot moet je zijn om zoiets te doen bij 2 onschuldige dieren, die notabene samen in 1 stal stonden dus gewoon geen kant opkonden.
1 ervan is een lange periode kreupel geweest in die tijd, wij kregen al vermoedens dat er 1 been opgebonden werd zodat de pony maar bleef staan.
ook was er sprake van dat hij ghb gebruikte, wat voor schade en impact kan dat hebben op zo'n dier?
Hij liep er rond alsof hij er jaren kwam, en die cowboyhoed, een grote roze, hing daar gewoon aan iemands kast, hoe ziek kan je zijn?
Graag had ik hem willen zien en weten waar iemand het recht en het lef vandaan haalt om zoiets te doen!

Oh wat erg meid, als ik dit lees!!
Been op binden, zodat de pony geen kant op kan..
Ik snap zulke ouders niet, wat hebben ze nu bereikt met hun actie, waardoor hij 13 jaar terug er zo goed vanaf is gekomen??? Shame on them!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:09

wat een vetlap. _-:(

LifeLove

Re: Man bekent tegen rechter ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:14

brrrr kippevel loopt over mijn lijf als ik dit lees.
En wat een idiote lage celstraf zeg!
Vreselijk voor die paarden die hiervoor worden gebruikt.
Oh als ik er eentje op heterdaad betrap mag hij bidden dat hij er levend vanaf komt!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:17

Verschrikkelijk om te lezen dit.. En ik dacht in de eerste ook: hoe kan een paard dat toelaten? Je hoort het wel vaker, maar ik begreep het niet.. Maar inderdaad: bij dekkingen wordt ook vaak een been opgebonden, kan het paard niks.. Vond ik er al zielig uitzien, maarja. Maar dat zal die vent dus geweten hebben, arme paarden, die konden dus echt niks doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:27

Rivjenn schreef:

Informeer bij de rechtswinkel of je een schadeclaim kan indienen (via civiele rechter?) Als je de schade aan je bezit (pony is voor de wet ding/gebruiksvoorwerp) kan bewijzen kan je vergoeding eisen voor herstel en kosten vervangend dier gedurende herstel wegens niet volledig kunnen gebruiken van je pony. Laat je alleen heel goed informeren voordat je er aan begint, want het kan lastig worden.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:54

Stallen moeten dus tegenwoordig zware waakhonden hebben doe je als je een halve meter van het hek staat aan wil vliegen. Waar mijn paard eerst stond hadden we zo'n hond, ideal voor dit soort personen, bah verschrikkelijk om hier verhalen te lezen van meerdere slachtoffers.
Begrijp niet dat de "overheid" hier niks aan doet, gewoon sneu.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:00

Wij hadden in de tijd dat hij bij ons kwam 2 honden lopen.Die hebben geen kik gegeven. We hadden zomaar het idee dat hij de honden ook iets gegeven had.Een van die 2 lag vaak bij de buurvrouw voor de deur.De postbode durfde daar de post niet in de bus te doen. Sjoerd kon ongestoord aan de gang....

Lyvre90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 07:14

Bah wat een idioten in deze wereld!

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:45

Een zieke geest.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:43

Jeetje wat een verhaal zeg. Arme pony's. En heel naar om als eigenaar mee te maken.
Beetje vreemde gang van zaken dus, dat je daar niets over gehoord hebt en het uit de krant moet halen. De straf is sowieso veel te laag voor zo'n vergrijp. Hij brengt echt heel veel schade toe.

edit: hoe is het nu met de pony's?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:09

Mijn hemel Rivjenn, wat vreselijk voor je en je pony's !

Hextrasher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:12

Ugh die gast spoort niet, da's toch best wel ziek. Opsluiten en sleutel weggooien ?

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:38

Deze jongen heeft eenaantal jaren geleden ook bij het paard van een oud klasgenootje van alles gedaan..
Zij kwam hem tegen toen ze in de ochtend ging voeren. Ook wij hebben toen heel wat gedaan om ervoor te zorgen dat iedereen zijn foto zag. Ziek in zijn hoofd is die jongen!
Ik snap niet dat de straf zo laag is, maar dat is nou eenmaal in NL zo..

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:43

Jeetje er melden zich steeds meer bokkers, met verkrachte paarden door deze gek!!!! :oo :n Wat erg!!! _-:( -:(- :(

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:57

mbkaatje schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg. Arme pony's. En heel naar om als eigenaar mee te maken.

edit: hoe is het nu met de pony's?

met de pony's is het gelukkig goed

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:01

Gelukkig maar!