Sjef Janssen wijst Patrick van der Meer aan voor Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:33

Onthouden is onthouden! Ik begrijp je kritiek heel goed, maar als je in het stadion was geweest dan had je geweten wat ik onthouden heb. De perfectie was het niet, de hype interesseert me niet, maar soms ontstaat er een magische sfeer en zit je met kippenvel op de tribune, en dat deed Blue Horse Matinee die dag. Zoals ook Edward met Totilas soms een sfeer kon beïnvloeden. En ook al was ik er niet bij, ik kan me voorstellen dat dat ook tijdens de rit van Fuego in Kentucky gebeurde. En dan mag er nog van alles fout zijn, je onthoudt zoiets wel, ook als het géén goud behaald omdat het niet de beste technische rit was.
Waarmee jouw punt dat alleen goud telt, ontkracht is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:36

horseyfries schreef:
, maar soms ontstaat er een magische sfeer en zit je met kippenvel op de tribune, en dat deed Blue Horse Matinee die dag. .

Dat had vroeger in het Circus. :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:44

En dat ben je ook nooit vergeten blijkbaar, ondanks dat ze daar geen gouden medailles uitreiken :D :Y)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:26

had liever gezien dat imke mee ging...

Anoukk_

Re: Sjef Janssen wijst Patrick van der Meer aan voor Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:27

omdat?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:33

ik het patrick niet gun. ken de man te goed.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:36

jeahhhh *\o/* ben helemaal weg van patrick en zijn Uzzo <3 <3 <3 zo super super tof voor ze dat ze naar de OS mogen :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:47

Stitch, dan helaas voor je gunfactor, de punten spreken in zijn voordeel.
Imke heeft gereden voor wat ze waard was, voor nu was dit de max.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:58

Ik gun het...uzzo juist...ben gewoon weg van hem! Als vreemde eend tussen al die kanonnen. Met zijn sierlijke voorkomen....slanke, ranke lichaam, prachtige voorbeen...ik ben dus FAN ;-)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:01

Ik denk dat niemand op dit niveau rijdt zonder het superhard voor te werken, en daarom gun ik het iedereen en moet de beste gewoon gaan. Zo, en nu ga ik zelf nog rijden, want anders wordt het nooit wat met die OS.... ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:33

horseyfries schreef:
Onthouden is onthouden! Ik begrijp je kritiek heel goed, maar als je in het stadion was geweest dan had je geweten wat ik onthouden heb. De perfectie was het niet, de hype interesseert me niet, maar soms ontstaat er een magische sfeer en zit je met kippenvel op de tribune, en dat deed Blue Horse Matinee die dag. Zoals ook Edward met Totilas soms een sfeer kon beïnvloeden. En ook al was ik er niet bij, ik kan me voorstellen dat dat ook tijdens de rit van Fuego in Kentucky gebeurde. En dan mag er nog van alles fout zijn, je onthoudt zoiets wel, ook als het géén goud behaald omdat het niet de beste technische rit was.
Waarmee jouw punt dat alleen goud telt, ontkracht is.

Helmaal eens.
Matinee was magisch, mede ook omdat de sfeer in het stadion magisch was volgens mij. Dat had ik bij Fuego veel minder. Het was koud in het stadion :D Wat ook weer magisch was, was de rit van Anky in Jerez op volgens mij Krack op de tango muziek als ik me niet vergis. Het paste allemaal zo mooi in de ambiance. En dat was met Matinee ook zo. Perfectie? Tja, dat is er (nog) niet. Tenminste. Ik heb het nog niet gezien. Wel bijna, maar zelfs al is het soms bijna perfect, wil het nog niet zeggen dat het je "ziel" raakt. En dat is volgens mij ook belangrijk. Het moet niet alleen perfect zijn, maar ook je raken. Het publiek moet het mooi vinden, anders komt het niet meer op wedstrijden. Geen inkomsten voor organisaties, want dan blijven de sponsers vanzelf ook weg, en dus geen eigenaren die investeren en geen ruiters meer die hun kost ermee kunnen verdienen. Dus, ik vind het magische zeker belangrijk in de dressuur, ook al is het soms lang niet perfect.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:17

is er toevallig al beeldmateriaal van de rit van Patrick van der Meer?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:22

ceasario schreef:
Marjoow schreef:
Jammer! Ik had Toots graag gezien bij de OS!

Om in de middenmoot te eindigen..
Kun je toch niet maken als vertegenwoordigster van een internationaal hippisch centrum..

Euhh.... HUH %) ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:12

Wat leuk voor Patrick zeg! Al had ik het Imke net zo goed gegund.
Het zijn allebei toppers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:27

Op Matinee was heel wat aan te merken, maar wat de rit mooi maakte was dat het paard er voor ging. Op mij heeft ze ook indruk gemaakt, waar andere paarden dat niet deden zoals een Totilas of een Salinero.

Uzzo vind ik een leuk paard en er zijn een paar dingen aan hem die mij erg aanspreken en waarom ik hem graag in de ring zie. Top dat ze mee mogen naar London, ik hoop op een mooi resultaat.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 07:38

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:00

Vala schreef:
horseyfries schreef:
Nee hoor, die heeft teveel paardenverstand om vier jaar op voorhand al te gaan roepen dat we moeten weten wie er gaan, want die weet dat er nog een hééééééleboel kan gebeuren in de tussentijd ;)

Dat is ook zo maar Imke een hart onder de riem steken en gezien de progressie gemaakt in 1 jaar de hoop uitspreken dat ze gaat knallen in Rio mag best vind ik!

Dat "knallen" zal ze vandaag in ieder geval niet doen..
Ze heeft haar beurt voorbij laten gaan.
http://resultscg.chio-aachen.de/starter12/DRE-S9.html

safety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:02

wat is er gebeurd met imke, heb het net gemist

safety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:02

zag alleen dat ze 15,... % had

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:09

In ander topic staats iets over een dik been.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:12

ceasario schreef:
Marjoow schreef:
Jammer! Ik had Toots graag gezien bij de OS!

Om in de middenmoot te eindigen..
Kun je toch niet maken als vertegenwoordigster van een internationaal hippisch centrum..

De laatste zin snap ik al helemaal niet en ik vind dat als je als 9e of als 11e eindigt je allebei in de middenmoot zit. Ik vind Uzzo geweldig om te zien, maar toch gaan Patrick geen deuk in een pakje boter slaan in Londen, als ik nu de uitslag zie van de kür op muziek.

Gezien haar ervaring en de progressie die ze aan het maken zijn had ik veel en veel liever Imke mee zien gaan naar de OS.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:17

Volgens mij heeft Imke zich afgemeld voor de kür, dus ik weet niet of Toots niet fit was, dat zullen we nog wel horen.
De kür van Patrick viel me in ieder geval zwaar tegen, hoop dat hij beter gaat rijden in Londen want zo gaat hij niet ver komen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:30

horseyfries schreef:
Volgens mij heeft Imke zich afgemeld voor de kür, dus ik weet niet of Toots niet fit was, dat zullen we nog wel horen.
De kür van Patrick viel me in ieder geval zwaar tegen, hoop dat hij beter gaat rijden in Londen want zo gaat hij niet ver komen.

Dat bedoelde ik: met het percentage wat Patrick nu reed, ga je meedoen in Londen, als alle échte goede combinaties er ook zijn. Prima als je alleen kijkt naar punten, maar jury-leden (hoe fout dit ook is) zijn ook gevoelig voor namen die rijden en wie kent hem daar nou?? Ik vind ze prachtig samen, maar geen toppers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:30

Ik vind Uzo qua model sowieso geen mooi paard. Hij doet me nog het meeste denken aan een military paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:32

Toots had idd een dik been.
Patrick en Uzzo vielen me ook tegen. Heb ze weleens beter zien rijden. Twee piaffes gingen volledig de mist in en de eners gingen ook twee keer fout.
Hopelijk hadden ze gewoon hun dag niet.