Aken:Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden*update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re: Aken: Lotje Schoots in opspraak vanwege manier van losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:27

Ben wel benieuwd wat hij op zijn tong gesmeerd kreeg.. Hoop gewoon wat lekkers, en niet iets dopingpositiefs. Tja topsport is n harde sport, helaas zijn er vaak de paarden de dupe van!

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:40

Ik heb ook de beelden gezien op WDR vanmiddag. Daar was inderdaad niet uit te halen hoelang ze zo heeft gereden. Maar het zag er niet erg paardvriendelijk uit. Vind het wel een goede zaak dat ze hier op toezien. Voor degene die de beelden niet heeft gezien, misschien dat het nog terug kunt vinden op internet?

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:47

Lotje reed geen LDR, maar "gewoon" Rollkur.
En of dat nu één minuut, 10 minuten of langer is: het mag niet, het is fout!
Rollkur, hetgeen door de gehele top en subtop hier in Nederland beoefend wordt, althans diegenen die volgens systeem Janssen rijdt.
Van wie krijgt Lotje ook al weer les?
Nu is het Lotje, maar laten we niet zo schijnheilig doen, zij beoefend wat haar geleerd wordt.
Ze doen het nagenoeg allemaal hier in Nederland.

Duitsland heeft tenminste stewards die doen wat ze zouden moeten doen.
Daar kan Nederland een voorbeeld aan nemen.
Maar ja, welke Nederlandse steward vertelt Anky, Edward, Hans Peter, Imke of Adelinde dat ze fout bezig zijn?
Laatst bijgewerkt door murphy102 op 08-07-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:10

murphy102 schreef:
Rollkur, hetgeen door de gehele top en subtop hier in Nederland beoefend wordt, althans diegenen die volgens systeem Janssen rijdt.
Nu is het Lotje, maar laten we niet zo schijnheilig doen, zij beoefend wat haar geleerd wordt.

Maar ja, welke Nederlandse steward vertelt Anky, Edward, Hans Peter of Imke dat ze fout bezig zijn?

_O_ _O_ _O_

Jammer dat wanneer er geld bij betrokken raakt de dieren de dupe worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:11

CGJ12 schreef:
Pics or it didn't happen... :7

Met bloed, of zonder? Nu zeggen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:15

Lovely schreef:
CGJ12 schreef:
Pics or it didn't happen... :7

Met bloed, of zonder? Nu zeggen!

Beide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:33

haha, dan moeten we even op de foto's wachten.

Lotje is ook al eens en plein publiek aangesproken op de getrek, maar dat heeft ook geen zoden aan de dijk gezet. Ze scoort ermee en dus zal het wel goed zijn :?.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:46

Ongelofelijk dat mensen zo met dieren omgaan die nooit hebben gekozen voor een leven als rijpaard, als mensen niet bedachten dat we ze konden GEBRUIKEN, zouden ze geen vriend zijn, maar voer!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:27

Lovely schreef:
Lotje is ook al eens en plein publiek aangesproken op de getrek, maar dat heeft ook geen zoden aan de dijk gezet. Ze scoort ermee en dus zal het wel goed zijn .

Dat klopt,en dat getrek geeft ze ook aan haar leerlingen door en die denken ook dat het maar normaal is om
zo te rijden,want Lotje doet dat ook -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:32

Citaat:
Jammer dat wanneer er geld bij betrokken raakt de dieren de dupe worden...

en wie zegt dat, hoe is dat ontstaan en hoe is dat onderzocht

Volgens mij worden de meeste toppaarden in Nederland redelijk oud, sltijtage ontstaat altijd en oefening baart kunst

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:55

Lovely schreef:
haha, dan moeten we even op de foto's wachten.

Lotje is ook al eens en plein publiek aangesproken op de getrek, maar dat heeft ook geen zoden aan de dijk gezet. Ze scoort ermee en dus zal het wel goed zijn :?.

Afbeelding

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:03

Ik dacht dat zij altijd wel vriendelijk reed. Jammer dat dit dus niet het geval is.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:10

murphy102 schreef:

Maar ja, welke Nederlandse steward vertelt Anky, Edward, Hans Peter, Imke of Adelinde dat ze fout bezig zijn?

Helemaal mee eens. Wie gaan er uiteindelijk naar de OS? ;)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:25

Ik hoef geen filmpje te zien... Ik laat het werk over aan de stewards die daarvoor zijn aangesteld. Er wordt eerder te weinig dan te veel opgetreden. Dat is mijn mening. Als meerdere mensen geklaagd hebben, en ze een reprimande gehad heeft, en er daarbij een bloedmonster is afgenomen, dan lijkt me dat de juiste manier.

Ik ben blij dat er stwards zijn, en dat er wordt opgetreden. Het lijkt me niet aan ons om te beoordelen of die reprimande al dan niet terecht is. Als de reprimande niet terecht zou zijn, dan moet Lotje daar zelf maar over klagen.
Ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek, hoop dat er niets aan de hand blijkt te zijn.

Verder hoop ik dat amazones en ruiters in ieder geval door hebben dat er echt gelet wordt op hun losrijden. Want ik heb op verschillende wedstrijden met verbazing kunnen constateren dat er helemaal niet zo streng gelet werd op losrijmethoden (en dan heb ik het alleen nog maar over de zichtbare wreedheden, en niet over LDR en weet ik veel wat waarover nog onenigheid bestaat). Zelfs in gevallen waarover geen discussie zou mogen bestaan, dus het onmundig lomp trappen, slaan, trekken en overige "mishandelingen" wordt nog niet altijd, of liever gezegd, bijna niet, actie ondernomen.

De regels zijn duidelijk omtrent LDR. Qua tijd/ toepassing. Los daarvan kan tegen gevallen die niet onder LDR vallen, sowieso worden opgetreden los van tijd. Of Lotje nou te lang LDR heeft toegepast, of heeft gereden volgens een methode die uberhaupt verboden is, doet er niet toe.

Geen woorden maar daden.
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-07-12 07:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:26

los van of ze haar paard te diep instelde of niet, het ziet er gewoon niet uit, ik vind het geen mooie combinatie

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:33

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:38

gummie schreef:
Dit is overigens wat er in 2006 al werd geschreven over eenzelfde discussie, op de site van Lotje zelf:

http://www.lotjeschoots.nl/public/index ... 8&lang=_en

Citaat:
Na de eerste trainingsronde was er tamelijk veel onrust onder onze ruiters omdat verschillende ruiters het verzoek kregen niet te diep en rond te rijden. Hier is in het kamp lang over gediscussieerd waar bepaalde grenzen liggen. Gelukkig nam bondscoach Jan Peeters snel de onrust weg door te zeggen dat iedereen zo rijden moest als zij altijd doen en bij klachten de bewuste steward naar hem door te sturen .Een bijzonder goede zet welke respect verdiend!

Dan zit men toch als KNHS en sponsor RABOBANK niet fris tussen de oren.. :(:)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:07

Dit dan...: (let wel: betreft nog steeds 2006)

Citaat:
De kritiek in de hoefslag vinden wij dan ook onterecht en zeer eenzijdig. Natuurlijk zal bondscoach Jan Peeters bij de interviewster verklaren dat ook hij van mening is dat het met minder druk , zo je wilt minder grof moet .
Jan Peeters kan toch niets anders verklaren indien hij volgende week zelf weer moet jureren!

En dit is een terechte veelzeggende opmerking van Lotje zelf:
Citaat:
In topsport zoek je de grenzen van wat wel en niet kan

Maar dan moet je ook aanvaarden dat als je (als je het hebt over het rijtechnische) net de grens over gaat, je daarop mag worden aangesproken. De discussie blijft echter wel ALTIJD: wat is de grens...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:17

gummie schreef:
En dit is een terechte veelzeggende opmerking van Lotje zelf:
Citaat:
In topsport zoek je de grenzen van wat wel en niet kan

Of: Langs de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen.

Maar dan blijkt toch dat er van bovenaf regelmatig wordt ingegrepen.

Nu is het wachten op de akties van de bobo's uit de VIP-room, tenzij ze al opgepakt zijn.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:21

Tja, ik vind het raar dat in 2006 een eventuele opmerking van de bondscoach zelf in een interview betreffende de rijmethode waarbij grofheid wordt genoemd, wordt verklaard door te verwijzen naar zijn functie als jurylid op een zelfde wedstrijd. Ik denk dat iemand het dan echt niet begrepen heeft...

Zo kun je alle kritiek terzijde schuiven door te wijzen naar iemands functie (hij moet dat wel zeggen, want is zelf jurylid), iemands afkomst (het zijn de duitsers die klagen) of wat dan ook. In plaats van de kritiek ter harte te nemen.

Maar goed, terug naar 2012... Ben benieuwd wat daar uit komt.
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-07-12 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:22

Ik wacht even de beelden af voor ik een definitieve mening vorm, maar als ze te ver is gegaan: goed dat er is ingegrepen. Ik vind het alleen wel bijzonder dat het op de nationale Duitse tv wordt vertoond en kan me daarbij toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit wellicht niet gedaan werd als het een Duitse combinatie betrof.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:25

De grens wordt bepaald door de stewards die erop toe moeten zien of er eerlijk en paardvriendelijk wordt losgereden. De één zal hierin meer accepteren dan de ander; het zijn allemaal mensen. Ik vind Tineke Bartelds haar visie op het geheel wel heel treffend; 'op een een wedstrijd moet je niet alleen in de ring, maar ook op het voorterrein de beste willen zijn.'

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:25

Mee eens.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:30

mylittlejoy schreef:
en kan me daarbij toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit wellicht niet gedaan werd als het een Duitse combinatie betrof.

Bull:
Het verhaal Christian Ahlmann doping wordt na jaren nog herhaald.. zo ook de tijd dat Ludger Beerbaum onder aanvoering van Paul Schockemohlen barreerde, films werden toen getoond.. En nu werd in het zelfde commentaar Denis Lynch veelvoudpleger weer gepakt.

Aken neemt zijn eigen verantwoordelijkheid om te proberen dat meer dan 400000 bezoekers zich aan zulke dingen niet hoeven te storen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:47

ceasario schreef:
mylittlejoy schreef:
en kan me daarbij toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat dit wellicht niet gedaan werd als het een Duitse combinatie betrof.

Bull:
Het verhaal Christian Ahlmann doping wordt na jaren nog herhaald.. zo ook de tijd dat Ludger Beerbaum onder aanvoering van Paul Schockemohlen barreerde, films werden toen getoond.. En nu werd in het zelfde commentaar Denis Lynch veelvoudpleger weer gepakt.

Aken neemt zijn eigen verantwoordelijkheid om te proberen dat meer dan 400000 bezoekers zich aan zulke dingen niet hoeven te storen.

Precies, en wat te denken van alle kritiek op Rath en Totilas in de Rollkur tijdens het losrijden.....!
Rath kwam er uiteindelijk achter dat de vriendelijke manier geen zoden aan de dijk zette vwb prestaties en daarom greep hij naar de Rollkur die Totilas herkende uit de tijd met Gal en leverde Rath dírect winst op.