Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
horseyfries schreef:Onthouden is onthouden! Ik begrijp je kritiek heel goed, maar als je in het stadion was geweest dan had je geweten wat ik onthouden heb. De perfectie was het niet, de hype interesseert me niet, maar soms ontstaat er een magische sfeer en zit je met kippenvel op de tribune, en dat deed Blue Horse Matinee die dag. Zoals ook Edward met Totilas soms een sfeer kon beïnvloeden. En ook al was ik er niet bij, ik kan me voorstellen dat dat ook tijdens de rit van Fuego in Kentucky gebeurde. En dan mag er nog van alles fout zijn, je onthoudt zoiets wel, ook als het géén goud behaald omdat het niet de beste technische rit was.
Waarmee jouw punt dat alleen goud telt, ontkracht is.
Wat ook weer magisch was, was de rit van Anky in Jerez op volgens mij Krack op de tango muziek als ik me niet vergis. Het paste allemaal zo mooi in de ambiance. En dat was met Matinee ook zo. Perfectie? Tja, dat is er (nog) niet. Tenminste. Ik heb het nog niet gezien. Wel bijna, maar zelfs al is het soms bijna perfect, wil het nog niet zeggen dat het je "ziel" raakt. En dat is volgens mij ook belangrijk. Het moet niet alleen perfect zijn, maar ook je raken. Het publiek moet het mooi vinden, anders komt het niet meer op wedstrijden. Geen inkomsten voor organisaties, want dan blijven de sponsers vanzelf ook weg, en dus geen eigenaren die investeren en geen ruiters meer die hun kost ermee kunnen verdienen. Dus, ik vind het magische zeker belangrijk in de dressuur, ook al is het soms lang niet perfect.
HorseTimeXL schreef:is er toevallig al beeldmateriaal van de rit van Patrick van der Meer?
Vala schreef:horseyfries schreef:Nee hoor, die heeft teveel paardenverstand om vier jaar op voorhand al te gaan roepen dat we moeten weten wie er gaan, want die weet dat er nog een hééééééleboel kan gebeuren in de tussentijd
Dat is ook zo maar Imke een hart onder de riem steken en gezien de progressie gemaakt in 1 jaar de hoop uitspreken dat ze gaat knallen in Rio mag best vind ik!
ceasario schreef:Marjoow schreef:Jammer! Ik had Toots graag gezien bij de OS!
Om in de middenmoot te eindigen..
Kun je toch niet maken als vertegenwoordigster van een internationaal hippisch centrum..
horseyfries schreef:Volgens mij heeft Imke zich afgemeld voor de kür, dus ik weet niet of Toots niet fit was, dat zullen we nog wel horen.
De kür van Patrick viel me in ieder geval zwaar tegen, hoop dat hij beter gaat rijden in Londen want zo gaat hij niet ver komen.