Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:43

Goeie muziek, lekker eigentijds en vooral gedurfd. :j
Het ziet er al een stuk beter uit dan "in den beginne"...

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:54

Die muziek...hartstikke leuk hoor!! Maar jesus wat afgezaagd.... bij elk concours waar ze kur op muziek hebben zie je wel een michael jackson kur! Had toch echt voor iets ' nieuws' gekozen!

Feria

Re: Hagen: Rath en Totilas met nieuwe kür naar winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:58

Ik vind de muziek ook niets, maar ik vind dat ze wel ontzettend vooruit gegaan zijn! :j
Ik vind de aanleuning vandaag iets minder goed dan gisteren, maar wel al veel beter.
Ik vind de punten toch ook wat hoog gescoord, maar ik vind het wel een hele mooie proef.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:02

Het kippenvel moment ontbreekt nog, maar wat een verschil. Petje af. Eindelijk lijkt het weer wat en kijken we de proef af. Ben benieuwd naar de OS. De kaarten zijn nog lang niet geschud en wat komen er goeie combinaties tegenover elkaar te sfaan in Londen! Heeeerlijk!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:13

Mooi. Ben blij voor ze.

Maar oh wat hebben we weer een juryleden op Bokt.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:14

Vind het er allemaal al veel minder gespannen uitzien! Wat me wel opvalt is dat Totilas veel kantelt met zijn hoofd, neus naar rechts en oren naar links. In het appuyeren naar links zie je daar dan ook dat hij die LB een beetje mist ( t.o.v. naar rechts ) en hij lijkt wat ongelijk in het voorbeen. Linker voorbeen tilt hij meer op dan rechts. Op dat na, is het al een wereld van verschil en denk ik dat hij wat spanning betreft op de goede weg zit.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:04

Ik zie dat er nog steeds veel commentaar is op deze combinatie.

Nou lijkt het op het filmpje minder spectaculair dan in het echt wat WOW wat liep hij weer te sjouwen! Rath heeft heel erg veel vooruitgang geboekt met hem. Tuurlijk zijn hier en daar nog wat verbeteringen nodig maar goed ik denk dat Nederland toch op moet gaan passen voor deze combinatie want ze worden nu toch echt wel een team.

Die jongen werkt er erg hard voor!

De 88% was misschien wat aan de hoge kant maar een 80/85% was ZEKER verdient!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:22

Prachtige kur, fijne muziek, goed gereden _O_! Ja, wat kleine foutjes, maar kan je nagaan wat de combinatie gaat scoren als alles perfect gefinetuned is! Al is 88% wat hoog, 80/85% zou toch zeker reëel zijn geweest.

Ja, ik zie het helemaal weer zitten, wat heeft die jongen, en uiteraard Toot!, zich weer bewezen. Chapeau!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:25

Ze zijn echt al een stuk vooruit gegaan als team :j
Vind het alleen zonde van de muziekkeuze. Zo'n paard verdient iets specialers (vind dit een erg standaarde muziek voor een kur), maar vooral iets spetterenders. Dit voegt aan zo'n paard net te weinig toe, hij kan juist iets hebben van BAM hier zijn wij en je kan er niet meer omheen.
Maar vind dat ze goed bezig zijn, het is nu gewoon een team aan het vormen en ze zijn nu veel en veel beter op elkaar afgestemt.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:14

Nou het ziet er in ieder geval 10x beter uit! Matthias zit ook veel stiller dan voorheen wat prettig is om te zien. 88 vind ik wel giga te hoog, omdat als je het vergelijkt met de proef van EG van 92%, er hier toch nog wel wat meer 'foutjes' in zaten, veel stukjes die echt beter kunnen. Denk wel dat MAR daar nog op gaat verbeteren en dan moet er nog wat over zijn voor de jury's lijkt me om te punten. Muziek vind ik erg leuk!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:53

Wilawander schreef:
Mooi. Ben blij voor ze.

Maar oh wat hebben we weer een juryleden op Bokt.

Dat komt omdat de oneffenheden en fouten die in de proef zitten, al op B t/m Z-niveau worden beoordeeld en afgestraft :j

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:10

Wauw wat een verschil, Totilas is back! Ik vind hem losser in het lijf dan ooit tevoren, niet meer zo'n voorbeengooier als eerst. En die muziek past hem perfect. Ik houd dan ook wel van Michael Jackson, kan me voorstellen dat sommigen het helemaal niks vinden, maar dat vond ik met die Tiesto kur van Edward destijds ook.

In ieder geval heb ik genoten van de overijverige Toot en van de combinatie die ze aan het worden zijn. Ja er zat wat spanning in en ja hij viel af en toe wat uit elkaar, maar thank god, het is dus gewoon nog een paard en geen machine.

Ben benieuwd wat ze gaan presteren in Londen, in ieder geval concurrentie voor Adelinde!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:57

Pfff die muziek doet toch echt helemaal niks voor zo'n wereld paard???

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:07

Ik had juist het idee dat Toot elk moment kon ontploffen.
Ik vond dat er toch een behoorlijke spanning op stond.
Maar ja dat zeg ik als redelijke leek op het gebied van de dressuursport.

anoukorion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:37

grappig dat sommigen vinden dat er heeel veel spanning op staat en dat anderen weer zeggen dat er meer ontspanning is dan eerst.
Ik vind hem ook losser in het lijf dan bij Edward, daarentegen zitten er wel meer slordigheidjes in. Hij is vrij ruw en groot in zn hulpen......daardoor krijg je al snel dat kantelen en de niet zo stille aanleuning.paard was zo gevoelig is afgericht, gaat al kantelen als je 0,1% meer druk hebt op een teugel dan op de ander....
Hij heeft vaak zelfs de teugels vrij los hangen, maar waarom die stang dan nog zo dwars blijft liggen.......
de pirouettes waren wel een drama, verder wel nette proef.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:07

de scores zijn zo over the top en in the face oppervlakkig!
dat doet dat een deel van het kijkplezier verdwijnen,
m.n deze internationale juryleden behoren in beginsel terughoudend te zijn met cijfers.

het zijn geen boekhouders

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:39

Oke, ik heb nu het filmpje kunnen bekijken en geef even mijn "two cents".

Wat een onwijs verschil met eerder zeg! Zag je in augustus nog alleen maar een gefrustreerde Totilas, nu is het al veel meer een combinatie! Ja, er zitten nog veel (grote) fouten in de proef en 88% en veel te veel, maar waar ze eerder fouten maakten omdat ze elkaar niet begrepen, lijken dit nu meer afstemmingsfouten te zijn. Net even te veel van dit, net even te weinig van dat. Ze gaan nu in ieder geval wel samen de proef door. Ik denk dat ze daarmee een hele grote stap voorwaarts hebben gemaakt.

Ik denk dat de afwezigheid van grote combinaties mee heeft gespeeld in de score. Een Laura Bechtoldsheimer rijdt normaal gesproken ook geen 87% volgens mij. Dus hoewel Rath hier zeker een goede proef heeft neergezet, zie ik hem nog niet als medaillekandidaat. Daarvoor maakt hij nog te grote fouten die je tegen een Adelinde, Charlotte e.a. niet kan maken. Ik hoop dat we hem binnenkort eens in een sterker deelnemersveld zien, dan krijgen we een beter beeld van hoe hij er voor staat. Desalniettemin een goede prestatie!

Ik vond de muziek trouwens erg leuk. Het heeft wel wat, Toot op MJ. Wel wat veel overgangen in de muziek, waardoor het een klein beetje rommelig oogt/luistert, maar het idee kan ik wel waarderen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:54

Goede muziek all i wanna say they don't really care about us. :)

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:12

ik kan er niet warm of koud van worden. Zonde van die prachtige totilas om onder zo'n waardeloze ruiter te verschijnen. muziek is persoonlijk maar het lijkt een zelf in elkaar geflanst geheel. Totilas is lichamelijk niet meer zoals hij was. MAR is zo onrustig in zijn houding en hangt achterover. Edward is een statige ruiter en MAR een nonchalante.
Nee ik blijf zeggen zonde van het paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:13

moija schreef:
ik kan er niet warm of koud van worden. Zonde van die prachtige totilas om onder zo'n waardeloze ruiter te verschijnen. muziek is persoonlijk maar het lijkt een zelf in elkaar geflanst geheel. Totilas is lichamelijk niet meer zoals hij was. MAR is zo onrustig in zijn houding en hangt achterover. Edward is een statige ruiter en MAR een nonchalante.
Nee ik blijf zeggen zonde van het paard.

waardeloze ruiter?
En hoe ver staat jouw shetlander?

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:37

in zijn stalletje ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:06

leuk, ik had het van de week al gelezen op mn werk in de Duitse krant :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:50

NathalietjeB schreef:
vind toot wat vreemd lopen met rechts voor....

Dat was me in Rotterdam ookal opgevallen...

Vind ook wel dat de combinatie veel vooruitgang geboekt heeft, maar ze zijn er nog absoluut nog niet!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:37

Jeeeetje, wat een score! Vond deze proef minder prettig ogen dan die van zaterdag, dus naar mijn mening niet helemaal terecht, maar toch netjes gereden!
Ben benieuwd of ze deze lijn voort weten te zetten...

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:19

nou, ze hebben gelukkig een flinke stap vooruit gemaakt en ook al is er inderdaad nog werk aan de winkel, ik hoop dat ze die lijn vasthouden! Vindt Totilas over het algemeen een fijne indruk maken in het filmpje, meestal lekker op mooie lengte en ijverig. Het geheel mag nog mooier/fijner worder afgewerkt en constanter.

De muziek bij de kür is (zoals op de site van MAR staat) overigens gemaakt door Joost Peters !
Tja of je de muziek mooi vindt of niet is meestal persoonlijke smaak...