paard in nood succes en ik hoop dat jullie hier nog een extratje uit kunnen slaan.alleen al omdat zo iemand een goede stichting een poot uit probeert te draaien,in plaats te helpen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Wat er in de rechtzaal afspeelt weet niet iedereen.En voordat het zover is,word de verdenking alleen maar meer en meer.Ik zou ook mijn stichting verdedigen,ook al is het op internet.Iedereen moet beide kante horen van het verhaal.En na de rechtzaak zal iedereen weten wie er schuldig is.
Sammyoo schreef:Ik ken de stichting en de mensen van paard in nood niet, behalve van wat ik van de vrijwilligers zelf op Bokt lees. En die berichten lijken impulsief geplaatst en vind ik weinig professioneel, zelfs schadelijk voor de reputatie van de organisatie.
Ik heb ook de gelukspaardjes, en dan niet zozeer om jullie te steunen maar gewoon omdat ze leuk zijn.Chaos schreef:Het is ook niet gunstig op een openbaar forum allerlei uitspraken te doen naar allerlei andere instanties. Waarom moet je hier je gelijk behalen of medestanders winnen? Waarom besteed je hier uberhaupt moeite aan? Het zou vele malen professioneler zijn geweest als je niks gezegd had als stichting zijnde en dan als je onschuldig bent en niet hoeft te betalen dan komt dat vanzelf in de media (of je bericht de media ervan zodat ze het kunnen noemen) en dan is je naam in ere hersteld.
Juist door hier nu zo'n 'discussie' te voeren over hoe slecht alle anderen het wel niet doen zet je jezelf in een slecht daglicht.
Chaos schreef:Wie is er een vrijwilliger dan?
Gebruiker: Stichting?
Want als dat een vrijwilliger is hoeft die dus helemaal niet te weten of een advocaat toestemming geeft je sores op internet te gooien (lijkt me sowieso raar dat een advocaat dat een goed idee vindt?)
Sammyoo schreef:Dit topic heeft nu al twee nieuwe Bokkers opgeleverd.
Sugarfoot schreef:Ik ga mee met Chaos en caroline_max.
Natuurlijk heeft de stichting het recht zich te verdedigen, maar daar is een rechtszaak voor.
Iemand via internet in negatief daglicht zetten puur om je eigen naam te willen verdedigen is mijn ogen niet rechtvaardig. Nog even daargelaten of dhr. Nijland inderdaad zo schuldig is als stichting, jansangers en keona beweren.Sammyoo schreef:Dit topic heeft nu al twee nieuwe Bokkers opgeleverd.
caroline_max schreef:@Gohhya; Ik snap wel wat je bedoelt hoor, en ik snap ook heus wel waarom SPIN hier (of een vrijwilliger ) zo reageerd. Maar het is zeker niet verstandig om de door verschillende mensen al genoemde redenen. Tijdens het vorige topic (Elkenrade) heb ik per PB contact gehad met een vrijwilliger van SPIN ('vrijwilliger' in dat topic). Dit contact verliep op zich gewoon prima, en dat geeft mensen een prettig gevoel bij een stichting. Ik heb vrijwilliger toen ook keurig gemeld wie/wat ik ben, en waarom ik contact zocht enz, en dit verliep verder gewoon positief. Geen idee wie er achter deze Bokt-account zit hoor, maar ik mag toch hopen dat Petra (de eigenaar?) hier niet achter staat.
Maar daar staat tegenover dat op hun site, en in dat en dit topic ze erg negatieve uitspraken over andere organisaties en personen doen, wat mij persoonlijk een erg nare smaak geeft. Ik zal deze stichting echt nooit om hulp vragen om deze reden, en voel mij ook niet zo geroepen om op hun oproep te reageren mbt bijv. de Elkenrade-paarden. Ondanks dat ze heus op sommige punten wel gelijk hebben hoor, daar gaat het mij niet om. Maar dit is echt verre van professioneel, en ipv even een PB te sturen voor duidelijkheid ben ik blijkbaar een gevoelig vriendje van het ministerie? (niet dat ik daar wakker van lig, maar zulke uitspraken lijken me niet zo aardig:P).
Maar stel; ik bied ze hulp aan (onderdak, wei ). Om de een of andere reden loopt dit mis (stel; ik heb de wei zelf nodig). Reden dat ik de wei zelf nodig heb is een relatiebreuk, waardoor ik een beetje labiel ben, en wat emotioneel reageer tegen SPIN. Dan loop ik blijkbaar ook het risico dat ik op een openbaar forum afgekraakt wordt zoals hier gebeurd, of ze nou gelijk hebben of niet. Dát is echt iets wat niet kan als je een bedrijf/stichting of club bent. Al helemaal niet als je afhankelijk bent van donateurs.
Misschien kan iemand de eigenaar van SPIN (Petra?) even op deze topics wijzen?
gohya schreef:Het zou wel te gek voor woorden zijn als de eigenaresse v.d. stichting niets weet over dit topic,over wat er door 'vrijwilligers' gezegd word.
Ik zou in ieder geval heel boos worden.