...is er nieuwe muziek voor Anky & Salli hun Olympische Kür? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Princesj schreef:Adelinde lijkt mij veel beter om ter discussie te nemen. Als ze scoort scoort ze goed, maar als het mis is is het goed mis en mist ze proeven. Dus ik zeg Patrick en Imke mee, Adelinde thuislaten. Wellicht mindere persoonlijke scores, maar een constant team lijkt mij belangrijker.
horseyfries schreef:Princesj schreef:Adelinde lijkt mij veel beter om ter discussie te nemen. Als ze scoort scoort ze goed, maar als het mis is is het goed mis en mist ze proeven. Dus ik zeg Patrick en Imke mee, Adelinde thuislaten. Wellicht mindere persoonlijke scores, maar een constant team lijkt mij belangrijker.
Vind dit wel een hele rare redenering, de wedstrijd in Ermelo is bedoelt om te zien of Parzival weer terug in vorm is. Als hij dat is, dan laat je hem toch niet thuis? Alsof die andere paarden niet iets kunnen krijgen, het blijven nog altijd paarden!
Lante schreef:Nou HF, je haalt me de woorden uit de mond. Ze gaan echt niet een kreupel paard mee sturen.
Al 2 jaar draait het bij haar om de OS en dan nu zo'n planning..
Daar moet dus meer aan de hand zijn.. Relaxed schreef:Wat ik bij Adelinde nu ff niet snap is waarom er zo'n waardeloze voorbereiding aan vooraf moet gaan. In Den Bosch kwam ie ook voor het eerst sinds tijden weer in de ring en maakte toen best wat fouten door het missen van wedstrijdritme.. Nu is ie weer tijden thuisgehouden en dan zou de OS hun eerste wedstrijd sinds tijden worden? Of gaat ze wel mee naar Aken? Ik snap niet wat de reden van deze planning is, behalve 'niet wedstrijdfit'Al 2 jaar draait het bij haar om de OS en dan nu zo'n planning..
Daar moet dus meer aan de hand zijn..
Nikka schreef:Relaxed schreef:Wat ik bij Adelinde nu ff niet snap is waarom er zo'n waardeloze voorbereiding aan vooraf moet gaan. In Den Bosch kwam ie ook voor het eerst sinds tijden weer in de ring en maakte toen best wat fouten door het missen van wedstrijdritme.. Nu is ie weer tijden thuisgehouden en dan zou de OS hun eerste wedstrijd sinds tijden worden? Of gaat ze wel mee naar Aken? Ik snap niet wat de reden van deze planning is, behalve 'niet wedstrijdfit'Al 2 jaar draait het bij haar om de OS en dan nu zo'n planning..
Daar moet dus meer aan de hand zijn..
Er stond toch ook al ergens dat hij een peesblessure had. En in Den Bosch maakte hij geen fouten door gebrek aan wedstrijdritme, daar was gewoon meer aan de hand. Plus dat hij de veterinaire keuring van te voren niet door kwam.
Princesj schreef:Lante schreef:Nou HF, je haalt me de woorden uit de mond. Ze gaan echt niet een kreupel paard mee sturen.
Er gaan geruchten dat hij al langer niet in orde is. Als Totilas wat mankeert ligt heel bokt over de kop, van die kan daar niet mee doen en overal word negatief over gedaan.
Nu zie ik precies hetzelfde bij Parzival en daar blijven we allemaal zeker van dat hij het moet gaan doen bij de Spelen? Dat paard is al maanden thuisgehouden (reden maakt niet uit, dat word bij Totilas ook altijd ter discussie gesteld) en daar blijven we wel vertrouwen in hebben?
De andere combinaties zitten al in het wedstrijd ritme en hebben de laatste tijd constant of in stijgende lijn gepresteerd.
Lovely schreef:Wacht even, ze hebben toch gewoon de Wereldbeker gewonnen? Hij was dus kennelijk goed genoeg op dat moment.
Ik zeg alleen dat ik me kon herinneren dat ie fouten had door het missen van wedstrijdritme en nu krijg je dat weer met deze voorbereiding.. En nú is er wel een sterke top aanwezig en dat was bij de wereldbeker niet zo
Lante schreef:Princesj schreef:Adelinde heeft wat pech gehad, maar is (imo) wel de enige Nederlandse combinatie die echt nog bijzondere dingen kan doen in Londen, maar dan moet het allemaal inderdaad wel meezitten. Dat is een risico, maar wel één die je als coach neemt denk ik. Ik denk dat we beter voor alles of niets kunnen gaan dan een team af te vaardigen dat sowieso (nog) geen kans heeft op goud, maar dat is mijn mening.
Relaxed schreef:Lovely schreef:Wacht even, ze hebben toch gewoon de Wereldbeker gewonnen? Hij was dus kennelijk goed genoeg op dat moment.
Ja, ik zeg toch ook nergens dat het slecht ging?Ik zeg alleen dat ik me kon herinneren dat ie fouten had door het missen van wedstrijdritme en nu krijg je dat weer met deze voorbereiding.. En nú is er wel een sterke top aanwezig en dat was bij de wereldbeker niet zo
Princesj schreef:Of je stuurt een team wat wel kans heeft op zilver of brons, of je neemt het risico dat je met een team van 3 man aan de start moet komen. Dat is een andere situatieschets.

vur schreef:Ik had veel zin in de Olympische Spelen. Ondanks dat we niet voor goud zouden gaan. Nu wordt het geluid in de pers over de voorbereiding erop langzamerhand een soap. Met speculaties, roddels en politiek gedoe van dien. Van het gedachtegoed van de OS, meedoen is belangrijker dan winnen, is allang niets meer te merken, maar nu is het wel erg negatief allemaal. Laat ze nou nog maar even gewoon goed rijden en moge de beste afgevaardigd worden. Ik heb tot nu toe over het algemeen de beslissingen van Sjef voor grote kampioenschappen goed kunnen volgen, dus ik heb er vertrouwen in dat dit nu ook goed gaat komen.
Nikka schreef:Relaxed schreef:
Ja, ik zeg toch ook nergens dat het slecht ging?Ik zeg alleen dat ik me kon herinneren dat ie fouten had door het missen van wedstrijdritme en nu krijg je dat weer met deze voorbereiding.. En nú is er wel een sterke top aanwezig en dat was bij de wereldbeker niet zo
Ik heb de kür toen gezien en jullie blijkbaar niet. De proef werd toch wel overgewaardeerd en hij liep heel anders dan anders. Ik heb hem zo langzamerhand vaak zat die kür zien draaien. Stond heel raar te hupsen bij de piaffe achter, passage was ook veel minder. Hij was niet kreupel, maar kon de zwaardere dingen gewoon niet aan.
Bij de wereldbekerfinale reed trouwens wel een sterke kandidaat mee namelijk Damon Hill, die ondergewaardeerd werd,