Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

craiester

Re: Man krijgt buurt over zich heen na vastbinden paard aan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 00:34

dit wordt gewoon de nieuwe hype, geen trailers meer. paard achter de wagen en rijden maar.
*stelt zich een wedstrijd voor met allemaal paarden achter de wagen :') * hoef je ook niet meer warm te lopen dat heeft het paard al gedaan :j
tja het wordt zo vaak gedaan een paard achter een trekker of wagen en zo maar mee. hier liep het eens fout tja, zo erg vind ik het niet hoor. de volgende keer moet hij zijn merrie maar laten staan breekt misschien de hengst ook nog uit. iemand zonder verstand van paarden probeert ze te pakken en krijgt meppen. tja als ik in dezelfde situatie zat had ik het hoogstwaarschijnlijk ook gedaan. als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 04:09

Zie het probleem van amirika niet
Ze binden halter quarter horses ook achter de tractor om ze door het mulle zant te laten stappen om spieren te kweken
Deze is alleen gevallen daarom is er zoveel ophef

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:54

Jemig wat een nieuws item. En dat om iets wat niet eens zo verschrikkelijk is. Als de man niet te hard ging en voorzichtig is geweest en het beest gaat te keer. Tja. Misschien niet de slimste beslissing. Ik vind het maar sneu voor die man (en oke ook voor het paard omdat z'n been open ligt)

AmyxChanella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:58

vreselijk om zo iets te zien ..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:21

Nou ja, ik ben toch echt heel mieperig met mijn paarden, maar vind dit eigenlijk niet zo schockerend en verbaas mij eigenlijk over het hoge 'zielig' gehalte in dit topic.

Ik vraag mij oprecht af hoeveel van ons, heel eerlijk gezegd (nee, je hoeft het hier niet op te schrijven) wel eens een verkeerde inschatting heeft gemaakt met een paard , die niet zo handig uitliep (vooral onder moeilijke omstandigheden/bij het snel bedenken van een oplossing in gevaarlijke situatie)

Ik kan mij niet voorstellen dat de mensen die al langer paarden hanteren (en veel paarden in handen hebben gehad) nooit onder druk een beslissing hebben gemaakt, waarvan ze later spijt hadden of dachten dat ze dat ook anders hadden kunnen oplossen.
Ik weet dat ik dat heus wel eens heb gedaan. Meerdere keren.
Het is altijd gemakkelijk om achteraf mensen te veroordelen. Maar onder druk nemen we allemaal wel eens een beslissing die achteraf wellicht niet het beste lijkt.

De man stond onder druk. Hij kreeg de merrie niet mee en loslaten kon ook ongelukken tot gevolg hebben. Gewoon vastbinden en hulp zoeken, kon ook letsel opleveren. Dus nam hij deze beslissing.
Misschien niet de meest handige, maar dierenmishandeling... daar versta ik toch echt wat anders onder.

En de buurvrouw... misschien behoefte aan aandacht of een hekel aan de buurman?
Ze had ook gewoon kunnen helpen, nietwaar?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:31

Niets schokkends aan, hier in Nederland worden zelfs nog wel hardere maatregelen toegepast.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:38

Beetje ondoordacht!
Als je niet kan lopen met je paard vraag je aan iemand om op je paard te letten en haal je een trailer op?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:48

kyrkelover schreef:
Vindt het echt niet per se onkunde.
Wereldwijd worden paarden achter de koets/sulky/auto/trekker gebonden.
Dat deze merrie vol in verzet kwam kan die man niks aan doen.
Volgens mij is dat dier door eigen schult onderuit gegaan.
Had ook kunnen gebeuren als ze aan een boom gebonden was oid.
Daarnaast ooit een hele hengstige merrie bij een hengst weg proberen te krijgen?!?!
Geeft soms wel problemen als je alleen bent nog niet te spreken over wat er kan gebeuren als merrie en hengst te dicht bij elkaar komen.

Hier ga ik ook in mee. Vind het ook vooral raar van die buurvrouw om gelijk foto's te maken en die naar de pers te sturen.

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:23

Ik vind hier persoonlijk niet veel schokkends aan. De man had goede bedoelingen, de merrie was ongelooflijk koppig (zin in een avontuurtje met de knappe hengst van de buren :)) ).
De buurvrouw had beter de man geholpen ipv foto's te nemen en hem voor deze (onbenullige) actie aan de schandpaal te nagelen!!

Toen ik de titel van dit topic las, moest ik meteen aan een ouder topic denken waarbij jongeren een pony aan 80 km/h over de grond hadden gesleept en hem voor dood hadden gedumpt :( . => Dit soort mensen horen aan de schandpaal te worden genageld, geen 86jarige man die zijn merrie probeert thuis te brengen op een goedbedoelde manier die anders afloopt dan gehoopt/gedacht omdat paardlief geen zin heeft.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:38

Moet zeggen dat ik hier weinig schokkends aan vind eerlijk gezegd. Tja, meneer heeft een foute inschatting gemaakt, maar wie van ons doet dat af en toe niet?
Vind het schokkender van de buurvrouw dat ze meteen foto's gaat maken ipv haar buurman even te helpen met het paard naar haar eigen wei brengen...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:00

Geen mooi beeld maar verkeerde keuze gemaakt. Vind dit nu niet echt schokkend te noemen. Geen goed ding maar ook niet zo slecht. Op die leeftijd nog een merrie doen die niet makkelijk is.

Schokkender vind ik hoe sommige mensen hun paard in een vrachtwagen of trailer proberen te krijgen dat is veel erger soms dan dit.

En inderdaad de buren eerst foto's maken in plaats van even te zeggen ik help u wel? Echt iets voor iemand die niets beters te doen heeft dan andere zwart te maken.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:02

vind het ook nog wel meevallen. paard doet hetzelfde als een paard die aan een muurtje staat en gaat hangen. lekker trekken en schudden met zijn hoofd, mja ik heb ze aan een muurtje ook wel eens zien omvallen. de commotie om de vertrouwens band zal ook nog wel meevallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:05

eclair98 schreef:
Beetje ondoordacht!
Als je niet kan lopen met je paard vraag je aan iemand om op je paard te letten en haal je een trailer op?

En dan? Als je een paard niet voor of achteruit krijgt, is de kans uitermate klein dat het dier zo op de trailer loopt op een vriendelijke manier.
En waar laat je het paard in de tussentijd?bij de leuke buurvrouw die het veel te druk heeft met filmen?

Ik zie in NL ook stieren die zo verplaatst worden, daar ga je echt niet altijd rustig mee lopen over de weg :')

Nee, ik snap werkelijk waar de commotie niet en vind het ook schandalig dat dit echt in onderzoek is bij de politie en dierenbescherming 8)7
Zoveel dierenleed in de VS en dan richt je je op zo'n l u llig ongeluk. Paard had ook kunnen vallen als ze werd vastgebonden aan een boom.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:20

eclair98 schreef:
Beetje ondoordacht!

Niet kan lopen of niet wil lopen?? maakt nogal uit en volgens mij was het in dit geval het laatste....

Ken een verhaal van iemand wiens paard na een wedstrijd het ook vertikte om de trailer in te lopen. Echt een hele ervaren paardenman. Die had er zo'n genoeg van die heeft z'n paard ook achter de trailer geknoopt en was zo gaan ridjen. Uiteraard niet helemaal zo naar huis gereden, maar even een paar meter om het paard te laten 'bedenken' dat het kiezen of delen was... En nou gaat iedereen zeggen dat paarden dat niet kunnen bedenken natuurlijk maar het had wel geholpen!!

Ik vind dit niet echt schokkend, als je een paard vast houdt en hij weigert te lopen kan ie ook vallen of omhoog gaan, losbreken met alle gevolgen van dien.... ook voor omstanders..
Klinkt hard, maar zoals mijn tandarts zei over mijn shet: "soms moeten ze ook even voelen dat ze verliezen"

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:29

Die merrie had gewoon door dat ze weer naar huis ging en heeft de hakken in het zand gezet, die was een trailer ook echt niet in gegaan.

Ik weet nog dat ik als klein meisje een shetlander had die weleens wilde uitbreken en dan rustig een paar km verderop stond te vreten. Wij hadden toen geen trailer en mijn pa zette de kofferbak open, mij erin en pony erachter. Toen ik klein was knupte hij haar dan ook aan de trekhaak en reed met een slakkengangetje naar huis. Toen mijn zus en ik ouder waren hielden we de pony vast vanuit de koffer en zaten er dan om de beurt op :=
De pony wilde ook nooit mee op het moment dat ze uit het weelderige gras werd geplukt (heeft ook weleens een klomp tegen d'r achterste gehad :=) maar als ze de auto in beeld kreeg liep ze ineens wel, die had wel door dat tegenstribbelen geen zin had.
Ze heeft er nooit wat aan over gehouden hoor.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:54

anneliesdj schreef:

Ik zie regelmatig moeders met slepende kinderen.en dan al de tv beelden van lieden die door de politie worden weggesleurd :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:56

anneliesdj schreef:
Die merrie had gewoon door dat ze weer naar huis ging en heeft de hakken in het zand gezet, die was een trailer ook echt niet in gegaan.

Ik weet nog dat ik als klein meisje een shetlander had die weleens wilde uitbreken en dan rustig een paar km verderop stond te vreten. Wij hadden toen geen trailer en mijn pa zette de kofferbak open, mij erin en pony erachter. Toen ik klein was knupte hij haar dan ook aan de trekhaak en reed met een slakkengangetje naar huis. Toen mijn zus en ik ouder waren hielden we de pony vast vanuit de koffer en zaten er dan om de beurt op :=
De pony wilde ook nooit mee op het moment dat ze uit het weelderige gras werd geplukt (heeft ook weleens een klomp tegen d'r achterste gehad :=) maar als ze de auto in beeld kreeg liep ze ineens wel, die had wel door dat tegenstribbelen geen zin had.

:D

Als er met een aangepast tempo gereden wordt, heb ik er weinig problemen mee. Erger vind ik die buurvrouw die foto's gaat maken in plaats van helpen....de man is verdorie 86! En dan met een nukkige merrie laten stoeien >;)

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:16

Schokkende beelden, maar ik denk wel dat die man (!86!) er niet goed over na heeft gedacht,
in het interview zie je hardstikke goed hoe erg hij het vind, beter nadenken, maar je kunt het die oude man ook niet kwalijk nemen....

Wel verschrikkelijk voor het paard!!!!!! ;(

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:25

MrUlbe schreef:
ik vind het niet eens zo schokkend. tuurlijk is het niet het beste wat je kunt doen, maar om nu over mishandeling te praten, nee niet in mijn ogen.

hij heeft haar ook niet strak tegen de auto vastgebonden maar haar afstand gegeven. het is gewoon een ondoordachte actie geweest.

ga ik in mee

joycepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:42

het is niet slim van die man, maar hij mishandeld zijn paard heus niet het paard zag er goed en verzorgt uit :)
en idd had de buurvrouw kunnen helpen en niet gelijk foto's moeten gaan maken

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:00

Parallel aan de Shetlander van Annelies: van mij had ze denk ik een klomp voor haar achterste gehad. Ik had mijn buurman van 86 echt niet met een dusdanig hengstige merrie willen laten lopen. Druk op het halster = meelopen, dat is toch wat je van je paard verlangt. En ja, om het nog schokkender te maken: ik word boos als mijn paard gaat hangen. Is slecht voor zijn nek en voor mijn portemonnee dus dat hebben ze te laten. En als ze erbij willen gaan liggen moeten ze dat vooral doen, het touw gaat pas los als ze zichzelf echt ophangen.

Nee, geen goed woord voor de sensatiezuchtige fotograferende buurvrouw.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:57

De kranten staan vol met foto's, juist op het goede moment genomen.
Vooral een oorlogs gebied is populair.
Naakte en verbrande kindertjes, scoort goed.
Krijg je ook nog een prijs voor.

Als ik zoiets zie met een paard en het fototoestel paraat heb, had ik ook eerst wat foto's genomen.

Succes verzekerd en heel de Bokt wereld over mij heen gehad.

:7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:48

ceasario schreef:
anneliesdj schreef:

Ik zie regelmatig moeders met slepende kinderen.en dan al de tv beelden van lieden die door de politie worden weggesleurd :D

Die zijn dan nog nog dommer dan een shetlander, doet me denken aan een ander topic: [PP] Help, mijn paard heeft het IQ van een baksteen :')
Kan me niet herinneren dat ze ooit tegengestribbeld heeft, alleen als ze uit het gras moest en dan kreeg mijn pa er nog geen beweging in :')
Als kleine kinders mochten we haar niet vasthouden van pa, mocht ze dan wel ineens gek doen zou ze ons uit de auto trekken.
Snap nog niet hoe dat dier nog altijd zo dik was, ze ging soms wel 3x in de week achter de auto aan, scheelde wel werk voor de hoefsmid :=

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:33

Een ondoordachte actie, maar om te spreken van mishandeling? Er gebeuren echt wel veel ergere dingen met dieren. Foto's die gemaakt zijn op het juiste moment kunnen voor sensatie zorgen, ook als het volledig misplaatst is.
Daarbij worden pinken en oudere koeien vaak achter tracktors gebonden wanneer zij verplaatst moeten worden. Is dit ook dierenmishandeling of mag dat omdat het geen paard is?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:03

Stom misschien maar dierenmishandeling ... zeker geen sprake van.

Als je de rapportage en vervolg berichten goed doorleest dan begin je medelijden te hebben met die man.
- merrie gaat naar zijn gebuur
- deze eisen dat de merrie onmiddellijk verwijdert wordt
- man probeert eerst in de hand en te voet te gaan
- merrie weigert en sleurt 86 jarige een rond mee
- buren staan te kijken en doen niets terwijl ze jonger zijn, zg paardenmensen zijn, stallen, touwen/halsters hebben EN een trailer.
- man beslist uiteindelijk om merrie achter zijn pickup te binden, nb met een redelijk lange leadrope.
- merrie weigert weer om mee te werken, vecht tegen het halster en touw, gaat bijna zitten in haar protest, en vouw zich neer (volgens andere getuigen!)
- lieve buurvrouw heeft dit vanaf het begin zien gebeuren en is zo lief geweest om foto's te maken.

Je moet maar zo'n buren hebben!! :(