Charlotte Dujardin en Valegro naar wereldrecord in GPS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Charlotte Dujardin en Valegro naar wereldrecord in GPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:30

Inderdaad, geen sterallures! Gewoon een steen goed paard met een sympathieke amazone die haar paard waanzinnig goed voorstelt! Ik ben fan, wat een topcombinatie zeg!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:41

Wat een geweldige combi. Ik ben fan! Van mij mag ze goud halen op de OS. *\o/*

Siesz52

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:56

Wat me ook opviel was de volkomen ontspannen indruk die Valegro zelf maakte: vrijwel helemaal geen zwiepen met de staart.

En wat er misschien mee te maken heeft (beetje te ontspannen): in de piaffe zat volgens mij een beetje weinig afdruk. Dat mag wel iets energieker.

Al met al vond ik het zeer terecht dat deze combinatie met overmacht won, maar de nieuwe wereldrecordscore van 88,022 procent was misschien een tikkeltje overdreven.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:58

Oei das nog eens een behoorlijke steek onder water zeg maar wel helemaal waar.
Ik gun het ze van harte, mijn hoop voor de OS is naast Nederland gevestigd op Engeland en heel stiekem ook op Spanje al zal dat laatste wel ijdele hoop zijn maar hoe dan ook ik zou het hun ook echt van harte gunnen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:12

Geweldige combinatie. En dan kan de passage inderdaad nog beter, en de piaffe met nog meer afdruk. Maar die eners... Fenomenaal! En Valegro heeft overal de oortjes naar voren, staart mooi stil, zo relaxt, alsof 'ie een L proefje rondloopt. Echt prachtig om te zien.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:31

Dit vind ik dus nou echt een mooi paard om te zien!

Gelukkig voor Charlotte is Valegro een ruin, en niet Zwart :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:18

Wat een ontspanning en vertrouwen druipt hier van af seg! Er zijn inderdaad nog momenten dat eht allemaal wat flitsender kan, maar ik vind dat ze iedere keer weer vooruitgang hebben geboekt, dus ik hoop voor de OS echt op deze twee :j

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:20

Geweldige proef!!!! Belooft wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:57

Over ontspanning gesproken: is iemand het opgevallen dat ongeveer 10 seconde in het filmpje Valegro met z'n achterbenen het hekje raakt?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:08

Asyaa schreef:
Over ontspanning gesproken: is iemand het opgevallen dat ongeveer 10 seconde in het filmpje Valegro met z'n achterbenen het hekje raakt?

Ja, ik dacht dat het aan het beeld lag omdat ik geen reactie van Valegro zag

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:34

Sinds Rotterdam van de zomer was ik al fan van deze combi, maar ze zetten de lijn echt top door, wat een prachtige wissels kan dat paard springen.
In de OP wordt vooral over de passage/piaffe gesproken, terwijl daar IMO nog winst te behalen is. In de passage neemt Valegro linksachter nog niet helemaal goed mee, mag nog sterker worden. Ik ben dus wel verbaasd over het wereldrecord, maar de winst is zeker verdiend, hopelijk wordt het spannend in Londen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:00

GewoonNoor schreef:
Dit vind ik dus nou echt een mooi paard om te zien!

Gelukkig voor Charlotte is Valegro een ruin, en niet Zwart :)

Misschien ideaal materiaal om te klonen voor de Duitse vrienden :)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 15:45

Eens dat ze als eerste is geplaats, maar dat wereldrecord, dat weet ik nog niet zeker. Zeer mooie eners op de middenlijn maar die op de diagonaal zat volgens mij een tactfoutje in en ook in het begin zitten er in de overgangen van de draf naar passage en terug hier en daar wat tactfoutjes. Soms lijkt ie namelijk gelijk over te willen/ gaan in uitgestrekte om vervolgens pas weer terug te komen.

MAarja ,dat laat alleen maar zien dat de punten nog hoger kunnen gaan liggen:)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 17:00

LuffB schreef:
Eens dat ze als eerste is geplaats, maar dat wereldrecord, dat weet ik nog niet zeker. Zeer mooie eners op de middenlijn maar die op de diagonaal zat volgens mij een tactfoutje in en ook in het begin zitten er in de overgangen van de draf naar passage en terug hier en daar wat tactfoutjes. Soms lijkt ie namelijk gelijk over te willen/ gaan in uitgestrekte om vervolgens pas weer terug te komen.

MAarja ,dat laat alleen maar zien dat de punten nog hoger kunnen gaan liggen:)

True.. Er is nog steeds ruimte voor verbetering. Zoals het op Eurodressage heel mooi verwoord stond:

Citaat:
The test started with a perfect halt at entry, amazing trot extensions coming from a Ferrari engine behind, powerful and regular passage work with flawless transitions to and from extended trot. The extended walk was good but could even be more relaxed to generate larger overtrack. The collected walk was pure. The horse sat beautifully in piaffe and made seamless transitions to and from passage. The canter half passes had exemplary bending in the body. The tempi changes were ground covering and straight. The pirouettes were super. At all times Dujardin sat elegantly in the saddle, but with slightly stretched elbows. Yet the contact with the bit was steady and Valegro remained at the vertical with the poll as highest point at all times (something a Totilas is, so far, unable to achieve).

En Charlotte over haar plannen met Valegro:

Citaat:
We were going to go to Munich, but I think we’ll leave it now, we’ll just work at home and practice the freestyle at home. After all, he’s only 10, so I don't want to run him too much.

He’d be capable of scoring even higher. I am still holding back: I can’t let go completely yet so there’s still margin for improvement. He has power beyond belief, literally you keep pressing and he just gives more and more and more.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:10

Ben benieuwd wat ze in de toekomst gaan laten zien :)

Muisvoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:17

Wat een mooie combi en wat een rust! Het lijkt of hij in de passage rechtsachter meer ruimte pakt dan linksachter, maar mischien dat die witte voetjes vertekenen. De piaffe lijkt me nog wel wat werk in uitvoering, maar wat moet dat heerlijk zijn knol onder je te hebben lopen. Oh ja, en dat neusje op en net voor de loodlijn is echt een compliment waard...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:23

De Totilas discussie: alle puzzelstukjes vallen op hun plaats. Doordat hij de dertiende in DE is hebben ze zo'n pech met hem :(:) Oké dat kon ik gewoon niet laten :=

Wat een heerlijk gereden proef, ze geeft echt een fijn, harmonieus beeld met Valegro. Af en toe een storing en een schouderklopje ( :oo ) daar gelaten. En ik kan het toch niet laten om te zien dat er een cap wordt gedragen +:)+ Erg mooi om te zien dat zo'n amazone het goede voorbeeld geeft. Gelukkig is een cap tegenwoordig geen zwaktebod meer. Steeds meer toppers geven het goede voorbeeld, en daarmee komt de associatie tussen topruiters en geen cap willen dragen hopelijk ook eens te vervallen!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:28

hmmm, ben ik de enige die vind dat Don Johnson een erg lange rug lijkt te hebben?
geen mooi plaatje :o

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:04

Mijn god, wat een drafreprise tijdens het verlaten van de ring na de ereronde. Magnifiek!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:15

Ik hoop dat ze de passage en piaffe wat pittiger kan krijgen voor Londen, dan gaat deze combinatie het echt nog moeilijk maken voor Totilas! :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:19

Aranel schreef:
Ik hoop dat ze de passage en piaffe wat pittiger kan krijgen voor Londen, dan gaat deze combinatie het echt nog moeilijk maken voor Totilas! :j

Wat ze rijdt is wel correct. Misschien niet spectaculair, en in de overgangen zitten wat taktfoutjes, maar de oefening is zelf wel volgens het boekje. Beter dan wat de Nederlandse equipe op het moment laat zien eigenlijk :o

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 08:00

Heb het proberen na te doen gisteren maar dat viel nog niet mee.... _O-
Heb zo het idee dat we nog ff door moeten oefenen <<)
Voorbeeld voor iedereen die van dressuurrijden houdt!!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 08:25

Aranel schreef:

Hmm, qua harmonie staat deze combinatie ver boven Matthias en Totilas. Valegro gaat constant in een prachtige aanleuning van de hand af, met veel gemak door de proef. Charlotte zit er op alsof ze niets hoeft te doen. Dat beeld heb ik bij Totilas nog nooit gezien.. :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:12

Bomba schreef:
Aranel schreef:

Hmm, qua harmonie staat deze combinatie ver boven Matthias en Totilas. Valegro gaat constant in een prachtige aanleuning van de hand af, met veel gemak door de proef. Charlotte zit er op alsof ze niets hoeft te doen. Dat beeld heb ik bij Totilas nog nooit gezien.. :')

Ik zeg toch ook niet dat er geen harmonie is? Juist wel, ze zit er inderdaad heel stil op en haar handen gaan ook echt naar voren in bijvoorbeeld de uitgestrekte gangen. Maar dit is niet het enige waar een jury op let, vandaar dat ik zei dat ik vind dat de passage en piaffe nog wel wat meer kunnen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:14

Carl en Charlotte laten dressuur zien zoals het moet zijn. Het paard in zijn waarde laten, verbeteren en niet forceren.