Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:38

Er zijn zat mensen die keihard werken in Nederland.

Gun het ze best hoor, maar er zijn zeker zaken die tekort komen in Nederland, vooral de zorg..

Dus het argument ze werken er hard voor vind ik nergens op slaan. Tuurlijk werken ze hard, maar laten we eerlijk wezen een weekje training kost ook genoeg :)
Ik hoef het geld niet te hebben, maar ik zou t besteden aan andere aandachtspunten in Nederland.
Ieder z'n mening. En nee daar hoef je niet jaloers voor te zijn.

darwin schreef:
hahaha horeca, we hebben hier een friettent en een pannekoekenhuis, dus veel horeca is hier niet.
De dichtsbijzijnde winkel is al 6 kilometer verderop.

Netje schreef:
Jeeeeee, echt weer Bokt op z'n smalst hoor ! Wat een jaloerse reacties allemaal en dat gezeur over laten ze het beter gebruiken. Dit komt uit een ander potje !

En ik weet uit ervaring dat de hele familie Bartels echt óngelofelijk hard werkt om deze accomodatie in stand te kunnen houden en heel veel doen: o.a. bedenkers van Rabo-talentenplan, heel veel internationale forums, trainingsfaciliteiten voor de jeugd (Tineke is bondschoach) etc. etc. en dat buiten al het werk dat ze met de paarden hebben (ook voor anderen) En in deze tijden glijdt het geld ook niet zo hun zak in hoor ! Ik hoop ook dat de trainingsweken niet duurder worden (zijn al fors verhoogd de laatste tijd), maar om daar nu meteen maar mee te komen dat het door deze subsidie nog duurder gaat worden (beetje vreemde conlusie). Nou, dan ga je toch niet... Dat is niet waarom ze dit geld gekregen hebben. De trainingsweken zijn voor de Academy een noodzaak om te kunnen overleven. Men denkt hier zeker dat het zakkenvullen is in de paardensport. Onder welke steen heeft men hier gelegen.

Gefeliciteerd Imke, Gijs, Tineke, Joep en de rest van de familie ! Jullie hebben het verdiend :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:31

Netje schreef:
Jeeeeee, echt weer Bokt op z'n smalst hoor ! Wat een jaloerse reacties allemaal en dat gezeur over laten ze het beter gebruiken. Dit komt uit een ander potje !

En ik weet uit ervaring dat de hele familie Bartels echt óngelofelijk hard werkt om deze accomodatie in stand te kunnen houden en heel veel doen: o.a. bedenkers van Rabo-talentenplan, heel veel internationale forums, trainingsfaciliteiten voor de jeugd (Tineke is bondschoach) etc. etc. en dat buiten al het werk dat ze met de paarden hebben (ook voor anderen) En in deze tijden glijdt het geld ook niet zo hun zak in hoor ! Ik hoop ook dat de trainingsweken niet duurder worden (zijn al fors verhoogd de laatste tijd), maar om daar nu meteen maar mee te komen dat het door deze subsidie nog duurder gaat worden (beetje vreemde conlusie). Nou, dan ga je toch niet... Dat is niet waarom ze dit geld gekregen hebben. De trainingsweken zijn voor de Academy een noodzaak om te kunnen overleven. Men denkt hier zeker dat het zakkenvullen is in de paardensport. Onder welke steen heeft men hier gelegen.

Gefeliciteerd Imke, Gijs, Tineke, Joep en de rest van de familie ! Jullie hebben het verdiend :D

Ik zie nergens iets van jaloezie hoor. Ook zie ik nergens staan dat er iemand denkt dat de trainingsweken duurder gaan worden, alleen dat ze niet goedkoper gaan worden. Ik zie ook niemand iets zeggen over zakken vullen, wel over verkeerd besteed geld. Onder de steen waar ik heb gelegen hebben ze me in elk geval wel begrijpend lezen geleerd :+ .

HolyPope

Re: Academy Bartels ontvang subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:47

Ik hou m'n hart vast voor aankomende winter. Met de voelbare crisis opkomst voorzie ik ontzettend veel paarden/dierenleed.
Het zou Bartels sieren om het geld te reserveren voor het aankomende paarden/dieren leed.

Sammyoo

Re: Academy Bartels ontvang subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:22

Of het geld te steken in jonge talentjes waarvan de ouders van een minimum inkomen rond moeten komen.......

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:44

Zij zullen het geld moeten investeren in hetgeen vermeld staat in het plan wat zij hebben ingedient. Het is niet zo dat als je een subsidie binnenhaalt, je met dat geld dan ook ineens op vakantie naar Hawaii kan. Het is goedgekeurd voor de doeleinden die zij hebben voorgesteld, en daar zal het geld dan ook naartoe moeten gaan!

Sarabande, ik kan me voorstellen dat jij het geld liever zag gaan naar sportfaciliteiten voor minder bedeelden, en daarin kan ik je alleen maar bijvallen dat ik dat ook liever had gezien. Maar de manier waarop hier dan de aanval op Bartels wordt geopend alsof zij persoonlijk dat geld hebben weggekaapt voor de neus van hongerige kindjes dat is ook niet fair. Wie weet of er uberhaupt een plan is ingediend zoals jij graag had gezien Sarabande? Als dat plan er niet was, kan een commissie er ook niet voor kiezen! Dat is het punt met subsidies: ze komen niet vanzelf naar je toe! Ook heeft diezelfde commissie beslist waar het geld naartoe ging, niet Bartels. Dus als er mensen willen schelden, scheld dan op de commissie, niet op een hardwerkende familie die een kans zag, een goed plan indiende en dat beloond zag worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:47

horseyfries schreef:
Zij zullen het geld moeten investeren in hetgeen vermeld staat in het plan wat zij hebben ingedient. Het is niet zo dat als je een subsidie binnenhaalt, je met dat geld dan ook ineens op vakantie naar Hawaii kan. Het is goedgekeurd voor de doeleinden die zij hebben voorgesteld, en daar zal het geld dan ook naartoe moeten gaan!

Sarabande, ik kan me voorstellen dat jij het geld liever zag gaan naar sportfaciliteiten voor minder bedeelden, en daarin kan ik je alleen maar bijvallen dat ik dat ook liever had gezien. Maar de manier waarop hier dan de aanval op Bartels wordt geopend alsof zij persoonlijk dat geld hebben weggekaapt voor de neus van hongerige kindjes dat is ook niet fair. Wie weet of er uberhaupt een plan is ingediend zoals jij graag had gezien Sarabande? Als dat plan er niet was, kan een commissie er ook niet voor kiezen! Dat is het punt met subsidies: ze komen niet vanzelf naar je toe!

Provinciale bestuurders staan niet bekend om de zorgvuldigheid waarmee ze met het overvloedige geld dat ze hebben omgaan
Het is vaak voor wie het dichtst bij het vuur zit
Ik heb niets tegen Bartels, in tegendeel. maar vind deze subsidie in deze tijd buitenproportioneel en onterecht

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:47

Pomp die 1 miljoen alsjeblieft ergens anders in bijv in de zorg oid
Mensen met een gemiddeld inkomen of lager krijgen het steeds moeilijker...
Zorg eerst maar dat wij en die mensen het iets makkelijker krijgen...
Ik denk niet dat zij die 1 miljoen nodig hebben...
Ik zou zeggen pomp dat geld in nederland

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:53

Ik zie in de reacties geen kleinzielige aanval op de fam. Bartels. Dat zij hard werken zal best, en ook dat zij aardige nuchtere mensen zijn.

Maar ik vind dat het argument, dat in deze tijden subsidies voor sport juist naar het instandhouden van kleinere accomodaties zou moeten gaan waar ook minder bedeelde kinderen gebruik van kunnen maken, heel erg doorslaggevend is.

Hier in de omgeving is een paar jaar terug bijna een ton uitgegeven om 'ruitertoerisme' mogelijk te maken. Wat met dat geld gebeurd is, is tamelijk absurd en in mijn ogen pure verspilling van gemeenschapsgeld.

Het is inderdaad wat Sarabande zegt, sommige ondernemers zitten dicht op het subsidievuurtje, en dáár gaat het geld naartoe. Het gaat er niet om wie je bent maar wie je kent, heh.

Ach ik gun het de fam. Bartels op zich wel, het geld. We leven nou eenmaal in een maatschappij waarin heel wat subsidie het bedrijfsleven in vloeit, waar t voornamelijk tot onterecht concurrentievoordeel en marktoverschotten leidt... Maar daar kan de fam. Bartels ook niets aan doen lijkt me.

Maar de vraag of het de meest zinvolle besteding van gemeenschapsgeld is.... Nee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:29

Mijn grootste bezwaar is - zoals Randalinpony ook zegt - naast het feit dat dit een absurde subsidie is in de huidige conjunctuur, dat het oneerlijke concurrentie bevordert. Wie met een paardenbedrijf zou nu niet 1 mio eurietjes in zijn bedrijf willen investeren? Wat je daar allemaal niet voor kan doen zeg!
Ongetwijfeld is / wordt het een nog mooiere topsportlocatie dan het al is, maar zoveel toppers lopen er niet rond in NL en die lessen ook niet allemaal bij Bartels. De rest van hun klanten cursisten zijn gewoon de mindere goden met het niveau vanaf B die het ervoor over hebben een cursus te volgen en het kunnen betalen. Ik ken enkelen die een cursus bij Bartels hebben gevolgd en dat niveau echt niet ontstegen (en dat overigens nog niet doen :D )
Een uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, cursusruimtes etc. is dus gewoon een mogelijkheid om meer klanten aan te nemen en dus je omzet te vergroten.
Voorzieningen voor de gehandicapte sporter doet het - heel flauw gezegd - altijd heel goed bij een commissie die de projecten moet beoordelen.
(Het is maar goed dat ik niet in de beoordelingscommissie heb gezeten die het project heeft getenderd :D :D :D )

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:28

Babootje schreef:
Mijn grootste bezwaar is - zoals Randalinpony ook zegt - naast het feit dat dit een absurde subsidie is in de huidige conjunctuur, dat het oneerlijke concurrentie bevordert. Wie met een paardenbedrijf zou nu niet 1 mio eurietjes in zijn bedrijf willen investeren? Wat je daar allemaal niet voor kan doen zeg!
Ongetwijfeld is / wordt het een nog mooiere topsportlocatie dan het al is, maar zoveel toppers lopen er niet rond in NL en die lessen ook niet allemaal bij Bartels. De rest van hun klanten cursisten zijn gewoon de mindere goden met het niveau vanaf B die het ervoor over hebben een cursus te volgen en het kunnen betalen. Ik ken enkelen die een cursus bij Bartels hebben gevolgd en dat niveau echt niet ontstegen (en dat overigens nog niet doen :D )
Een uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, cursusruimtes etc. is dus gewoon een mogelijkheid om meer klanten aan te nemen en dus je omzet te vergroten.
Voorzieningen voor de gehandicapte sporter doet het - heel flauw gezegd - altijd heel goed bij een commissie die de projecten moet beoordelen.
(Het is maar goed dat ik niet in de beoordelingscommissie heb gezeten die het project heeft getenderd :D :D :D )

Je doet het hiervoorkomen alsof de enige 'klanten' die ze hebben de mensen uit de trainingsweken zijn. Dat is natuurlijk flauwe kul. Hun échte klanten zijn wel degelijk (sub)topsporters die ze begeleiden naar het hoogste niveau, de paarden die ze opleiden c.q. trainen met of voor anderen, maar daarnaast ook het faciliteren van allerlei zaken om de topsport op een hoger niveau te krijgen (of te behouden).

Lees eens het stukje dat Anky van de week schreef over het niveau van onze Olympische sporters en dat dat hard achteruit gaat (in aantal of niveau). Als dit soort initiatieven niet beloond worden, hébben we straks gewoon geen Olympisch niveau meer. Tuurlijk kunnen we dan weer die éne uitzondering naar voren halen: Adelinde die het in eerste instantie vanuit het 'niets' zo ver heeft opgebouwd. Maar ook zij is allang niet meer de amateur op topniveau en moet het hebben van mensen die haar steunen.

Daarnaast komt nog dat ze kennelijk een erg goed plan ingediend hebben en dat de commissie daarvoor gekozen heeft. We zitten hier op een paardenforum en zouden blij moeten zijn dat er nog mensen zijn die het aandurven te investeren (met steun, maar hun eigen investering zal ook niet mis zijn) in deze mooie sport. Maar soms krijg ik het idee dat hier alleen maar gehuild kan worden om alle zielige mensen die zoveel tekort komen (als ze dat écht zijn, terecht, maar komop: we leven nog steeds in een van de rijkste landen van de wereld).

sarabande

Re: Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:39

De sup en andere toppers die intensieve training van de Academy kunnen betalen, hebben geen ondersteuning nodig. Juist die talenten die het aan materiaal en middelen ontbreekt zijn degenen waarvan we nooit weten of ze de top gehaald zouden hebben
Het is net als het door Bartels bedachte Rabo talentenplan, geldelijke ondersteuning voor jongeren waarvan 90% dat niet nodig heeft en die al met toptrainers werken.
Op die manier worden veel meer potentiële toppers weggegooid dan geld stoppen in een bedrijf dat dat niet nodig heeft.

Ik vind het erg vreemd dat onderbouwde kritiek als jaloers en huilerig, dus zielig doen, wordt afgedaan. Dat is wel makkelijk natuurlijk.

eidi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:53

Ben blij om te horen dat het geld inderdaad een keer naar de paardensport gaat en niet weeeeeeerrrrr
naar een voetbalvereniging of zo. Die krijgen ook ontzettend veel subsidies en daar hoor je dan niemand over.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:56

Aan de andere kant; het biedt misschien ook weer werkgelegenheid voor de mensen.... indirect zijn er dus heel veel mensen bij gebaat. Op de site staat dat er ook faciliteiten komen voor aangepaste sporten en dat geld ook wordt gebruikt voor nieuwe ruiterpaden e.d. Arme mensen hebben meer aan werk, dan aan sponsoring. Tenminste, dat vind ik.

Dat 'gewone' mensen de cursusweken van Tineke niet kunnen betalen, ligt volgens mij net iets anders. "Gewone" mensen hebben ook andere prioriteiten. Als ik echt, echt heeel graag wil dan leg ik daar al m'n geld voor op zij, zeker als ik wist dat ik Olympische kwaliteiten had.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:03

Bob1976 schreef:
Dat 'gewone' mensen de cursusweken van Tineke niet kunnen betalen, ligt volgens mij net iets anders. "Gewone" mensen hebben ook andere prioriteiten. Als ik echt, echt heeel graag wil dan leg ik daar al m'n geld voor op zij, zeker als ik wist dat ik Olympische kwaliteiten had.

Er zijn heel veel mensen die geen geld hebben om opzij te leggen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:21

Geloof dat hier een hoop mensen zitten die niets begrijpen van subsidies en er dus geen verstand van hebben hoe het verdeeld wordt, wat voor consequenties eraan hangen en waarom het niet naar andere projecten kan :)

Een miljoen investeren in een noodlijdend bedrijf wat daarna alsnog failliet gaat is onzinnig en een nog grotere verspilling van geld. Die zelfde miljoen investeren in een bedrijf met een goed toekomstbeeld is verstandiger. De fam Bartels doet een hoop voor de nederlandse paardensport en zullen het wijs besteden.
Er zal werk door gecreeerd worden, waardoor andere bedrijven er ook profijt van hebben (aanleggen ruiterpaden, installeren van materiaal voor gehandicapte sporters .d.)

Ik snap de mensen die roepen dat het naar de zorg moet heel goed hoor. Vind dat daar ook meer geld ingestoken moet worden. Maar dat uit dit potje halen is niet mogelijk en onzinnig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:25

Indertijd kreeg Vonk ook vergunning voor een grote manege onder het mom van gehandicapten, er is nooit een gehandicapte in geweest, ja misschien als toeschouwer

Dus ik moet nog zien of een familie met zulke wedstrijdambities dat uit gaat voeren

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:48

sarabande schreef:
Bob1976 schreef:

Precies dan kan je nog zo graag willen maar als je het niet hebt....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:55

Citaat:
Lees eens het stukje dat Anky van de week schreef over het niveau van onze Olympische sporters en dat dat hard achteruit gaat (in aantal of niveau). Als dit soort initiatieven niet beloond worden, hébben we straks gewoon geen Olympisch niveau meer.

Tja je hebt altijd schommelingen in het niveau van een land, en voor een klein land als Nederland is het natuurlijk lastig zon hoog niveau vast te houden. Toch leeft paardensport voldoende in dit land en rijden er genoeg Grand prix ruiters rond met leerlingen met talentvolle paarden om het niveau te borgen.

Olympisch niveau klinkt nogal dramatisch, Olympisch medailleniveau lijkt me meer op de plaats. ;)

Maar zelfs dan vraag ik me af of dat allemaal maar gesubsidieerd moet worden, juist in de bevolkingslaag die op dit niveau meespeelt is geld.

Ik denk dat het persoonlijk leed dat ontstaat als de Barteltjes van deze wereld geen medailles meer rijden wat kleiner is, dan het persoonlijk leed van kinderen uit de onderlaag die geen toegang meer hebben tot een sportvereniging, of goede scholing.

Overigens lijkt mij het wegslijpen van de Drempels rond Huize Bartels op geen enkele manier bijdragen aan het verhogen van het Olympisch niveau in ons land. ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:56

Evelli schreef:
Ik snap de mensen die roepen dat het naar de zorg moet heel goed hoor. Vind dat daar ook meer geld ingestoken moet worden. Maar dat uit dit potje halen is niet mogelijk en onzinnig.

Ben ik het helemaal mee eens. Wat hier iedereen vergeet is dat er één grote geldverslinder is en dat is de zorg zélf. Veel te dure direkteuren, managers, ziekenhuizen die miljoenen reserves hebben opgebouwd, simpelweg omdat ze het geld krijgen uit (jaaaa, daar komt hij weer) een potje. De zorg zou veel goedkoper kunnen als we eerst eens de bestuurslagen voor een deel weghalen, vervolgens niet álle macht bij de verzekeraars neerleggen, die op dit moment de meest rare dingen doen (die dan weer worden vertaald in hogere premies) etc.

Maar daar gaat het hier niet over. Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen sparen voor een trainingsweek bij Bartels, die weken blijven nou eenmaal een luxe, niet weggelegd voor iedereen. Maar ja: als we allemaal het recht willen hebben op precies hetzelfde moeten we in een communistisch land gaan wonen (Cuba of zo): daar heeft iedereen hetzelfde (nl. bijna niks)....

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:59

Wilawander schreef:
sarabande schreef:

Precies dan kan je nog zo graag willen maar als je het niet hebt....

En toch kan ik me er soms nog over verbazen wat mensen die geen geld hebben, toch nog doen met geld dat ze eigenlijk niet hebben. Ik heb laatst een stukje van het RTL programma 'een dubbeltje op z'n kant' gezien. Dat gezin gaf nog 600 euro per jaar uit aan een voetbal seizoenskaart, niet echt een eerste levensbehoefte zou je zo zeggen.. Daarnaast hadden ze ook een caravan en auto. Wat ik begreep hadden ze die auto ook niet écht nodig, en voor een caravan lijkt het me logisch dat het bezit daarvan geen primaire levensbehoefte is.
Veel mensen beseffen niet wat echt nodig is, en wat luxe is.

Over de subsidie, ik gun het Bartels, maar ook ik vraag me af of er in tijden van crisis niet op dit soort zaken bezuinigd zou moeten worden, ipv op gezondheidszorg e.d.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:00

Netje schreef:
Evelli schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Wat hier iedereen vergeet is dat er één grote geldverslinder is en dat is de zorg zélf. Veel te dure direkteuren, managers, ziekenhuizen die miljoenen reserves hebben opgebouwd, simpelweg omdat ze het geld krijgen uit (jaaaa, daar komt hij weer) een potje. De zorg zou veel goedkoper kunnen als we eerst eens de bestuurslagen voor een deel weghalen, vervolgens niet álle macht bij de verzekeraars neerleggen, die op dit moment de meest rare dingen doen (die dan weer worden vertaald in hogere premies) etc.

Maar daar gaat het hier niet over. Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen sparen voor een trainingsweek bij Bartels, die weken blijven nou eenmaal een luxe, niet weggelegd voor iedereen. Maar ja: als we allemaal het recht willen hebben op precies hetzelfde moeten we in een communistisch land gaan wonen (Cuba of zo): daar heeft iedereen hetzelfde (nl. bijna niks)....

Potjes moeten ook elk jaar leeg. Want anders is dat potje het jaar erop gewoon kleiner. Want als je toch met minder kan.....
Daarnaast kunnen potjes niet onderling uitgewisseld worden.
De zorg moet nodig worden herzien. Onnodige medicatie en zorgmiddelen is een punt om mee te beginnen.
Zag gister een stuk op tv over een mevrouw in een aangepaste rolstoel. Ze verhuisde naar een andere gemeente: hop, nieuwe rolstoel laten maken want die ze had moest in de oude gemeente blijven (stoffen in een depot want ze worden niet hergebruikt)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:03

randalinpony schreef:
[Ik denk dat het persoonlijk leed dat ontstaat als de Barteltjes van deze wereld geen medailles meer rijden wat kleiner is, dan het persoonlijk leed van kinderen uit de onderlaag die geen toegang meer hebben tot een sportvereniging, of goede scholing.

Overigens lijkt mij het wegslijpen van de Drempels rond Huize Bartels op geen enkele manier bijdragen aan het verhogen van het Olympisch niveau in ons land. ;)

Bij mijn weten is scholing nog altijd gratis voor iedereen t/m de middelbare school. Beetje vreemd vergelijk dus.

Maar goed: kennelijk moeten we alle subsidie voor niet zorg of armoedebestrijding gerelateerde zaken maar schrapen en mogen particulieren geen initiatieven meer ontplooien.... Jammer soms dat Nederland steeds 'smaller' gaat denken. Daar helpen we de economie weer lekker mee uit de put.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:06

Wat heeft de gewone paardenliefhebber hier aan dan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:12

Pentax schreef:
Wat heeft de gewone paardenliefhebber hier aan dan?

Het geld is niet bedoeld voor de paardenliefhebber ;) het is bedoeld voor de paardensport ;)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:13

En paardensport is voor........?