Politie zoekt berijder van paard *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:44

annebe schreef:
Het kan natuurlijk ook dat paard er gezadeld vandoor is gegaan terwijl ruiter nog niet was opstegen...
(weet niet hoeveel boerderijen daar vlakbij zijn)

opzich lijkt dat me vrij onwaarschijnlijk.
Schipslotweg zitten maar een paar boerderijen aan, en naar mijn weten hebben die geen paarden.
Wapserveen/uffelte/ havelte een en al paard, dier kan overal vandaan komen.
Meest waarschijnlijk vanuit het bosgebied, gezien die weg vanuit het bos richting wapserveen loopt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:48

edit had het zelfde getypt als happinez.
Ik heb er jaren gewoond.

Ik denk inderdaad dat het paard ook richting bos zal gaan. Groot gebied waar weinig mensen rond deze tijd lopen.

Schipslotweg zijn inderdaad weinig paarden.

Ik hoop dat ze het paard en ruiter/amazone snel vinden

Westernfreak

Re: Politie zoekt berijder van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:51

Ik hoop ook altijd maar dat ik in dat gebied niet van m'n paard val. Paard kent de weg terug wel, maar als ruiter / amazone kun je best een tijdje "zoek" zijn :=

Hopelijk hebben ze elkaar weer gevonden en is alles goed met paard en berijder.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:55

lijkt me eerder waarschijnlijk vanuit het gebied.
Paard gaat meestal richting huis, zou wapserveen kunnen zijn. Andere kant op loopt het meer het bos in.

Aan die weg staan enkel soms wat jonge dieren, verder niets.
Woon er ook vlakbij, en heb ooit ook hetzelfde geval voorgehad namelijk.
Ik stond in het bos en paard liep langs de weg richting huis.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:11

onze pony is bij zijn vorige eigenaren eens 1,5 uur zoek geweest na een val tijdens een buitenrit. daarna hebben ze hun telefoonnummer op een dekje laten borduren en die gebruikte ze ook echt altijd met een buitenrit.

Onze dochter heeft eens in de penny gelezen dat je altijd je beugels op moet steken als je niet op je pony zit zodat als hij er eens vandoor mocht gaan mensen kunnen zien of je er afgevallen bent en dat doet ze trouw. Er zit wel iets in maar ik vraag me af als hij echt aan de kletter gaat of dan de beugels niet naar beneden zakken.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:19

Happinez schreef:
JPitty, klopt die vliegen er erg snel af.
Ik heb ze bij de hond ook dichtgetapet

Drupje nagellak doet ook wonderen ;)
Dat deden wij altijd bij de katten (maar die krengen verloren altijd het complete bandje }:0 )

Had ook nog niets hiervan gehoord
Zijn zoveel paardeneigenaren daar in de omgeving

Dit is een reden dat het eigenlijk altijd slim is je telefoon mee te nemen en je gps aan te zetten (indien die er op zit)
Mocht je ergens zijn kunnen ze je tot op de 5 meter nauwkeurig lokaliseren

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:05

Maar de meeste providers hebben weinig tot geen bereik als je wat dieper het bos in gaat. Hopelijk valt het voor ruiter en paard mee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:43

Oh ik hoop dat alles goed komt!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:01

MISTRAL94 schreef:
Maar de meeste providers hebben weinig tot geen bereik als je wat dieper het bos in gaat. Hopelijk valt het voor ruiter en paard mee.

Maakt niet uit
Ome agent heeft veel meer mogelijkheden
Hoor met regelmaat dat mensen zo gevonden zijn

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:22

Ik hoorde het, weet niet wie het paard of ruiter/amazone was.
Zulke dingen zijn vaak echt eng, je weet nooit wat je aan kunt treffen.
Dan hoop je op een goede afloop, zowel voor paard en ruiter dat ze veilig huiswaarts kunnen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:28

voor 112 heb je geen bereik nodig, dus een mobiele telefoon mee, ook dieper het bos in, is altijd verstandig. Ook zijn de politiemeneren en evt mensen die je vinden misschien wel zo slim om even je telefoonlijst door te scrollen, dan staat er bij de meeste mensen namelijk wel een thuis of papa of mama in de lijst die gebeld kan woden :))

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:29

heb zoiets ook gehad met een stal genootje! we waren er bijde afgevallen toen de paarden in paniek bokkend ervandoor gingen! beide paarden zijn door het bos de weg die wij heen gingen na huis gegaan! politie was idd aan het zoeken! en wij waren ook na stal terug gegaan met omstanders en auto's!

hoop dat hier het zelfde gebeurt is!

gordonb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:29

paard is niet gevangen staat er!
dus kan je moeilijk de chip lezen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:53

Precies, labels oid aan je zadel en hoofdstel helpen niet als je paard niet gevangen wordt.
Hopelijk is het allemaal meegevallen en zijn beiden weer veilig thuis.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:03

gordonb schreef:
paard is niet gevangen staat er!
dus kan je moeilijk de chip lezen

Nee klopt maar het dier moet toch ergens thuis aankomen
Kans dat de eigenaresse niet weet dat ze gezocht word is wel redelijk aanwezig

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:06

Lisette03 schreef:
voor 112 heb je geen bereik nodig, dus een mobiele telefoon mee, ook dieper het bos in, is altijd verstandig. Ook zijn de politiemeneren en evt mensen die je vinden misschien wel zo slim om even je telefoonlijst door te scrollen, dan staat er bij de meeste mensen namelijk wel een thuis of papa of mama in de lijst die gebeld kan woden :))

Dan zul je toch eerst gevonden moeten worden voor het thuisfront gebeld kan worden. En bellen zonder provider er moet wel een dekking zijn om uberhaupt te kunnen bellen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:07

Jeetje wat erg maar.. Wat een raar verhaal? Niemand is vermist... De mensen van die stal weten toch wel wie er op dat paard weg is gegaan en dus dat er iemand vermist is? Raar dat er niemand naar paard + berijder aan het zoeken is..

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:11

MISTRAL94 schreef:
Lisette03 schreef:

Dan zul je toch eerst gevonden moeten worden voor het thuisfront gebeld kan worden. En bellen zonder provider er moet wel een dekking zijn om uberhaupt te kunnen bellen.

zoals ik dus al zei voor 112 heb je geen bereik/geen provider nodig, zelfs zonder simkaart kun je nog 112 bellen ;)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:12

Paard staat wrs allang weer op stal en de berijder is zich er misschien niet eens van bewust dat er gezocht is maar eht is wel handig als de berijder zich nog even meldt bij de politie, wrs leest hij/zij de krant wel.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:14

Vala schreef:
Paard staat wrs allang weer op stal en de berijder is zich er misschien niet eens van bewust dat er gezocht is maar eht is wel handig als de berijder zich nog even meldt bij de politie, wrs leest hij/zij de krant wel.

Dan nog klopt het niet. Paard heeft zichzelf wss niet afgezaldeld en weer in stal gezet??
Ze moeten dus zien dat er of een paard, of een ruiter mist. Dan contacteer je toch gelijk de politie?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:20

ik vind het een beetje een vaag verhaal/.
De ruiter word niet gevonden en het paard niet als vermist opgegeven? dan staak je het zoeken? hoe vreemd is dat??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:24

Er is toch niemand als vermist opgegeven? Paard is misschien wel terug naar stal gerend en de ruiter is gevolgd. En als je dan niet in de gaten hebt dat er naar je gezocht is? Ik zal eens zoeken, er was eerder zo'n verhaal hier dat degene die gezocht werd zich niet bewust was van het feit dat er gezocht werd.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:27

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:31

Ik neem inderdaad gewoon aan dat paard naar stal is gerend en dat de ruiter/amazone gevolgd is en niet weten wat er veder daarom heen gebeurd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:36

Elma_ schreef:
Vala schreef:

Dan nog klopt het niet. Paard heeft zichzelf wss niet afgezaldeld en weer in stal gezet??
Ze moeten dus zien dat er of een paard, of een ruiter mist. Dan contacteer je toch gelijk de politie?

Dan heb je een knap paard, maar waarom moet het paard of ruiter "vermist" zijn.
Paard is naar stal gerend, iemand op stal kan het paard opgevangen hebben en afgezadeld.
Ruiter kan intussen ook op stal aangekomen zijn? en mensen van stal hebben eventueel ruiter opgehaald of telefonisch contact gehad.
In mijn ogen was er niet echt iemand vermist, ja voor de politie die wou graag weten wie het paard is en van wie en hoe het der mee gaat.