Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Nederland op de grens van een griepepidemie
DEN HAAG - Het aantal griepgevallen in Nederland is de laatste twee weken sterk gestegen. Door het einde van de voorjaarsvakantie zou Nederland wel eens echt in een epidemie terecht kunnen komen, zegt Gé Donker, huisarts en projectleider Griep bij Nivel, het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg.
Femke_Tweety schreef:Ik heb dit net in het algemene Rhino topic al gepost, maar hier ook nog maar even!
Deebee schreef:[Naar mijn idee zijn er wel degelijk handelsbelemmeringen. Het afgelasten van wedstrijden en het niet kunnen vervoeren van paarden brengt nogal wat omzetvermindering met zich mee. Sommige maneges hebben hun deuren noodgedwongen moeten sluiten (vind ik trouwens heel verstandig) en hebben dus ook geen opbrengsten van lessen e.d. Lijkt mij dat het ministerie er in dit opzicht naast zit...
annastasia schreef:Niet op wedstrijd kunnen is heel vervelend, maar het is geen exportproduct. Pas als de economische belangen in gevaar komen zal dit een meldingsplichtige ziekte worden. De paardensector is lang zo groot niet voor economische begrippen, zeker niet naar het buitenland gezien.
Citaat:De aandacht van het buitenland betaalt zich uit. Nadat de Verenigde Staten als afzetmarkt inzakte vanwege de economische crisis, lijkt het nu vanuit die kant van de oceaan weer hard aan te trekken. De KWPN-hengstenhouders zorgen er onder meer dankzij logistieke technieken voor dat sperma, zowel vers als diepvriessperma, naar ruim tachtig landen wordt geëxporteerd. De totale omzet van de hippische sector in Nederland wordt, ondanks de recessie, geschat op ruim 1.5 miljard euro
PBA_ schreef:ik vind dat iedereen een beetje is doorgeslagen. Ik teken dan ook niet. ja het is een naar virus maar omdat het dit jaar een keer iets erger is dan andere jaren moeten we meteen maar in hysteria uitbarsten? Sorry jongens, totaal doorgeslagen.
PBA_ schreef:ik vind dat iedereen een beetje is doorgeslagen. Ik teken dan ook niet. ja het is een naar virus maar omdat het dit jaar een keer iets erger is dan andere jaren moeten we meteen maar in hysteria uitbarsten? Sorry jongens, totaal doorgeslagen.
Huertecilla schreef:Urielle schreef:Ik zou graag meldingsplicht zien. Idem met droes trouwens.
De besmettingshysterie ten top.
little_birdy schreef:PBA_ schreef:ik vind dat iedereen een beetje is doorgeslagen. Ik teken dan ook niet. ja het is een naar virus maar omdat het dit jaar een keer iets erger is dan andere jaren moeten we meteen maar in hysteria uitbarsten? Sorry jongens, totaal doorgeslagen.
nou sorry hoor maar als jouw paard er door getroffen word piep je wel anders
(nee dit gun ik niemand hoor )
EvelienH schreef:Jep. Elk jaar is er Rhino maar nu komt het op het nieuws is iedereen wordt overbezorgd. Ik vind dat sommige wel een beetje doorslaan....
Vorig jaar zijn er hier in de buurt 3 paarden overleden aan Rhino en toen hoorde je er niemand over, nu een paar beesten 100 km verderop en iedereen wordt overbezorgd. Waarom? Het wordt breed uitgemeten in de media.![]()
Tuurlijk moet je voorzichtig zijn, gewoon uit de buurt blijven van vreemde paarden en dan is er niets aan de hand.
Huertecilla schreef:Je wíl toch helemaal niet dat alle kneuzen maar blijven leven en zich voortplanten?! Het is niet dat er te weinig zijn