Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terpentijn schreef:Volg Anky al jaren, ondanks dat zij voor mij persoonlijk geen voorbeeld was voor "hoe het dan moest" , maar omdat zij toendertijd toch de ongeslagen toonaangevende kampioene was....maar wat er intussen gebeurd is weet ik niet, ik vind de recentste filmpjes van haar verrichtingen met Salinero niet om aan te zien.
Het lijkt wel of ze met de jaren "meer uit het lood" gaat zitten (lees: gewoon achterover hangen).
Zowel het paard als Anky zelf komen heel stijf en gedwongen over. Er is geen schwung, niets, de achterbenen van Salinero doen ook op routine mee, maar van echte onderplaatsing en cadans is niets meer over. Dat was jaren terug inderdaad toch wel heel anders, bij haar met Bonfire, maar ook in het begin met Salinero nog wel, maar nu...? Ook nu nog zijn er genoeg ruiters die gewoon in balans boven het zwaartepunt van hun paard blijven.
Technisch zal Anky haar bagage echt wel bij zich hebben, en zeker heeft zij met Bonfire en Salinero "haar sporen verdiend" maar hoe zo iets (zo'n verslechtering) dan kan?
Ik schrik er gewoon van.
De jaren hebben hen gewoon ingehaald, vermoed ik.
Ze had ook op de top moeten stoppen, er MOET toch niets meer, er valt zo te zien ook niets meer te behalen.
Er zijn nu nieuwe sterren-in-spe aan het firmament verschenen.
Er zijn nieuwe veelbelovende paarden in opkomst.
Zo'n veelbelovend paard is bivoorbeeld wel Donna Silver, in mijn ogen
Verder heb ik Edward Gal en zijn maat HP Minderhoud altijd vele malen beter vinden "zitten" dan Anky zelf.
Ook Adelinde is een absoluut betere "zit" ruiter.

.
. horseyfries schreef:Het gaat niet om paardzitten, maar om paardrijden. En dan is Anky momenteel wel gewoon winnares van het zilver achter Edward!
murphy102 schreef:Kohtje, ongeacht of het nu de regen is of niet: de paarden van de Ned. top hebben het schuim altíjd 10x erger op het lijf staan als andere GP-paarden. Nooit opgevallen? Nou, in het buitenland zien ze het toch wel.
horseyfries schreef:Kom heel veel in het buitenland, over de hele wereld zelfs, en heb nog niemand daarover gehoord Murphy. Dus ik vrees dat jouw vaststelling komt van het surfen op internetfora waar je gelijkgestemde zieltjes zoekt. Niet bepaald een referentie voor wat er werkelijk omgaat in de wereld.
Maar ik ben al blij dat je nu openlijk toegeeft dat ook ruiters die hun paarden volgens het Scala opleiden, niet foutloos zijn. Nu nog de vraag hoe jij dan denkt te kunnen bepalen welke fout ontstaat door fouten in de opleiding, en welke fout ontstaat door de (on)mogelijkheden van het paard. Is een ongelijk voorbeen bijv. volgens jou altijd een teken van een foute opleiding? Nog nooit een Scala getraind paard gezien met een ongelijk voorbeen?
Sinds wanneer is paardzitten belangrijker dan een goede proef neerzetten? Ik dacht niet dat we het hier over de FNRS zitcompetitie hadden? Anky heeft weer eens bewezen een topamazone te zijn, net als Edward voor de zoveelste keer in de praktijk bewijst zijn paarden supergoed voor elkaar te hebben en een buitengewoon goede ruiter te zijn, met een heel goede trainingsmethode.