Saumur: Anky en Salinero eindigen op tweede plaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:37

unamie schreef:
Mindfields schreef:
Jeminee ik ben halverwege de proef gestopt met kijken. Telgang en achter kort-lang stappen.

FEI reglement:
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
(1) De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
(2) De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen
(3) De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren
(4) Het oonvoorwaardelijke aanemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning

_/-\o_

Nog een toevoeging

Apuyementen naar links zijn dramatisch
wissels naar links zijn klein
Achterwaarts kan hij niet meer
Spiertechnisch is hij er gewoon vreselijk aan toe..
Totaal onnodig want het is zó simpel op te lossen...
Zo ontzettend jammer van dit paard

Tactfout is een "net" woord voor kreupel/onregelmatig

Zet nog even je website adres erbij.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:29

Mindfields schreef:
Hou het nou gewoon eens bij de feiten en de regels van de FEI, dan praten we verder. Die regels heb ik niet opgesteld, maar de federatie waaronder deze proeven gereden worden. Maar we zien bijna nergens DAT wat getoond zou moeten worden.

Dit is wat de FEI bedoeld!
en dan ook nog zonder kinderstoel en zonder mes en vork :Y)

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:34

Inderdaad Unamie, maar vergeet niet dat beide paarden gewoon op trens en tang en trens zijn afgericht. Maar goed ik bewonder hun prestatie. Maar de proeven van beide dames zien er lang niet meer zo mooi uit zodra ze in de ring moeten presteren.
En zoals ik al eerder schreef is er op de vertoning van Anky in Saumur af te dingen, maar doe dat dan ook met dezelfde strengheid bij de anderen. En dat is wat ik mis.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 27-04-12 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd.

Kelly_ann

Re: Saumur: Anky en Salinero eindigen op tweede plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:38

Tang en trens :Y)

Prachtige filmpjes, maar idd eerst ff allemaal in apepakkie in de ring en dan vergelijken ;-)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:39

Kadankovitch schreef:
Inderdaad Unamie, maar vergeet niet dat beide paarden gewoon op trens en tang en trens zijn afgericht. Maar goed ik bewonder hun prestatie. Maar de proeven van beide dames zien er lang niet meer zo mooi uit zodra ze in de ring moeten presteren.
En zoals ik al eerder schreef is er op de vertoning van Anky in Saumur af te dingen, maar doe dat dan ook met dezelfde strengheid bij de anderen. En dat is wat ik mis.

Omgekeerd zou je je ook af kunnen vragen;
Zou het er bij Anky en Salinero ook net zo "mooi" uit zien zonder stang en trens en zonder zadel? :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:20

Vooral dat eerste filmpje vind ik geweldig! Zo wil ik ook kunnen rijden! Er is alleen een reden waarom zij niet op de olypische spelen verschijnen....

Wat betreft Anky zonder zadel en bitten...stel het haar eens voor :D

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:30

Het zou heel goed kunnen dat zij (Anky) daar niet veel van terecht zou brengen, maar zij heeft ook niet die kritiek op anderen.
De kern van mijn bezwaar is dat het zo gemakkelijk is kritiek te hebben op iemand anders, zonder dat men zichzelf ook maar het geringste verplicht voelt iets beters te laten zien. Mevrouw van Grunsven weet zelf ook wel dat die proef niet bijzonder goed was. Zij heeft veel beter laten zien en zij had zich waarschijnlijk ook nog neergelegd bij een veel lagere waardering. Maar doe het met dat paard in die omstandigheden maar eens beter. Omstandigheden die geen van ons op dat moment heeft ervaren.
Ik weet uit eigen ervaring dat je nog zo goed thuis kunt rijden, maar de wedstrijd net iets anders is. Dat weet ik uit puur eigen ervaring op GP- niveau. En datzelfde gebeurd je zelfs als je met het GP-Paard een proef rijdt ver onder dat niveau.
Als er tegelijkertijd ook bezwaren waren opgenoemd van de andere ruiters, o.a. van de winnaar, dan was het wezenlijk objectiever overgekomen. Nu is het weer eens een 'laten we gezellig op Anky inhakken' demostratie geworden. Dat scherpt bij mij het vermoeden dat men verder niets meer te melden heeft.

En laat ik daar duidelijk over zijn; ik ben geen fan van mevr. van Grunsvens rijstijl, noch van haar persoonlijk. Echter ik zou graag haar vaardigheden als ruiter willen hebben.
En nog iets moet mij van het hart; ik heb het twijfelachtige genoegen gehad deze Spaanse ruiter buiten wedstrijdverband aan het werk te zien. Laat ik het erop houden dat ik daar ook niet vrolijk van werd. Mijn conclusie in deze is dat het een kwestie van geluk was wie van de twee een slechte dag had. En ik vraag mij af, of ik van u of Mindfield dan ook zo'n vernietigd commentaar had mogen lezen. Vergeef het mij dat ik daaraan twijfel.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:30

Volgens mij is bovenstaande amazone zonder zadel en bit ook officieel Grand Prix met deze Lusitano. en niet alleen thuis in de eigen bak waar alles altijd beter gaat.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 27-04-12 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:38

Dat gaat voorbij aan de essentie van mijn bezwaar.
En voor de rest, hoop ik voor haar dat ze niet zo gemangeld wordt zoals ze het bij anderen doet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:43

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om met respect voor je medegebruiker en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:33

Ik zie geen nut in een verdere discussie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:39

Kadankovitch schreef:
Ik zie geen nut in een verdere discussie.

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste, die dat vindt, helaas mag iedereen op Bokt topruiters afzeiken en mag je daarop weer geen kritiek leveren.

Ik ben benieuwd naar de OS in London :D

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:54

Dat wordt een bloedbad :Y) ; maar dat is dan toch heel gezellig }> , zoals dat hoort.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:00

Nee Electra en Kadankovitch, er zijn mensen die van mening zijn dat een ander geen andere mening mag hebben en dan heel persoonlijk worden en menen lelijk te moeten gaan doen. Je mag hier op Bokt niets kritisch zeggen over de NL GP ruiters, dan wordt je kop er af gehakt.

Kadankovitch: Ik heb het filmpje van Fuego nog niet eens kunnen bekijken. Vandaar dat ik daar niets over zei.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:11

Mevrouw het heeft geen zin meer. De kern van mijn betoog is verwijderd.
Maar u en ik kennen de waarheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:29

MF, jij hoeft je niet aangesproken te voelen, het is de algemene tendens op Bokt, je mag niet persoonlijk worden en geen kritiek leveren, niet op penny's met hengsten, niet op panty's om de tong, behalve :o op Nederlandse topruiters en hun paarden

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:49

Zou er ook kritiek geleverd worden als die Nederlandse topruiters zouden rijden als een Carl Hester, om maar een voorbeeld te noemen?
Die kritiek zal vast wel te maken hebben met de trainingsmethode, denk je ook niet?!

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:48

Mindfields schreef:
Jeminee ik ben halverwege de proef gestopt met kijken. Telgang en achter kort-lang stappen.

FEI reglement:
Het paard wordt daarbij levendig, gehoorzaam en kalm in zijn bewegingen gemaakt, waarbij een volmaakte harmonie met de ruiter tot stand komt.
Deze ontwikkeling wordt zichtbaar door:
(1) De ongedwongenheid en regelmaat van de gangen
(2) De harmonie, lichtheid en het gemak van de bewegingen
(3) De lichtheid van de voorhand en het onderbrengen van de achterbenen, voortkomend uit een constant aanwezige drang naar voren
(4) Het oonvoorwaardelijke aanemen van het bit, waarbij geen enkele weerstand of spanning optreedt, dat wil zeggen met een volledige ontspanning

Tja, ik dacht dat juist het systeem van Anky en Sjef controle gaf, maar wat ik hier zie is toch iets wat lijkt op "controle kwijt".
Buiten alle zichtbare uitvoeringsfouten (en dat zijn er nog al wat), klopt er van bovenstaande van wat Mindfields heel correct zegt, helemaal niets.
Hét controle-systeem, juist ook van de FEI, het Scala dus, raakt op deze proef geheel "ontregeld".
Met alle respect voor Anky, maar deze proef had nooít een 2e plaats op mogen leveren.
En als we eerlijk zijn, weten wij dat ook allemaal wel.
Elke Nederlander heeft een portie vaderlandsliefde in zich, maar we moeten ook reeël durven zijn.
Hier zie je wat naamsbekendheid doet: deze proef is veel te hoog gepunt.
Afgelopen weekend zou Salinero niet fit genoeg zijn en nu té fit?! Ligt vast aan het deelnemersveld, net als in Oostenrijk.
We zijn toch niet gek!

Een in een mega-stoelzittende Anky crosst ongecontroleerd door de baan.
Dát is nu waar de moderne ruiters zo prat op gaan: een "electrisch" achterbeen, in de Passage zie je dat Salinero zijn achterbeen zelfs áchter de achterhand wegzet, maar wel electrisch ja!
Met andere woorden alsof hij door een varkensprikker gestoken wordt,zo zet hij zijn achterbenen weg.
Bang dat hij niet "voor het been zou kunnen zijn"!! Met alle taktfouten die daar weer uit komen rollen.
Kijk eens naar dat linkerachterbeen tijdens m.n. de Passage ...?! alléén maar onregelmatigheid.
Dat is wat men noemt "electrisch", maar een correct ondertredend achterbeen, ho maar.
Nou, dan maar liever niet electrisch, een gevolg van de Stop&Go-methode, niet scherp, maar angstig worden paarden daarvan.

Ze kan maar beter thuis blijven.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:04

Iemand afkraken is heel simpel vanaf een filmpje, niet wetend hoe het paard voelde onder anky en hoe de hulpen doorkwamen.
Stoelzittende anky? Ik hoop dat ik ooit nog eens zo netjes ga zitten!

Ik vind het een knappe prestatie, zeker als dit hun eerste wedstrijd was sinds november.

Op indoor brabant won Parzival de vrijdag, hoe? Geen idee want ik heb veel mooiere proeven voorbij zien komen.
Ik mag toch hopen dat de juryleden de proef beoordelen op eerlijkheid en Salinero eindigd echt niet 2e als het allemaal zo 'slecht' is.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:07

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:11

Ik vind Anky met Salinero supercool.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:15

Coool ben fan van Juan & Fuego en natuurlijk van Anky dus mooie score

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:22

Diegene die haar prestaties weet te evenaren wil ik nog wel eens zien of spreken. Volgens mij is dat nog geen enkele bokker gelukt...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:28

Ik denk ook niet dat er veel nederlanders zijn die in het nederlands elftal hebben gespeeld en toch mag je over voetballers wel een mening hebben. :D

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:33

Op Anky's rijden zelf heb ik niet echt kritiek ook al zie ik veel liever meer losheid van voren
3 keer goud met 2 verschillende paarden zegt genoeg lijkt mij zo
Niemand kan een kuur zo perfectionistisch rijden als zoals zij
Maar wat ik werkelijk tenenkrommend vind om te zien is een paard zoals Salinero (die ik toch als 1 van de beste paarden te wereld beschouwd) zo door de baan zie gaan :?
2011

Let alleen al op het achterwaarts gaan ,dat is ronduit verschrikkelijk
De linkerschouder zit zo enorm vast dat hij niet eens zijn linkerbeen naar achteren durft te zetten (rechts zet hij nog wel enigzins naar achteren)
Apuyementen naar links (hij kan het simpelweg niet eens meer)
Over de slechte stap ga ik het al helemaal niet hebben :x
galop (wissels) zonder noemenswaardige sprong
uitstrekken in draf lukt helemaal niet

Hij heeft een schoftblessure gehad maar deze heeft blijkbaar niemand nog op kunnen lossen
Dat je spierproblemen niet op kunt lossen met rijden bewijst dit filmpje wel

Zoek de verschillen
In plaats van beter gaat hij steeds slechter lopen (let vooral eens op de stap)
Dat klopt toch helemaal niet?
dat de verklaring die er worden gegeven
Communicatiefoutjes (na 12 jaar een combinatie te zijn lukt het ineens niet meer?)
Moet nog in het wedstrijd ritme komen (nooit geweten dat je paard zijn voorknieen beter kan buigen van een paar wedstrijden :+ )

2006 Ooit was hij vrij los
Hier had hij ook al wat (spier) probleempjes (linksvoor en rechtsachter) maar daar was hij nog heel plezierig om naar te kijken 8-)
Laatst bijgewerkt door unamie op 27-04-12 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt