[CHIO] Tinne Vilhelmson-Silfven wint ook Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:13

Bedankt jury voor de link!
Donderdag heb ik genoten van de proef van Tinne, super aanleuning en een fijne manier van rijden, leuk om nu ook de Kür nog te zien.
Mooie Kür van Anky, ben heel benieuwd naar de OS!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:38

vur schreef:
Tinne had toch 2 grote fouten in haar kur en ik heb er bij Anky maar 1 gezien. Het enige opvallende verschil vind ik dat de combinatie Tinne wat meer ontspanning uitstraalt dan Anky. Misschien dat dat toch scoort. Ook is het natuurlijk een nieuwe combinatie. Die lijken hun punten toch over het algemeen net iets makkelijker te krijgen dan de gevestigde orde. Bij de laatsten is het net of de juryleden er aan gewend raken en de mindere punten zwaarder gaan afstraffen. Maar ja, dat is maar gissen. Ik vond de kur van Anky in ieder geval best goed. Geen kippenvel, maar wel goed.

Er was 0,05 punt verschil hoor, dus ik denk dat ze allebei super gereden hebben en het was een dubbeltje op zijn kant dat Anky niet gewonnen heeft.
Edit is er nog ergens een complete uitslagenlijst van de kur op muziek?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:02

Laat ik het dan anders zeggen. Tinne had twee koeiefouten en Anky 1 klein foutje, dus dan had Anky toch zeker moeten winnen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:04

koenborias schreef:
Lovely schreef:
PPPfff ik reageer nooit.. Maar wordt wel eens een beetje moe van al die mensen met hun commentaar over hoe en wat.. De meeste hebben zelfs nog nooit een fatsoenlijke Z2 proef gereden en nog nooit subtop laat staan ooit Grand-prix. Ga het maar eerst is zelf doen voordat je commentaar gaat leveren. Vanaf de kant is het allemaal zo makkelijk praten. Zo jammer dit.. :n

En vervolgens doe je het zelf ook ;). Je punt is helder, maar vergeet niet dat als niemand meer (terecht of onterecht) kritisch is de sport zich niet meer kan ontwikkelen.

Lynne heeft wel gelijk. Zij rijd GP, dus zij kan het weten.. We gaan soms zo ver. Kritisch is goed, maar hier overdrijven we te veel en doen we alsof we het allemaal weten, maar dat valt reuze mee! :j

Off topic: Heeft Lynne met Salo al Grand Prix gestart? Ik was even benieuwd, want ik heb het niet meegekregen. Hoe was het gegaan?

On topic: je kunt de Nederlanders steunen en toch oog hebben voor de verbeterpunten. Te is nooit goed wat mij betreft. Te meeloperig dus ook niet. Te negatief ook niet. Er is genoeg grijs.

EllyC

Re: [CHIO] Tinne Vilhelmson-Silfven wint ook Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:15

Aylinwaifey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:38

Ik was er ook bij, ben het helemaal niet eens met dat zei heeft gewonnen, dat paard had echt slof achterbenen. Ik vond dat of anky of edward moesten winnen, dat paard van edward wat een geweldig beest en wat loopt die gaaf! imke deed het ook goed alleen vond dat paard minder :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:36

Ik begrijp al een tijdje niet meer zo goed wat er op grand prix niveau verwacht wordt.... Met name het begrip "activiteit van het achterbeen" weet ik niet meer zo goed te definieren. Die onduidelijk voor mij maakt dat ik het minder leuk vind om nog naar dit soort proeven te kijken. (dit is geen oordeel ,maar een constatering)

Ik hoor de commentator zeggen dat de passage bij de winnares geweldig is. Aangezien dat verbazing oproept bij mij, denk ik dat het hoe dan ook beter is me te gaa richten op een andere sport.

Dit is NIET sarcastisch bedoeld, ik geef aan dat ik kennelijk niet zo veel kaas gegeten heb van dressuur, of misschien paardrijden an sich, terwijl ik toch altijd meende dat ik er wel iets van begreep. Ik laat het over aan de echte kenners.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:50

@gummy: ik weet niet of je doelt op de commentator van de NOS, maar die kletst wel vaker onzin ;)
En ik denk dat je van al die discussies hier niet echt wijzer wordt!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:59

Ik kan mij al geruime tijd niet meer vinden in zowel uitvoering als beoordeling van de dressuur.... In plaats van dat af te schuiven op de uitvoerders en beoordelaars, blijf ik bij mezelf en ga ik liever een andere kant op :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:19

Ik kan je wel een beetje begrijpen hoor gummie; ik snap ook niet wat ze willen zien.. Bijvoorbeeld de passage en piaffe van de winnares zijn naar mijn idee waardeloos. Ik snap niet dat je dan een GP proef wint. Niet genoeg gedragen/achtief van achter.