Matthias Rath krijgt aparte kans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Re: Matthias Rath krijgt aparte kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:09

ik geloof het niet ???????raar gevoel bij

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:24

Matthias is vast gesaboteerd door een Nederlandse Totilas fan. Een uiterst doordacht plan.

Nee alle gekheid op een stokje, ik hoop dat die jongen voor zijn gezondheid kiest, op de OS meerijden kan over 4 jaar ook nog. Miss met een ander paard dan, maar liever dat dan dat die de rest van zijn leven last houdt!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:41

Door: redactie
4-7-12 - 15:47 bron: ANP © reuters.

De Duitse dierenbescherming is een offensief begonnen tegen de paardensportbond. Met name dressuurruiter Matthias Rath en diens superhengst Totilas zijn mikpunt. Die combinatie mag absoluut niet naar de Spelen. Rath wordt ervan beschuldigd trainingsmethoden te gebruiken die volgens de dierenbescherming pure mishandeling zijn.
© getty.
© getty.

Totilas is in Nederland gefokt. Edward Gal vierde er grote successen mee. Hij moest toezien toen het paard voor miljoenen euro's in Duitse handen kwam.

De Duitse paardensportbond FN neemt de kritiek wel serieus, maar kan er volgens een woordvoerder weinig mee. 'De dierenbescherming schrijft de regels niet voor. Wij houden ons aan de regels van de mondiale bond en volgens die regels heeft Rath geen overtreding gemaakt.'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:44

Tafje schreef:
Van jou kun je altijd dezelfde reactie verwachten.. hoe voorspelbaar. En ik weet niet wie je met Bakrand-ridders bedoeld ??!

By the way: die grote bruine is de laatste maanden vaker gestart dan die grote zwarte in 2 jaar tijd. Daarbij heeft Parzival weer de wereldbeker gewonnen en 2 Europese titels mee naar huis genomen.
Die grote zwarte was met z'n nieuwe ruitertje niet verder gekomen dan ergens een tong over het bit te gooien en tussen de gordijnen te verdwijnen en willen ze, tot ieders schande, "aartsvijand nr 1 qua rollkür" Sjef als trainer gaan inschakelen.. Gelukkig heeft die zwarte dan toch nog, tussen alle hoefzweren en paracetamolletjes, Duitslands eer behouden door met erg hoge punten het Duits kampioenschap te winnen.

Ach het vosje beet laatst nog op zijn tong en als je de boktarazzi moet geloven istie stokkreupel en loopt ie op pijnstillers. Was ie laat st ook niet al een paar maanden uit waardoor ie ook een uitzonderlijke kans kreeg voor te selecteren voor de OS? ;)
Al bij al verschillen die zwarte en die vos niet zoveel van elkaar blijkbaar... Behalve dan van kleur en nationaliteit natuurlijk. ;)

Ik ben overigens nog steeds fan van het vosje en de amazone, laat ik dat even benadrukken, maar ik vind bokt er alleen maar belachelijker op worden. :) Op Gal na kan geen ruiter wat goed doen. :) Zélfs de ruiters van eigen bodem niet. :)

Enneh wie het schoentje past, trekke het aan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:49

In het begin was ik vrij optimistisch over het hele gedoe Rath & Toot. Vond het ook flauw al dat aanvallen van velen. Maar ondertussen is het zich allemaal wel aan het opstapelen. Blessures, niet klaar zijn voor wedstrijden, apart losrijden, ziekte van de ruiter etc etc etc. Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem veel minder goed voor elkaar heeft gekregen dan voorzien was en er gewoon een hoop excuses verzonnen worden. Vooral voor momenten waarop paard en ruiter zich moeten/kunnen bewijzen. Fijn dat dit paard ten minste onder één ruiter heeft kunnen laten zien wat hij kan en jammer dat de huidige ruiter blijkbaar (nog) niet de kunde heeft hem te op detzelfde manier laten presteren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:41

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:09

'Pfoe, maar ik heb ooooook Pfeiffer gehad en ik lag wel een jaar ziek op bed!'
Leuk hoe sommige mensen uit hun eigen 'ziekzijn' kunnen concluderen dat MAR er vast te slecht bij ligt om even op zijn paard te klimmen. Als er een ziekte is die verschilt per persoon, dan is het wel pfeiffer.
Desalniettemin is het natuurlijk wel wat opvallend dat er telkens redenen zijn dat ze niet komen, maar of het allemaal waar is, daar kom je toch niet achter.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:11

Bizzybijtje, mensen zeggen dt alleen maar om aan te geven dat je Pfeiffer serieus moet nemen, ook al verschilt het per persoon.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:20

Laatst bijgewerkt door chantalhaf op 05-07-12 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:22

Met alle respect en ik zie MR graag met Totilas op de OS, maar ik begin toch serieus te twijfelen aan het duo....

Er is altijd iets, nu zullen ze vast de jonge ontzettend op zijn huid zitten maar zoveel pech kan een mens toch niet in een jaar op zijn hals krijgen :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:33

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:53

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 07:56

Een zeer duidelijke mening van Ludger Beerbaum die denk ik kort door de bocht goed verwoord wat veel mensen denken.
Ik hoop voor Matthias en Totilas dat het nu eens een keer wat wordt zeg, dit wordt onderhand wel een enorm pech-verhaal. want dat kan het natuurlijk ook zijn he, pech op pech op pech. Ik geloof niet dat Matthias op dit moment gelukkig ligt te wezen in zijn bed..
Ben idd wel bang dat de Pfeiffer het excuus wordt als Londen mislukt...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:41

Verfrissend dat er nu eens een ruiter is die zich erover durft uit te laten :)
Mijns inziens slaat Ludger Beerbaum de spijker op zijn kop, haha.

Ik gun ze overigens het beste en zelfs een gouden medaille, maar dan moeten ze ook oprecht de beste combinatie zijn :)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:49

Mijn idee RoWi!
Ach, we zullen wel zien.
Ik zeg familie Glock, bieden maar!!! :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:18

Nikka schreef:
Soms heb ik wel medelijden met Rath:

http://www.dehoefslag.nl/2012/07/ludger ... n-totilas/

Alhoewel ik toch wel heb moeten lachen om die passage van eerst de pi en de pa leren alvorens een campagne op te zetten :D

Nou zoveel medelijden heb ik nou weer niet hoor, hij wist vast wel waar hij aan begon.
En ik kan niet zeggen dat de reis naar de OS er nou zo goed uit ziet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:22

RoWi schreef:
Verfrissend dat er nu eens een ruiter is die zich erover durft uit te laten :)
Mijns inziens slaat Ludger Beerbaum de spijker op zijn kop, haha.

Ik gun ze overigens het beste en zelfs een gouden medaille, maar dan moeten ze ook oprecht de beste combinatie zijn :)

_/-\o_ Helemaal mee eens!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:48

Ach, ik denk dat het hele Totilas-fiasco in ieder geval in die zin de sport ten goede zal komen, dat er wel een paar extra achter de oren wordt gekrabd voordat men probeert een "medaille te kopen". Het geeft mij een klein beetje weer vertrouwen dat je de top niet simpelweg kan bereiken met het meeste geld.

En als Toot en Rath door deze periode heenkomen en (ik denk dat Londen niet gaat lukken, maar wellicht daarna) aan de top komen, heeft Rath het wel zelf gedaan. Laten we wel wezen, de voor- en tegenstanders zijn het er inmiddels over eens dat alles wat Edward erin gereden heeft (hoe het ook zij) eruit is. Dus alles wat Rath nu weet op te bouwen, is zijn eigen werk. Ik denk zelf dat dit des te beter is, omdat het dan niet meer terug te leiden is tot Edward.

Maar goed, eerst Londen! Ik zie hem daar nog wel naartoe gaan, maar ik denk niet dat hij iets van betekenis kan uithalen daar. De concurrentie is té groot, zeker individueel. Misschien dat een leuk teamresultaat nog wel te halen is, maar meer denk ik niet.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:56

Vala schreef:
Een zeer duidelijke mening van Ludger Beerbaum die denk ik kort door de bocht goed verwoord wat veel mensen denken.
Ben idd wel bang dat de Pfeiffer het excuus wordt als Londen mislukt...

Ben het er helemaal mee eens..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:38

Yolien schreef:
Mijn idee RoWi!
Ach, we zullen wel zien.
Ik zeg familie Glock, bieden maar!!! :+

Tja, voor hetzelfde geld willen ze Toot voor het aankoopbedrag na de OS wel "teruggeven". :')

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:15

Beetje raar zeggen mylittlejoy of niet? Die knopjes zitten er op alleen weet Rath ze niet te vinden.. Dat hebben Gal en Totilas toch wel bewezen dat alle onderdelen er zeker wel opzitten dus ben het er niet mee eens dat Rath het zelf heeft gedaan!! Hij heeft gewoon moeite met vinden van de gebruiksaanwijzing en zich aan het paard aan te passen en te voelen hoe en wat. Stiekem hoop ik dat na de olympische spelen Totilas of weer terug gaat naar Gal of naar iemand anders die er wel een klik mee heeft. Zonde dat we nog steeds niet van dat paard kunnen genieten zoals bij Gal.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:38

romygic schreef:
Beetje raar zeggen mylittlejoy of niet? Die knopjes zitten er op alleen weet Rath ze niet te vinden.. Dat hebben Gal en Totilas toch wel bewezen dat alle onderdelen er zeker wel opzitten dus ben het er niet mee eens dat Rath het zelf heeft gedaan!! Hij heeft gewoon moeite met vinden van de gebruiksaanwijzing en zich aan het paard aan te passen en te voelen hoe en wat. Stiekem hoop ik dat na de olympische spelen Totilas of weer terug gaat naar Gal of naar iemand anders die er wel een klik mee heeft. Zonde dat we nog steeds niet van dat paard kunnen genieten zoals bij Gal.

Dat Totilas het kan, weet iedereen. Dat de klik met Matthias er niet is, zijn veel mensen het over eens (ik ook trouwens). Na twee jaar en de grote prestatiewisselingen is er veel werk aan de winkel om Totilas weer te laten scoren. Stel dat hij na deze "rare" periode weer weet te scoren (en dan bedoel ik echt de ouderwetse Tootscores), vind ik toch wel echt dat je kan zeggen dat dat zijn eigen verdienste is.

Eerlijkheidshalve heb ik er vrij weinig vertrouwen in dat dat hem gaat lukken, maar dat is een tweede.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:43

terug naar Nederland !!!!! hij hoort bij Edward dat is mijn mening