Dierenbescherming beschuldigt Matthias Rath van mishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

uitgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:03

ik zeg niet dat het bewezen is en ik weet ook niet of het waar is ,ik zeg alleenmaar dat mensen dat soms zeggen

Angela

Re: Dierenbescherming beschuldigt Matthias Rath van mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:21

Ik dacht dat dit een topic was over Matthias Rath? Zouden jullie het daar ook bij willen houden en ontopic verder gaan? Onenigheden kunnen verder via de PB besproken worden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:50

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal off topic berichten en persoonlijke aanvallen verwijderd. Vanaf hier graag weer on topic en met respect voor je medegebruiker en met argumenent op de inhoud van een bericht reageren in plaats van op de persoon. Bedankt alvast.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:29

Pfff, ze gaan zowiezo alweer niet naar de spelen want Rath heeft alweer pfeifer en zo is er steeds wel weer een nieuwe smoes.
Dit is niks, word niks en zal ook nooit niks worden, rath en toot.

Als het verder waar is van die mishandeling hoop ik dat dit arme paard daar gauw weg komt.
De nood registers zullen wel opgetrokken zijn nu.
Miljoenenpaard gekocht en niks paraat maken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:58

Ik geloof niet dat dit paard de familie Rath-Linsenhoff nog wat oplevert, hooguit wat dekgeld voor Schockemohle. Alleen maar negatieve publiciteit, dat zal zeker Matthias toch wel een keer opbreken?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:33

Als ze nu dan ook eens vertellen waarom hun roepen dat het "dierenmishandeling" is.
Je kunt daarin zoveel kanten op, dat ik me afvraag wat er echt waar van is?
Hoe zijn ze deze informatie te weten gekomen? ben wel benieuwd naar een duidelijker verhaal.
Mede dan nog, wel jammer dat er nu weer zo negatief 'nieuws' gegeven word komt allemaal niet echt ten goede.

Robynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:51

Ik snap dat Rollkur en LDR verschillend is maar ik vind het er allebei niet fijn uitzien. Toot ziet er niet blij uit. Ik snap niet waarom mensen allemaal nieuwe methodes moeten uitvinden, er komt niets goeds meer uit. Houd het gewoon bij aan de teugel lopen, ziet er netjes uit en is niet heel verstikkend voor het paard, vind ik er ook veel mooier uitzien als Rollkur en LDR.
Denk niet dat Rath en Toot een goede combinatie vormen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:55

Homiafortuna schreef:
Als ik dit zo lees, begin ik hard te twijfelen over het excuus van ziekte van Pfeiffer hebben en daarom niet naar de OS kunnen. Is natuurlijk een mooie dekmantel.

O mooi, ben ik dus niet de enige die dat meteen dacht...

Tijdje geleden waren er toch van die echt wel nare foto's van MAR en Totilas opgedoken? Ik vraag me af wat voor politiek gekonkel er achter dit ingrijpen door de dierenbescherming zit :=

Robynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:58

Afbeelding

Dit is wel Rollkur of zie ik het nu verkeerd?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:32

Van zo'n foto wordt je toch verschrikkelijk triest van?

Het heeft niks maar dan ook niks meer meer paardrijden te maken vindt ik.
En ik vindt het ook jammer dat er wordt afgegeven op de dierenbescherming zelf.

Wie moet anders voor die paarden opkomen??

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:46

ja van zo'n foto word ik indd triest.....doe zelf maar een bit in en een zadel op dan kom ik eraan met m'n sporen zweep en harde hand om jou precies zo te laten lopen zodat ik het mooi vind! daarna stop ik je lekker alleen in de stal en doe het morgen nog een keer!!!!
veel plezier in de sport mensen! want onder het motto training methode en sport kunnen we zo goed als alles flikken en geen haan die erom kraait sterker nog we gaan het allemaal na doen....sorry voor mij is de lol eraf!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:59

Een foto is een momentopname. Verder vind ik het sneu voor Roth: krijgt eerst Toot onder zijn gat en daar een hele berg hoge verwachtingen gratis bij, heeft de beste bedoelingen om het dier anders te benaderen wat uiteindelijk niet blijkt te lukken, stapt over op wat het dier aangeeft prettig te vinden en aangeeft te snappen, begint een beetje resultaten te krijgen. Vervolgens krijgt hij zelf Pfeiffer, ook nog de Duitse DB op zijn dak, kan niet naar Aken en ook niet naar de OS (door de Pfeiffer en niet omdat de Duitse DB dat wil), waar het geloof ik oorspronkelijk allemaal om ging. En dan nog een hele sloot Bokkers (vergeet die vooral niet) die het allemaal beter weten.

Ik heb medelijden met die arme jongen....

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:04

ik word misselijk van dit soort foto's en ik weet dat het allemaal erger kan, maar dit zou niet moeten kunnen en keihard afgestraft moeten worden. Noem me maar simpel maar ik begrijp niet dat mensen hier mee weg komen. Al helemaal niet in de top omdat zij toch voor veel mensen als voorbeeld dienen. Dit heeft helemaal niets meer
met paardrijden te maken.
Is het dan gek dat veel mensen die niet rijden, paardrijden als mishandeling gaan zien?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:07

Ik vind het niet gek dat er mensen op grond van een foto een oordeel vellen zonder dat ze snappen, of zonder dat ze zelfs maar vragen wat de bedoeling is van een bepaalde oefening of trainingsmethode. Mensen gaan te snel af van iets wat ze zelf in hun hoofd hebben zitten en over de rand van hun bord heenkijken is gewoon heel, heel moeilijk.

Het is zo makkelijk om te oordelen en te veroordelen. Het is moeilijker om een mening te vormen door alle kanten van een probleem te bekijken, meerdere visies daarop te horen, en vervolgens daar je eigen mening uit te vormen. Napraten is makkelijk. Op je gevoel afgaan ook. Maar heel vaak blijkt je gevoel niet juist en dat wat je ziet of denkt te zien niet dat wat het uiteindelijk is....

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:12

op de grond van hoeveel foto's dat bedoel ik ! als dit de eerste was okee snap ik je reactie maar dit soort foto's kom tegenwoordig overal tegen en we vinden het normaal.....nou sorry ik niet ook niet als er veel geld in omloop is dat maakt het niet meer sport of dier waardig of wel......?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:18

Het probleem is dat veel mensen gaan kopieren zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn. En doordat ze niet weten wat ze doen een paard blessures bezorgen. Bij het trainen van een paard moet je openstaan en een trainingsmethode kunnen kiezen die bij een paard past. Van tevoren een trainingsmethode afwijzen zonder dat je ook maar hebt geprobeerd of dit bij een paard werkt is bijzonder kortzichtig.

Uiteindelijk moet je doen waar je je zelf goed bij voelt. Je moet ook mogen doen waar je jezelf goed bij voelt. Het is jouw leven, niet dat van een ander. Vul dat dan ook zelf in, en ga niet doen wat een ander van je verlangt.

Even losstaand van LDR: wat betreft de keuze van een trainingsmethode wil ik even naar het volgende topic verwijzen. Lees het even goed door. En onthoud: A mind is like a parachute. It only works when it is open.

[NH] Nothing is written in stone....

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:21

En dat is wat ik ook bedoel, van dit soort foto's krijgt men van de paardensport een heel slecht beeld.
En natuurlijk is het makkelijk oordelen maar, als ik dan zuiver voor mijzelf spreek, heb ik me zeker verdiept in verschillende trainingsmethoden en deze manier van doen vind ik zeer onprettig voor een paard. Ik kan er niet naar kijken en vind het ook niet nodig. Ook niet als het (verschillende) moment opname's zijn.

En cassidy, je moet niet doen waar je je zelf goed bij voelt maar waar je paard zich goed bij voelt. En dat kan erg verschillen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:25

|o

word ik ervan das alles. groetjes!

dank je Salo1 ! jij kan het beter verwoorden als ik!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:29

sal01 schreef:
En dat is wat ik ook bedoel, van dit soort foto's krijgt men van de paardensport een heel slecht beeld.
En natuurlijk is het makkelijk oordelen maar, als ik dan zuiver voor mijzelf spreek, heb ik me zeker verdiept in verschillende trainingsmethoden en deze manier van doen vind ik zeer onprettig voor een paard. Ik kan er niet naar kijken en vind het ook niet nodig. Ook niet als het (verschillende) moment opname's zijn.

En cassidy, je moet niet doen waar je je zelf goed bij voelt maar waar je paard zich goed bij voelt. En dat kan erg verschillen.

En als het paard zich wel goed voelt bij LDR? Toot is zo getraind, Roth & Co hebben geprobeert hem anders te trainen en Toot gaf duidelijk aan zich daar niet happy bij te voelen. Nu stappen ze weer over op LDR, de eerste successen beginnen te komen en er wordt zomaar over het feit heengewalst dat Toot beter gaat lopen.

Overigens moet een methode ruiter EN paard liggen. Anky heeft ook paarden gehad waar deze methode niet bij werkte, en zijn ze op een gegeven moment uit elkaar gegaan.

En nu ben jij een van de weinigen die zich er wel in verdiept hebben, ik durf te beweren dat er legio mensen zijn die dat niet doen en domweg anderen aan het napraten zijn.

sal01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:37

Ieder zijn mening. Ik heb zeker mijn idee over het verhaal dat je schetst maar ik denk niet dat we eruit gaan komen.
Verder vind ik dat de methode het paard moet liggen en de ruiter zich moet aanpassen.
Ik ben het met je eens dat er legio mensen zijn die anderen napraten en nadoen en niet zelf nadenken,, wat en waarom ze iets doen, en dat is juist het enge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:43

Cassidy schreef:
Ik vind het niet gek dat er mensen op grond van een foto een oordeel vellen zonder dat ze snappen, of zonder dat ze zelfs maar vragen wat de bedoeling is van een bepaalde oefening of trainingsmethode. Mensen gaan te snel af van iets wat ze zelf in hun hoofd hebben zitten en over de rand van hun bord heenkijken is gewoon heel, heel moeilijk.

Het is zo makkelijk om te oordelen en te veroordelen. Het is moeilijker om een mening te vormen door alle kanten van een probleem te bekijken, meerdere visies daarop te horen, en vervolgens daar je eigen mening uit te vormen. Napraten is makkelijk. Op je gevoel afgaan ook. Maar heel vaak blijkt je gevoel niet juist en dat wat je ziet of denkt te zien niet dat wat het uiteindelijk is....

Ik vind het toch een beetje struisvogelgedrag wat je doet.
Rollkur/LDR, oke, maar als je de foto's ziet zie je dat dit zeker niet op een fatsoenlijke manier van het paard verlangd wordt (stang die bijna parallel aan de grond staat bijvoorbeeld). Ik snap gewoon niet hoe mensen het dan nog kunnen goedkeuren :+ dat heeft niets met de methode te maken.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:53

Ik vondt hem op zijn laatste wedstrijd absoluut niet beter lopen hoor.

Ontzettend hoofdt kantelen etc etc etc.
De afstelling van de stang is ook iets wat mij verbaast, mischien heeft het 1 met het ander te maken?

thuis lijken ze behoorlijk hoog te scoren, maar feit is is dat ze buiten Duitsland niet echt hebben weten te scoren.

Ik heb veel respect voor Rath, dat stamt nog uit de tijd dat hij andere paarden had.
Heb ook veel respect voor Totilas, voor het feit dat het zo'n goedzak is ...
Persoonlijk vindt ik de combinatie gewoon niets hebben, gewoon jammer voor beide vindt ik.
Je gunt het ze wel :j

Ik maakte ook alleen maar commentaar op een foto (waar eroverigens wel erg veel van zijn, net als filmpjes)
Niet op de rolkur methode, daar houdt ik mij liever afzijdig bij.

Voor mij, toen Totilas nog onder Gal reed, was het een geweldige "fenomeen" het maakte dressuurwedstrijden kijken weer leuk.
En je nam een bult inspiratie voor jezelf mee!

Dat is niet meer, en ik snap daarom ook heel goed dat mensen voelen alsof er iets is afgepakt.
Daarom houdt het mensen bezig!

En vooral deze discussie's van rolkur, (dit kan je namelik niet LDR noemen).
De 1 zegt paard doet het er goed op, en hij voelt zich er lekker bij.

De ander zegt, pure dierenmishandeling en het dier doet wat van hem verlangt wordt.

Feit is gewoon dat met de huidige GP oefening extreem veel wordt gevraagt.
Zolang de oefening extreem blijven, za je ook extreme trainingsmethode's blijven!

Jammer maar hellaas

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:17

Cassidy schreef:
En als het paard zich wel goed voelt bij LDR? Toot is zo getraind, Roth & Co hebben geprobeert hem anders te trainen en Toot gaf duidelijk aan zich daar niet happy bij te voelen. Nu stappen ze weer over op LDR, de eerste successen beginnen te komen en er wordt zomaar over het feit heengewalst dat Toot beter gaat lopen.

Overigens moet een methode ruiter EN paard liggen. Anky heeft ook paarden gehad waar deze methode niet bij werkte, en zijn ze op een gegeven moment uit elkaar gegaan.

En nu ben jij een van de weinigen die zich er wel in verdiept hebben, ik durf te beweren dat er legio mensen zijn die dat niet doen en domweg anderen aan het napraten zijn.

Totilas liep uit zichzelf ook niet LDR. Volgens mij is er ook veel discussie of LDR nu wel zo paardvriendelijk is. Dus misschien is het in zijn opleiding al fout gedaan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:19

Ja heel fout. Je wint natuurlijk zomaar van alles doordat de vooropleiding verkeerd is gegaan :D

Bij de opleiding van een paard ga je knoppen erop zetten. Een ruiter moet die leren bedienen, een paard moet een combinatie gaan vormen met de ruiter die er op komt te zitten. Dus waar ligt het aan, aan de knoppen die op een paard zijn gezet en waar het paard met een ruiter die deze wist te bedienen bewezen goede resultaten mee heeft behaalt, of aan de ruiter die er vervolgens opstapt en deze knoppen niet kan bedienen?

Of LDR zo paardvriendelijk is, wil ik in dit geval nog even niet ter discussie stellen. Een trainingsmethode toegepast door iemand die weet waar hij mee bezig is, is een heel ander verhaal dan een kopieerder die net de feeling mist (en het paard daar wel mee blesseerd).

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:22

nogmaals zolang het over sport gaat kunnen we allemaal een methode verzinnen en paarden zwaar geforceerde onnatuurlijke bewegen laten maken voor een zogenaamd wenselijk training/niveau (om er vervolgens geld mee te verdienen) waar houd het dan op....dat vraag ik me af.

want zolang iemand die ervaren is met de methode het mag toepassen is alles dus geoorloofd "onder naam van de methode" mag dat.....