Edward Gal overtuigt met Glock's Undercover in NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:52

smeetjoew schreef:
Mijn god, is dit het enige platform wat je kunt vinden om je gal te spuwen?? _O-
Sorry, maar ga even lekker fietsen joh. Als jij in dit paard geen goede pi/pa ziet zitten en een paard dat zonder draagkracht enkel zn poten optilt, dan heb jij echt naar een andere combinatie zitten kijken. Je boze bericht getuigt meer van jouw onkunde dan de zijne. ;)

En ik leen mijn foto's niet voor jouw uitspraken. Alsjeblieft zeg.

Dankjewel zeg :D

Je foto's vullen prachtig mijn mening aan, wat ik zie, heb jij heel mooi vastgelegd :)

Beetje jammer als je geen goede piaffe kan onderscheiden van een aangeleerd kunstje.

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:53

sarabande schreef:
Saskia505 schreef:
Heeft overigens weinig met het paard te maken, maar uiteraard met Gal. Vind hem een verschrikkelijke ruiter en snap niet waarom hij niks meer fout kan doen, alleen omdat iedereen het zo 'knap' vind dat ie na Totilas met een ander paard verder gaat.

Terwijl jij een van degenen bent die al ruim 1 1/2 jaar roept dat MAR nog moet wennen aan Totilas, en zelfs met de huidige instructie lijkt dat maar niet te lukken, kan je geen waardering opbrengen voor iemand die een paard op die hoogte rijd na minder dan een half jaar een combinatie te zijn.

Daarbij had Ed in de Special de plaatsten 1, 2 en 3, en toch maar doorzeuren over hoe slecht hij rijdt :\

Ik heb m'n mening intussen bijgesteld over Rath. Die jongen kan niet rijden met Totilas.

smeetjoew

Re: Edward Gal overtuigt met Glock's Undercover in NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:55

Nou dan geef ik je ook ff om je mening over Gal-Undercover ook bij te stellen. Zo te zien heb je doorgaans even nodig voordat je een realistisch inzicht krijgt, dus ik wacht rustig af. ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:59

Saskia heb je ze live gezien in Hoofddorp?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:59

Pfff en dit is ook weer precies de reden dat ik zelden foto's op Bokt plaats. Dan krijg je namelijk een kudde nitwits die alles denken weten en vervolgens kritiek gaan uiten op de top van Nederland terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden. Nou is dat nog niet eens het meest kwalijke, maar vooral die hersenloze uitspraken. Gewoon lukraak jan en alleman afbranden. Daar word je gewoon misselijk van!!

En dan al die uitspraken: ohhhhh handjes niet goed, ohhhhh teentjes moeten meer naar binnen, ohhhhhh rug recht, ohhhhhh stang gebruik, ohhhh etc etc
Daar word je niet goed van.

Zo, dat moest me even van het hart.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 11-06-12 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:01

NathalietjeB schreef:
ben benieuwd naar nog meer beeld materiaal van o.a de 3 proeven van de top 3

Ik ook :j

Maar sowieso petje af voor Anky, knap dat ze er toch weer staat met Salinero!
En ook voor Edward, om in zo'n relatief korte tijd zo'n prestatie neer te zetten!

Saskia505

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:03

Ik heb ze live bekeken.

Ik snapte al nooit de Totilas-hype, want ik vind Gal afschuwelijk rijden, op welk paard hij ook zit, en ze gaan allemaal hetzelfde lopen. Heb in Hoofddorp veel betere proeven gezien. Salinero liep een betere kur, evenals Uzzo.

Ik heb toch ook recht m'n mening geven? Of ik nou b ruiter ben of nationaal heb gereden. Wat ik kan doet er niet toe.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:04

Nou als je het zo goed weet allemaal waarom meld je jezelf dan niet aan als ruiter voor het Nederlandse team. Dan winnen we waarschijnlijk wel als ik je berichten zo lees.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:07

Het was een NK met veel ups en downs,het was echt verschrikkelijk weer en niet echt de omstandigheden om een rustig proefje te rijden. Vind juist dat we nu hebben kunnen zien hoe kundig deze ruiters zijn.
De afsluiter was super mooi! Heb heel veel bij het losrijden gekeken en de kunde gezien van het opbouwen naar een hoogtepunt in de ring.
Ik geef toe dat Anky net zo makkelijk de kur had kunnen winnen.
Als Anky dag 1 al in form had geweest had ze gewonnen.
Als Uzzo dag 1 niet zo ondergewaardeerd was had die misschien al gewonnen.

Edward niet mooi vinden rijden is natuurlijk jouw smaak ik vind een ander weer niet mooi rijden. Maar Edward heeft wel heel veel ruiter gevoel.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:10

Ik heb het niet gezien en ik vind persoonlijk ook niet dat ik de hoeveelheid kennis heb zodat ik het kan beoordelen, maar ik vind wel dat HP wel heel erg veel pech heeft de laatste tijd zeg.. Echt sneu!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:10

Heb jij live gekeken?? Vond je dat geen weggegooid geld om Edward te zien rijden??? :+

Tuurlijk heb je je recht om een mening te hebben, maar die hoef je niet overal op het net rond te strooien, zeker niet als je gewoon geen gelijk hebt. Maar jij hebt gewoon een afkeer tegen Gal cq zijn rijstijl. Dat zegt dus iets over JOU en niet over hoe Gal presteert met Undercover.
En wat je zelf kan doet er wel degelijk in enige mate toe, want dat betekent dat je wel/niet weet waar je over praat! Een beetje dimmen kan geen kwaad ;)

Je kunt pas oordelen als je het zelf ook kunt. Anders schaar ik je gewoon in de groep 'de beste stuurlui staan aan wal' ;)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:18

Ik heb genoten gisteren. Wat een klasse apart Anky en Edward... Mijns inziens was de kur van Anky beter, maar ik ben gelukkig geen jury op dit niveau. Misschien een domme vraag maar waarom kwam HP niet aan start?
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 11-06-12 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:19

Nellekeee schreef:
Ik heb genoten gisteren. Wat een klasse apart Anky en Edward... Mijns inziens was de kur van Anky beter, maar ik ben gelukkig geen jury. Misschien een domme vraag maar waarom kwam HP niet aan start?

Zijn paard kreeg lichte koorts, geloof ik dat ik dat gelezen had..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:20

Saskia505 schreef:
Ik heb ze live bekeken.

Ik snapte al nooit de Totilas-hype, want ik vind Gal afschuwelijk rijden, op welk paard hij ook zit, en ze gaan allemaal hetzelfde lopen. Heb in Hoofddorp veel betere proeven gezien. Salinero liep een betere kur, evenals Uzzo.

Ik heb toch ook recht m'n mening geven? Of ik nou b ruiter ben of nationaal heb gereden. Wat ik kan doet er niet toe.

Je mag je mening uiteraard geven, maar je zet het in je eerdere reacties als feit neer, en dat klopt gewoon niet.
Vandaar dat je dit soort reacties krijgt :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:20

Nellekeee schreef:
Ik heb genoten gisteren. Wat een klasse apart Anky en Edward... Mijns inziens was de kur van Anky beter, maar ik ben gelukkig geen jury. Misschien een domme vraag maar waarom kwam HP niet aan start?

Omdat hij zaterdag heeft afgegroet omdat Tango heel bang was van de tribune.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:21

kohtje schreef:
Nellekeee schreef:

Omdat hij zaterdag heeft afgegroet omdat Tango heel bang was van de tribune.

Met Donna Silver mocht hij ook starten, maar die had koorts.

MerelArfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:31

mijn moeder en ik dachten, omdat t maar een kwartiertje rijden was, dat we wel eens gingen kijken..

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over gal. Maar hij reed netjes, ontspannen zonder grote fouten, en dat paard heeft een beenwerk van hier tot tokio. Dan haal je al gauw een 8 op een onderdeel. ik vond het ook geweldig wat anky neerzette, alleen straalde glock net wat meer kracht uit.

Ik vond Patrick trouwens ook echt een super proef neerzetten! Wat heb ik genoten van die 2!!!!

Het is en blijft een jurysport. Dus een meningsport....

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:40

Jammer hoe sommige mensen van hun mening een sport maken!!
Ik zelf ben geen Edward fan... maar heb echt wel bewondering van hoe hij het telkens weer doet!
Hij weet echt wel waar hij mee bezig is, en de jury zal hem zijn eerste plaats heus niet zomaar gegeven hebben!
Top van Anky en Salinero ben ik alleen maar blij om!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:47

Saskia: Als die foto's de piaffe/passage moeten voorstellen, schiet mij dan even lek...
Even in het algemeen: als je niet kan genieten van deze topsport met deze amazones/ruiters, kijk dan niet. Heb je ook niets om je aan te ergeren...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:57

Volgens mij ben je een absulote topper als je jezelf zo hoog weet te plaatsen met 3 paarden. Chapeau voor Edward!!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:05

Gezien het feit dat Edward Undercover nog maar heel kort onder het zadel heeft, en hij gewoon even plaats 1, 2 en 3 bezet, geeft dat m.i. toch wel aan dat hij over een stukje ruitergevoel en stuurmans kunst beschikt. En dan druk ik me nog voorzichtig uit ;)
heel fijn dat Anky zo'n fijne proef in de kü heft neer gezet, tis haar van harte gegund, alle respect.

Sisaartje

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:17

[quote="Saskia505"]Vond dat ze drie waardeloze proeven hebben laten zien.

Beste Saskia,

Heb je alledrie de proeven live gezien? Dan heb je ook gezien dat na het af groeten van Hans Peter, die zijn ervaren Tango helaas niet rond kreeg in het stadion vol wapperende zeilen en klapperende tribunes, Edward binnen rijdt met Undercover, een overgang maakt naar stap en hem lange teugel geeft. Totale ontspanning en vertrouwen, ook onder deze omstandigheden. Dat vind ik harmonie tussen paard en ruiter, dat is dressuur.

Maar wellicht heb jij ergens anders naar gekeken of was er een zand in je ogen gewaaid. Jammer dat je deze mensen die (samen met Anky) de dressuursport naar een hoger niveau hebben getild zo afkraakt, het lijkt wel een vorm van jaloezie.

Ik heb genoten van de kür van Edward, ondanks dat de muziek niet perfect paste. De kür van Anky vond ik helemaal fenomenaal.. Ik heb met kippenvel zitten kijken, wat een presentatie van paard en ruiter. Van mij had Anky de kür mogen winnen. Uzzo van Patrick vond ik ook heel goed en enorm verbeterd de laatste tijd.

Ik ben benieuwd wat er in Rotterdam gaat gebeuren!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:30

smeetjoew schreef:
Pfff en dit is ook weer precies de reden dat ik zelden foto's op Bokt plaats. Dan krijg je namelijk een kudde nitwits die alles denken weten en vervolgens kritiek gaan uiten op de top van Nederland terwijl ze zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden. Nou is dat nog niet eens het meest kwalijke, maar vooral die hersenloze uitspraken. Gewoon lukraak jan en alleman afbranden. Daar word je gewoon misselijk van!!

En dan al die uitspraken: ohhhhh handjes niet goed, ohhhhh teentjes moeten meer naar binnen, ohhhhhh rug recht, ohhhhhh stang gebruik, ohhhh etc etc
Daar word je niet goed van.

Zo, dat moest me even van het hart.

Adem in, adem uit. Laat toch gaan. :(:) beter voor je hart en je humeur :D

@Saskia505 Ik weet niet wie jij bent en wat je gepresteerd hebt. Jouw profiel is angstvallig leeg.

Maar ik heb genoten van de sport en de paarden. Het valt niet mee om te presteren op een 4-daags concours; niet ieder paard vindt het fijn ver van huis te zijn, in een vreemde stal. En dan dagen in de storm en regen op het staldak.
Ik vind het super hoe de paarden en hun ruiters gepresteerd hebben en niet alleen bij de senioren, maar ook de junioren, youngriders, etc. etc.
Je paard thuis voor elkaar hebben, wil nog niet zeggen dat het er ook uitkomt als de wedstrijdspanning er maximaal op staat, de paarden van huis zijn, etc. etc.

Ik ken geen topsporters die zonder enige vorm van wedstrijdspanning de ring in kunnen komen en kunnen presteren zoals ze thuis in alle rust en ontspanning kunnen presteren.
Kijk maar naar het Nederlands Elftal.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:37

janouk schreef:
@Saskia505 Ik weet niet wie jij bent en wat je gepresteerd hebt. Jouw profiel is angstvallig leeg.

Van dat soort relprofielen zijn over het algemeen leeg.. gek hè?
:')

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:37

Ik ben gister geweest en heb ook genoten van de sport en het heerlijke weer.
Ik persoonlijk had ook wel graag Anky de kür zien winnen. Maar Edward Gal was ook heel erg goed. En wat een prestatie van hem om met 3 paarden zo goed te presteren op het NK.

Afbeelding