uryanne schreef:Ik zeg niet dat de nakomelingen niet presteren. Ik zeg dat je er veel en veel minder van hoort.
En dat is weer nadelig voor een hengst zijn dekkingen.
Als nakomelingen zich veel in de picture rijden en in de krant staan, op shows verschijnen e.d. dan komen ze in de bekendheid. En dan niet laten zien op Gelderse demonstraties want daar komen de liefhebbers die ze toch wel kennen.
Showblokjes tijdens grote (internationale) concoursen. Zoek maar even op google wat fam. Mekkes doet met de tuigpaarden in bijv. Duitsland. Zoiets is super voor de tuigpaarden en zou ook voor de Gelderse moeten.
Met een facebook pagina is een leuk begin gemaakt.
Hier wordt naar gestreefd
Om een groter publiek te kunnen bereiken en niet alleen de liefhebbers van het Gelders paard, want die hoef je niet meer te overtuigen
Sinds eind 2011 is er een club mensen actief om het uit te breiden.
De Gelderse fokkers zijn vaak wat oudere fokkers die geen internet hebben of niet weten hoe ze met internet om moeten gaan. Het is nog veel meer zoals het vroeger bij de rijpaarden was: via via. Ik heb mijn merrie een tijdje te koop gehad en toen kreeg ik een dame aan de lijn die al stad en land af gezocht had naar een geschikte Gelderse merrie. Het viel haar vies tegen om de juiste personen te pakken te krijgen. Maar fokkers presenteren zichzelf (nog) niet op internet door middel van een website.
In deze tijd is dat een gemiste kans, maar goed, dat heeft ook met leeftijd te maken denk ik.
De FB-pagina is trouwens niet zozeer om mensen te overtuigen van het Gelders Paard, maar meer om te informeren en te laten zien wat nou een Gelders paard is. Of iemand zich daartoe aangetrokken voelt, is altijd nog heel persoonlijk