horseyfries schreef:Je oordeelt niet op basis van de foto's, maar op basis van het verhaal wat erbij geleverd wordt. En dat is niet zijn kant van het verhaal, maar de kant van iemand die er belang bij heeft het zo zwart mogelijk voor te stellen.
Zou je deze zelfde foto's zien met erbij het verhaal dat degene die longeerde heel rustig alle tijd had genomen om het paard te leren kennen (zoals zelfs in dit verhaal beschreven wordt) en dan langzamerhand het paard wat meer bijgezet had omdat hem vertelt was dat het paard dit al kende, en dat het paard toen plotseling begon te flippen omdat hij van iets schrok en opeens volkomen door het lint tegen de bijzet in verzet kwam, achteruit begon te kruipen en uiteindelijk omviel, en dat degene die longeerde toen alles losgemaakt heeft en heel rustig het paard weer overeind heeft geholpen, dan zou je er anders tegen aan kijken.
"Een dergelijke werkwijze niet getolereerd"? Wat ik zie is iemand die een paard bijgezet longeert, wat een doodnormale werkwijze is op elke stal. Dus wat mag er volgens jou niet meer getolereerd worden wat te zien is op de foto's?
Ik oordeel niet op een sensatieverhaal, maar geef aan dat de kans groot is dat hier meer aan de hand is, omdat anders het in staat van beschuldiging stellen niet gebeurt. En ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat dergelijke praktijken meer voorkomen.
Als jij hier een paard ziet wat gewoon met bijzet wordt gelongeerd op de foto's, dan heb jij blijkbaar een heel andere normen en waarden mbt training en omgaan met dieren dan ik.
In dat geval zullen wij het nooit eens worden op gebied van ethiek in de sport.