suuszzzz schreef:Zal trouwens een drukke boel worden in de gevangenis als we iedereen maar gewoon levenslang geven. Waar moeten we ze dan in godsnaam laten? Gevangenissen zitten al overvol.
Gevangenisstraf vind ik persoonlijk ook niet echt een oplossing. Volgens mij zijn er weinig mensen beter uitgekomen dan er ingegaan. Voordeel is uiteraard wel dat de maatschappij (tijdelijk) wordt beschermd.
Zo overvol zitten onze gevangenissen niet (meer). Er worden zelfs belgische gevangenissen in NL opgesloten om dat in Belgie wél een cellentekort is.
Overigens zou ik 8 jaar prima vinden, maar dan wel als iemand ook echt 8 jaar moet zitten. Niet wegens goed gedrag weer 1/3 van de tijd afhalen.
. Ik vind 8 jaar voor dit vergrijp niet ondermaats. Ja, het zou van mij langer mogen zijn, 10 jaar, 12 jaar. Maar wat ik vind doet er in deze niet toe. De strafmaat is gestoeld op onderzoeken en is opgesteld door mensen die vele malen meer kaas hebben gegeten van het strafrecht dan jij en ik dat hebben (en ik heb nog wel een studie rechten gedaan
).