Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Homiafortuna schreef:Als ik dit zo lees, begin ik hard te twijfelen over het excuus van ziekte van Pfeiffer hebben en daarom niet naar de OS kunnen. Is natuurlijk een mooie dekmantel.

sal01 schreef:En dat is wat ik ook bedoel, van dit soort foto's krijgt men van de paardensport een heel slecht beeld.
En natuurlijk is het makkelijk oordelen maar, als ik dan zuiver voor mijzelf spreek, heb ik me zeker verdiept in verschillende trainingsmethoden en deze manier van doen vind ik zeer onprettig voor een paard. Ik kan er niet naar kijken en vind het ook niet nodig. Ook niet als het (verschillende) moment opname's zijn.
En cassidy, je moet niet doen waar je je zelf goed bij voelt maar waar je paard zich goed bij voelt. En dat kan erg verschillen.
Cassidy schreef:Ik vind het niet gek dat er mensen op grond van een foto een oordeel vellen zonder dat ze snappen, of zonder dat ze zelfs maar vragen wat de bedoeling is van een bepaalde oefening of trainingsmethode. Mensen gaan te snel af van iets wat ze zelf in hun hoofd hebben zitten en over de rand van hun bord heenkijken is gewoon heel, heel moeilijk.
Het is zo makkelijk om te oordelen en te veroordelen. Het is moeilijker om een mening te vormen door alle kanten van een probleem te bekijken, meerdere visies daarop te horen, en vervolgens daar je eigen mening uit te vormen. Napraten is makkelijk. Op je gevoel afgaan ook. Maar heel vaak blijkt je gevoel niet juist en dat wat je ziet of denkt te zien niet dat wat het uiteindelijk is....
dat heeft niets met de methode te maken.
Cassidy schreef:En als het paard zich wel goed voelt bij LDR? Toot is zo getraind, Roth & Co hebben geprobeert hem anders te trainen en Toot gaf duidelijk aan zich daar niet happy bij te voelen. Nu stappen ze weer over op LDR, de eerste successen beginnen te komen en er wordt zomaar over het feit heengewalst dat Toot beter gaat lopen.
Overigens moet een methode ruiter EN paard liggen. Anky heeft ook paarden gehad waar deze methode niet bij werkte, en zijn ze op een gegeven moment uit elkaar gegaan.
En nu ben jij een van de weinigen die zich er wel in verdiept hebben, ik durf te beweren dat er legio mensen zijn die dat niet doen en domweg anderen aan het napraten zijn.