Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:33

Wat fijn zeg!
Wbt het losrijden, het zit vast anders in elkaar dan wij denken. En anders, ik zou in MARs plaats heel onzeker zijn omdat je je inmiddels wel als pispaaltje voelt en zou ik me ook niet goed kunnen losrijden. Nu ie heeft bewezen harmonie te vinden is hij eindelijk van de negatieve energie af.

Wat een rust stralen ze uit geweldig. En de losse teugels bij het verlaten, mooi hoor!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 28-04-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:35

Super mooi proef, ik vind dat Rath hem echt heel fijn rijd. Blij dat ze nu zo gaan :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:39

net of iedereen zomaar bij het inrij terrein waar iedereen rijd mag koekeloeren (dat was sowieso toch al niet voor jan en alleman toegankelijk....).

(of heb ik daar een verkeerd beeld van?)

Kwa bezwaar aantekenen...het is nu nog niet een hele internationale wedstrijd maar durf te wedden dat als het dit wel was geweest er zeker wel aan de bel was getrokken door andere ruiters.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:41

Ziet er fijn uit het beeld, maar vind het wel raar van apart losrijden..

Omstandigheden dienen voor iedereen gelijk te zijn, in de basissport, dus ook op dat niveau

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:47

Ze zijn een stuk meer een combinatie geworden. Hoop voor Rath dat hij het vast kan houden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 14:48

Bonny_CT schreef:
Omstandigheden dienen voor iedereen gelijk te zijn, in de basissport,

Moet je kijken hoe de miepen janken als er een hengst tussen rijdt. :(:)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:52

studiemiep schreef:
net of iedereen zomaar bij het inrij terrein waar iedereen rijd mag koekeloeren (dat was sowieso toch al niet voor jan en alleman toegankelijk....).

ik weet niet hoe het dit jaar is,
maar ik ben al in Hagen geweest en ik heb toen geen moeite moeten doen om naast het inrij terrein te kunnen staan
ik kan me voorstellen dat het daar een overrompeling geweest zou zijn moest Totilas daar inrijden

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:54

@ xx horsiez stuur mij eens een link naar de reglementen zodat ik kan zien dat hetvinderdaad VERPLICHT is om tussen de anderen los te rijden :D ben namelijk heeeeel benieuwd of dat inderdaad zo is

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:58

Zihuatanejo schreef:
@ xx horsiez stuur mij eens een link naar de reglementen zodat ik kan zien dat hetvinderdaad VERPLICHT is om tussen de anderen los te rijden :D ben namelijk heeeeel benieuwd of dat inderdaad zo is

Ik zeg niet dat dat VERPLICHT is, maar hier op basis wedstrijden dient er los gereden te worden op terrein dat daarvoor is aangegeven, want inhoudt dat je dus tussen andere losrijdt. Zou wat zijn als iedereen om elke scheet maar ergens ging los rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:00

Heerlijk filmpje met een Totilas zonder frustraties die lekker loopt en een meneer Rath die er met een Smile :D op zit. Goed om te zien! als ze zo doorgaan winnen ze zeker op de Spelen.

Wat een geneuzel weer hier, over geld o.a. ...... Meneer Rath (want zolang ik dressuurruiters niet persoonlijk heel goed ken blijven ze gewoon meneer en mevrouw ;) ) heeft zelf niet geregeld dat Visser Totilas verkocht. Dat is een beslissing van Visser zelf geweest (en gelijk had ie, als je zoveel kan beuren voor een knol, ben je stapelgek als je het niet doet). Meneer Rath heeft het geluk gehad dat zijn stiefmoeder uiteindelijk bij de deal betrokken was. That's it!

Dan nog geneuzel over basiswedstrijden... Je wil toch niet serieus beweren dat je een wedstrijd met B/L/M/Z bekkentrekkers wil vergelijken met dit niveau hè? :+

Ik hoop dat ze zo doorgaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 15:02

Iedere organisatie kan zelf beslissen waar er losgereden wordt..Je weet helemaal niet waar er losgereden is..
nl. dat valt gewoon onder de losrijdplaats aangewezen door de organisatie. :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:03

je zou bijna gaan denken ; wat doet ie daar, wat je niet mag zien ?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:03

Als je eens wat beter zou lezen, dan zou je inzien dat het gaat over dezelfde behandeling voor iedereen of dat nou een basis wedstrijd of een op hoog niveau wedstrijd gereden wordt. Daar bij weet ik niet wat voor niveau jij rijdt, maar iets meer respect naar de basis wedstrijd ruiters mag wel.

Weet jij het wel dan Ceasario? En je opmerking voegt niet echt veel toe...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:06

Hè jongens, stop nou gewoon met zeuren ;) Ik vond de proef er goed uitzien, ze zijn nu ook veel meer een team! :)

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:07

@ Ffortuna, helemaal mee eens, ik zie een prima proef op topniveau van een ontspannen jongeman met een ontspannen paard samen presteren nadat ze een zwaar jaar achter de rug hebben. Gewoon iets om blij van te worden en niet om jaloers op te zijn :j
@ xx horsiez je begint een beetje door te slaan, de omstandigheden in de ring zijn voor iedereen hetzelfde, hoe een paard en ruiter zich voorbereiden en op welke plek mogen ze zelf kiezen :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 15:07

xx_Horsiex schreef:
maar iets meer respect naar de basis wedstrijd ruiters mag wel.

respect verdien je , net als Rath en dwing je niet af.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:09

Zihuatanejo schreef:
@ Ffortuna, helemaal mee eens, ik zie een prima proef op topniveau van een ontspannen jongeman met een ontspannen paard samen presteren nadat ze een zwaar jaar achter de rug hebben. Gewoon iets om blij van te worden en niet om jaloers op te zijn :j
@ xx horsiez je begint een beetje door te slaan, de omstandigheden in de ring zijn voor iedereen hetzelfde, hoe een paard en ruiter zich voorbereiden en op welke plek mogen ze zelf kiezen :D

Op welke plek mogen ze zelf kiezen? Ga jij wel eens naar een wedstrijd toe? Zou wat zijn als je dat zelf mocht weten...

@ Ceasario, wat is dat nou voor rare opmerking? Als je een basis wedstrijd ruiter verdien je geen respect omdat je maar basis bent??

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:09

xx_Horsiex schreef:
Zihuatanejo schreef:

Ik zeg niet dat dat VERPLICHT is, maar hier op basis wedstrijden dient er los gereden te worden op terrein dat daarvoor is aangegeven, want inhoudt dat je dus tussen andere losrijdt. Zou wat zijn als iedereen om elke scheet maar ergens ging los rijden...

Vind dat jullie hier erg overdreven reageren op het bericht dat hij ergens anders los heeft gereden. Dat deed hij namelijk in Rotterdam ook bij het chio en dat was alleen maar om nog een beetje rustig warm te kunnen draaien. Jullie hebben echt geen idee geloof ik, het is echt gekkenhuis rondom dat paard hij heb geen seconde rust als hij tussen het publiek loopt en ik kan me heel goed voorstellen dat hij ergens achteraf gaat rijden om zo nog een beetje te kunnen overleggen met zijn coach zonder dat er 30 fotografen en carmeraploegen op zn lip zitten. En als hij op een grasveld wil losrijden is dat toegestaan zolang hij maar op het terrein blijft. Anderen mogen dat ook, alleen doen die dat niet omdat ze niet heel veel last hebben van de pers.
In Rotterdam waren er ook 2 losrijbakken waarvan 1 toegangkelijk was voor publiek.

---------FEI REGULATIONS---------
In recent years the warmingup areas have become more accessible to spectators, judges, press and media who enjoy watching skilful and sensitive riding and training methods. Every rider and trainer must accept his responsibility to uphold the high level of horse welfare our sport has achieved. All warmingup and training areas are supervised by officially appointed FEI stewards. Their job is to ensure that FEI regulations are enforced and riders and trainers maintain standards of riding and warmingup in accordance with art. 143 and 144 of the FEI General Regulations.
------------------------------------

Er zal gewoon iemand van de FEI bij de andere bak hebben gestaan en dan is er geen enkel probleem.
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 28-04-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:10

Oh enne dat jullie niet overal los mogen rijden heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijkheden van het terrein en het feit dat jullie bij basiswedstrijden anders het hele terrein kapot lopen, niet met het feit dat jullie door allemaal op het inrijterrein te rijden dezelfde kansen hebben hoor :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:12

Nou ik denk dat zeker verschil maakt hoe je de ring in gaat als je in je up losrijdt of tussen 10 andere mensen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:13

knip: "Vanwege de enorme mensenmassa had Matthias-Alexander Rath een speciale behandeling gekregen. Hij mocht zich op de proef voorbereiden op een geheim gehouden losrijterrein, elders op Hof Kasselmann."

Prima proef, eindelijk reed MAR ipv dat hij zich liet rijden. Maar vwb bovenstaande ben ook ik van mening: gelijke monniken, gelijke kappen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:16

ceasario schreef:
Suzanne F. schreef:
Misschien reed hij apart los omdat hij stiekem toch het laag-diep-rond principe is gaan toepassen?? :+

Je wordt toch strontziek van jullie.. Bokt zit vol frustraties als het over Totilas gaat..
Doe wat Gal doet..volg het geld.. (Glock, eigen vermogen 550 miljoen euro)

? Snap je niet?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:16

aslo schreef:
knip: "Vanwege de enorme mensenmassa had Matthias-Alexander Rath een speciale behandeling gekregen. Hij mocht zich op de proef voorbereiden op een geheim gehouden losrijterrein, elders op Hof Kasselmann."

Prima proef, eindelijk reed MAR ipv dat hij zich liet rijden. Maar vwb bovenstaande ben ook ik van mening: gelijke monniken, gelijke kappen.

Dat kan prima zijn, maar dat "geheim gehouden" losrijterrein was er bij het EK dressuur in Rotterdam ook. Afgesloten voor publiek en pers, daar mocht iedereen rijden, incl MAR en ook de gehele Nederlandse equipe heeft zich daar toen voorbereid, maarja daar zeurt niemand over want toen won hij niet. Nu wint hij en nu is het een probleem. Adelinde won toen, die heeft niemand los zien rijden want die deed exact hetzelfde en toen was er geen probleem. Beetje hypocriet vinden jullie niet?

En denken jullie nou serieus dat er geen gigantisch protest zou zijn als de andere deelnemers die mogelijkheid niet hadden?
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 28-04-12 15:20, in het totaal 3 keer bewerkt

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:18

Nee xx horsiez, ik rij geen wedstrijden meer zoals je kunt lezen in mijn profiel, ik ga wel naar wedstrijden toe om te kijken en ik gun iedereen de winst. Waar en hoe iemand zich wil en kan voorbereiden is niet belangrijk. Het gebeurd in de ring en daar zijn de omstandigheden voor iedereen nagenoeg gelijk. Mathias Rath heeft met Totilas bewezen dat ze de druk in de ring aan kunnen. Ik heb genoten van de proef, zie een blije ruiter en een ontspannen paard. Dat muggeziften over het inrijden word ik gewoon niet goed van en aan de reacties te lezen zijn er meer mensen die zich ergeren aan je reacties. Wat is eigenlijk je probleem?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:18

Fijn voor die 2 dat het beter gaat , denk dat hij lekker heeft kunnen trainen zo met die wedstrijdstop , geen druk.
Volgens mij doen we paardrijden en wedstrijden voor plezier en of deze jongen dat nog had een paar maanden terug weet ik niet , vond het gewoon zielig hoe de hele (paarden)wereld reageerde op Rath en toch heel dapper van hem dat hij door is blijven rijden dus gun ze wel dit succes.
Dus toch nog optie voor medaille voor Totilas :D