Ierse politie stopt paardenrace op autosnelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Re: Ierse politie stopt paardenrace op autosnelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:17

Ik volg de serie 'Big Fat Gypsy Weddings' en in bijna elke aflevering zie je wel zo'n illegale paardenrace op de openbare weg. Voor hun is dat blijkbaar normaal...

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:17

[/quote]

Nee hoor. K heb er gewoond, dan wen je eraan. Daar denken ze gewoon heel anders over paarden dan wij hier. En dat wil niet zeggen dat ze er niet goed voor zijn, maar ze denken er wel anders over. K heb hier nodig wel foto's liggen van paarden midden in de stad, paarden in liften en paarden op balkons...

Deze dieren zien er niet slecht uit, gezien het tempo waarop ze doorlopen krijgen ze ook echt wel goed te eten. Nee hoor, kan hier niet echt warm of koud van worden.[/quote]

Even voor de duidelijkheid...We hebben het hier niet over de standaard manier van paardenhouden. Het grootste gedeelte van het paardenvolk gaat heel anders met hun dieren om dan de travellers,of tinkers, zoals ze ook genoemd worden. En aangezien je in Dublin hebt gewoond, is dat dus wat je het meest hebt gezien. In bepaalde wijken. Je hebt niet lang genoeg in ierland gewoond om een duidelijk beeld te krijgen van het paardenvolk. Er kunnen inderdaad heel veel dingen verbeterd worden, maar er zijn hier ook dingen waar nederland nog wat van zou kunnen leren.

Dat je hier niet warm of koud van kan worden, zegt meer over jou dan over het racen op de weg. Dat is gewoon gevaarlijk, slecht voor de paarden en voor het overige verkeer.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:32

Nou de mensen die dit normaal/ wat is hier verkeerd aan vinden...snap ik niet hoor..dit is toch niet normaal?? Zo lomp omgaan met een dier alsof het een motor/auto is. Als dit filmpje in Nederland was opgenomen had je minstens heel bokt over je heen gehad + dierenbescherming.

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:34

B.e.l.a.c.h.e.l.i.j.k. ! (duidelijke mening toch... of FEIT?!)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:36

Lous schreef:
Weleens Big fat gypsy weddings gezien? Dit gebeurt veel vaker.
Ik wilde net zeggen, zo nieuw is dit fenomeen niet. :=

belle_boef schreef:
Damn wat een idioten. Hebben ze in dat land niet een afgesloten renbaan ofzo.
Natuurlijk hebben ze in "dat land" wel renbanen. :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:45

valt me mee dat ze niet spookrijden :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:10

Wat een mongolen zeg! het mag daar dan "normaal" zijn,normaal vindt ik het nog steeds niet! ga dat even lekker op een zandweg of in een weiland doen oid..

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:30

purkie schreef:
*foutje* Dat doen ze dus wel. In Ierland rijden ze links he?

De tegenliggers konden gelukkig allemaal op tijd uitwijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:45

Lous schreef:
Weleens Big fat gypsy weddings gezien? Dit gebeurt veel vaker.

een keer noodgedwongen vijf minuten gezien....nooit meer.
Die gasten gaan niet normaal met hun dieren om....net als de romano's hier in frankrijk.
(Heeft niets met discrimineren te maken maar met feiten)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:47

Ik moest ook meteen denken aan Big fat gypsy weddings := Daar hebben ze ook een keer uitgezonden hoe zo'n illegale race in z'n werk gaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:07

nachtmar schreef:
En de gewrichten dan? die moeten een flinke klap krijgen van het draven op de verharde weg in dit tempo...
Ik dacht trouwens dat die travellers tinkers hadden? Maar dit zijn toch geen tinkers meer..kruisen ze ze met volbloeden?

Dat type 'tinker' heet Romany Scudder, deze hebben draverbloed in zich :j

En ach, daar rijden ze ook op grote wegen met grote woonwagens met tink's ervoor. Zou het zelf nooit doen, maar daar gebeurt het vaker zo die wedstrijden, maar ze zijn echt wel zuinig op hun paarden, al zou je het zo niet zeggen op een snelweg :=

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:42

Tjah... weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Ik vind het een gevaarlijke situatie voor de weggebruikers en de paarden. Maar toch vind ik dat ze fout bezig zijn. En de politie heeft nog wel aardig goed gehandeld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:27

Captain schreef:
Giolli schreef:
En de ander naast je de auto laten besturen? Of hoe zag je dat voor je?

In Engeland zitten ze aan de andere kant. ;)

:D :D :D Excuses!

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:08

tjee wat kunnen die beesten lopen zeg! Brave dieren...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:13

Om te janken zeg!!! Echt.... Pfffffff.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:40

wow dat was wel erg gevaarlijk bezig zijn zeg.

Overigens: ze mogen dan anders met hun paarden omgaan dan wij, ze geven toch heel duidelijk om die beestjes(hoewel deze race actie dat misschien mag tegenspreken), want die paardjes zien er goed uit: niet te licht/niet te zwaar, vacht ziet er goed uit: zien er toch echt wel uit als paarden die in topconditie zijn. En dat krijg je echt niet voor elkaar met slechte verzorging ofzo

Moet wel zeggen dat ik het toch wel knap vindt van die gearresteerde jockey . Hadden ze die van een renbaan in de buurt van een paard geplukt ofzo? :P Aangezien ik alleen 2 pikeurs zie :D
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-05-12 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:41

Hester schreef:
purkie schreef:
*foutje* Dat doen ze dus wel. In Ierland rijden ze links he?

De tegenliggers konden gelukkig allemaal op tijd uitwijken.

o jee had ik niet gezien, zal ik maar niet zelf gaan rijden daar
en ook niet met paard en karretje.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:05

Hester schreef:
Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom ze geen filefuik maken? Twee politieauto's en één vriendelijke medeweggebruiker had denk ik voldoende geweest?

hebben ze in nederland ook gedaan ja tijdje terug... die gek reed gewoon de file in dat was dan een auto..
maar als ze willen kan dat paard de auto ook flink beschadigen...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:09

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:52

Christiene schreef:
Hester schreef:
Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom ze geen filefuik maken? Twee politieauto's en één vriendelijke medeweggebruiker had denk ik voldoende geweest?

hebben ze in nederland ook gedaan ja tijdje terug... die gek reed gewoon de file in dat was dan een auto..
maar als ze willen kan dat paard de auto ook flink beschadigen...

Ja, maar zoals gezegd, ze zijn wel zuinig op hun paarden, al is het op een andere manier dan wij. Ik bedoel, schone paarden, goed passend schoon net tuig, ijzers onder, enz... Dus ik denk niet dat ze die paarden te pletter zouden sturen tegen 'n auto aan. En wat zouden ze daarmee winnen? Het is lastig verder racen als je paard stuk is :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:29

Even nog niet eens over die paarden, maar wat haalt iemand zich in zijn hoofd om op de snelweg zoiets te doen?

Je hebt toch ook te maken met - ik weet niet hoor - medeweggebruikers? Hoe haalt iemand het in zijn botte hersens om mensen zo in gevaar te brengen?

Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij.... en maar klagen dat ze zo'n slechte reputatie hebben.
Nou, joh! Hoe gek! :roll:

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:20

Amaris schreef:
Even nog niet eens over die paarden, maar wat haalt iemand zich in zijn hoofd om op de snelweg zoiets te doen?

Je hebt toch ook te maken met - ik weet niet hoor - medeweggebruikers? Hoe haalt iemand het in zijn botte hersens om mensen zo in gevaar te brengen?

Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij.... en maar klagen dat ze zo'n slechte reputatie hebben.
Nou, joh! Hoe gek! :roll:

Ja, nee, da's andersom natuurlijk, ze halen zulke stunts uit want buitenstaanders behandelen hun toch al naar hun reputatie.

}:0 >;) :? :n :x :') :(:) :roll: :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:37

Wat ik mij af vraag, is het filmpje gefilmd door mensen die erbij hoorden? Want hoewel ik het heel slecht lijk te verstaan, ze lijken 'voor' de sulkyrijders te zijn en nogal tegen de politie...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:37

Ja, vaak rijdt er een hele karavaan aan auto's achteraan.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:38

Je kan zeggen wat je wilt, maar die dieren zijn wel verkeersmak (sirene, toeteren, schreeuwen) want ze lopen gewoon door. Af en toe wat galopachtige passen erbij maar verder brave dieren. Zien er ook goed verzorgd uit. Een slecht verzorgd paard kan dat echt niet volhouden al die kilometers op volle snelheid, met alle drukte er omheen.

Oke, helemaal handig zal het niet wezen, vooral omdat je het overige verkeer in gevaar brengt en niet weet hoe het moet reageren. En natuurlijk ook niet goed voor het paard zelf. Maar dat laat ik even in het midden daar is al genoeg over gezegd.