Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:24

Nachtlampje schreef:
Tja, veel mensen die toch anders denken.

Daarom bestaat er helaas ook kinderhandel, slavernij, gedwongen prostitutie, martelingen in gevangenissen, levend villen van dieren, etc.

Geld en macht.......
Ik zou het haast een ziekte noemen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:25

Wat een intens wrede praktijken. Ik kon het filmpje niet eens bekijken, na 2 klappen draaide mijn maag zich om. Dat dier dat kijkt naar die stok en wanhopig zijn benen dan optilt, en tóch geslagen wordt..wat moet dat dier nog meer doen om het te voorkomen? :n Niets, want ze willen hem slaan, pijnigen...
Wat zijn die paarden intens braaf dat ze niet helemaal flippen, en schaamte, ja. Ik voel echt plaatsvervangende schaamte.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:28

Geen woorden voor....
Wat vreselijk hoe deze mensen met dieren omgaan. Wat een mishandeling.
Bah, kan er wel van janken :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:28

wat doen we die dieren soms toch ook aan he?
na twee tellen heb ik het toch stopgezet,hoe haal je het in je hoofd om een paard zo met een stok te slaan :(
ik ontplof dan helemaal he?
ik moet het in real life ook niet zien,want dan sla ik die persoon met die stok,weet ie ook hoe dat voelt.
_-:(

ik weet hoe het gaat in de paardenwereld,heb al genoeg mee gemaakt en gezien.
en overal grijp ik dus wel in.

in kan niet tegen onrecht en dit is gewoon onrecht.

wat trainingemethoden betreft kun je met een softe aanpak best wel ver komen hoor :j

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:31

Ikku97 schreef:
Wat is dit voor raar iets... Zo iets kan je och niet mooi vinden... Wat een rare manier van schoonheid...

En wat een vreselijke pijnlijke manier van schoonheid. Chemische stoffen op de voeten smeren en inpakken in plastic. Paarden gaan liggen van de pijn.
Ziek om zoiets te doen.
Tjee, kan er niet over uit. Hoe ver kan je zinken om een dier zo te martelen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:32

Jee verschrikkelijk dit zeg, echt triest!!!

LOCA

Re: Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:52

jeetje heb er geen woorden voor....... wat zijn dit prachtige dieren.....

Zoals ik even snel heb begrepen zijn er dus een aantal " richtingen" ? zijn dit allemaal verschillende foklijnen of is het de manier van trainen? en worden ze dan allemaal op blokken getraind om die verheven gang te verkrijgen of hebben deze paarden van nature een verheven gang?

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:54

Afgelopen week verscheen er nog een ander filmpje over dergelijke mishandelpraktijken, recent gemaakt.
Ik heb 'm niet bekeken, de eerste 3 seconden zeiden mij al genoeg. Vreselijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:57

Sizzle schreef:
Cassidy schreef:
Want als jij met softe trainingsmethodes altijd achteraan eindigd, en degene die wel methodes blijven toepassen die omstreden zijn vooraan: stop je er helemaal mee of ga je mee?

Dan ga ik toch echt wat anders doen.
Er zijn ook paardvriendelijke manieren van geld verdienen, dan maar geen sport.

Ik denk dat je je niet beseft hoe moeilijk het voor een ongeschoold persoon is in Amerika om aan werk te komen, en in wat voor armoede je terecht komt als dat wel gebeurt. Wat als de paarden je ziel en zaligheid zijn, als je niets anders wilt dan paarden? Als je niets anders KUNT dan paarden? In hoeverre ben jij bereid om je grenzen te verleggen als het om je eigen leven gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:58

Ik dacht dat we die arme gevoelige kinderzieltjes van de jonge Bokkers moesten beschermen.
Als het al te lelijk is om "penny go home" tegen zo'n huppelkutje te zeggen, hoe beschadigd moeten ze dan wel niet raken van dergelijke filmpjes op de nieuwspagina's Bart?!?

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:00

Walgelijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:00

Cassidi, die logica gaat ook voor elk arm land op en toch zit niet iedereen in de slavenhandel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:03

Definieer slavenhandel. Als ik fabrieken zie waar mensen en kinderen voor een schijntje aan het werk zijn, is dat voor mij al gelijk aan slavenhandel...

En vergis je niet, verleggen van grenzen gaat geleidelijk. Hersenspoelen dito. Als je maar dingen vaak genoeg ziet, wordt het vanzelf gewoon.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:04

verschrikkelijk heb toch even een traantje weggepinkt,als ik die lieve man tegen kwam kon die zijn hart vast pakken,wat een achterlijk mens hey.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:04

sammy1 schreef:
verschrikkelijk heb toch even een traantje weggepinkt,als ik die lieve man tegen kwam kon die zijn hart vast pakken,wat een achterlijk mens hey.

Als hij niet terugschuwt voor dergelijke praktijken bij paarden, denk je dat je als mens wel veilig bent?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:05

;( bij elke klap kreeg ik het koud van binnen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:06

En daarom moet men het maar toelaten? Ik walg van die gedachtegang alleen al.

Niets maar dan ook niets rechtvaardigt dit onwezelijke dierenmishandeling.

Wat ook de beweegredenen zijn, er zijn andere manieren genoeg om geld te verdienen zodat je kan leven, ok, minder geld maar genoeg om te overleven.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:11

Verschrikkelijk dat filmpje ..... ;(

te weten dat tennessee walkers zo'n geweldige paarden zijn met zo'n geweldig karakter ..............
jammer dat er zo weinig aan gedaan wordt .. :\

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:14

Leentje_ schreef:
Verschrikkelijk dat filmpje ..... ;(

te weten dat tennessee walkers zo'n geweldige paarden zijn met zo'n geweldig karakter ..............
jammer dat er zo weinig aan gedaan wordt .. :\

Idd, omdat er zo weinig aan gedaan wordt, zijn er mensen undercover bezig op stallen, en heeft de beste man al eerder een flinke douw gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:17

Cassidy schreef:
Definieer slavenhandel. Als ik fabrieken zie waar mensen en kinderen voor een schijntje aan het werk zijn, is dat voor mij al gelijk aan slavenhandel...

En vergis je niet, verleggen van grenzen gaat geleidelijk. Hersenspoelen dito. Als je maar dingen vaak genoeg ziet, wordt het vanzelf gewoon.

Dat is inderdaad wat ik onder slavernij versta inderdaad. Maar niet iedereen zal zo'n fabriek runnen.
Ik weet dondersgoed dat het in sommige landen bijna niet mogenlijk is om een eerlijk bestaan te hebben.
En toch zijn er ook arme mensen die nooit zelf zullen gaan uitbuiten om zichzelf rijker te krijgen.

Helaas is de grootste groep mensen in tijden van crisis of oorlog een meeloper en zul je dus altijd wantoestanden blijven houden. Het blijft echter hoe dan ook verwerpelijk.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:19

Goed dat hier meer bekendheid voor komt, het is aan de orde van de dag, dierenkwellerij om maar bovenaan mee te kunnen draaien. Niet allemaal in mate als in dit filmpje maar kijk maar eens goed om je heen wat men moet doen om geld te kunnen verdienden aan paarden. en ja, het publiek staat in grote getale aan de kant te klappen voor benen die hoog de lucht in gaan en hindernissen die hoger en hoger gaan.

Als het paard het voor het kiezen had, maar mensen zien alleen geld en gouden medailles..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:20

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:23

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:28

Dankje Cassidy voor het plaatsen van de filmpjes waarop de paarden te zien zijn die niet mishandeld worden.

Echt een vreselijk filmpje in de op, maar niks nieuws eigenlijk toch?
Wel goed dat hier wat meer aandacht op komt, die regels moeten velen malen strenger.
Wat er achter gesloten deuren gebeurd is bijna niks aan te doen, maar op die wedstrijden moet er veel beter gecontroleerd worden. Afschuwelijk...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:28

Zoolgangster schreef:
Zo vermoed ik dat de AV die uit de zee gered was, ook mishandeld is om de gangen te "verfraaien"...
Zie het voorbeengebruik... dat komt echt niet alleen van het gehang aan de teugels... wat al erg genoeg is natuurlijk... :\

http://www.huffingtonpost.com/2012/05/16/horse-runs-into-sea-rescu_n_1521798.html

Er zijn trainingsmethodes om dit voor elkaar te krijgen zonder meteen te "mishandelen".
Ik bespeur hier een aversie tegen alles wat spectaculaire gangen is? Dan hoef je nieteens naar de USA te kijken, Hackney's en Tuigers in eigen land worden ook getraind om spectaculair te lopen...