De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:55

Kentaro schreef:
Zou jij je eigen pony/paard daarvoor uitlenen??

gerust :j (mits dus zoals boven beschreven)
Ik heb met mijn vorige pony (die was wat braver ;) ) zelfs vaak zat kinderritjes gedaan, zelfs op de kermis

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:55

Kentaro schreef:
Zou jij je eigen pony/paard daarvoor uitlenen??

Zoals jij hierboven beschrijft, zoals het vroeger was, niet.
Maar als het is zoals ik het idee krijg dat ze het willen aanpakken heb ik er ook weinig problemen mee.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:56

Ik weet zeker dat menig pony het daar beter zou hebben dan in zijn huidige omstandigheden, ik had het er net nog via PB over met een andere Collendoornkenner. Als je er nooit bent geweest kun je er echt niet goed over oordelen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:58

Hoe het nu wordt, moet nog bewezen worden, maar geloof me, zoals het vroeger was, wil je écht je eigen pony daar niet hebben lopen!! (en ik heb het over Slagharen, niet over Colendoorn!)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:00

Ik heb de verhalen gehoord van mijn man die daar jaaaaaaren is geweest, meestal kwamen ze er 3x per jaar en heeft daar heel wat afgereden toen het nog mocht.
Gelukkig zijn de bitjes verboden.. We hebben de superdunne trensjes hier nog wel liggen met knal oranje wegwerkzaamheid touw.

Wel jammer om te horen dat ze pony's in moeten zetten om de klanten weer terug te halen, blijkbaar gaat het dus niet zo goed met slagharen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:09

Kentaro, als je nou eens in- en uitademd en de OP leest... die man zegt toch zelf dat het dierenwelzijns idee in de loop der jaren veranderd is, dat de dieren genoeg rust etc. krijgen. Lees nou eerst eens, voordat je er van alles uitgooit wat kant noch wal raakt.

vuurneon

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:10

Ik vind het een leuk idee weer :) inderdaad het beeld veranderd en het is een fijne manier om kinderen kennis te laten maken met een pony.
En op een eerdere vraag antwoord te geven; ja ik zou zo mijn pony ervoor uitlenen als welzijn voorop staat.

Ik vond het als kind echt fantastisch! En gun het andere kinderen ook zeker :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:12

Pardon!? Dat werd toen ook gezegd......
Wat ik wel heel apart vind is dat nu veel het helemaal goed vinden en dat ik niet moet zeuren.
Wanneer een meisje een topic opent met foto's van haar op haar shetlandpony, valt heel bokt eroverheen omdat de benen er onder uit steken en is het 'schokkend' wat ze dat beestje allemaal aandoet... :?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:15

Maar jij gaat uit van een slechte situatie. Het gaat er nu om dat Slagharen het welzijn van het dier voorop zet en dat het dus helemaal geen slechte situatie meer is.

En er is een wezenlijk verschil tussen een griet van 1.70 die op haar (verzorg)shet van 90 cm aan het rondcrossen is en een kindje dat, vastgehouden door een ouder (of een indiaan :D ) in een baan op een pony een rondje stapt.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:18

Kentaro: ik pb even...

edit: met foto, niet dat jullie denken dat ik van plan ben over pb te gaan ruzieen of zo :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:27

Tuurlijk ben ik vóór dat ze de omstandigheden veranderen!! Maar het was toen ábsoluut niet het geval dat van die schattige kleine kinderen op kleine pony's werden gezet!! En dagen van 10.00 tot 18.00 zijn gewoon veel te lang om de hele dag alleen maar rondjes te moeten lopen.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:32

Het was toen tussen die muurtjes inderdaad verscrikkelijk... :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:35

Het kan alleen maar beter :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:37

maar dat was toen... waarom niet naar het heden en de toekomst kijken?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:37

Ahhhh nee vreselijk voor die pony's -O- -O-

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:39

Kentaro schreef:
Tuurlijk ben ik vóór dat ze de omstandigheden veranderen!! Maar het was toen ábsoluut niet het geval dat van die schattige kleine kinderen op kleine pony's werden gezet!! En dagen van 10.00 tot 18.00 zijn gewoon veel te lang om de hele dag alleen maar rondjes te moeten lopen.

20 ponys kunnen toch wel zo worden ingezet dat ze voldoende rust tussendoor krijgen? Dan zijn er gewoon nooit meer dan 5/6 pony's tegelijk. Meer kan denk ik ook niet qua toezicht.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:39

WEDDEN dat er wel een pony gaat bijten :o
Ik zou Idefix er best aan willen uitlenen, zou die best leuk vinden al die aandacht, maar als ze de hele tijd aan zijn hoofd gaan zitten trekken dan kan ik er de donder op zeggen dat hij gaat bijten :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:41

stef schreef:
maar dat was toen... waarom niet naar het heden en de toekomst kijken?

Precies :j

Wat dat betreft is het niet anders dan een manege, als er gewoon begeleiding bij is en ze houden welzijn in acht, tja... Dan heb ik er echt geen problemen mee :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:45

Als ze het goed organiseren, en daar komen ze vrijwel niet onderuit met al die ogen die erop gericht zijn, lijkt me dat prima! Een shet wordt echt niet minder van een paar uur wandelen met een ukkie op zijn rug...

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:57

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:58

GamblersCup schreef:
speedy_cindy schreef:
Jammer, pony's als 'atractie'.

Dan moeten alle maneges ook maar dicht.

Voor de rest ben ik het met je post eens.

Maar daar ging dit topic niet over... :)

Verder weten we natuurlijk vrij weinig maar ze zullen niet maximaal 3 kinderen per dag aanhouden. Dat zullen er een hele hoop meer zijn, verwacht ik, anders heeft het commercieel gezien natuurlijk niet zoveel toegevoegde waarde..

En wat dat betreft is het in mijn ogen wel een atractie, veel kinderen voor even een rondje op het paard. Wanneer hun een goede huisvesting hebben en de paardjes ook voldoende rust krijgen en zich kunnen 'opladen' in een kudde met andere shetties, zal dat in die zin misschien beter zijn voor het welzijn van de pony's in vergelijking met de meeste maneges.

Maar zoveel kinderen in een paar uur tijd op de paardenrug dat vreet enorm veel energie van zo een beestje, mentaal gezien.

Gewoon maar even afwachten dus, want we weten niet hoe ze het gaan aanpakken. Maar ik ben erg benieuwd.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:03

wat is er ineens mis mee dat een paard voor ons werkt? Er staat dat er goed voor ze gezorgd word, dus vind het jammer dat hier meteen over slechte zadels etc word gesproken. Als ze er goed voor zorgen kunnen er miss ponietjes komen die anders slecht aan een huis komen, krijgen ze ook nog aandacht:) mentaal vreet het aan het dier? Pfff komop.. Wat moeten sportpaarden dan wel niet.. Dat zijn al helemaal slaven

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:07

Sportpaarden werken vaak voor 1 persoon, dat is een heel verschil dan een heleboel kinderen om en op een paard. Verder zeg ik niet dat ik er tegen ben..
Maar dat er wel goed overnagedacht moet worden, je hebt het wel over een levend wezen. :)

Nobbels24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:09

De foto ziet er goed uit. En inderdaad, als ze het gaan doen zoals op Collendoorn, krijgen die pony's een top leven. Beter als sommige andere paarden (in een box van 3x3 23 uur pd; is mijn mening, don't shoot me). Voldoende beweging, geen gecross (daar letten ze goed op idd), geen bitjes of slecht passende zadels en snachts lekker in een giga uitloopstal met de hele kudde, met een wei eraan vast.
Maar Collendoorn is nu zelfstandig, dus ik hoop wel dat ze het op dezelfde manier gaan doen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

Wat maakt het zo'n pown nu uit wie erop zit? Het is niet zo alsof ze moeten communiceren met dat kind, dat kindje zit alleen maar op die rug, en het dier loopt een vast rondje. Of het nu een pakketje is of een kind volgens mij maakt dat in zo'n context weinig verschil..