Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

Miracle_ schreef:
Ik vind dat er controleurs moeten komen voor mensen die hoog in de sport rijden, die ieder moment van de dag binnen kunnen komen vallen. Voldoe je niet aan wet, word je eruit geflikkerd :evaw:

Ja waarom hoog in de sport, er zijn ook genoeg recreatie/wedstrijd ruiters die behoorlijk enge dingen doen met hun paard.
Je ziet zelfs af en toe foto, op bokt voorbij komen wat helemaal niet diervriendelijk is en toch staat er commetaar bij van o wat goed, dat begrijp ik dan even niet }>

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:01

NienSCHaap schreef:
liekiej20 schreef:
@ midgie, ik twijfelde om mijn paarden naar een ''africhtingsstal'' te brengen maar weet niet of ik dat ook wel durf aangezien je er niet 24/7 controle over hebt, en je spreekt dan dagen af wanneer je bij je EIGEN paard ''langs'' mag komen wie weet wat er voor en na of in die tussentijd gebeurd..

Je moet niet gelijk alles over een kam scheren ;)

dat bedoel ik ook niet meteen, maar ik vind het wel eng.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:01

liekiej20 schreef:
@ midgie, ik twijfelde om mijn paarden naar een ''africhtingsstal'' te brengen maar weet niet of ik dat ook wel durf aangezien je er niet 24/7 controle over hebt, en je spreekt dan dagen af wanneer je bij je EIGEN paard ''langs'' mag komen wie weet wat er voor en na of in die tussentijd gebeurd..

idd

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:02

liekiej20 schreef:
dat bedoel ik ook niet meteen, maar ik vind het wel eng.

Informatie inwinnen, kijken, verhalen van andere enz enz. dan vind je vast wel een goed plekje.

onley

damm opgeknoopt aan een strotouwtje ;(
Echt zieke lui hier op die wereld

Miracle_

NienSCHaap schreef:
liekiej20 schreef:

Je moet niet gelijk alles over een kam scheren ;)

Er moet toch een hele goede reden zijn waarom ik alleen op afspraak bij mijn paard zou mogen komen kijken, anders bracht ik 'm daar niet heen. Als je niet mag komen kijken wanneer je wil (tussen dan eventuele openingstijden), verbergen ze toch iets voor je, of ben ik nou gek.

delerium

Hulde aan de klokkenluider in deze :j
Toen ik de openingspost las dacht ik ook "hm, wat kan er schokkend zijn aan foto's van het opbinden". :\ heel veel dus...

Stef: wat er mis is met een sweat weet ik niet, ik ben er niet bekend mee en heb er überhaupt geen oordeel over.
Miracle_: misstanden zullen er op ieder niveau zijn. Van mij mogen ze idd wel onafhankelijk van het niveau binnenvallen.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:03

Hier zou je toch neigingen van krijgen... Ik blijf erbij, mensen die zoiets doen hebben geen enkel gevoel en verdienen een hele zware straf. Oog om oog, tand om tand zou ik zeggen.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:04

Het koude zweet breekt mij uit na het zien van 1 foto.
De rest hoef ik niet te zien, ik slaap dan nachtenlang niet.
Ik word kwaad en misselijk als ik nagaan wat de dieren aan gedaan wordt.
Mensen zijn inderdaad de beesten onder de dieren.

liekiej20

ervaringen van vriendinnen van mij die hadden haar paardje daar gebracht de 1 mocht elke dag langskomen(wel verschillende stallen hoor!) de ander 2x per week (vanwege de trainingsessie paard moest snel leren wennen aan de andere ruiter) vond ik al raar! en mijn zus haar paard daar mochten we wanneer we wilden komen:)

Miracle_

delerium schreef:
Hulde aan de klokkenluider in deze :j
Toen ik de openingspost las dacht ik ook "hm, wat kan er schokkend zijn aan foto's van het opbinden". :\ heel veel dus...

Stef: wat er mis is met een sweat weet ik niet, ik ben er niet bekend mee en heb er überhaupt geen oordeel over.
Miracle_: misstanden zullen er op ieder niveau zijn. Van mij mogen ze idd wel onafhankelijk van het niveau binnenvallen.

Dat geloof ik meteen hoor. Alleen hangt er bij een hoger niveau meer vanaf, dus denk ik persoonlijk dat er daar nog meer uit de kast wordt gehaald. Ik zeg niet dat ze bij B en L ruiters niet mogen controleren.. Graag zelfs!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:05

De tranen staan me in de ogen, verschrikkelijk, wat kunnen mensen een dier toch aandoen..... |( |( Diep en diep triest..

Onze soort is echt een meer verschrikkelijk beest als welk ander dier op deze wereld :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:05

Nee delerium, maar het wordt wel in het artikel genoemd.
Dus wat is hier mis mee?
Afbeelding

Is gewoon een sweat/neckwrap. En ja, die kan je héél verkeerd gebruiken, met allerlei bijtende zooi eronder en weet ik veel, maar als je een sweat gebruikt waar hij voor bedoelt is (afzweten dus) is er niks mis mee...

Socio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:08

zeer zeer triest jammer dat paarden zo braaf dat ze niks terug doen terwijl ze zo sterk zijn. Het is gewoon walgelijk helaas zal dit niet de enige stal zijn waar dit gebeurd gelukkig dat dit aan het licht kwam hoop dat deze mensen nooit meer beestjes zullen houden.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:09

This indeed is cruelty on it's worst. :(

Geef mij inderdaad ook maar zo'n touwtje en degene die het touwtje bij de paarden bevestigd, eens kijken hoe mooi die in de krul kan. _-:(

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Wat bestaan er toch verschrikkelijke mensen op de wereld. Arme paarden...

ellepel

sneu he en toch staan paarden hier in nederland soms ook aangebonden op stal omdat ze dan sneller "nageeflijk" zouden zijn.

het paard is toch wel een van de meest uitgebuite dieren ter wereld.
ik snap dat echt nog niet hoe je zo met een dier kunt om gaan.
goed dat ze er wat aan gedaan hebben!

NienSCHaap

Miracle_ schreef:
Er moet toch een hele goede reden zijn waarom ik alleen op afspraak bij mijn paard zou mogen komen kijken, anders bracht ik 'm daar niet heen. Als je niet mag komen kijken wanneer je wil (tussen dan eventuele openingstijden), verbergen ze toch iets voor je, of ben ik nou gek.

Dit hangt heel erg per stal en hun "huisregels" af, zo kun je overal wel iets achterzoeken.
maar laten we daar maar veder niet meer op ingaan, is een beetje off topic.

liekiej20

Re: Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:17

is goed :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:19

Brrrr wat een vreselijke foto's.. :r Welke *#&%@)!# hebben het lef om dit te doen?! :? Echt vreselijk..!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:22

afschuwelijk!!!!!
Mijn maag draait gewoon om ,als ik de foto's zie... bah bah bah

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:23

yarrah schreef:
Je moet niet achter de deuren kijken van menig tuigpaardenstal.
Daarom zijn ze ook dicht.... ze hebben geen zin in pottekijkers.

Beetje stemmingmakerij, kan me niet voorstellen dat de tuigpaardrijders dit met hun paarden uithalen, of je moet er bewijzen van hebben. Anders vind ik niet dat je zo'n stellige uitspraak kunt doen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:30

Heel erg jammer weer dit. Waardeloos volk!!! :r

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:32

Waarom?

Ik weet wel van de hondenfokkerij als de reu een kampioen is is hij duurder met dekken maar om zover te gaan voor een paar centen. Dan denk ik dat je de liefde die je eerst voor beesten had allang verloren hebt aan de hebzucht.
Triest...

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:34

geld,geld,geld ze zien alleen maar dollar tekens of euro tekens! niks wat er met dat beest gebeurd als die maar GELD opbrengt