Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:44

Om een voorbeeld te noemen.. Waar ik vroeger paarden reed.. moesten we eerst een kilometer de weg over voor we bij de bak waren.. En er was echt niet altijd iemand die met ons meekon hoor... Daarnaast zijn er ook mensen met bijv reuma die paardrijden en dus idd niet makkelijk op en af het paard komen..

Ik snap dat het ergelijk is.. mest op het fietspad.. maar nederland is een land waar véél paarden leven en gebruikt worden..
Misschien zouden ze in het verkeer dan ook wat meer rekening kunnen houden met dit overvolle paardenland? en meer ruiterpaden aan kunnen leggen.. zodat we niet constand over de weg hoeven.. en daar (naar het schijnt) overlast bezorgen.. Nederland wordt een klaag land.. niks is goed alles MOET.. Zelf tijdens je onspanning... Tijdens het enige momentje van vrijheid op de dag...Moet je dit, dat, zus en zo en anders heb je een fikse boete aan je kont hangen...

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:50

Inderdaad, leg hier en daar eens een ruiterroute aan! Probleem opgelost, maar dat kost geld, dus dat gaan gemeentes niet doen natuurlijk :(

Of, nog beter, maak een 'paarden-uitlaat-plaats!'
Hindernisje, stukje bos, weiland, bak :D

Edit: 100 jaar geleden werd er nog gevochten om paardekeutels! Die werden gebruikt om te stoken bij arme mensen thuis.
Ik geloof niet dat er ooit hondekeutels opgestookt zijn.... :Y)
Laatst bijgewerkt door Blackmagic85 op 01-03-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:50

Precies Share het word er zo niet leuker op. :n

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:52

en hoe zit dat dan met katten? ik grijp elke zomer als ik de tuin doe in een kattedrol die daar begraven ligt.. of staan katten boven de wet?

ik vind het wel allemaal overdreven hoor.. okee opruimen na de behoefte maar een zak onder het paard zen kont.. kom nou.. paardedrollen zijn groot genoeg om het op tijd door te hebben dat je daar omheen moet lopen.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:54

vroli1 schreef:
en hoe zit dat dan met katten? ik grijp elke zomer als ik de tuin doe in een kattedrol die daar begraven ligt.. of staan katten boven de wet?

ik vind het wel allemaal overdreven hoor.. okee opruimen na de behoefte maar een zak onder het paard zen kont.. kom nou.. paardedrollen zijn groot genoeg om het op tijd door te hebben dat je daar omheen moet lopen.. :D

idd, ook zoiets waar ik me aan erger..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:56

Wat de kattenpoep betreft vind ik als men echt in een woonwijk woont dat men de beestjes idd op eigen grond moet houden.Ook voor de veiligheid van de dieren en zeker ook om het volpoepen van andermans tuin tegen te gaan.
Want we gaan ook niet met ons paard bij iemand in de voortuin staan om hem eens even lekker zn behoefte te laten doen.(toch?)
Ik vind trouwens al dat zwerfvuil veel erger om te zien en zeker milieu onvriendlijk hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:56

Share schreef:
Om een voorbeeld te noemen.. Waar ik vroeger paarden reed.. moesten we eerst een kilometer de weg over voor we bij de bak waren.. En er was echt niet altijd iemand die met ons meekon hoor... Daarnaast zijn er ook mensen met bijv reuma die paardrijden en dus idd niet makkelijk op en af het paard komen..

Ik snap dat het ergelijk is.. mest op het fietspad.. maar nederland is een land waar véél paarden leven en gebruikt worden..
Misschien zouden ze in het verkeer dan ook wat meer rekening kunnen houden met dit overvolle paardenland? en meer ruiterpaden aan kunnen leggen.. zodat we niet constand over de weg hoeven.. en daar (naar het schijnt) overlast bezorgen.. Nederland wordt een klaag land.. niks is goed alles MOET.. Zelf tijdens je onspanning... Tijdens het enige momentje van vrijheid op de dag...Moet je dit, dat, zus en zo en anders heb je een fikse boete aan je kont hangen...

Rekening houden met werkt van twee kanten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:58

Kunnen wij als Ridderkerkse ruiters (oke ik sta dan wel in Barendrecht nu, maar 5 meter naar rechts de dijk af en ik zit in Ridderkerk) niet een brief schrijven naar de gemeente?
Met de vraag of er zakken beschikbaar zijn oid?

Vind het overigens te gek voor woorden dit :roll:

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:59

Share schreef:
vroli1 schreef:

idd, ook zoiets waar ik me aan erger..

daarom blijven die van mij binnen, dan heeft niemand er last van

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:00

wij hebben juist om de katten onze voortuin laten betegelen .. nu hebben we 2 potten met boompjes erin en ook daar vinden we nog steeds drollen..

we hebben onze buurvrouw er al eens op aangesproken maar die wil er niet aan geloven :n
sinds kort laten we kyra (onze hond) achter de katten aan rennen als ze weer op onze straat lopen.. :)
(kyra wel aangelijnd natuurlijk)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:00

Wendy1978 schreef:
Kunnen wij als Ridderkerkse ruiters (oke ik sta dan wel in Barendrecht nu, maar 5 meter naar rechts de dijk af en ik zit in Ridderkerk) niet een brief schrijven naar de gemeente?
Met de vraag of er zakken beschikbaar zijn oid?

Vind het overigens te gek voor woorden dit :roll:

je kan er ook handel in zien Wendy
je kan natuurlijk poepzaktrainerster worden :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:02

vroli1 schreef:
wij hebben juist om de katten onze voortuin laten betegelen .. nu hebben we 2 potten met boompjes erin en ook daar vinden we nog steeds drollen..

we hebben onze buurvrouw er al eens op aangesproken maar die wil er niet aan geloven :n
sinds kort laten we kyra (onze hond) achter de katten aan rennen als ze weer op onze straat lopen.. :)
(kyra wel aangelijnd natuurlijk)

Je kan de drollen ook verzamelen en in de tuin van de buurvrouw deponeren :7. Dat doen wij sinds kort.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:04

Ik snap dat al die mensen last hebben van paardenpoep en het is ook gewoon asociaal maar als je dan gewoon algemene regels stelt dat paardenpoep in de berm (of goot) gedeponeerd moet worden dan is het toch al goed?
Vind dit een beetje zonde; die vele mensen die de poep niet opruimen en daar een boete voor krijgen, dat is gewoon omdat ze geld nodig hebben lijkt het wel (dit is dan heel kort door de bocht dat weet ik wel :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:05

_San87_ schreef:
[naam] schreef:

Het zou fijn zijn als je je reacties wat zou onderbouwen..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:08

aan de 1ne kant super aan de andere kant wel wat betuteling.

De klacht ik kan niet opstappen/afstappen door drukte van mijn paard dan moet je niet naar buiten. (is het om mediche redene reuma ect hoor je me niet) maar dat is training. Het laten wennen aan de poepzak is een kwestie van trainen, we leren paarden een zadel te dragen, bit te accepteren, dekens te dragen, tuigen en ga zo maar door. Dan kan je mij niet zeggen dat het leren dragen van een zak aan de staart niet te leren valt.

Wel zou het een mooie zijn van de gemeente om een actie te houden van probeerzakken, of een training.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:08

Wat ben ik dan blij dat ik in Drenthe/Overijssel woon. Als de reacties hier zo zie, kunnen de niet paardenmensen geen vriendelijk woord zeggen tegen paardenmensen. In mijn geval vinden de mensen (vooral de oudere) het prachtig als er een paard langs hun komt rijden. Als ik op een zondag ga rijden en het is mooi weer en er zijn veel fietsers aan de weg, dan krijg ik alleen maar leuke reacties van de mensen.

En wat de poepzak betreft, no way dat ik ooit zo'n ding onder mijn paard ga binden. Ik kan dan wel weer makkelijk mijn paard op en af om het op te ruimen. Gelukkig poept mijn paard als ik al buiten rijd, op het zandpad. Heb het nog niet gehad dat mijn paard op de straat gepoept heeft (dit moet ik nu wel even afkloppen natuurlijk :+ )
Zo'n poepzak lijkt mij levensgevaarlijk voor paard en ruiter, maar nee, daar denken ze daar bij de gemeentes en overheid dan weer niet aan...

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:09

Share schreef:

ben het met je eens :j
nederland is lang niet meer zo vrij als ze zeggen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:15

Share schreef:
_San87_ schreef:

Het zou fijn zijn als je je reacties wat zou onderbouwen..

Dat is toch niet zo lastig? Door de poep op te ruimen, houdt jij rekening met een ander, die overlast ondervindt van die poep. Als jij weigert om wat voor reden dan ook de poep van jouw paard op te ruimen, waarom zou een ander dan rekening houden met jou?

Zo werkt het nu eenmaal :). Ik ruim de poep van mijn paard op, waar de buurvrouw dankbaar voor is, de automobilisten minderen vaart wanneer ik gebaar of ze af willen remmen, waarna ik ze ook netjes bedank, win - win :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:18

vroli1 schreef:
ben het met je eens :j
nederland is lang niet meer zo vrij als ze zeggen :n

Nederland is zo vrij als je het zelf maakt. Als jij gewoon netjes de poep opruimt waar dat verplicht is, is er niemand die je daarover lastig gaat vallen. Als jij keurig de belasting over je auto betaalt, is er niemand die je lastig valt en kan jij nog steeds gaan en staan waar je wilt.

Die poepzakken vind ik ook achterlijk, maar wat is er mis mee om de poep van je eigen dier op te ruimen? Het feit dat het verplicht moet worden zegt imo meer over hoe asociaal een persoon is, dan over pietluttigheid van de gemeente.

Wendy1978

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:26

Ridderkerkse ruiters
Kunnen wij geen actie ondernemen hier tegen?
Dmv handtekeningen actie ofzo?

Ridderkerk heeft misschien wel meer ruiters dan fietsers???

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:31

over tien jaar móet je steeds meer.. kijk naar de regering.. we moeten maar doen wat hun zeggen wat lang niet altijd goed uit de verf komt.. ik zeg dit in het algemeen en niet alleen richting de poepzakken :)
zo denk ik erover..

ik ben het er ook zeker mee eens dat je achter je dier moet opruimen, doe ik zelf ook en vind dat dit ook iedereen moet doen.. maar poepzakken?
en idd, laten ze meer ruiterpaden aanleggen.. is een kwestie van een paar takken snoeien zodat we er langs kunnen.. hier in het dorp houden ze daar zoiezo al van, van bomen snoeien maar nou net niet de bomen die juist in de weg staan..
en ook hier in het bos hebben we ruiterpaden maar die worden niet goed onderhouden, groeien weer dicht.. en word niet weer naar om gekeken en dan vinden ze het gek dat we over de fietspaden lopen ..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:32

@san- makkelijk gezegd.aan een westernzadel kan ik geen staartriem doen.heb een 3jarig paard, waar ik v.d. zomer buitenritjes wil gaan doen.zal al spannend worden zonder zak,laat staan met.
en een vuilniszak in 1 hand houden, en dan vieze mestvingers weet aan mn teugels ?ook geen optie.tenzij ik een schep meeneemt, maar dan heb ik mn handen weer niet vrij om mn paard te sturen :roll:
iemand meenemen is uitgesloten.heb geen vrienden in de buurt, en het kleine beetje familie wat ik heb, werkt overdag-wanneer ik rij, en woont ook niet dichtbij.ik zie me het niet zo gauw aan mn oude buurvrouwtje vragen-goh, rijd ff mee, kan je mn stront opruimen...
dus dan blijft niet naar buiten gaan over.leuk voor het paard.altijd bakrondjes.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:32

Ik ben een beetje bang dat de pensionstallen klanten kwijt raken daar.. als je paard in een andere nabijgelegen gemeente geen luier om hoeft zou ik hem daar neer zetten. Terwijl ik wel de poep de berm in schop..

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:36

Wendy, ik doe wel mee hoor met handtekeningen actie.
Zetten we even alle nadelen en gevaarlijkheden op een rij van die poepzak.
Er is al onderzoek naar gedaan en daaruit blijkt ook dat die dingen niet te doen zijn voor een paard.

Wat je zegt kan inderdaad kloppen dat we meer ruiters dan (race)fietsers hebben in Ridderkerk.
Dat we de poep opruimen is logisch maar van die verplichte mestzak moeten we af!!
Laatst bijgewerkt door hippo op 01-03-12 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:37

count me in ! :j