Totilas wint eerste Grand Prix van Duitse kampioenschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:32

Super ! +:)+ Het is 'm gegund.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:53

Cayenne schreef:
WB de uitgestrekte draf: Rath heeft al eerder aangegeven deze er niet volledig uit te rijden omdat hij moeite heeft met het uitzitten.

Dat is een mooie. Ik zie het helemaal voor me, sorry jury, ik doe maar middendraf, anders kan ik 'm niet uitzitten -O-

Komop zeg, zo werkt het toch niet.

Shareek

Re: Totilas wint grand prix Duitse kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:07

ik heb de proef ook niet uitgekeken... ik word er niet warm of koud van..ik had er meer van verwacht... ik vind het een erg hoge score voor deze proef...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:08

setteke schreef:
Cayenne schreef:
WB de uitgestrekte draf: Rath heeft al eerder aangegeven deze er niet volledig uit te rijden omdat hij moeite heeft met het uitzitten.

Dat is een mooie. Ik zie het helemaal voor me, sorry jury, ik doe maar middendraf, anders kan ik 'm niet uitzitten -O-

Komop zeg, zo werkt het toch niet.

:D Haha ja je hebt gelijk! Super grappig gezegd! *\o/*

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:13

GAAP!....een proef om bij in slaap te vallen...
Netjes misschien, paardvriendelijk?...maar als dit topniveau is?....
Weinig impuls, weinig power, regelmatig onregelmatig in het voorbeen....
Ik geef toe dat er eerst alleen maar fouten werd gekeken, maar zoals de commentator reageert lijkt alles wat nu maar enigszins goed gaat bejubelt.
Geef mij maar powerruiters zoals Edward of Emmelie Scholtens!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:58

waar is de blije,zwingende bloedmooie hengst gebleven?
bespiering lijkt wel wat weg en totilas ziet er ook niet blij uit, zwiept veel met staart en geeft een bok (wat ik kon zien). ik heb de proef niet afgekeken, hij slingerde me teveel en erger me mateloos aan rath die zoveel met benen beweegt en ook met de handen. Edward gal reed totilas veel vriendelijker en ze waren echt een hecht team, dit mis ik helaas bij rath en totilas.

maar uiteindelijk zullen ze het vast wel redden met zijn beiden, er zaten wel mooie ontspannen stukjes tussen!

natuurlijk hebben ze uiteindelijk een mooie score gereden! ik gun ze het van harte! :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:17

Heb dit filmpje nog eens teruggekeken...en jeemie....wat heeft Totilas moeten inleveren wat betreft afdruk en schwung!

http://youtu.be/hpdDvTh-A7k

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:23

Kan wel wezen, maar hulde voor Matthias Alexander Rath (ik ken m niet :D ). Maar doet t m maar es na. Wat voor druk er op je schouders staat met zo'n paard. Fijn om Toot zijn kwaliteiten weer te zien. Het is er nog niet helemaal. Maar ik denk best dat ze er zullen komen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:24

Tjonge, ik had Totilas niet direct herkend wanneer er geen titel bij het filmpje had gestaan.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:29

Ik heb de hele proef uitgekeken en was het voornamelijk met de commentator op het laatste deel eens: een braaf gereden proef, niet spectaculair, maar waarom onnodige risico's gaan nemen als je weet dat je met zo'n paard ook met een nette proef wel eerste wordt. Goede logica. De uitvoering kan nog wat meer aan gewerkt worden. Vind hem hier en daar behoorlijk scheef overkomen, in de wissels om de 2 ging zijn achterkant van links van de diagonaal naar rechts van de diagonaal.

Het filmpje van manubres heb ik maar kort gekeken. Ai, wat een verschil zeg. Ongeacht of je voor of tegen wie dan ook bent, je moet toegeven dat het een compleet ander paard lijkt te zijn.
Ik geef voorkeur aan de hengst met swung, plezier en krachtige afdruk. Dat betekende niet dat hij zijn voorbenen zo idioot uit hoeft te slaan, maar gewoon wat meer lossigheid en fun tonen. Kijk bv naar de passage, het verschil daar in. Ik mis daar nu behoorlijk wat afdruk in. Als Mathias het uiteindelijk voor elkaar krijgt om Toot weer met plezier, impressie en uitstraling de bak door te krijgen zal ik hem het allerhardste toejuichen. Op dit moment is het er helaas nog niet, al heeft hij wel een nette (degelijke) proef neergezet.

Wat betreft het evt. hoog gepuntte, dat gebeurd wel vaker. De wereldrecords die laatste zijn gereden waarom ook geen foutloze proeven.. Maar daar werd iig wel meer risico genomen.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:39

ik schrik wel een beetje van hoe strak hij zijn stang houdt. valt dat jullie ook op?
veder vindt ik de overgangen niet gereden maar valt laat hij totilas uit elkaar vallen.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 06:59

Ik vind de stang idd ook nogal horizontaal staan... Hij zou zijn teugels ook wat korter mogen nemen en zijn handen wat meer gaan dragen, dat zou ook al een ander beeld geven.
Het ziet er allemaal wat minder expressief uit dan vroeger, maar toch een knappe prestatie van Totilas :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:09

Ik ben blij om de vooruitgang te zien in de samenwerking tussen Totilas en Rath. Totilas wacht veel meer op de hulpen, is veel minder in verzet, is veel rustiger en dat zie je ook terug in de ruiter. Het vertrouwen groeit blijkbaar.
En wat maakt het uit dat het een brave proef is, ik zie dit vele malen liever dan de proeven van een paar maanden terug, waar tong over het bit, kietelig paard, mis verstand op mis verstand.

Dit kan alleen maar groeien, als ze steeds meer een team gaan vormen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:21

Ik ga op dit soort topics niet eens meer een inhoudelijke reactie geven,komt toch altijd op hetzelfde neer,ben er helemaal klaar mee,trouwens zo'n beetje met heel de topsport betreffende rijkunst der paarden,egovolk!
Wat mij betreft mogen ze het helemaal afschaffen in alle disciplines,gaat nergens meer over!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:35

Mooie proef. Nog niet helemaal perfect, maar ik doe het hem niet na. Fijn dat ze wat meer naar elkaar zijn toe gegroeid.

Wat mij wel opviel, wat lijkt Toot klein onder MR, net een pony! Misschien door minder beschiering of MR is gigantisch. :+

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:40

royposter80 schreef:
ik vond dit echt geen goede proef! Vaak niet regelmatig in voorbeen en uitgestrekte draf was echt helemaal niks...en krijgt daar gewoon 8-en voor...ik vond het meer een 71 a 72% score! Enige wat mooier is geworden is de galop...heeft meer ruimte in sprong gekregen...maar nee ik zie hier geen titelkandidaat voor de OS rijden.

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind naar mijn zeggen, dat Totilas een beetje op raakt. Ik denk dat het grote talent bij Damon Hill en Desparados ligt. El Santo vind ik ook geen sterke kanidaat meer. Ik denk dat scores gewoon enorm hoog zijn omdat het Duits kampioenschap is, en er allee maar duitse juryleden zijn! Let maar op: in hoofddorp zullen er ook enorm hoge scores vallen..

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:59

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar MAR start Toot op het moment alleen op Duitse wedstrijden, waar ze ook hoge scores rijden. Op de internationale wedstrijden was het toch een stuk minder hoog beoordeeld. ;) Nu lijkt het net of ze heel erg goed zijn, maar of dat buiten Duitsland ook zo is...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:12

Ah ja, want Hagen was geen internationale wedstrijd...

Dus ja, het ligt aan jou!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:45

Klopt, hij wil alleen hoog blijven scoren, als je het zo bekijkt verdient hij het niet om olympisch kampioen te worden. Hij heeft dat paard kant en klaar gekregen, adelinde verdient het meeste!! Zij heeft van begin tot eind gewerkt, het resultaat mag er wezen voor hun!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:50

koenborias schreef:
Klopt, hij wil alleen hoog blijven scoren, als je het zo bekijkt verdient hij het niet om olympisch kampioen te worden. Hij heeft dat paard kant en klaar gekregen, adelinde verdient het meeste!! Zij heeft van begin tot eind gewerkt, het resultaat mag er wezen voor hun!!

Helaas voor Adelinde weegt dat punt niet mee in de beoordeling.. Zou wat wezen ook ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:51

Werkelijk ik gun MAR het beste van de wereld, en ik verheugde me om het filmpje te gaan bekijken, want met 83% en een winnende proef verwacht je dan toch (eindelijk) iets moois te gaan zien. Maar ik schrok toch wel zeg :\ Horizontaal getrokken stang, continu!! Kantelt in de appuyementen, heeft geen achterbeengebruik bij de uitgestrekte draf en zo kan ik nog wel even doorgaan. En nee, ik doe het hem niet na, rij waarschijnlijk nog geen B proef met winst met zo'n paard, maar ik verwacht eigenlijk voor iemand die 83% op dat niveau krijgt dat je je paard voor elkaar hebt, en dat je m niet met doorgetrokken stang, op sommige stukken ronduit onregelmatig en zonder echte schwung en achterbeengebruik door een proef heen loodst. Wat gebeurd er in dressuurland? Dat dit met zoveel punten goedgekeurd wordt? En als dit Adelinde/Anky/Edward was geweest die op dezelfde manier had gereden had ik het me ook afgevraagd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:53

Een nette proef. De tweede pirouette was niet zo mooi en een foutje in de wissels, maar over het algemeen een vloeiend gereden proef. Hier en daar nog wat wiebeltjes die nog wat beter kunnen en inderdaad, de impuls mag van mij ook beter. Oa in de uitgestrekte draf en de passage. Maar, hij stapte in de ""middendraf"" wel over met zijn achterbenen over de afdruk van de voorbenen. Dat heb ik hem bij Edward volgens mij nog nooit zien doen. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Iets minder druk, iets minder voorbeengezwaai. Iedere ruiter rijdt zijn paard toch net iets anders en dus zal het paard ook iets anders lopen. Dat hoeft niet perse verkeerd te zijn wat mij betreft. Daarom vind ik sommig negatief commentaar hier wel een beetje flauw.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:27

Vind dat MAR wel behoorlijk zwabbert in het zadel. Benen gaan alle kanten op en hij hobbelt gruwelijk...

Het achteruit gaan was wel cool, maar verder, mwah

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:28

Bij Edward stapt ie in de uitgestrekte draf wel over de afdruk van de voorbenen. http://www.youtube.com/watch?v=-6IDQU2lqPA (bij 1.53), meer dan in de middendraf van MAR.

Negatief commentaar is ook niet leuk, maar veel mensen zien toch een veel minder goede prestatie dan zou kunnen, en dat zoiets dan ook nog beloond wordt met zoveel punten, ja dat roept (negatieve) reacties op. Is mi niet helemaal eerlijk ook ten opzichte van andere ruiters. Gelukkig zijn er ook heel erg positief ingestelde mensen die met een roze bril kijken en de fouten schijnbaar niet zien ;)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:00

Wat een vreselijke foto.. Kun je goed op zien hoe hij uitgebuit wordt :S
Vindt Rath helemaal niets met z'n LDR ..
Totilas is zelfs beter af zonder ruiter, bah.. Alles maar voor het geld

Mijn mening..