Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:23

:)ddd ...is er nieuwe muziek voor Anky & Salli hun Olympische Kür?

Princesj

Re: Olympisch dressuurteam op hoofdlijnen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:28

Adelinde lijkt mij veel beter om ter discussie te nemen. Als ze scoort scoort ze goed, maar als het mis is is het goed mis en mist ze proeven. Dus ik zeg Patrick en Imke mee, Adelinde thuislaten. Wellicht mindere persoonlijke scores, maar een constant team lijkt mij belangrijker.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:38

Adelinde thuis laten..?? :')

Nou ja; ik zeg maar zo... Ik zeg maar niks. :Y)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:41

Als ze meerijd scoort ze inderdaad topscores, maar ik denk dat ze bij de OS toch echt niet je 3 kansen gaan geven om je paard te laten keuren.. En dan zit je met een team van 3 goeie ruiters, alles leuk en aardig, maar dat is toch dood zonde?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:42

Lante schreef:
Adelinde thuis laten..?? :')

Nou ja; ik zeg maar zo... Ik zeg maar niks. :Y)

Als hij echt geblesseerd is, dan heb je meer kans met een niet geblesseerd paard.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:45

Dank Fargo, dat probeer ik duidelijk te maken. Liever 4 ruiters die misschien niet 80 procent rijden, dan 1 die dat kan, maar waarvan de conditie van het paard de laatste tijd erg vaak negatief word besproken.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:49

Fijn dat Anky er in zit!! Ze verdient het!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:06

Princesj schreef:
Adelinde lijkt mij veel beter om ter discussie te nemen. Als ze scoort scoort ze goed, maar als het mis is is het goed mis en mist ze proeven. Dus ik zeg Patrick en Imke mee, Adelinde thuislaten. Wellicht mindere persoonlijke scores, maar een constant team lijkt mij belangrijker.

Vind dit wel een hele rare redenering, de wedstrijd in Ermelo is bedoelt om te zien of Parzival weer terug in vorm is. Als hij dat is, dan laat je hem toch niet thuis? Alsof die andere paarden niet iets kunnen krijgen, het blijven nog altijd paarden!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:11

Nou HF, je haalt me de woorden uit de mond. Ze gaan echt niet een kreupel paard mee sturen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:16

horseyfries schreef:
Princesj schreef:

Vind dit wel een hele rare redenering, de wedstrijd in Ermelo is bedoelt om te zien of Parzival weer terug in vorm is. Als hij dat is, dan laat je hem toch niet thuis? Alsof die andere paarden niet iets kunnen krijgen, het blijven nog altijd paarden!

Nee als hij goed in vorm is niet, maar als hij dat niet is dan ben je beter af zonder hem, als hij weer niet door de keuring komt heb je namelijk niets..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:26

Lante schreef:
Nou HF, je haalt me de woorden uit de mond. Ze gaan echt niet een kreupel paard mee sturen.

Er gaan geruchten dat hij al langer niet in orde is. Als Totilas wat mankeert ligt heel bokt over de kop, van die kan daar niet mee doen en overal word negatief over gedaan.

Nu zie ik precies hetzelfde bij Parzival en daar blijven we allemaal zeker van dat hij het moet gaan doen bij de Spelen? Dat paard is al maanden thuisgehouden (reden maakt niet uit, dat word bij Totilas ook altijd ter discussie gesteld) en daar blijven we wel vertrouwen in hebben?

De andere combinaties zitten al in het wedstrijd ritme en hebben de laatste tijd constant of in stijgende lijn gepresteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:37

Wat ik bij Adelinde nu ff niet snap is waarom er zo'n waardeloze voorbereiding aan vooraf moet gaan. In Den Bosch kwam ie ook voor het eerst sinds tijden weer in de ring en maakte toen best wat fouten door het missen van wedstrijdritme.. Nu is ie weer tijden thuisgehouden en dan zou de OS hun eerste wedstrijd sinds tijden worden? Of gaat ze wel mee naar Aken? Ik snap niet wat de reden van deze planning is, behalve 'niet wedstrijdfit' :+ Al 2 jaar draait het bij haar om de OS en dan nu zo'n planning.. :n Daar moet dus meer aan de hand zijn..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:39

Inderdaad, Relaxed

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:43

Relaxed schreef:
Wat ik bij Adelinde nu ff niet snap is waarom er zo'n waardeloze voorbereiding aan vooraf moet gaan. In Den Bosch kwam ie ook voor het eerst sinds tijden weer in de ring en maakte toen best wat fouten door het missen van wedstrijdritme.. Nu is ie weer tijden thuisgehouden en dan zou de OS hun eerste wedstrijd sinds tijden worden? Of gaat ze wel mee naar Aken? Ik snap niet wat de reden van deze planning is, behalve 'niet wedstrijdfit' :+ Al 2 jaar draait het bij haar om de OS en dan nu zo'n planning.. :n Daar moet dus meer aan de hand zijn..

Er stond toch ook al ergens dat hij een peesblessure had. En in Den Bosch maakte hij geen fouten door gebrek aan wedstrijdritme, daar was gewoon meer aan de hand. Plus dat hij de veterinaire keuring van te voren niet door kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:53

Nikka schreef:
Relaxed schreef:

Er stond toch ook al ergens dat hij een peesblessure had. En in Den Bosch maakte hij geen fouten door gebrek aan wedstrijdritme, daar was gewoon meer aan de hand. Plus dat hij de veterinaire keuring van te voren niet door kwam.

Nee in de 1e proef zaten fouten wat ze toen verklaarde als missen van wedstrijdritme.. Kon ik me nog ergens vaag herinneren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:58

Wacht even, ze hebben toch gewoon de Wereldbeker gewonnen? Hij was dus kennelijk goed genoeg op dat moment.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:59

Princesj schreef:
Lante schreef:

Er gaan geruchten dat hij al langer niet in orde is. Als Totilas wat mankeert ligt heel bokt over de kop, van die kan daar niet mee doen en overal word negatief over gedaan.

Nu zie ik precies hetzelfde bij Parzival en daar blijven we allemaal zeker van dat hij het moet gaan doen bij de Spelen? Dat paard is al maanden thuisgehouden (reden maakt niet uit, dat word bij Totilas ook altijd ter discussie gesteld) en daar blijven we wel vertrouwen in hebben?

De andere combinaties zitten al in het wedstrijd ritme en hebben de laatste tijd constant of in stijgende lijn gepresteerd.

Adelinde heeft wat pech gehad, maar is (imo) wel de enige Nederlandse combinatie die echt nog bijzondere dingen kan doen in Londen, maar dan moet het allemaal inderdaad wel meezitten. Dat is een risico, maar wel één die je als coach neemt denk ik. Ik denk dat we beter voor alles of niets kunnen gaan dan een team af te vaardigen dat sowieso (nog) geen kans heeft op goud, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:05

Lovely schreef:
Wacht even, ze hebben toch gewoon de Wereldbeker gewonnen? Hij was dus kennelijk goed genoeg op dat moment.

Ja, ik zeg toch ook nergens dat het slecht ging? ;) Ik zeg alleen dat ik me kon herinneren dat ie fouten had door het missen van wedstrijdritme en nu krijg je dat weer met deze voorbereiding.. En nú is er wel een sterke top aanwezig en dat was bij de wereldbeker niet zo :n

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:34

Lante schreef:
Princesj schreef:
Adelinde heeft wat pech gehad, maar is (imo) wel de enige Nederlandse combinatie die echt nog bijzondere dingen kan doen in Londen, maar dan moet het allemaal inderdaad wel meezitten. Dat is een risico, maar wel één die je als coach neemt denk ik. Ik denk dat we beter voor alles of niets kunnen gaan dan een team af te vaardigen dat sowieso (nog) geen kans heeft op goud, maar dat is mijn mening.

Of je stuurt een team wat wel kans heeft op zilver of brons, of je neemt het risico dat je met een team van 3 man aan de start moet komen. Dat is een andere situatieschets.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:47

Kans op zilver en brons..? Nou, zilver lijkt me niet hoor. Brons misschien met heel veel geluk.
Je moet Engeland en Duitsland niet onderschatten. De Duitsers zijn ook niet optimaal in vorm vergeleken bij wat wel geweest is, maar ondanks dat Totilas bij Edward hogere punten scoorde is dat nog steeds een paard wat over de 80% kan lopen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:51

Relaxed schreef:
Lovely schreef:

Ja, ik zeg toch ook nergens dat het slecht ging? ;) Ik zeg alleen dat ik me kon herinneren dat ie fouten had door het missen van wedstrijdritme en nu krijg je dat weer met deze voorbereiding.. En nú is er wel een sterke top aanwezig en dat was bij de wereldbeker niet zo :n

Ik heb de kür toen gezien en jullie blijkbaar niet. De proef werd toch wel overgewaardeerd en hij liep heel anders dan anders. Ik heb hem zo langzamerhand vaak zat die kür zien draaien. Stond heel raar te hupsen bij de piaffe achter, passage was ook veel minder. Hij was niet kreupel, maar kon de zwaardere dingen gewoon niet aan.
Bij de wereldbekerfinale reed trouwens wel een sterke kandidaat mee namelijk Damon Hill, die ondergewaardeerd werd,

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:05

Princesj schreef:
Of je stuurt een team wat wel kans heeft op zilver of brons, of je neemt het risico dat je met een team van 3 man aan de start moet komen. Dat is een andere situatieschets.

het team bestaat sowieso uit 3 man dus dat maakt geen verschil, kan adelinde niet starten zet je de 4de man in, dus deze hele discussie gaat op dit moment nergens over ;)

als adelinde de wedstrijd in ermelo start is dat om te bewijzen dat parcival in een goede wedstrijdconditie is en gezond is, lijkt me dan onzinnig om deze combinatie uit te sluiten...
in Den Bosch is nooit gezegd dat de fouten door het missen aan het wedstrijdritme kwam, bovendien iedereen wist dat parcival 3 keer is aangeboden voor de veterinaire keuring, dus iedereen wist dat dat ook de grootste oorzaak is van die fouten ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:18

Ik had veel zin in de Olympische Spelen. Ondanks dat we niet voor goud zouden gaan. Nu wordt het geluid in de pers over de voorbereiding erop langzamerhand een soap. Met speculaties, roddels en politiek gedoe van dien. Van het gedachtengoed van de OS, meedoen is belangrijker dan winnen, is allang niets meer te merken, maar nu is het wel erg negatief allemaal. Laat ze nou nog maar even gewoon goed rijden en moge de beste afgevaardigd worden. Ik heb tot nu toe over het algemeen de beslissingen van Sjef voor grote kampioenschappen goed kunnen volgen, dus ik heb er vertrouwen in dat dit nu ook goed gaat komen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:55

vur schreef:
Ik had veel zin in de Olympische Spelen. Ondanks dat we niet voor goud zouden gaan. Nu wordt het geluid in de pers over de voorbereiding erop langzamerhand een soap. Met speculaties, roddels en politiek gedoe van dien. Van het gedachtegoed van de OS, meedoen is belangrijker dan winnen, is allang niets meer te merken, maar nu is het wel erg negatief allemaal. Laat ze nou nog maar even gewoon goed rijden en moge de beste afgevaardigd worden. Ik heb tot nu toe over het algemeen de beslissingen van Sjef voor grote kampioenschappen goed kunnen volgen, dus ik heb er vertrouwen in dat dit nu ook goed gaat komen.

Mee eens.

(Lastige beslissingen waar Sjef naar mijn gevoel niet lichtzinnig mee om gaat. Het blijft een dynamiek waarbij timing een grote rol speelt).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:09

Nikka schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb de kür toen gezien en jullie blijkbaar niet. De proef werd toch wel overgewaardeerd en hij liep heel anders dan anders. Ik heb hem zo langzamerhand vaak zat die kür zien draaien. Stond heel raar te hupsen bij de piaffe achter, passage was ook veel minder. Hij was niet kreupel, maar kon de zwaardere dingen gewoon niet aan.
Bij de wereldbekerfinale reed trouwens wel een sterke kandidaat mee namelijk Damon Hill, die ondergewaardeerd werd,

Er waren meer mensen dan jij alleen, is het je niet opgevallen? ;)

Ben het echter wel met je post eens, vond hem toen ook opvallend stijf en Damon Hill een toonbeeld van lossigheid.