Dujardin en Valegro breken door magische grens - video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:35

Er was kennelijk een Nederlander onder de jury's die 95 % had gegeven? Ik las het ergens, maar ik weet niet of het klopt en wie dat dan was. Weet iemand dat?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:56

100% is foutloos. Paar kleine foutjes is -10% = 90% Lijkt mij dan toch een reële score.

Als je op zo'n vriendelijke, ontspannen, ongedwongen en eerlijke manier je paard door een grandprix proef kan sturen, dan is 90% mijn in ziens een correcte score. Dat eerlijk en ongedwongen is iets wat je helaas niet zo vaak ziet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:03

Ik heb het in Aachen bij een paar ruiters ook gezien hoor.. ;)

The_Stig

Re: Dujardin en Valegro breken door magische grens - video

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:06

Inderdaad, heb dat vanmorgen ook bij een paar combinaties gezien. Dan is de dressuursport heel mooi als het op deze manier kan.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:56

vur schreef:
Er was kennelijk een Nederlander onder de jury's die 95 % had gegeven? Ik las het ergens, maar ik weet niet of het klopt en wie dat dan was. Weet iemand dat?

Eddy de Wolff van Westerode gaf 97 % voor de art waarde. Maar ook het engelse jurylid af daar hoog voor. 96 %
staat gewoon bij de uitslagen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:47

Is dit een score om iedereen bang te maken voor de spelen?
Het is zeker goed, ik doe het haar niet na..maar 90% ??

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:58

lennie schreef:
Please correct me if I am wrong.... tijdens de uitgestrekte draf van Valegro hoorde ik Totilas zijn uitgestrekte draf muziek en tijdens de pirouettes hoorde ik een soortgelijk klokgeluid als bij Totilas' pirouettes? ( van toen Edward nog de ruiter van Totilas was)

Is dit een eerbetoon aan Edward?

Verder een super sympatieke combinatie, fijn om naar te kijken.

Eerbetoon aan Edward?

De klokgeluiden is de Big Ben en van de uitgestrekte draf is een stukje muziek van een James Bond film.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:20

Wauw, echt een super kur! Echt perfect, onwijs knap gedaan!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:21

Geloof je dat nou zelf?? Vriendjespolitiek!! En ze rijd in eigen land, zo komt iedereen wel aan de punten!! Na de spelen word Valegro (helaas) verkocht en is het einde voor Dujardin en Valegro!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:34

Seasons schreef:
lennie schreef:
Please correct me if I am wrong.... tijdens de uitgestrekte draf van Valegro hoorde ik Totilas zijn uitgestrekte draf muziek en tijdens de pirouettes hoorde ik een soortgelijk klokgeluid als bij Totilas' pirouettes? ( van toen Edward nog de ruiter van Totilas was)

Is dit een eerbetoon aan Edward?

Verder een super sympatieke combinatie, fijn om naar te kijken.

Eerbetoon aan Edward?

De klokgeluiden is de Big Ben en van de uitgestrekte draf is een stukje muziek van een James Bond film.

Uit de film On Her Majesty's Secret Service, geschreven door john Barry

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:17

CarolineP schreef:
vur schreef:

Eddy de Wolff van Westerode gaf 97 % voor de art waarde. Maar ook het engelse jurylid af daar hoog voor. 96 %
staat gewoon bij de uitslagen hoor.

Oké, dank je.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:28

Rav19 schreef:
Mooie ontspannen gereden proef ! zonder druk , daar kunnen de hollanders nog van leren.

Terwijl ze toch ook Laag Diep en Rond trainen :D

Overigens staan er op Youtube ook wel filmpjes waar ze behoorlijk rukt in de mond, wellicht heeft ze van de commentaren daarover geleerd :D

Denk wel dat de proef overgewaardeerd is. Natuurlijk verdiend het een hoge score maar mede door de haperingen in het begin vind ik het geen score boven de 90% waard.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:32

Echt een van mijn favoriete amazones. Zal zonde zijn als Valegro daadwerkelijk verkocht is/wordt. Ben erg benieuwd naar hun prestaties op de OS! :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:11

Of ze nu een record rijdt of niet, bij de Olympische spelen rijden ze tegen elkaar en dan wordt er -ter plekke- uitgemaakt wie de beste is. Het zal een leuke en spannende strijd worden. Ik kijk er al naar uit. Er zijn genoeg kanshebbers. Uiteraard hoop ik dat er een Nederlander wint, maar zeker is het helemaal niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:08

mbkaatje schreef:
Of ze nu een record rijdt of niet, bij de Olympische spelen rijden ze tegen elkaar en dan wordt er -ter plekke- uitgemaakt wie de beste is. Het zal een leuke en spannende strijd worden. Ik kijk er al naar uit. Er zijn genoeg kanshebbers. Uiteraard hoop ik dat er een Nederlander wint, maar zeker is het helemaal niet.

Ach....als het een Nederlands paard is delen we een beetje in de winst :D

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:14

janderegelaa schreef:
[
De zakken met die achterhand is puur genetisch. Zn vader doet het en zn grootvader ook. Salinero is eigenlijk een springpaard dus echt heel raar is het niet.

Ik weet niet of jij het papier van Valegro welleens bestudeerd hebt, maar dat is meer springpaard dan dressuurpaard.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:52

Wat een onzin weer over dressuurpaard/springpaard. Een paard loopt zoals ie gebouwd is maar blijft vooral op de eerste plaats gewoon paard. Uiteindelijk bepaalt de ruiter of ie tussen de hekken, over de heggen of door de heggen terecht komt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:13

Ik las in een andere topic over de score dus ben ik gelijk gaan kijken. Wat een geweldige combinatie om naar te kijken en wat een progressie heeft ze geboekt. Ik vind vooral de draf enorm verbeterd, veel meer expressie en afdruk gekregen. Dat wordt genieten straks met de OS. De muziek vind ik niets maar ze zal het Britse klapvee er wel mee achter zich krijgen.
Mijn voorspelling van de uitslag van de Kür voor de OS:
1 Charlotte
2 Carl of Helen
3 Adelinde

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:35

Om heel eerlijk te zijn vind ik die 90% ook overgewardeerd. Ik heb naar Aken zitten kijken en ik vond daar al dat er hoog gepunt werd. Het beloofd echter wel een spannende strijd te worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:40

Willem47 schreef:
janderegelaa schreef:
[
De zakken met die achterhand is puur genetisch. Zn vader doet het en zn grootvader ook. Salinero is eigenlijk een springpaard dus echt heel raar is het niet.

Ik weet niet of jij het papier van Valegro welleens bestudeerd hebt, maar dat is meer springpaard dan dressuurpaard.

Op papier kun je nog steeds niet rijden. Het model is dat van een dressuurpaard.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:40

Wat een heerlijke proef om naar te kijken. Overgewaardeerd? Ja, dat wel, maar desalniettemin een prachtige kür. Ik zou er als jury ook enthousiast van worden. :+

Ik kan niet wachten tot Londen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:45

Ik vind het model niet persé dat van een dressuurpaard. Daar mocht ie wel wat langgelijnder voor zijn. Juist door dat beknopte, kan ik de verzameling goed denk ik zo. Bovendien moet je de invloed van de africhting en training niet vergeten. Ik heb Imke wel eens horen zeggen dat ze een paard juist leerde om minder te gaan zitten in de piaffe, omdat ie anders meer moeite moest doen om in de passage te komen. Dus genetisch? Hmmm, maar voor een deel waar denk ik.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:58

Het is een waanzinnige combinatie, maar ik snap de hele hoge artistieke waardes toch niet helemaal. Ik begrijp het sentiment achter een "olympische brittania" kür als je als hoge kanshebber in je eigen land de OS gaat rijden, maar ik vind nu de bewegingen van Valegro op veel punten onvoldoende uit de verf komen qua muzikale ondersteuning. Maar misschien was het anders als je erbij was.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:03

Hoog gewaardeerd vind ik erg meevallen.
Foutjes die er nog in zitten zijn kort, en heeft ze zo opgelost, waarbij direct wordt ingezet in de perfect uitgevoerde oefening. Omdat de helft van de oefening zo goed is, enkel dan in de inzet even een hapering, kan je nog op een 6 uitkomen voor die oefening. Verder zitten er zoveel oefening tussen die gewoon echt perfect zijn.
Artistieke deel kan ik niet geheel beoordelen omdat ik geen geluid had, maar het is wel een kur met goede hoge moeilijkheidgraad.

Ik vind het erg knap gepresteerd van deze combinatie!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:08

Muziek is een persoonlijke keuze. Ik snap nog steeds niet dat veel amazones/ruiters stukken muziek aan elkaar plakken terwijl er in elk land toch ook een begaafde "Wibi" moet rondlopen? Als je zo'n kanshebber bent op eremetaal dan zou ik toch echt een componist inhuren en de muziek laten componeren dat ook helemaal één geheel is. Los hiervan, velen zullen de muziek van de uitgestrekte galop wel herkennen en de kracht van het opwekken van emoties zit in de herkenning van sommige stukken.