Stichting Paard in Nood voor rechter gedaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:43

wat grappig dit.en het stuk grond in heerlen kan ik echt geen manege noemen.je kon er wat paardjes houden erg fijn maar het was echt geen manege daar stel ik mij heel iets anders bij voor.ik heb het stuk gezien ik ben er geweest omdat een vriend vanmij bij hun vrijwilligers werk doet.de paardjes zagen er keurig uit en nu nog steeds.als er een iemand al haar geld aan de paarden geeft is het petra wel soms slaat ze door vind ik met bepaalde dingen en denk ik is dat wel nodig,maar voor haar zijn de paardenen de gezondheid er van het belangrijkste.jammer dat deze man zo met de stichting omgaat,er zouden juist meer mensen zo'n stichtingen moeten steunen,want het is al moeilijk genoeg om een stichting draaiende te houden.

paard in nood succes en ik hoop dat jullie hier nog een extratje uit kunnen slaan.alleen al omdat zo iemand een goede stichting een poot uit probeert te draaien,in plaats te helpen ;)

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:08

gohya schreef:
Wat er in de rechtzaal afspeelt weet niet iedereen.En voordat het zover is,word de verdenking alleen maar meer en meer.Ik zou ook mijn stichting verdedigen,ook al is het op internet.Iedereen moet beide kante horen van het verhaal.En na de rechtzaak zal iedereen weten wie er schuldig is.

Er wordt nu alleen maar met meer modder gegooid als dat nodig is. Als je in je gelijk staat kun je je ook afvragen of je je nu al moet verdedigen en het achterste van je tong moet laten zien. Je onthouden van commentaar en aangeven dat je de rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet, kost minder energie en levert minder negatieve publiciteit op. Iedereen vindt er wat van en heeft wel wat gehoord. Zoek na de uitspraak Bokt maar op. Pas dan kun je verdedigen op feiten waar niemand omheen kan!

caroline_max

Re: Stichting Paard in Nood voor rechter gedaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:25

Bedoel je mij Stichting? Nou ik werk zeker niet voor een opvang van het ministerie hoor, en ook niet voor het ministerie zelf. Daarom vroeg ik me af of jij en vrijwilliger dezelfde zijn. Dan had je namelijk wel geweten wie/wat ik ben/doe.

Maar goed, ik wens jullie heel veel sterkte en succes met deze zaak en wil je dus alleen maar adviseren eens op een andere manier te communiceren met en over andere organisaties. Wat Doc betreft ben ik geloof ik toch wel aardig geinformeerd dacht ik. Dat jullie DA anders contstateerd dan de DA van het ministerie is zeker niet correct (en heb je ook zeker een goed punt), maar wie zegt dat er inmiddels geen actie ondernomen is? Hebben jullie contact met de nieuwe eigenaar?

Mijn punt is niet dat jullie ongelijk hebben hoor, daar weet ik niets van, dus daar kan ik helemaal niet over oordelen. Maar als ik iets hoor hier op Bokt bijv. over SPIN is dat vaak niet op een positieve manier. Dan bedoel ik niet de verzorging van de dieren, maar meer hoe er over anderen gepraat wordt. Je reageerd nu bijvoorbeeld nogal 'bozig' op mij, en verdenkt mij van het werken voor 'de tegenpartij'. Prima hoor, je mag denken wat je wilt maar je reageerd niet echt op wat ik je aangeef.

Voor de duidelijkheid; Stel dat ik bijvoorbeeld een paard heb geadopteerd van Elkenrade, via google kom ik op jullie site (staat een oproep en heel veel duidelijke info op), ik zie dat jullie contact zoeken met nieuwe eigenaren. Aangezien ik mij graag inlees werk ik mij door jullie enorm uitgebreide dossier over deze zaak. Persoonlijk vraag ik me dan af waarom zou ik mij bij jullie melden? Uiteraard kom ik via google ook topics als deze en die van Elkenrade tegen namelijk. ( persoonlijk heb ik toendertijd per PB contact gehad met vrijwilliger trouwens, wat erg prettig verliep en zeer verhelderend was)

Nogmaals, succes en sterkte met de rechtszaak, daar zit natuurlijk geen 1 stichting op te wachten!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:46

Ik ken de stichting en de mensen van paard in nood niet, behalve van wat ik van de vrijwilligers zelf op Bokt lees. En die berichten lijken impulsief geplaatst en vind ik weinig professioneel, zelfs schadelijk voor de reputatie van de organisatie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 18:56

Sammyoo schreef:
Ik ken de stichting en de mensen van paard in nood niet, behalve van wat ik van de vrijwilligers zelf op Bokt lees. En die berichten lijken impulsief geplaatst en vind ik weinig professioneel, zelfs schadelijk voor de reputatie van de organisatie.

hier heb je gelijk in ik neem dit weekend nog even contakt met ze op.want vraag me af of petra wel weet hoe de vrijwilligers tegen andere mensen doen.lijkt me zeker niet gunstig voor de stichting

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:06

Begrijp me niet verkeerd hoor, de mening is niet alleen gebaseerd op Horse Happening, ook andere mensen met ervaringen zijn niet geheel tevreden maar ook niet geheel ontevreden. ;) Ik heb ook de gelukspaardjes, en dan niet zozeer om jullie te steunen maar gewoon omdat ze leuk zijn.

Overigens heb ik ook geen prettige ervaringen via de mail, toen de Elkenrade situatie zich voordeed heb ik netjes gemaild om hulp aan te bieden echter werd hier heel kortaf en bot op gereageerd... helaas!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:31

Het is ook niet gunstig op een openbaar forum allerlei uitspraken te doen naar allerlei andere instanties. Waarom moet je hier je gelijk behalen of medestanders winnen? Waarom besteed je hier uberhaupt moeite aan? Het zou vele malen professioneler zijn geweest als je niks gezegd had als stichting zijnde en dan als je onschuldig bent en niet hoeft te betalen dan komt dat vanzelf in de media (of je bericht de media ervan zodat ze het kunnen noemen) en dan is je naam in ere hersteld.

Juist door hier nu zo'n 'discussie' te voeren over hoe slecht alle anderen het wel niet doen zet je jezelf in een slecht daglicht.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:35

Chaos schreef:
Het is ook niet gunstig op een openbaar forum allerlei uitspraken te doen naar allerlei andere instanties. Waarom moet je hier je gelijk behalen of medestanders winnen? Waarom besteed je hier uberhaupt moeite aan? Het zou vele malen professioneler zijn geweest als je niks gezegd had als stichting zijnde en dan als je onschuldig bent en niet hoeft te betalen dan komt dat vanzelf in de media (of je bericht de media ervan zodat ze het kunnen noemen) en dan is je naam in ere hersteld.

Juist door hier nu zo'n 'discussie' te voeren over hoe slecht alle anderen het wel niet doen zet je jezelf in een slecht daglicht.

maar ik vraag me af of de oprichtster (petra) hier wel van af weet wat hier allemaal gezegt word door haar vrijwilligers.en dat denk ik niet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:42

Wie is er een vrijwilliger dan?

Gebruiker: Stichting?

Want als dat een vrijwilliger is hoeft die dus helemaal niet te weten of een advocaat toestemming geeft je sores op internet te gooien (lijkt me sowieso raar dat een advocaat dat een goed idee vindt?)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:45

Chaos schreef:
Wie is er een vrijwilliger dan?

Gebruiker: Stichting?

Want als dat een vrijwilliger is hoeft die dus helemaal niet te weten of een advocaat toestemming geeft je sores op internet te gooien (lijkt me sowieso raar dat een advocaat dat een goed idee vindt?)

nu even in normale taal want begrijp er niks van,wat is sores???????

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:49

Je shit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:59

Haha, ja dat is slang voor ellende, ik geloof Amsterdams, Jiddisch dus....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:01

Ik heb geen idee. Hier in ons boerendorp noemen we het gewoon sores. Of je shit. Of je gezeur. Of je ellende idd. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:02

Is ingeburgerd

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:06

Ik heb dr geen idee van. de eigenaar van de stichting of woordvoerder maakt regelmatig gebruik van onze rijbak. Ze zegt eigenlijk nooit wat dus veel weet ik er niet van.

Ik weet alleen dat de paarden die ik gezien heb altijd redelijk verzorgt waren en ook echt opknapte... tja

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:20

Ik ga mee met Chaos en caroline_max.

Natuurlijk heeft de stichting het recht zich te verdedigen, maar daar is een rechtszaak voor.

Iemand via internet in negatief daglicht zetten puur om je eigen naam te willen verdedigen is mijn ogen niet rechtvaardig. Nog even daargelaten of dhr. Nijland inderdaad zo schuldig is als stichting, jansangers en keona beweren.

Sammyoo schreef:
Dit topic heeft nu al twee nieuwe Bokkers opgeleverd. <<)

_/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:28

Ach wat is er tegenwoordig nog wél rechtvaardig?
Ik begrijp de stichting heel goed waarom ze dit op internet zetten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:31

Het gaat er niet om of je het begrijpt. Het gaat erom of het verstandig en professioneel is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 07:46

Als er in de media leugens worden verteld komt het toch ook op t.v.?die mensen verdedigen zich toch ook meteen op t.v.Ondanks dat er ook een rechtzaak loopt.
Je hebt gewoon het recht om leugens recht te zetten in de media,om je eigen te verdedigen.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:00

@Gohhya; Ik snap wel wat je bedoelt hoor, en ik snap ook heus wel waarom SPIN hier (of een vrijwilliger ) zo reageerd. Maar het is zeker niet verstandig om de door verschillende mensen al genoemde redenen. Tijdens het vorige topic (Elkenrade) heb ik per PB contact gehad met een vrijwilliger van SPIN ('vrijwilliger' in dat topic). Dit contact verliep op zich gewoon prima, en dat geeft mensen een prettig gevoel bij een stichting. Ik heb vrijwilliger toen ook keurig gemeld wie/wat ik ben, en waarom ik contact zocht enz, en dit verliep verder gewoon positief. Geen idee wie er achter deze Bokt-account zit hoor, maar ik mag toch hopen dat Petra (de eigenaar?) hier niet achter staat.

Maar daar staat tegenover dat op hun site, en in dat en dit topic ze erg negatieve uitspraken over andere organisaties en personen doen, wat mij persoonlijk een erg nare smaak geeft. Ik zal deze stichting echt nooit om hulp vragen om deze reden, en voel mij ook niet zo geroepen om op hun oproep te reageren mbt bijv. de Elkenrade-paarden. Ondanks dat ze heus op sommige punten wel gelijk hebben hoor, daar gaat het mij niet om. Maar dit is echt verre van professioneel, en ipv even een PB te sturen voor duidelijkheid ben ik blijkbaar een gevoelig vriendje van het ministerie? (niet dat ik daar wakker van lig, maar zulke uitspraken lijken me niet zo aardig:P).

Maar stel; ik bied ze hulp aan (onderdak, wei ). Om de een of andere reden loopt dit mis (stel; ik heb de wei zelf nodig). Reden dat ik de wei zelf nodig heb is een relatiebreuk, waardoor ik een beetje labiel ben, en wat emotioneel reageer tegen SPIN. Dan loop ik blijkbaar ook het risico dat ik op een openbaar forum afgekraakt wordt zoals hier gebeurd, of ze nou gelijk hebben of niet. Dát is echt iets wat niet kan als je een bedrijf/stichting of club bent. Al helemaal niet als je afhankelijk bent van donateurs.

Misschien kan iemand de eigenaar van SPIN (Petra?) even op deze topics wijzen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:09

Klopt je hoort niet andere stichtingen of mensen af te kraken,maar dit topic gaat dus over hun eigen stichting die afgekraakt word [door sommige].En als je dan voor de rechter word gedaagt door leugens? dan word je boos en vertel je de andere kant van het verhaal.Aan ieder de keus wie ze geloven.
Maar de rechter zal de schuldige [de leugenaar] wel aanwijzen.
Ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt,en geloof me,je wil je eigen verhaal aan de hele wereld kwijt.
Ik heb het niet gedaan op internet,ik houd de eer aan mezelf.Wat andere ervan denken boeit me dan niet,maar het is zeer teleurstellend als er zo negatief gepraat word over je stichting, wat helemaal niet waar is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:21

Sugarfoot schreef:
Ik ga mee met Chaos en caroline_max.

Natuurlijk heeft de stichting het recht zich te verdedigen, maar daar is een rechtszaak voor.

Iemand via internet in negatief daglicht zetten puur om je eigen naam te willen verdedigen is mijn ogen niet rechtvaardig. Nog even daargelaten of dhr. Nijland inderdaad zo schuldig is als stichting, jansangers en keona beweren.

Sammyoo schreef:
Dit topic heeft nu al twee nieuwe Bokkers opgeleverd. <<)

_/-\o_

ik beweer nergens dat de heer nyland schuldig is.want de rechtzaak loopt nog

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:22

caroline_max schreef:
@Gohhya; Ik snap wel wat je bedoelt hoor, en ik snap ook heus wel waarom SPIN hier (of een vrijwilliger ) zo reageerd. Maar het is zeker niet verstandig om de door verschillende mensen al genoemde redenen. Tijdens het vorige topic (Elkenrade) heb ik per PB contact gehad met een vrijwilliger van SPIN ('vrijwilliger' in dat topic). Dit contact verliep op zich gewoon prima, en dat geeft mensen een prettig gevoel bij een stichting. Ik heb vrijwilliger toen ook keurig gemeld wie/wat ik ben, en waarom ik contact zocht enz, en dit verliep verder gewoon positief. Geen idee wie er achter deze Bokt-account zit hoor, maar ik mag toch hopen dat Petra (de eigenaar?) hier niet achter staat.

Maar daar staat tegenover dat op hun site, en in dat en dit topic ze erg negatieve uitspraken over andere organisaties en personen doen, wat mij persoonlijk een erg nare smaak geeft. Ik zal deze stichting echt nooit om hulp vragen om deze reden, en voel mij ook niet zo geroepen om op hun oproep te reageren mbt bijv. de Elkenrade-paarden. Ondanks dat ze heus op sommige punten wel gelijk hebben hoor, daar gaat het mij niet om. Maar dit is echt verre van professioneel, en ipv even een PB te sturen voor duidelijkheid ben ik blijkbaar een gevoelig vriendje van het ministerie? (niet dat ik daar wakker van lig, maar zulke uitspraken lijken me niet zo aardig:P).

Maar stel; ik bied ze hulp aan (onderdak, wei ). Om de een of andere reden loopt dit mis (stel; ik heb de wei zelf nodig). Reden dat ik de wei zelf nodig heb is een relatiebreuk, waardoor ik een beetje labiel ben, en wat emotioneel reageer tegen SPIN. Dan loop ik blijkbaar ook het risico dat ik op een openbaar forum afgekraakt wordt zoals hier gebeurd, of ze nou gelijk hebben of niet. Dát is echt iets wat niet kan als je een bedrijf/stichting of club bent. Al helemaal niet als je afhankelijk bent van donateurs.

Misschien kan iemand de eigenaar van SPIN (Petra?) even op deze topics wijzen?

ik heb ze net gemaild dan weet ze wat er hier voor een topic is en dan moet ze maar zelf weten wat ze er mee doet

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:28

Het zou wel te gek voor woorden zijn als de eigenaresse v.d. stichting niets weet over dit topic,over wat er door 'vrijwilligers' gezegd word.
Ik zou in ieder geval heel boos worden.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:26

gohya schreef:
Het zou wel te gek voor woorden zijn als de eigenaresse v.d. stichting niets weet over dit topic,over wat er door 'vrijwilligers' gezegd word.
Ik zou in ieder geval heel boos worden.

ja dat zou ik ook worden,ik heb haar vriend gemaild.en dan zal zij het wel te horen krijgen.dus ben zelf ook benieuwd of hun van het topic op de hoogte waren.want hier zou ik zeker niet blij mee zijn