Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:11

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:11

Wat een verschil tussen beide filmpjes... zelf mijn onwetende vrouw schrok zich rot.. vond het in het 1ste filmpje net een trekpaard... Achterbeen is beter dan bij Romanov inderdaad, maar ik zie toch nog net iets liever Jack Sparrow..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:20

IngridM schreef:
eenitraM schreef:

Dank u :D
ziet er gelijk stuk beter uit :D

Toch...als je de stap bij binnenkomst neemt, diverse stukken in de rechtergalop en de pirouttes rechtsom dan zou je denken dat het rechterachterbeen niet helemaal zuiver is. Piaffe en passage wel weer goed dus het is koffiedik kijken zo langs de kant maar het viel me wel op.

Anoniem

Re: Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:32

Geeft direct een veel beter beeld! Bedankt voor het omzetten!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:35

Afbeelding
'Nieuwe troef' ;) zo halen we olymisch goud, met 'totale controle'.
Jammer dat hij een goed opgeleid paard zo naar de kl*te rijdt in 2 maanden tijd.

Enne dit is geen moment opname, iedere seconde wordt er zo gereden maargoed wij moedigen dat natuurlijk alleen maar aan.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:38

Leuk hoor :)

Als je bedenkt dat hij hem pas twee maanden op stal heeft. Idd nog wel wat werk te verrichten, maar vind het wel een goede zet om meteen maar te kijken wat hij op wedstrijdomgeving doet :j
Voor je straks al je tijd spendeert in een paard wat moeilijk te rijden is in een wedstrijd omgeving.

Daarbij hij natuurlijk ook de verantwoording aan Glock om ze overtuigen om te investeren en resultaten te laten zien ;)

En Edward heeft gerust wel oog voor talent... Als je Totilas gevoeld heb dan weet je wel waar je naar zoekt...
Laatst bijgewerkt door Malibu op 18-03-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:40

Wat wil je nou precies zeggen Marlies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:40

xx_Irisje schreef:
Wat wil je nou precies zeggen Marlies?

Dat Edward en Anky binnen de muren van hun stal stiekem Hackney's uit Afrika met strotouwtjes opbinden. :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:41

xmarliez schreef:
http://i44.tinypic.com/33tkmiv.jpg
'Nieuwe troef' ;) zo halen we olymisch goud, met 'totale controle'.
Jammer dat hij een goed opgeleid paard zo naar de kl*te rijdt in 2 maanden tijd.

Enne dit is geen moment opname, iedere seconde wordt er zo gereden maargoed wij moedigen dat natuurlijk alleen maar aan.

:') Lees het topic eens goed door.

Valt me ook op dat het paard een beetje kort in de hals is en horizontaal loopt.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 18-03-12 21:43, in het totaal 3 keer bewerkt

horseyfries

Dat ze meer verstand heeft van verzekeringen? ;)

xmarliez

Inderdaad en misschien nog wel erger ;) maargoed wij Nederlanders zijn blind en geloven in sprookjes.

hettyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:43

Bij het filmpje van eenitraM vindt ik dat je al wel meer verhouding in het paard krijgt. Vond het in het andere filmpje al een mooi paard ( als je een beetje door het filmpje heen kijkt ;) ), maar nu nog meer, hou wel van grote paarden ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:43

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met respect en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:45

Goh, wat origineel deze discussie...

Toch bijzonder dat je een paard opleid tot hij 15 mil waard is en nooit gezondheidsproblemen heeft gehad gedurende die periode... Maar oh oh wat is hij slecht voor zijn paard...

Erg jammer dat je dan weer geen commentaar heb over dat hij zijn paard beloond tussendoor. Blijkbaar hebben niet alleen paarden soms oogkleppen voor zodat ze alleen 1 kant op kunnen kijken...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:57

Belonen is niets speciaals hoor? Is maar heel normaal dat je een paard beloont dus een beetje vreemd dat ik dat juist moet 'belonen'. Ik vind het veel vreemder dat hij zijn paard 100 keer meer afstraft dan beloont (en met afstraffen bedoel ik die stugge hand en zit waardoor het paard geen idee van hoe of wat heeft en dus geen passage uitvoerd maar een zweefdraf waarbij er geen takt is omdat het paard niet begrijpt wat de ruiter wil en al die andere 'fantastische/spectaculaire' momenten.

En over de gezondheidsproblemen van Totilas zullen we het maar niet hebben denk ik zo :D

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:06

Malibu schreef:
Goh, wat origineel deze discussie...

Toch bijzonder dat je een paard opleid tot hij 15 mil waard is en nooit gezondheidsproblemen heeft gehad gedurende die periode... Maar oh oh wat is hij slecht voor zijn paard...

Erg jammer dat je dan weer geen commentaar heb over dat hij zijn paard beloond tussendoor. Blijkbaar hebben niet alleen paarden soms oogkleppen voor zodat ze alleen 1 kant op kunnen kijken...

_/-\o_ _/-\o_ Bedankt, precies wat ik wilde zeggen.

Bij het eerste filmpje dacht ik ook; wauw wat een worstje op pootjes maar dit tweede filmpje ziet er al veel beter uit.

ik ben zeker fan van edward en vooral van al die geweldige paarden die hij onder ze kont krijgt wauw. :j
Petje af voor die man!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:20

xmarliez schreef:
Belonen is niets speciaals hoor? Is maar heel normaal dat je een paard beloont dus een beetje vreemd dat ik dat juist moet 'belonen'. Ik vind het veel vreemder dat hij zijn paard 100 keer meer afstraft dan beloont (en met afstraffen bedoel ik die stugge hand en zit waardoor het paard geen idee van hoe of wat heeft en dus geen passage uitvoerd maar een zweefdraf waarbij er geen takt is omdat het paard niet begrijpt wat de ruiter wil en al die andere 'fantastische/spectaculaire' momenten.

Geen takt..? Op dit niveau.. :')
Skala... Takt nummer 1, zonder takt geen.... losheid, aanleunig, schwung, rechtgerichtheid en verzameling. Vreemd

Edit typfout

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:58

Ja en vooral die "stugge" zit van Edward Gal! :roll:

Wat ik zie is een heel onafhankelijke zit. En ja, belonen zie je niet veel topruiters elke keer tussendoor doen omdat ze dan te druk bezig zijn met het rijden.

Wat ik denk? Je haalt Edward en AMR door elkaar heen. Een goed opgeleid paard in 2 maanden tijd naar de klote rijden. :+

Ik vind het een fantastisch gaaf paard! Je ziet nog wel dat ze nog wat meer aan elkaar moeten wennen maar ik denk dat dit zeker een goede troef is (samen met een aantal andere paarden). Ik ben benieuwd naar meer! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:50

xmarliez schreef:

En over de gezondheidsproblemen van Totilas zullen we het maar niet hebben denk ik zo :D

totilas liep soepeltjes...tot hij enige tijd bij Edward weg was... aan wie ligt dat dan?
de stugge zit die je aangeeft, ik zou meer ruiters willen zien zitten als Edward, hij zit misschien niet zoals de ideale plaatjes uit de boeken kwa houding, maar hij zit zijn paarden over het algemeen nooit in de weg oid. sommige andere NL top ruiters vind ik minder elastisch op hun knol huizen.

ook de stugge hand , zou willen dat er meer de handvoering van Gal zouden hebben.
Edward is 1 van de weinige dressuurruiters waar ik met plezier naar kan kijken, Neem hem met Totilas als voorbeeld, dat paard spetterde onder Gal...nu sputtert ie vooral, althans, volgens het beeldmateriaal van de afgelopen tijd .

dat dit geen foutloos rondje is, daar ga ik het niet mee oneens zijn, maar laten we wel wezen, je kunt bij binnenkomst van de combinatie zien dat het dier (en misschien ruiter? ) wat gespannen zijn , ik wijt eventuele tactverliezen etc dan ook eerder aan de spanning dan aan slecht rijden en het is heel simpel, we hebben het hier over een levend vluchtdier en mensenwerk. perfectie is een uitzondering , geen standaard . ook Edward is gewoon een mens

daarnaast blijft dit inderdaad ook nog eens een jong paard, ja hij is 11, maar hoeveel ringervaring heeft dat dier? het is geen paard wat op het gemak van de basis tot aan nu de klasses heeft moeten doorlopen in de sport in de ring, dier is opgeleid en mag nu gaan showen, ja dan snap ik eventuele spanning heel goed

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:15

OlympusN schreef:
xmarliez schreef:

Geen takt..? Op dit niveau.. :')
Skala... Takt nummer 1, zonder takt geen.... losheid, aanleunig, schwung, rechtgerichtheid en verzameling. Vreemd

Edit typfout

Kijk naar de door mij gepostte foto en dan vraag ik me af waar de takt is. Maargoed dat vraag ik me niet alleen af door naar die ene foto te kijken maar als ik het filmpje bekijk is er geen sprake van takt, losgelassenheit, aanleuning, schwung, rechtrichten of verzameling. Ik zie wel een paard die bijna een handstand moet maken omdat het zo aan de voorkant wordt tegengehouden constant en een paard wat aan de achterkant krabbeld omdat het geen idee heeft wat het met de benen moet.
En het is inderdaad spijtig dat er op dit nivo geen Dressuur meer getoond wordt maar kunstjes. Want het gaat tenslotte om het spectakel.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:57

En om het even positief te houden: stel je voor dat we straks met een team "Ferro" naar London gaan!
Upido, Undercover, Whitney...En dan aan de andere kant hebben we nog een paar kleinkinderen lopen.
Wishfull thinking, I know, maar toch een leuke gedachte...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:08

Sonja_vR schreef:
daarnaast blijft dit inderdaad ook nog eens een jong paard, ja hij is 11, maar hoeveel ringervaring heeft dat dier? het is geen paard wat op het gemak van de basis tot aan nu de klasses heeft moeten doorlopen in de sport in de ring, dier is opgeleid en mag nu gaan showen, ja dan snap ik eventuele spanning heel goed

Undercover is gewoon uitgebracht op concours door Stefano van Zuilen, dus zo groen is hij niet; http://www.dehoefslag.nl/2012/02/glocks ... dward-gal/

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:12

@eenitraM
dank voor het plaatsen/delen van het filmpje

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:20

Ik ben benieuwd!!!!

_Judith schreef:
Ik was ook niet heel erg onder de indruk, een beetje 'zwaar' op de voorhand (vind ik als leek!) Ook vind ik hem nogal op Voice lijken op een of andere manier! Ik hoop dan eerder dat hij met Sisther de Jeu naar de OS gaat (als hij zich kwalificeert)

Nou dat hoop ik zeker niet! Dat paard presteert gewoon niet onder druk.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:25