Adelinde Cornelissen scoort 81.13%: opname in Olympisch team

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Adelinde Cornelissen scoort 81.13%: opname in Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:17

Stel nu dat in Londen Parzival niet door de keuring komt....
Wat voor gevolgen heeft dat voor het Nederlands team? Is er nog een wegstreepresultaat met de nieuwe opzet (3 combinaties)? En zo ja, mag dan de vierde Nederlander in het team? Of kan dat niet meer veranderen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:21

Nou Adelinde; gefeliciteerd met je punten en met je nu definitieve plaatsing voor de OS. Verder heb ik er alle vertrouwen in dat je het beste voor hebt met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:31

Janine1990 schreef:
Wat voor gevolgen heeft dat voor het Nederlands team? Is er nog een wegstreepresultaat met de nieuwe opzet (3 combinaties)? En zo ja, mag dan de vierde Nederlander in het team? Of kan dat niet meer veranderen?

Volgens mij mag dan de reserve idd aantreden, dat mag totdat de 1e de ring inrijdt volgens mij..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:36

Relaxed schreef:
Janine1990 schreef:

Volgens mij mag dan de reserve idd aantreden, dat mag totdat de 1e de ring inrijdt volgens mij..

Maar er is geen reserve meer in de huidige opzet.
Er gaan 3 voor het team en 1 individueel...

Ik betwijfel of de individuele kandidaat ook automatisch de reserve is... Aangezien Nederland 4 combinaties in totaal mag afvaardigen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:42

Wat een super comeback van Adelinde en Parzival!! Helemaal top!

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:52

horseyfries schreef:

Jij spreekt van een comeback. Weet je ook waarom we haar zo lang in de wedstrijd ring hebben moeten missen?
Ik denk niet dat dit de voorbereiding op de OS is die Adelinde zelf in gedacht had.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:15

Doma_clasica schreef:
horseyfries schreef:

Jij spreekt van een comeback. Weet je ook waarom we haar zo lang in de wedstrijd ring hebben moeten missen?
Ik denk niet dat dit de voorbereiding op de OS is die Adelinde zelf in gedacht had.

Weet het bijna wel zeker dat dit wél de bedoeling is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:29

Doma_clasica schreef:
horseyfries schreef:

Vraag me af wat er zo raar is om na een gewonnen wereldbekerfinale even een rustpauze in te lassen, en rustig toe te werken naar de Olympische Spelen.
Maar als ze jou iets anders verteld heeft dan mag je dat gerust delen hoor!
Als het echter alleen gebaseerd is op "wat jij denkt" denk je dan zelf (als je dan toch aan het denken bent) dat jij degene bent die goed genoeg op de hoogte is van Adelinde en Parzival om daarover een oordeel te kunnen vormen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:37

Geweldig daar zat ik op te wachten, dat geeft een goed gevoel voor het team en laat haar maar lekker in alle rust verder trainen als zij dat de beste manier vindt naar de OS toe

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:41

horseyfries schreef:
Vraag me af wat er zo raar is om na een gewonnen wereldbekerfinale even een rustpauze in te lassen, en rustig toe te werken naar de Olympische Spelen.
Maar als ze jou iets anders verteld heeft dan mag je dat gerust delen hoor!
Als het echter alleen gebaseerd is op "wat jij denkt" denk je dan zelf (als je dan toch aan het denken bent) dat jij degene bent die goed genoeg op de hoogte is van Adelinde en Parzival om daarover een oordeel te kunnen vormen?

Best Horseyfries, niet zo aanvallend aub. Maar ik wil je best antwoord geven op jouw vraag.
Ik loop al lang genoeg in het wereldje mee om zelfstandig na te kunnen denken over de dingen die ik zie, die ik hoor en die ik weet.
De tijd dat ik alles gelovend was is helaas voorbij. Ooit was ik naìef maar helaas door schade en schande wordt je wijzer. Ik weet hoe groot de belangen zijn en hoe hard het ´wereldje´ is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:44

Het antwoord is dus nee, want zelfstandig nadenken kan iedereen, alleen niet iedereen kan dat met de benodigde informatie erbij die nodig is om tot een daadwerkelijk gefundeerd oordeel te komen. En dat is helemaal niet aanvallend bedoeld, maar slechts een constatering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:59

Pffffff jeetje wat een gespeculeer hier, ze heeft met Parzival een goede prestatie neer gezet...dat is wat telt...

Beebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:53

Ik denk ook (lees: ben bang) dat Parzival na de OS met pensioen gaat, de sponsors hebben gecashed en de verzekeraars zijn gerustgesteld. Het gaat alleen om geld en macht........ -O-
De foto laat wel een betere momentopname van de piaffe zien dan eerder.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:05

Misschien loopt hij nog twee jaar fluitend Grand Prix en wint hij alle kampioenschappen die er bestaan. Sponsors (meervoud?) cashen overigens niets. Misschien wat inlezen over sportsponsoring?

Waar komen alle spookverhalen rondom Parzival vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:56

Goede vraag...tenzij je het in het licht bekijkt van Totilas e.d. :)

Voor de juiste prijs is alles te koop......maar goed er wordt nu alleen maar gespeculeerd, geen kip of haan die exact weet wat er is..dus dames en heren snaveltjes dicht!

Het is volledig off topic bovendien..

Adelinde en Parzival hebben keigoed gepresteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 06:43

Vudress schreef:
Misschien loopt hij nog twee jaar fluitend Grand Prix en wint hij alle kampioenschappen die er bestaan. Sponsors (meervoud?) cashen overigens niets. Misschien wat inlezen over sportsponsoring?

Waar komen alle spookverhalen rondom Parzival vandaan?

Door deze voorbereiding denk ik.. Ineens afhaken voor Hoofddorp en Rotterdam ivm blessure, teamveterinair die opstapt ivm bonje, dat soort dingen geven vraagtekens ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:10

Vraagtekens hebben mag, maar alvast conclusies trekken met uitroeptekens zonder dat je WERKELIJK weet wat er speelt, dat is dan weer minder netjes.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:40

Het is wel opvallend dat de 2 belangrijkste combinaties die Sjef coacht weg blijven van grote evenementen, met verschillende verhalen die wel heel veel speculaties oproepen. Bij de een is de ruiter niet lekker bij de andere het paard.
Wellicht is het een tactiek

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:17

Vala schreef:
Mooi zo, goed team, we maken misschien best nog wel een kans zo op goud!

ehh als 'we' geluk hebben dan wordt het brons...

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:19

Beebee schreef:
Ik denk ook (lees: ben bang) dat Parzival na de OS met pensioen gaat, de sponsors hebben gecashed en de verzekeraars zijn gerustgesteld. Het gaat alleen om geld en macht........ -O-
De foto laat wel een betere momentopname van de piaffe zien dan eerder.

Waarom zou je daar bang voor zijn? Hij is 15 jaar oud en heeft op het allerhoogste nivo gepresteerd. Als hij straks na de OS idd met pension gaat, wat is daar dan erg aan? Ben benieuwd naar jouw uitleg..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:36

Michael1104 schreef:
Vala schreef:

Kom op, gewoon positief blijven :D ! En ik zeg 'we' ja, als Nederlander sta ik vierkant achter mijn topsportende landgenoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:51

Michael1104 schreef:
Vala schreef:

Individueel hebben we nog wel een kansje, maar het team zie ik ook geen goud bij elkaar rijden. Misschien wel een medaille en dan mogen we heel erg blij zijn voor ze, eh ons.

Beebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:31

Bang, omdat een paard van 15 eigenlijk niet oud is. Dat dat tegenwoordig als zodanig gezien wordt, komt omdat een gemiddeld dressuurpaard niet ouder wordt dan 7 jaar én Parzival dan na een blessure eruit gehaald zou worden (let wel : ik weet het ook niet zeker, ik speculeer) en niet "gewoon" met pensioen gaat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:50

Beebee schreef:
Bang, omdat een paard van 15 eigenlijk niet oud is. Dat dat tegenwoordig als zodanig gezien wordt, komt omdat een gemiddeld dressuurpaard niet ouder wordt dan 7 jaar én Parzival dan na een blessure eruit gehaald zou worden (let wel : ik weet het ook niet zeker, ik speculeer) en niet "gewoon" met pensioen gaat.

Het gemiddelde dressuurpaard, daar bedoel je paarden mee die door amazones zonder inzicht of talent kapot gereden worden zeker. Kijk eens naar de leeftijden van de internationale paarden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:41

Beebee schreef:

Wil je even verklaren hoe een gemiddeld dressuurpaard niet ouder wordt dan zeven jaar als ze op die leeftijd nog niet eens Grand Prix lopen? Je zit een heel oud broodje aap verhaal nog verder te verbasteren door er nu al niet meer een "gemiddeld paard" van te maken, maar een "gemiddeld dressuurpaard".

Een dressuurpaard is na zijn vijftiende, zestiende jaar niet meer in staat om werkelijk op de top van zijn kunnen internationaal te lopen. Simpelweg omdat hij dan over het hoogtepunt heen is. Dat wil niet zeggen dat hij niets meer kan, net zoals een voetballer van 35 ook geen oude man is maar wel "met pensioen" gaat uit de topsport.