Gal imponeert publiek met Jack Sparrow en Rubin Cortes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:45

ik ben het eens met sommige reacties over jack sparrow.. :j dat hij moeilijk te rijden is.. viel me ook erg op dat gal niet op zen kont zat :P maar jack sparrow is nog jong toch?

en met rubin.. wauw.. petje af voor gal hoor hij rijd ze echt super.. :j en je ziet hem ook het paard belonen ed.. echt heel fijn om naar te kijken :j

paul schockemoler.. (ofzo :') ) krabt nu wel ff 2 keer achter zen oren..
hij mag wel een donders goed lopend paard hebben gekocht (wat er nu niet vanaf te zien is) maar gal kan ie niet kopen :D

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:02

Het klinkt misschien raar, maar ik heb het idee dat Jack Sparrow meer een paard voor een vrouw is. Dat neem trouwens niet weg dat ik Gal op beide geweldig vond rijden hoor.

Abacab

Re: Gal imponeert publiek met Jack Sparrow en Rubin Cortes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:13

Wow wat geweldig! Diep respect voor Gal en de paarden die hij zo fijn voorstelt.

Ik begrijp de mensen niet zo goed die klagen over hoe Gal op zijn paarden zit. Gal is niet bepaald het type man waar ik voor val maar hij stoort me ook totaal niet in het geheel :)) Misschien een beetje maf om te zeggen maar als hij op een paard zit vergeet ik hem snel en zie ik alleen nog maar dat paard door de baan gaan. Gal is voor mij niet de ruiter die indruk maakt maar wel iemand die de paarden magisch laat bewegen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:15

Abacab schreef:
Wow wat geweldig! Diep respect voor Gal en de paarden die hij zo fijn voorstelt.

Ik begrijp de mensen niet zo goed die klagen over hoe Gal op zijn paarden zit. Gal is niet bepaald het type man waar ik voor val maar hij stoort me ook totaal niet in het geheel :)) Misschien een beetje maf om te zeggen maar als hij op een paard zit vergeet ik hem snel en zie ik alleen nog maar dat paard door de baan gaan. Gal is voor mij niet de ruiter die indruk maakt maar wel iemand die de paarden magisch laat bewegen.

ben het helemaal met je eens... hij legt echt de aandacht naar het paard

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:18

Abacab schreef:

als je als ruiter kan zorgen dat jezelf verdwijnt en je ziet het paard alleen nog maar dan heb je 1 een geweldig paard onder je kont en je kan zelf ook echt goed sturen.

een paard met zoveel beweging als jack en die nog zo groen is kan je duidelijk zien dat die de kracht nog niet heeft om al zo in de benen te lopen. daarom zit dat ook moeilijker. echt petje af voor edward.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:20

Cynn_x schreef:
webster543 schreef:
Die man is zo bovennatuurlijk!!!! Een geweldige ruiter!!! Paarden ook natuurlijk, maar ben vooral gefascineerd door zijn rijden :D

Kan het niet meer eens zijn met dit :j.
Vind hem echt geweldig rijden en ook omgang met zijn paarden. Héérlijk om naar te kijken :D

Helemaal mee eens! Woorden schieten eigenlijk te kort.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:20

Nooit echt fan geweest van Totilas ( wel een leuk paard) en Gal. Deze paarden daarentegen vind ik erg leuk vooral Jack Sparrow.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:22

In één woord: Prachtig.. :j

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:31

Wauw wauw wauw,
wat een paarden!
Maar vooral: wat een ruiter!!
Ik heb zo veel respect voor hem. Jeetje wat kan hij goed rijden! En zo correct!
Hij weet de paarden zo'n safe gevoel over te brengen. En je ziet dat beide paarden kleine momenten krijgen dat de spanning wat opborrelt, maar EG weet dit zo snel en zo goed op te lossen.

En sorry mensen die vinden dat hij geen goede houding zou hebben, maar hier ben ik het compleet niet mee eens. Ik vind hem hartstikke netjes zitten, en hij heeft niet de makkelijkste paarden onder zn kont om zo op door te kunnen zitten. Dat zal je zelf echt niet zomaar even na kunnen doen, zoveel beweging die paarden door hun hele lijf meevoeren.
Ik wil voor die mensen toch even benadrukken dat zij moeten bedenken dat zijn houding echt totaal niet belabberd is zoals sommigen beweren.
Verder is dit geen aanval of begin van discussie, maar wou mijn mening gewoon even kort aan jullie laten weten.
En ik ben het totaal met mijn voorgangers eens: Je ziet bij hem niet 'het paard en de ruiter', maar altijd een echte combinatie als een eenheid (waarmee je eigenlijk alleen maar aandacht meer hebt voor de paarden).
En daarbij vind ik ook gewoon dat hij de paarden met zo soepel door het lijf voor stelt. En hulpen van zijn kant zijn zo klein.
Ja, echt petje af voor hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:40

vroli1 schreef:
ik ben het eens met sommige reacties over jack sparrow.. :j dat hij moeilijk te rijden is.. viel me ook erg op dat gal niet op zen kont zat :P maar jack sparrow is nog jong toch?

en met rubin.. wauw.. petje af voor gal hoor hij rijd ze echt super.. :j en je ziet hem ook het paard belonen ed.. echt heel fijn om naar te kijken :j

paul schockemoler.. (ofzo :') ) krabt nu wel ff 2 keer achter zen oren..
hij mag wel een donders goed lopend paard hebben gekocht (wat er nu niet vanaf te zien is) maar gal kan ie niet kopen :D

Jack Sparrow is van 2007 en Rubin van 2001, dus die heeft meer meters op de teller. Voor een 5 jarig paard gaat Sparrow goed toch?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

het mooiste aan het rijden vind ik nog steeds om te zien hoeveel vertrouwen hij de dieren geeft , hoe eerlijk hij met ze omgaat ,en vooral het belonen, zo zorg je voor een goede basis en zo is het paard bereidt om net dat beetje extra te geven......dat kun je niet kopen.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:46

Ik ben benieuwd hoe Jack het in de toekomst gaat doen. Ik vind het iig een geweldig dier. :)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:47

Wow echt om van te genieten!

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:48

Nou, paul schockemoler, zal wel balen dat EG voor Nederland uitkomt en niet Duitsland, die kan toveren met paarden :D

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:57

Wat leuk!

Ik heb een veulen gefokt met Rubin Cortes. :D
Leuk dat hij zo in the picture komt!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:58

Sympatieke man en ruiter en ben het met vele eens dat je je totaal niet aan de ruiter stoort , hij legt ook uit met jack sparrow dat er beetje spanning was en ja als je op zoveel verschillende paarden dit kan laten zien dan ben je toch wel een van de beste dressuurruiters ter wereld :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:59

Ja aan ruitergevoel ontbreekt het hem absoluut niet! Ik ben benieuwd,vindt RC ook beter dan Sisther en dat lijkt me een hele mooie combi voor de toekomst.

JS vindt ik niet zo'n fijn achterbeen hebben,verder vindt ik het wel een aansprekend dier.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:00

Mooi!!!
Maar wat ik em toch wel altijd afvraag..... Kunnen/Mogen die paarden ook een normale draf lopen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:01

Hmmm wordt er niet zo blij van eerlijk gezegd. Er is weinig natuurlijks meer aan.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:02

dit is op hoger niveau een normale verzamelde draf

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:18

Wilawander schreef:
Hmmm wordt er niet zo blij van eerlijk gezegd. Er is weinig natuurlijks meer aan.

Kun je dat uitleggen, pure interesse :)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:19

vind hem super met de paarden omgaan,volgens mij is hij af en toe aan het lichtrijden omdat het uitzitten niet makkelijk is.
maar wat een prachtpaarden

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:21

Wilawander: Sorry maar Gal is een ruiter die zo fijn en natuurlijk met zijn paarden omgaat. Waarschijnlijk ben jij van mening dat dressuurproeven niets natuurlijks meer in zich hebben (waar ik het ook niet geheel mee eens ben, maar dat zal verder offline-berichten hier opheffen).

veersche: Met trainen en in/uitrijden zal hij ze echt wel een zoals jij noemt 'normale draf' laten lopen. Dit is een show, en dan moeten de paarden tonen hoe ze moeten lopen op de niveau. (en daarbij is het inderdaad dat op dit hoge niveau de verzamelde draf als normale draf wordt gezien, maar daarbij wordt met trainen wel zoveel gewisselt in tempo en hoofd-halshouding en zal het beeld van jou'n normale draf vaak mee worden begonnen en mee worden geëindigd)

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:26

blijft grappig die bokt reacties op ruiters :+ Zelf denk ik dat geen een paard die op GP niveau presteert nog natuurlijk is maar ik hou me er verder maar buiten ;)

Zelf vind ik Edward een goede ruiter, heeft zijn paarden goed voor elkaar in mijn ogen.
En jeetje wát een gaaf dier is Rubin Cortes! :9 Daar wil ik wel meer van zien

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:27

Wat een gave hengst die Rubin Cortes!!! En idd met wat een gemak, ontspanning en plezier stelt Edward zijn paarden voor :j
Daar kunnen nog een hoop van leren... bij de naaste buren...