Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:00

Donna piaffeerde vanochtend tijdens de training wel supergoed! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:10

Ben benieuwd wat voor een traumatische ervaring dat dan geweest is? vindt het ook een hele veelbelovende merrie..en wbt Undercover..Edward zegt zelf dat hij hem moeilijk op lengte kan houden omdat ie zo heet wordt..dus lijkt me niet dat hij hem die ruimte niet geeft..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:12

Daar ben ik ook benieuwd naar. Misschien een verkeerde manier van de piaffe aanleren?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:44

Ik ben heel erg benieuwd naar de kur van imke en toots!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:47

Filmpjes bekeken, vond zowel Edward al Hans fijne proeven rijden. Donna Silver is wel een beetje mijn favoriet hoor, tja schimmel en dan die oortjes, helemaal te gek. Jammer dat ze niet zo lang zal blijven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:03

Onder de openingpost zijn 3 filmpjes toegevoegd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:27

Cayenne schreef:
manubres schreef:
Anky en Salinero gekeken: hier ook maar een lauwe proef met weinig expressie....wel een mooi ontspannen Salinero, maar misschien iets te ontspannen!
Hans Peter en Donna: vind die flapperende oren enorm afleiden...haha...netjes gereden proef, niet spectaculair...en die piaffes van Hans lijken nooit ergens op...ligt dat aan zijn paarden of aan hem....snap niet dat als je paard zo kan passageren je er geen betere piaffe uit kan krijgen.

Heeft niets met de rijkunst van Happie te maken. Als je op Hoefslag leest staat er dat Donna Silver wel degelijk heel erg goed kan piafferen, maar in het verleden een traumatische ervaring heeft gehad waardoor ze bang wordt tijdens deze oefening. Daar zijn ze dus druk mee bezig ;) Ik vind het knap van Hans Peter dat hij het zo rustig oppakt en niets forceert bij haar!
http://www.dehoefslag.nl/2012/06/dubbel ... ioenschap/
Happie heeft trouwens wel degelijk paarden die goed kunnen piafferen hoor, dus snap je opmerking verder niet helemaal :?

Welke paarden dan? Ik vind de piaffe van Nadine, Tango en Donna allemaal niet geweldig...en dan oordeel ik alleen wat ze in de ring laten zien!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:08

De enige die in mijn ogen goed kan piafferen in de proef is Whitney, maar die was al GP afgericht toen Happie hem kreeg. Tango, Nadine en ook dus Donna Silver doen het niet echt lekker in de ring, dus ik snap die opmerking daarover wel een beetje.

O, je was me net voor.

Anoniem

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:29

Ik vind de piaffe van undercover wel al beter dan een tijdje geleden, toen het op film stond. Het is nog steeds te snel, maar al langzamer dan eerst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:42

Donna vind ik een geweldig aansprekend paard. Mij doet ze ook aan matine denken. :)

Undercover vind ik niks aan... :o Heb de proef na 3 lijntjes af gezet omdat ik het niet meer hoefde te zien.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:12

Edward, echt weer super gereden....HP Ook echt super gereden.

Maar dit is de 2e kur van anky die ik nu deze maand zie: Saumur (hoe je dat ook schrijft) en deze, maar alle twee heb ik ze weer weg geklikt.
Salinero was constant in protest, strompelde een paar keer. En in Saumur was hij te sterk...

Terwijl als anky in een western zadel zit, laat ze zich los....

(Wie weet heeft ze wel rug pijn ofzo, niet rot bedoeld ofzo hoor, maar dat kan toch)

Hoop het beste voor de combi Salinero en Anky, maar......zoals het nu lijkt? Nee, niet best.
Mijn mening

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:17

maralyn schreef:
Terwijl als anky in een western zadel zit, laat ze zich los....

(Wie weet heeft ze wel rug pijn ofzo, niet rot bedoeld ofzo hoor, maar dat kan toch)

Ik moet bekennen dat ik hier ook aan gedacht heb.
Zowel paard als ruiter zouden in mijn ogen gebaat zijn bij een zadel waar ze beide beter mee uit de voeten kunnen.
Voor beide ook helemaal geen vreemde ontwikkeling.
Salinero heeft die schoft-blessure gehad. Ik kan me voorstellen dat hij daardoor wat sensibeler reageert op die plek dan voorheen.
Anky is geen 20 meer, haar lijf is ook veranderd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:52

Daarom....Aimee

Ik denk echt dat anky gelukkiger word in westernzadel

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:17

:wow: Wat en stel achterbenen heeft die Undercover zeg! Belofte voor de toekomst, voor nu moeten ze echt nog even wat meer een combinatie vormen, maar dat heeft hij zelf ook al aangegeven. Knap dat hij er al zo mee kan rondsturen in de korte tijd die ze hebben.

Donna Silver, erg aansprekend merrie. Ik vond de proef niet aansprekend en juist wat vlak. Maar ookm daar heb ik vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:25

Ik vind het om te huilen. Vind bij alle drie de combinaties de harmonie ver te zoeken. Edward heeft Undercover erg strak en het paard is enorm gespannen, hij maakt geen een pas af.. Bij Salinero idem dito. Waar is de Salinero van Athene gebleven? Er straalt niks geen schwung en gemak van deze combinaties af. Vind de scores dan ook ernstig hoog uitgevallen.

Brons halen gaat voor Nederland nog erg moeilijk worden. Groot-Brittannië en Duitsland komen ze sowieso niet voorbij of die moeten allebei twee paarden hebben die in de staak gaan en ook Denemarken gaat moeilijk voor ze worden.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:52

Brons gaat hem niet worden. Of de rest moet ernstige steken laten vallen of te kampen krijgen met blessures oid. Harmonie vond ik bij Donna Silver juist wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:59

vur schreef:
Brons gaat hem niet worden. Of de rest moet ernstige steken laten vallen of te kampen krijgen met blessures oid. Harmonie vond ik bij Donna Silver juist wel.

Ik vond die hoog gepunte Duitse proeven ook niet echt overtuigend
Wil nog wel eens zien of die als ze zoveel fouten blijven maken hoog gaan eindigen
Dan zie ik nog eerder Spanje hoger komen

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:00

Ik vind somma silver ook erg fijn, vond het een mooie proef alleen de piaffe niet, die uitgestrekte draf van salinero en undercover zal wel nieuw zijn.. beetje jammer..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:56

USA doet ook nog mee met Steffen Peters als zeer goede troef!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:56

Mmm vond t toch wat tegenvallen! Edward rijdt een mooie proef maar brrrrrr wat is dat paard kort in de hals! Salinero heeft wel een heel mager kontje gekregen. Miste kracht en schwung naar mijn mening.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:01

En de piaffe van Donna...Dat kan echt geen toeval meer zijn! Als je anky of Edward er op zou zetten weet ik zeker dat er een fatsoenlijke piaffe uit zou komen. HP heeft weer andere goede punten, maar piaffe is een erg slecht punt.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:24

kohtje schreef:
Die Donna Silver,wou wat een gaaf paard! Jammer dat ze zo kort in Nederland blijft,zou haar wel op de os willen zien. Die Tango vind ik niet zo veel hebben.

Hoi, wat bedoel je 'zo kort in Nederland blijft'. Vind het een gaaf paard maar had er nog niets van gezien. Daarom ben ik benieuwd...
Weet jij waar ze naar toe gaat?
Alvast bedankt!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:29

De eigenaresse heeft Donna Silver slechts voor een jaartje uitgeleend aan Hans-Peter Minderhoud. Daarna gaat haar eigenaresse haar weer uitbrengen.

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 00:16

Over Undercover durf ik mijn mening eigenlijk niet te geven, bang om half bokt over me heen te krijgen. :\

Donna Silver vond ik echt mooi, maar je kunt zien dat ze moeite heeft met die extreme verzameling (pi, pa en pirouette). Desalniettemin een belofte, en ik moest inderdaad ook denken aan Matiné (maar ze is het absoluut nog niet).

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 06:02

Bomba schreef:
De eigenaresse heeft Donna Silver slechts voor een jaartje uitgeleend aan Hans-Peter Minderhoud. Daarna gaat haar eigenaresse haar weer uitbrengen.

Het zal me niets verbazen als ze nog een jaar extra bij Happie blijft.