Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
salome schreef:De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.
Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.
salome schreef:De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
In 25 tot 75% van de gevallen van dierenmishandeling is er ook sprake is van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn inmiddels zo veel zaken geweest waarbij de dierenpolitie aan de deur kwam vanwege een melding en vervolgens constateren dat er kleine kinderen onder erbarmelijke omstandigheden rondkruipen. Er zijn meldingen van kinderen of de dierenpolitie kan helpen want papa slaat niet alleen hen, maar ook de kat.
Of laten we de Beul van Twente nemen die na het mishandelen en doden van dieren over is gestapt naar het vermoorden van een mens.
Er zit zo veel meer criminaliteit achter dierenmishandeling en juist de dierenpolitie heeft alle know-how in huis om zowel de dierenmishandeling als de overige criminaliteit te herkennen, aan te pakken en vooral ook de bevoegdheden. Het zou erg jammer zijn als ze al weer opgeheven wordt, nog voordat het de kans heeft gekregen om het grote publiek te tonen wat hun meerwaarde is, behalve arme paardjes en schaapjes op het droge trekken.
Ik ben het hier zo hardgrondig mee eens. Laat de dierenpolitie blijven en bezuinig op ondersteuning van het christelijk onderwijs, of welk onderwijs dan ook wat op een of andere levensbeschouwelijke grondslag is gebaseerd. Daar zit niemand op te wachten op wat CDA'ers na. maar je kunt van het CDA ook niet verwachten dat ze het welzijn van dieren voor ogen hebben. Dieren zijn wezens die er zijn voor de mens, niet voor zichzelf en voor wat voor reden dan ook. Je mag er mee doen wat je wilt. Daarom stem ik nooit op het CDA.
Diva92 schreef:salome schreef:De dierenpolitie brengt zoveel meer dan alleen de bescherming van dieren.
Ik ben het hier zo hardgrondig mee eens. Laat de dierenpolitie blijven en bezuinig op ondersteuning van het christelijk onderwijs, of welk onderwijs dan ook wat op een of andere levensbeschouwelijke grondslag is gebaseerd. Daar zit niemand op te wachten op wat CDA'ers na. maar je kunt van het CDA ook niet verwachten dat ze het welzijn van dieren voor ogen hebben. Dieren zijn wezens die er zijn voor de mens, niet voor zichzelf en voor wat voor reden dan ook. Je mag er mee doen wat je wilt. Daarom stem ik nooit op het CDA.
Ik vind dat een goed punt van te bezuinigen op onderwijs dat op een bepaalde levensbeschouwelijke grondslag gebaseerd is. Zijn de Europese staten niet gebouwd op een scheiding van kerk en staat dan? Kijk, iedereen is vrij om wel of niet te geloven in eender wat of wie dat is een feit en daar mag geen discussie over zijn. Maar ik vind het niet kunnen dat de burger zijn belastingen ook gaat naar scholen die een bepaalde godsdienst volgen en aanleren aan hun leerlingen waarmee de betalende burger niet eens een band mee heeft. Kost ten eerste heel veel geld en ten tweede degene die niet gelooft en ook geen gebruik maakt van zulke scholen ziet nooit iets van dat geld terwijl hij of zij wel bijdraagt aan gelovigen. Is niet helemaal logisch lijkt mij![]()
Dan kan men idd beter daarop besparen dan op dierenwelzijn.
Nellekeee schreef:Opzich vind ik het een goed initiatief, maar toen ik laatst op bokt het verhaal las dat ze bij iemand langs waren geweest omdat paarden buiten in het land stonden terwijl het koud/regenachtig was en dat niet mocht zakte m'n broek wel even af. Daar hoeft ons geld wat mij betreft niet in gestopt te worden. Ik ben het er wel mee eens dat het dierenwelzijn een belangrijk aandachtspunt is, maar in een crisis als waar we nu inzitten zou ik het niet verder uitbereiden dan het nu is, of inderdaad macht van DB uitbereiden en de dierenpolitie stopzetten.
eenitraM schreef:geerke schreef:CDA heeft nu eenmaal niet veel op met dieren....jammer.
Moet dat dan?
piecon schreef:Lante schreef:Ik vind de dierenpolitie ook niks, dat kan de gewone politie en de dierenbescherming wel doen. Laten we het geld a.u.b. in andere zaken steken als bijvoorbeeld, onderwijs de zorg en voedselbanken.
Meer geld in Voedselbanken??? Dat vind ik pas onzin. Niemand lijdt honger in Nederland.