winia4ever schreef:is wel een dure voor de hoefsmid
Vind het erg apart, maar ik neem aan dat ze het beestje gewoon laten leven mits het er geen last van heeft... Dat is toch een enorme publiekstrekker voor die kinderboerderij?!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
s6801881 schreef:Ik neem aan dat dit een ongelukkige terugkeer is van een oergen. Jammer dat er meteen wordt gesproken over het afmaken van het veulen. Zolang het diertje gezond is en vrolijk op stal en op de wei kan, waarom niet? Ik hoop dat, zolang het diertje een paardwaardig bestaan kent, er naar andere oplossingen wordt gezocht.
Overigens is het helemaal geen vreemde gedachtegang dat het veulen nu wordt afgemaakt en ontleed hoor. Voor de wetenschap gebeuren er dubieuze zaken met dieren. Als men denkt dat afmaken en ontleden de beste gelegenheid is om een kenmerk te onderzoeken zal men dat niet laten (na goedkeuring van een ethische commissie). Maar ik zou, als onderzoeker, het juist ook interessant vinden om de ontwikkeling te onderzoeken, en niet alleen de vorm zoals die nu is.

Laura_Zodine schreef:Zeggen ze in Belgie poten in plaats van benen?? Hadden jullie toch wel kunnen aanpassen in deze post.
Pentax schreef:Lakiesha schreef:Oh ik zeg ook weleens poten hoor, maar in een nieuwsbericht zou ik anders verwachten![]()
Het is trouwens wel een plaatje om te zien
Het is wel een vlaams bericht he...
F_Orumster schreef:Ik zie het probleem niet zo om het af te laten staan aan de wetenschap.
Wie eet er hier allemaal gehakt? Nu het om een paardje van een kinderboerderij gaat is het zielig?
Niet dat ik het dier geen leuk leventje gun, maar waarom kan men hier niet wat nuchterder naar kijken.
F_Orumster schreef:Ik zie het probleem niet zo om het af te laten staan aan de wetenschap.
Wie eet er hier allemaal gehakt? Nu het om een paardje van een kinderboerderij gaat is het zielig?
Niet dat ik het dier geen leuk leventje gun, maar waarom kan men hier niet wat nuchterder naar kijken.
F_Orumster schreef:Waarom is het zo'n issue dat de benen benoemd zijn tot 'poten'. Vind dat zulke muggenzifterij.
Mindim schreef:Afstaan aan de wetenschap is niet erg. Maar als ditveulen een gezond leven kan leiden zonder problemen, zie ik niet waarom je het om die reden zou afmaken en aan de wetenschap zou sschenken. Als het dier een ellendig bestaan tegemoet gaat prima, maar als het te verhelepen is of het dier heeft hier geen hinder van, dan laat het beestje lekker en leven en wacht zijn natuurlijke dood af. Een gezond dier afmaken en afstaan aan de wetenschap puur met de reden om nieuwsgierigheid naar iets zeldzaams te bevredigen, vind ik not done.