Een paard staat centraal in 'De Rijdende Rechter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:02

Zat ik ook aan te denken caira, lol

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:02

Caira schreef:
Wat een vuil sekreet, nog even nasnauwen, ik had haar echt mijn erf afgesodemietert!

_O-
Oke, nu ga ik morgen terugkijken, want van zulke uitspraken word ik altijd nieuwsgierig!

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:09

Volgens mij is die vrouw een goed mens maar ze is gewoon heel erg kwaad. Je gaat er van uit dat je paard veilig staat en als dan zoiets gebeurd is in mijn ogen de stalhouder normaliter aansprakelijk. Maar niet in dit geval omdat hij helemaal niet wist van de actie van de loonwerker. De loonwerker geeft niet thuis maar ik hoop dat hij straks wel mooi aansprakelijk gesteld kan worden want ik vind het niet terecht dat ze zelf de rekening moet betalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:13

Niet heel netjes dat ze nog even nasnauwt maar heb je ook gehoord wat die boer in het begin over haar zei?
En alle verhalen over andere paarden die al vanalles overkomen was, hoe zij als pensionklant die boer overal mee helpt zonder ooit dankjewel te horen?
Ze lijkt me geen leuk mens om ruzie mee te hebben maar volgens mij is er niets mis mee, ze gewoon boos en bezorgd.
Die boer lijkt me juist vervelend, die zit ook alleen maar een beetje dom te grinniken en reageert nergens op, fijn als je een probleem hebt.

Het is toch logisch dat zij de kosten op iemand wil verhalen, een rekening van 3000 euro notabene!
En omdat het paard bij de boer in de weide loopt is het logisch dat ze hem de rekening presenteerd, ben het ermee eens dat hij niet aansprakelijk is als hij helemaal niet heeft geweten dat die loonwerker daar was maar evengoed had hij al direkt tussen haar en die loonwerker moeten bemiddelen.
Er is ook gezegd dat die loonwerker daar wel voor open stond, waarom is dat dan niet allang gebeurd?
Vind dat de verantwoordelijkheid van de boer, het was zijn weiland en ze staat bij hem gestald. Als hij zijn klant wil houden moet hij daarin bemiddelen, logische volgende stap is dat ze hem de rekening prestenteerd, dat had hij best aan kunnen zien komen en dus voorkomen.

Ludique96

Re: Een paard staat centraal in 'De Rijdende Rechter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:15

Ik heb het gemist ik ga het wel terug kijken

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:17

Als mijn paard iets oploopt bij mij op stal, blijft dat mijn eigen risico tenzij er opzet in het spel is. De loonwerker heeft iets veroorzaakt door zonder de eigenaar van het land in te lichten die brug neer te zetten. Beide personen zouden wel wat vriendelijker mogen doen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:21

Overigens vind ik de actie van de loonwerker onvergeeflijk, die horen toch een beetje af te weten van dieren.
Paarden en zeker koeien zijn retenieuwsgierig, zo'n ding neerleggen en erbij weglopen terwijl er dieren in het land staan is vragen om ongelukken.
Echt héél erg dom, vind dat hij meteen als zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en nog dezelfde dag bij de vrouw had moeten aankloppen om de kosten te vergoeden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:25

Daarom, het zal niet het enige weiland zijn wat ze tegenkomen met vee erin. Even iemand op de hoogte brengen zou toch niet zo'n moeite moeten zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:30

wel jammer dat ze op het eind zegt dat ze nu nog niet weet wie aansprakelijk is...
Volgens mij heeft ze toch tussen de regels door kunnen horen van Dehr. Visser dat het loonbedrijf aansprakelijk is en niet de boer en logische stap zou zijn dat ze het loonbedrijf aansprakelijk kan stellen...
Als ze zelf geinformeerd had bij haar AVP of rechtsbijstandverzekering hadden ze haar die tip vast ook wel kunnen geven.

En als je ze beiden hoorde praten, hadden ze tot dit conflict geen problemen met elkaar. Kan me wel voorstellen dat ze overheersend is en dat die boer dan dichtklapt... Wat een spraakwaterval!
Hoop voor haar dat ze die kosten nog kan verhalen bij het loonbedrijf, want 3000 euro is niet niks!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:31

anneliesdj schreef:
Die boer lijkt me juist vervelend, die zit ook alleen maar een beetje dom te grinniken en reageert nergens op, fijn als je een probleem hebt.

Ik denk eerlijk gezegd dat de boer nogal een groot sociaal probleem heeft, hij durft ook niemand aan te kijken en lijkt ontzettend ongemakkelijk.
Volgens mij is dat grinniken niet omdat hij het allemaal zo leuk vind en durft hij gewoon niks meer te zeggen omdat zij zo dominant is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:33

Nee dat ben ik wel met je eens hoor, hij lijkt me idd sociaal niet erg ontwikkeld.
Maar tegelijk wel erg met zichzelf bezig alsin; ik heb gelijk.
Dit lijkt me idd niet iemand waarmee je een probleem moet hebben, volgens mij kan hij dat niet normaal oplossen en dat blijkt hier ook wel.

Net als hoe hij de huurachterstand oplost: briefje in de voerton; huur betalen of ik verkoop je paard.
Iemand met verstand spreekt iemand erop aan en vraagt wat het probleem is.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:18

Volgens mij is dit echt en gevalletje; Ik neem een paard, maar heb er eigenlijk geen geld voor....
En tja, dan moet je toch wat verzinnen om die schuld kwijt te raken.

Geef de boer 100% gelijk :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 01:26

Dat is onzin natuurlijk, het zou voor mij vooral een princiepekwestie zijn.
Overigens; heb jij standaard een potje met 5000 euro als reserve?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 02:32

Ik heb de uitzending zelf niet gezien, alleen een aankondiging. Dat is in dit geval misschien maar beter ook. :)

Imo zou de vrouw de schade op de boer moeten verhalen, want er was iets mis met zijn weiland. Als de boer van mening is dat hij er niks aan kon doen, dan kan hij de schade weer verhalen op de loonwerker. Dat hoeft zijn klant toch niet te doen?

Wat dat betreft vind ik het een rare uitspraak. Als je bed niet goed in elkaar zit en je zakt er doorheen, dan ga je toch ook naar de winkel om de schade te verhalen, hoewel de fout in de fabriek is gemaakt? Die winkel moet dat zelf maar regelen met de fabriek.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 03:49

anneliesdj schreef:
Dat is onzin natuurlijk, het zou voor mij vooral een princiepekwestie zijn.
Overigens; heb jij standaard een potje met 5000 euro als reserve?

Ze zegt het zelf hoor ;)

En het andwoord op je vraag is, nee :n
We zetten geen geld opzij voor de dierenarts.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:16

Owww die moet ik nog even terug kijken!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:23

waar kun je dat terug kijken eigenlijk?

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:29

Tja dit gaat als ik het goed heb over kwalitatieve aansprakelijkheid, art. 6:170 uit mijn hoofd. Dat betekent dat je aansprakelijk bent voor derden, dan zou de boer aansprakelijk zijn. Maar dan moet de derde wel in opdracht werken voor de boer, en dat was hier niet het geval. Het loonbedrijf werkte volgens mij voor de gemeente/landschap. Dus dan is juridisch gezien de boer niet aansprakelijk. Maar of het loonbedrijf of waar die voor werkte.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:36

Lijkt me idd dat het hoogheemraadschap of de loonwerker verantwoordelijk zijn. Ik neem aan dat dit voor de zomerschouw was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:45

franka75 schreef:
Focussed schreef:
Hoe past een paard in godshemels naam in een dierenambulance ?

Afbeelding

:')

Ik ga het morgen zeker kijken...

kuch wat dacht je van een paardentrailer achter de ambu :D

Idd... wou net zeggen, serieus mensen, nadenken? :+

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:50

ben aan het terug kijken, ik snap niet dat die boer dat mens niet van zijn erf jaagt. die bleef bij mijn ect niet op stal staan.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:07

De DB heeft ook een vrachtwagen voor het vervoer van grote dieren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:09

wat een rare vrouw paard- pony kwestie haha bijna klaar met kijken

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:21

Gelukkig is er nog een onafhankelijke rechter die door alle emoties heen kijkt.

Een wijf met een grote bek die een man verbaal helemaal de baas is,

sorry, even in wat netter taalgebruik,
Een vrouw met een grote mond die ..............
volkomen onterecht hem ruim een half jaar op de huid heeft gezeten met valse beschuldigingen en verdachtmakingen.
Zelfs zo ver gaat dat ze allerlei verwijten maakt dat hij die pony mishandelde tijdens de bevrijdingsactie.
Vervolgens voor eigen rechter speelt door het stalgeld niet te betalen.
En na de uitspraak nog lekker natrapt.

En ze had het zo goed met hem voor,
eigengebakken :r :r _O- oliebollen voor hem meegebracht met oudjaar.
Ik zou zeggen als ik die man was, steek die maar in ...en opzouten, met die pony ~~}> ~~}>
EN SLUIT ZELF EEN GOEDE VERZEKERING AF ALS JE DE DIERENARTS NIET KAN BETALEN!

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:23

interesant dit!,
ik dacht eigenlijk dat de boer aansprakelijk gesteld zou worden, doordat de brug op zijn weiland lag..

maar toen ze met argumenten kwamen veranderde mijn mening ook met de loonwerker, die aansprakelijk zou moeten worden gesteld.