Ken ook aardig wat uit de omgeving maar deze komt me als inzijnde uit Putten niet bekend voor. Ergens in Ermelo heeft wel zo'n ponietje gestaan. Zal het weekend eens gaan kijken of die er nog staat.
Elisa2
Geplaatst: 08-03-12 10:29
Nare ontdekking inderdaad,ik reed daar een paar jaar geleden ook heel vaak.Lijkt mij dat ie al overleden was en gewoon gedumpt..
Bah, wat een naar bericht! Snap echt niet hoe mensen een paard of welk dier dan ook zoiets aan kan doen. Ik zou het nog niet eens durvem - laat staan in m'n hoofd durven halen om een dier zoiets aan te doen! Bah bah!
yarrah
Tja, ongechipt worden ze niet door de rendac opgehaald, dus dan dump je m maar ergens, ben je er ook vanaf.
Ik ga er niet vanuit dat dit diertje gruwelijk ter dood gekomen is, maar puur dat de eigenaar geen raad met het kadaver wist en het daarom maar gedumpt heeft. Klinkt veel logischer dan gestolen en weet ik wat allemaal
@stef Das niet waar hoor,de Rendac neemt ongechipte pony's gewoon mee. Ik heb nog nooit het paspoort hoeven te laten zien en nooit werd er naar gevraagd. Aangezien er wat oudjes [ingeslapen] hier door de rendac zijn opgehaald,die dus niet gechipt waren.
Barendshoeve
Geplaatst: 08-03-12 19:26
Zet hem dan beter bij ons in de tuin!
Deugenietje
Geplaatst: 08-03-12 20:19
Ligt het aan mij of is het neusje van de pony ook verminkt?
Ponytje lijkt op JD, die vorig jaar bij ons heeft gestaan. Die zou nu ongeveer 2 moeten zijn. Deze pony ziet er een stukje jonger uit (Zo zag JD eruit toen hij bij ons wegging). Richting Hulshorst stond er ook zo'n kleur ponytje. Maar dat lijkt me wel heel erg uit de buurt.
Ja ik denk ook dat het verwaarloozing is.. maar je weet het niet! Ik ken ook zo iemand! daar zijn ze gelukkig druk mee bezig! van de dierenbescherming... hopen dat ze de eigenaar vinden! zodat hij/zij het uit kan leggen waarom?
Als het diertje daar al wat langer ligt valt het ook in hè, dus verwaarlozing hoeft niet perse. Vind het wel vreselijk dat dat arme diertje daar ligt, maar zeg niet voordat er duidelijkheid is dat hij een slecht baasje heeft gehad en mishandeld was. Mischien is het diertje wel gestolen en zijn er gekke dingen mee gedaan en moesten ze er daarnà vanaf. Het word steeds gekker en vreemder met hoe ver en hoe gek ze gaan.
alexonline
Geplaatst: 09-03-12 09:22
Telpeva schreef:
Wat een reacties, waarom is het zielig als een dier dat al dood is, ergens ligt? Er staat toch nergens bij dat het een misdrijf of verwaarlozing was?
Het is zielig omdat het diertje zo "gedumpt" is, niet eens netjes begraven.
_Lucy
Geplaatst: 09-03-12 09:28
ik denk niet dat je zo van 1 foto kan zeggen of hij dood is gegaan aan verwaarlozing.
kan net zo goed iemand zijn die die 25euro niet op kon brengen. niet dat het beter is, maar kan er niet zo tegen als iedereen meteen van alles gaat roepen als je er eigenlijk niks van weet..
@alexonline, heb jij je pony begraven dan? niet dat ik het leuk vind dat zo'n pony in het bos gedumpt word, maar zonder meer informatie kan je daar vind ik niet over oordelen
funnyhorses
Geplaatst: 09-03-12 09:38
Mijn god,zo laat je je beestje toch niet achter? Hier is geen excuus voor,dit is laf! Wel de ballen hebben om iets aan te schaffen maar geen ballen hebben als het een keertje moeilijk is of wordt? Walgelijk volk wat zoiets doet .Er moeten véél strengere wetten komen mbt aanschaf van een dier!En betere controles en hobbyfok aan banden leggen!
Langcara
Geplaatst: 09-03-12 12:25
alexonline schreef:
Het is zielig omdat het diertje zo "gedumpt" is, niet eens netjes begraven.
O nee, daar zit ik echt niet mee. Ik geef er nog niet eens iets om wat er met mijzelf gebeurd als ik eenmaal dood ben.
Ik ben alleen verontrust over het verhaal er achter, dat kan niet in orde zijn. Die eigenaar had duidelijk iets te verbergen want anders doet hij dat niet zo. Daarbij opgeteld dat die pony er mager uit ziet voorspelt het allemaal niet veel goeds.