Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragdollcat schreef:Ik ook niet en dat men t normaal vind dat ie nu al volop moet gaan racen op 2 jarige leeftijd, geen wonder dat veel renpaarden al met 6 jaar gesloopt zijn.
griebels schreef:Ragdollcat schreef:Ik ook niet en dat men t normaal vind dat ie nu al volop moet gaan racen op 2 jarige leeftijd, geen wonder dat veel renpaarden al met 6 jaar gesloopt zijn.
Omdat de paarden rechtuit getraind worden, met een lichtgewichtje erop. DAt is dus eigenlijk alleen maar pezen en botten afharden.
Het is zelfs bewezen...
Het is natuurlijk heel wat anders (positief) dan een western-paard wat op zijn 2de al moet spinnen en voltes maken...
Ik heb een ex-renpaard gekocht op zijn 8e levensjaar.
Heb hem rondom op foto's laten zetten en het beest had alleen maar 1tjes...
En dat voor een ex-renpaard.

griebels schreef:Ragdollcat schreef:Ik ook niet en dat men t normaal vind dat ie nu al volop moet gaan racen op 2 jarige leeftijd, geen wonder dat veel renpaarden al met 6 jaar gesloopt zijn.
Omdat de paarden rechtuit getraind worden, met een lichtgewichtje erop. DAt is dus eigenlijk alleen maar pezen en botten afharden.
Het is zelfs bewezen...
Het is natuurlijk heel wat anders (positief) dan een western-paard wat op zijn 2de al moet spinnen en voltes maken...
Ik heb een ex-renpaard gekocht op zijn 8e levensjaar.
Heb hem rondom op foto's laten zetten en het beest had alleen maar 1tjes...
En dat voor een ex-renpaard.