Het einde van manege Charlois

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Re: Het einde van manege Charlois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:02

Ik ben er ook nooit geweest, maar ik denk als ik naar de foto's kijk dat het wel redelijk in goede staat is. Mooie bakken, stallen vind ik er ook leuk uit zien. En een manege is geen vetpot omdat meestal de aankoop al zo duur is.
Maar dit is niks, qua hypotheek betaal je misschien maar 1000 euro per maand.
Dus dat is al een hele kost minder.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:22

Maar 30 manegepaarden moeten eten en verzorgd, onderhoud bak en gebouwen, verzekeringen, personeelskosten.
Misschien dat het met zo'n lage hypotheek wel prima overeind te houden is nu maar voor de lange termijn wordt je natuurlijk nooit rijk van een manege. Je kan er donder op zeggen dat de nieuwe eigenaar andere plannen heeft in de toekomst, tenzij het een echte paardenliefhebber is.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:05

Ja, laten we hopen voor de mensen die op de manege zitten dat het inderdaad een paardenliefhebber is.
Maar alsnog denk ik dat je er wel winst uit kan halen, de manege staat er al zo lang. Denk niet dat als je zo erg verlies draait dat die manege er nog zou zijn.
De manege is nu faillite gegaan omdat de vorige eigenaar dus blijkbaar een verkeerde investering heeft gedaan, dat heeft niks te maken met de kosten van de manege.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:23

Natuurlijk gaat het in de toekomst plat, moet de eerste projectontwikkelaar nog tegen komen die paardjes gaat redden. Projectontwikkelaars doelen maar op één ding en dat is niet een manege draaiende houden. Zodra de situatie in Nederland weer ten positieve verandert en er geld te verdienen is op de plek waar de manege nu staat dan staat er opeens iets héél anders dan de manege. ;) Ze wachten gewoon het goede moment af.

Lin___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:57

Montaan, het was nog.inclusief de paarden ook he, echt een koopje. Ben zwaar beniwud wie t is

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:39

Ja dat had ik idd begrepen. Maar goed alles is op z'n pootjes terecht! Hopen dat ze nog lang mogen genieten van de manege!