Eventingpaard Elektron overlijdt na ongeluk in stapmolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

Re: Eventingpaard Elektron overlijdt na ongeluk in stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:38

ondingen zijn het die stapmolens. Zo vaak heb ik al ongelukken gezien en gehoord. Het is een ding voor een mens zijn gemak. Ff je paard erin zetten en uitmesten, of iets anders gaan doen. Ik stap iedere dag een half uur met mijn paard, er gewoon naast. Je blijft er zelf ook slank bij, en je bouwt een band op met je paard. Voor het rijden stap ik altijd dik een kwartier, dit om te zorgen dat de sinovia in zijn gewrichten wordt aangemaakt. Gaat wel ff tijd inzitten, maar ik vind een stapmolen voor luie mensen. ....

pienflevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:02

VEGASS schreef:
ondingen zijn het die stapmolens. Zo vaak heb ik al ongelukken gezien en gehoord. Het is een ding voor een mens zijn gemak. Ff je paard erin zetten en uitmesten, of iets anders gaan doen. Ik stap iedere dag een half uur met mijn paard, er gewoon naast. Je blijft er zelf ook slank bij, en je bouwt een band op met je paard. Voor het rijden stap ik altijd dik een kwartier, dit om te zorgen dat de sinovia in zijn gewrichten wordt aangemaakt. Gaat wel ff tijd inzitten, maar ik vind een stapmolen voor luie mensen. ....

jammer voor de eigenaren die hun paard op deze manier verliezen.

maar dat houdt niet in dat alle stapmolens gevaarlijk zijn.
een paard komt niet zomaar vast te zitten met zijn hoofd, zolang er geen uitstekende delen zijn waar een paard vast kan komen te zitten met zijn halster is er niks aan de hand.

stapmolens is niet voor luie mensen, als je meer dan 3 paarden moet (beroepsmatig) trainen kan je niet zo uitgebreid de tijd er voornemen en je kent het gezegde tijd kost geld

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:13

ja ik snap best dat het beroepsmatig handig is zo'n onding..maar in dit geval kost tijd ook een paard. Zo'n stapmolen draait gewoon door, ook als er een paard in problemen is. Ik heb gewoon veel te veel ellende gezien met stapmolens vandaar mijn mening.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:18

Of stapmolens goede of slechte dingen zijn, of dat er wel of niet iets mee kan gebeuren, of dat t makkelijk is of niet, ieder heeft ze mening.. (ik persoonlijk heb t niet op die dingen maar goed dat is mijn mening weer)

Voor alsnog vind ik het erg spijtig voor de eigenaren en t paardje :( Zo zie je maar weer, ongelukjes zitten in elk klein hoekje waar je t niet verwacht

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:00

Wat erg voor de eigenaren/trainers van het paard.

Overigens vind ik stapmolen geen gevaarlijke/enge machines. Mijn bijrijdpaard staat er regelmatig in, die van onze stal heeft een goede bodem en als hij na het rijden nog nat is van het afspoelen/wassen zet ik hem er even in. Paard vind het volgens mij nog best leuk ook en ik heb de tijd om even de wasplaats schoon te maken of andere dingen op te ruimen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:21

Zat er geen stroom op de spijlen dan? Arpart, geen enkel paard zal dan zijn hoofd erdoor heen doen. (met uitzonderingen want vele lopen er wel gewoon door heen :Y) )

Maar wat triest dat het zo gebeurt is.....