Danny, ongewild eenhoorn voor één dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Danny, ongewild eenhoorn voor één dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:34

Wow bizar!! Wat ziet dat er eng uit zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:51

@Femke

Tja, ik noem dat je er uit praten, misschien je reacties dan in het vervolg genuanceerder brengen, hoef je daarna niet zo je best te doen het weer recht te praten ;)
Dat belerende toontje mag je ook wel achterwege laten.
Verder zijn we het niet eens, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:56

Nee hoor, ik sta voor mijn mening en die is niet verandert... ;)
Dat jij wat anders leest dan dat ik schrijf, is een hele andere zaak. Laten we 't houden op een miscommunicatie door het gebrek aan non-verbale mogelijkheden op internet. Maar dat gaat offtopic, dus daar zal ik niet meer over door gaan.

Idem dito over het belerende toontje trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-12 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:57

Kitsolu schreef:
Eens, kan hij alsjeblieft in een link? Ik heb spontaan mijn eetlust verloren.

Als ze in een link staan kan je je erop voorbereiden en is het lang zo erg niet, ik vind het niet fijn om hierdoor zo verrast te worden.

Ah joh goed voor de lijn.

Is echt bizar hoe dat stuk hout in zijn hoofd zit zeg.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:00

Femke schreef:
Mijn aanname is gebaseerd op de volgende punten:
1. Ja, infectie kan bij iedere operatie voorkomen, maar zeker als er lichaamsvreemde stoffen een holte binnengedrongen zijn (zeker als het vuil hout is), is die kans enorm. Infectie tijdens een steriele operatie is al aanwezig, bij een non-steriele omgeving zoals in dit geval is die kans gewoon erg groot.
2. Paard heeft acuut veel pijn, en zal waarschijnlijk ook weken tot maanden ernstige pijn houden.
2. De verwonding is aanzienlijk. Het is een breuk van de schedel. Een gat dat voor langere tijd open moet blijven (ook weer risico op extra infecties en risico bij stoten van hoofd, etc.).
3. Operatie op die leeftijd geeft een grote kans op sterfte tijdens de operatie
4. Kans op complicaties (zoals hersenvliesontsteking, MRSA, blindheid, etc.)
5. Lange herstelperiode
6. Paard is erg bejaard.

Zoals je ziet, al minstens 6 argumenten waarop ik een mening baseer.

Heb je maar 2 punten 2....?

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:08

Ik kan de titel van dit artikel niet echt waarderen. Ik vind het nogal lacherig overkomen voor zoiets ergs.
Hoop dat het paard snel weer hersteld.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:09

De foto's op die facebook pagina zijn echt gruwelijk...
Het zou echt niet in mij opkomen als ik mijn paard zo in de stal aan tref om dan mijn fototoestel te gaan pakken.
In de kliniek zie je meerdere mensen foto's maken van het paard, een meisje staat er zelfs met een lach op haar gezicht bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:37

Je bent er daar niet bij, dus je weet niet hoe alles is gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat de artsen aldaar het allemaal als een grote grap zien. Eigenaren kunnen ook grappen maken uit nervositeit, alleen maar moeilijk kijken voor artsen is ook zowat en dat zou het werk wel erg zwaar maken. Dat er foto's worden gemaakt is logisch, van veel verwondingen en zeker van speciale zoals deze maakt men foto's. De foto's staan vrij klein op fecebook en de meesten die daar hebben gekeken doen dat toch uit puur nieuwsgierigheid, wat denkt men daar dan te zien.

Foto's kunnen ook gemaakt zijn om te laten zien aan de da, mocht er iets aan de toestand veranderen. Ik vind het meer sneu voor het paard dat ie ermee in zijn hoofd heeft gelopen, dan voor de mensen die klagen dat ze niet tegen de foto's kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:43

mannen :')

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:15

nou ik moet zeggen ik geef vreselijk veel om mijn dieren geef alles voor hen en mijn kinderen. maar als t mijn paard was dan had ik m afgemaakt.
op zo een leeftijd vindt ik niet dat je nog met het dier moet sukkelen ben met femke eens
dier zul je er waarschijnlijk geen plezier mee doen.
mijn bijpaard ( hafje van 30) is in oktober door een hond in de draad gejaagd, had haar achterbeen openliggen
bij de eerste blik gelijk de voor mij moeilijkste beslissing genomen ( voor haar weet ik zeker van niet]]]
ze is ingeslapen. ze had er ook vrede mee dat voelde ik aan haar het was goed zo

je doet een oud dier geen plezier door nog te rommelen eraan op die leeftijd moeten ze alleen nog maar genieten en als dat niet kan houdt t op

daarbij ben ik heel realistisch al had ik bakken met geld, het is t geld niet meer waard om zoveel uit te geven voor een dier dat nog maar kort te leven heeeft operatie is niet niks voor t dier en vor de beurs
Laatst bijgewerkt door indrasjacks op 09-07-12 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:17

vind t alsnog super bizar dat zoiets kan gebeuren ben wel nieuwschierig naar hoe dit is gebeurt.
hopelijk hersteld hij goed

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:20

Mindim schreef:
@Femke

Tja, ik noem dat je er uit praten, misschien je reacties dan in het vervolg genuanceerder brengen, hoef je daarna niet zo je best te doen het weer recht te praten ;)

moet zeggen jij kan er ook wat van naar mijn idee hoeft ze niets recht te breien mischien moet jij beter leren lezen dan je neus lang is. daarnaast t is een forum als dat haar mening is dan is dat toch ok. ik had m ter plekke afgemaakt niet eens laten nakijken op een kliniek
zon paar moet je niet redden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:38

Ik vind ook dat die foto wel in een link geplaatst mag worden := Niet zozeer voor mij hoor, maar er zitten ook jonge kinderen op Bokt die hier nog wel eens wakker van zouden kunnen liggen.

Ik zou persoonlijk het dier ook ingeslapen hebben, beestje is 30 en heeft hier gewoon echt last van, laat staan van de komende operatie. Maar goed, dat is mijn redenering, ik sta gelukkig niet in de schoenen van de eigenaresse.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:39

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:02

merenque schreef:
Ik kan de titel van dit artikel niet echt waarderen. Ik vind het nogal lacherig overkomen voor zoiets ergs.
Hoop dat het paard snel weer hersteld.

Inderdaad...

Nu moet ik zeggen dat ik het fotootje op de voorpagina ook niet echt je-van-het vind.

agieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:43

Poeh poeh, wat een gedoe op dit forum...

Ja je kan je paard gelijk in laten slapen omdat hij 30 is. Misschien heeft hij nog helemaal geen ouderdoms kwalen en is hij verder nog een heerlijk paard wat af en toe nog een streek kan uithalen. En waarom geen operatie als hij het echt niet haalt slaapt hij door de verdoving in en merkt hier ook niks van. Maar dan heb je het toch nog geprobeerd.

Verder vind ik het leuk hoe de eigenaarresse der mee ogaat! Tuurlijk is dit erg voor haar en haar paard, maar je kan bij de pakken neerzitten of toch doorgaan en er het beste van maken.
Als dit bij mij op de praktijk zou komen ( ben studente Paraveterinair/ dierenartsassistente) zou ik er ook foto's van maken puur omdat z'n bizar verhaal is en je hier veel van kan leren. Ook voor later en in mijn schoolverslagen en scriptie's

Verder wens ik het paard en eigenaarresse erg veel sterkte toe!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:51

Ten eerste; voor een 30 jarig paard ziet hij er verdomd goed uit!
Ten tweede; paarden kunnen héle vreemde dingen doen op stal... Beestje heeft verdomd geluk gehad! Ik denk trouwens dat ik er ook foto's van had gemaakt. Gewoon omdat het te bizar is; wie zou het geloven als je gewoon zo verteld dat je paard een stuk hout in zn hoofd had, en het na kan hinniken?

Als laatste is het te makkelijk om hier vanachter de pc te roepen of eigenarresse paard had moeten laten inslapen of niet. Als het paard zijn karakter net zo is, als dat zijn lijf er uit ziet, had ik hem ook de kans gegund. En weten wij veel hoeveel procent kans op volledige genezing dit paard heeft gekregen? In laten slapen kan je maar 1 x doen ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:59

Mijn vader zegt 'Dat heeft iemand erin geslagen dat kan niet anders.'

:\

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:01

Arm paard, hopelijk geneest het snel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:46

indrasjacks schreef:
Mindim schreef:
@Femke

moet zeggen jij kan er ook wat van naar mijn idee hoeft ze niets recht te breien mischien moet jij beter leren lezen dan je neus lang is. daarnaast t is een forum als dat haar mening is dan is dat toch ok. ik had m ter plekke afgemaakt niet eens laten nakijken op een kliniek
zon paar moet je niet redden

Mag jij vinden en ik hoef het er niet mee eens te zijn ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:02

NeverGiveUp schreef:
Mijn vader zegt 'Dat heeft iemand erin geslagen dat kan niet anders.'

:\

ik heb serieus t zelfde zitten denken :j := als je nadenkt dat er ook nog een groot stuk schedel stuk was gegaan dan moet dat toch bar hard gegaan zijn.
en moet zeggen voor zijn 30 jarige leeftijd vind ik het paard er verdomd goed uitzien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:05

Ongelooflijk dit! hoe heeft hij dat klaargespeeld?

Fijn dat ie geholpen kan worden en dat er geen hersenen geraakt zijn.

Beterschap ermee.

Wat ziet hij er goed uit zeg voor zijn leeftijd.

Marjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:23

arm paard :(:)

Fanny_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:41

Jeetje, echt bizar om dit te zien en te lezen.. Het is al een wonder dat het paard het allemaal overleeft heeft, maar nu las ik dat hij ook nog MRSA opgelopen heeft. Echt vreselijk was gelijk mijn gedachte. Ik heb mijn paard een jaar geleden verloren door MRSA. Het is een vreselijke bacterie. En het enige wat je kunt doen is afwachten of je paard sterk genoeg is om tegen deze bacterie te kunnen vechten. Ik hoop dat dit paard wel sterk genoeg is!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:43

jeetje zeg dat is ook wat arm ding . hoop dat ie snel en goed opknapt .