Hengstveulen voor volbloedmerrie Zenyatta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Hengstveulen voor volbloedmerrie Zenyatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:28

Mooi veulen! Wat het wordt zullen we zien, het zou in ieder geval ontzettend jammer zijn geweest als ze niet de kans had gekregen voor nageslacht te zorgen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:57

Wat eng, het is een kopie van mijn bijna jaarling lijkt het wel. Echt 2 hele druppels water. Grappig zeg. Alleen is die van mij in werkelijkheid voor 75 euro nog niet kwijt te raken (al wordt hij nu niet meer verkocht) en deze waarschijnlijk wel hihi. Heeft ook iets anders afstamming als "onbekend x onbekend x onbekend etc" :P

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:34

Eigenlijk verbaast het me wel dat ze haar echt zelf moeder hebben laten worden. Geen embryo-transplantatie o.i.d.
Erg leuk! <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:35

RoWi schreef:
Eigenlijk verbaast het me wel dat ze haar echt zelf moeder hebben laten worden. Geen embryo-transplantatie o.i.d.
Erg leuk! <3

Ze hebben geen andere keus als ze een veulen van Zenyatta willen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:38

Dat is waar ook! E.T. is helemaal niet toegestaan bij renpaarden?
Of vergis ik me nu echt heel erg? :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:02

leuk! mooi beest!
ik blijf zenyatta een prachtbeest vinden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:01

Woogy schreef:
er was een waanzinnig goede australische merrie een jaar of vijftien geleden. Die lieten ze dekken, vervolgens rond de 5de maand werd het veulen afgestoten. Weer gedekt en elke keer daarna gebeurde hetzelfde. Toen besloten ze(ET was net een beetje aan het doorbreken) om haar embryo over te plaatsen. Ieder volbloed veulen wat geboren wordt, wordt DNA getest, dit die was 100% moeder en vader. Er zat geen enkele DNA streng van de draagmoeder in, het dier werd inderdaad om het feit dat hij niet natuurlijk gefokt was en uit zijn verwekkende moeder was gekomen NIET geaccepteerd in het stamboek...ook al liep hij als week oud diertje al harder dan de wind...

Mag een dergelijk paard dan aan wedstrijden meedoen? Wat geeft het of hij papieren heeft en of je er ooit mee fokken kunt, als hij wint, is het toch goed?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:04

Nou, correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn rennen, iig de grotere, wel rasgebonden en dien je met een goedgekeurde EV aan te komen als je mee wil doen. Nu weet ik niet hoe dat met Quarter en Arabieren rennen zit (er staat me iets bij van een plaatje met rennende vlekken) maar het lijkt me dat daar ook bepaalde raseisen aan zitten.
Voor andersoortige niet rasgebonden wedstrijden zou je zo'n dier natuurlijk wel in kunnen zetten, tenzij ze alleen maar héél hard kunnen (dressuurproefje in vijf tellen :') ).

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:41

Cassidy schreef:
Woogy schreef:
er was een waanzinnig goede australische merrie een jaar of vijftien geleden. Die lieten ze dekken, vervolgens rond de 5de maand werd het veulen afgestoten. Weer gedekt en elke keer daarna gebeurde hetzelfde. Toen besloten ze(ET was net een beetje aan het doorbreken) om haar embryo over te plaatsen. Ieder volbloed veulen wat geboren wordt, wordt DNA getest, dit die was 100% moeder en vader. Er zat geen enkele DNA streng van de draagmoeder in, het dier werd inderdaad om het feit dat hij niet natuurlijk gefokt was en uit zijn verwekkende moeder was gekomen NIET geaccepteerd in het stamboek...ook al liep hij als week oud diertje al harder dan de wind...

Mag een dergelijk paard dan aan wedstrijden meedoen? Wat geeft het of hij papieren heeft en of je er ooit mee fokken kunt, als hij wint, is het toch goed?

Nee, helaas niet.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 15:59

Leuke wetenswaardigheden,.

Zenyatta is verkocht op de veiling voor 60.000 dollar en het dekgeld van de pappa van dit veulen is 75.000 dollar. De fokkerij van honderden jaren op prestatie geeft een grotere kans op een winnend veulen wanneer je kampioen op kampioen zet. je moet ook in ogenschouw nemen dat de renpaarden voor een ding gefokt worden en dat is heel hard gaan. Zenyatta is een merrie die altijd achteraan start en nog een keer kan opschakelen in de laatse paar honderd meter. Dat maakt haar zo bijzonder. Met haar mooie voorkomen en haar winnaars mentaliteit is dit ene uitzonderlijke merrie. Ik moet zeggen dat ik dit een bijzonder mooi veulen vind voor een renpaard. Ik ben benieuwd of het de nieuwe kampioen wordt.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:03

Jeetje, ik had er geen idee van dat daar zoveel geld achter zit. Daarbij vergeleken is een dekking van bijv. Totilas een koopje :D
Ze is inderdaad heel erg bijzonder, ik ben benieuwd hoe haar zoon het gaat doen :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:12

Pluizebolpum schreef:
Nou, correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn rennen, iig de grotere, wel rasgebonden en dien je met een goedgekeurde EV aan te komen als je mee wil doen. Nu weet ik niet hoe dat met Quarter en Arabieren rennen zit (er staat me iets bij van een plaatje met rennende vlekken) maar het lijkt me dat daar ook bepaalde raseisen aan zitten.
Voor andersoortige niet rasgebonden wedstrijden zou je zo'n dier natuurlijk wel in kunnen zetten, tenzij ze alleen maar héél hard kunnen (dressuurproefje in vijf tellen :') ).

Paard hoeft niet goedgekeurd te zijn, paard moet wel ingeschreven zijn bij deze 3 stamboeken. Er is een groepje bezig om ook de quarterhorse races hier in nederland te organiseren. In duitsland werd in het verleden ook nog gestart voor anglo-arabieren, maar volgens mij is dit nagenoeg tot helemaal over maar dat weet ik niet zeker. En er worden ook nog races speciaal voor Akhal-Téke uitgeschreven in o.a. Rusland Hier in nederland zien we alleen de engels volbloed en Arabisch Volbloed. Deze 2 dienen dus ook allebij ingeschreven te zijn bij hun eigen stamboek en dienen, zoals de naam al doet vermeoden, 100% volboed binnen hun eigen ras te zijn. Dat geld ook voor de quarter in amerika.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:29

Senja_x schreef:
Leuke wetenswaardigheden,.

Zenyatta is verkocht op de veiling voor 60.000 dollar en het dekgeld van de pappa van dit veulen is 75.000 dollar. De fokkerij van honderden jaren op prestatie geeft een grotere kans op een winnend veulen wanneer je kampioen op kampioen zet. je moet ook in ogenschouw nemen dat de renpaarden voor een ding gefokt worden en dat is heel hard gaan. Zenyatta is een merrie die altijd achteraan start en nog een keer kan opschakelen in de laatse paar honderd meter. Dat maakt haar zo bijzonder. Met haar mooie voorkomen en haar winnaars mentaliteit is dit ene uitzonderlijke merrie. Ik moet zeggen dat ik dit een bijzonder mooi veulen vind voor een renpaard. Ik ben benieuwd of het de nieuwe kampioen wordt.

Idd. Breed the best to the best to get the best.

Ik hoop dat het net zo'n kampioentje mag worden als mam en pap :)

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 01:44

ah wat geweldig, wat een schatje!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 02:15

Inderdaad wat een schatje :D . Wat mij vooral verbaast is het feit, dat zo'n topsportmerrie gewoon de taak opneemt/overneemt van een mams. Heerlijk paarden :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:52

daffie1986 schreef:
Paard hoeft niet goedgekeurd te zijn, paard moet wel ingeschreven zijn bij deze 3 stamboeken.
O ja, zoiets bedoelde ik eigenlijk, aangezien ze, als ze niet de juiste ouders hebben, niet eens het stamboek in mogen dus toch een soort van goedkeuring, zeg maar, maar dan zonder dat je een dag lang met een knol aan een touwtje hoeft rond te rennen voor een paar mannen met bolhoed.
Off topic: zou wel erg leuk zijn als er hier ook Quarter rennen komen, ik weet er nog wel eentje die het niet verkeerd zou doen.

Dat filmpje van kyrkelover is ook gewoon té schattig. <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:25

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:50

Ahw <3 leuk filmpje cissy! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 17:00

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:23

Ach een schimmel stud fee : $125.000 .
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:27

Ze zou maar gust blijven.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:45

Wat zijn die stalmuren wit :oo :oo Zouden ze die nou elke dag moeten verven? :+

Maar wat een dotje en wat een zachte uitdrukking in de ogen van mams :) Ben heeel benieuwd naar wat dit veulen uiteindelijk zal gaan doen op de baan!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:55

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:59

Zelfde filmpje als dat van Cissy, maar 't blijft schattig. :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:12

agh dat veulen is nieuwschierig <3
Zo lieff om te zien <3