Anky: “Olympische Spelen voor Upido misschien te vroeg”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:37

OomaaikeoO schreef:
Mitxa schreef:
Hebben ze Upido laten ruinen?

Op haar website staat hij als hengst...

Ja en volgens mij blijft ie dat ook, ik dacht zelfs dat van Uytert zei dat hij Upido ook uiteindelijk voor de fokkerij wilde gebruiken en nederlandse fokkers met "verfrissend' bloed in aanmerking te laten komen. Tenminste dat las ik toen Upido net was aangeschaft. Maar ze zullen wel eerst de olympische spelen willen afwachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:26

HorseTimeXL schreef:
Ja en volgens mij blijft ie dat ook, ik dacht zelfs dat van Uytert zei dat hij Upido ook uiteindelijk voor de fokkerij wilde gebruiken en nederlandse fokkers met "verfrissend' bloed in aanmerking te laten komen. Tenminste dat las ik toen Upido net was aangeschaft. Maar ze zullen wel eerst de olympische spelen willen afwachten..

Verfrissend? 't is gewoon een Ferro...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:30

Wuis schreef:

Ja en intussen heeft hij Metall ontdekt, dus heeft hij dat niet meer nodig

Maar goed ik ben blij dat na iedere week weer dat gezeur over Upido die toch zo geweldig was, zonder dat die op een wedstrijd kwam, nu eens gewoon gezegd is dat dat misschien toch niet helemaal waar is.

Zelfs Anky moet de kwaliteit van een paard waarmaken in de ring

Ayasha
Blogger

Re: Anky: “Olympische Spelen voor Upido misschien te vroeg”

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:36

Heb jij het filmpje eigenlijk gekeken sarabande? :=

neletha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:05

ik ben benieuwd hoe upido het de komende jaren gaat doen!!

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:15

Als je vindt dat je paard nog niet goed genoeg is, ga je niet starten, of je nou Anky heet of Pietje Puk. Wat een non-discussie weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:16

Wuis schreef:
HorseTimeXL schreef:

Met een moederlijn van niks.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:56

Bizzybijtje schreef:
Ayasha schreef:
Sure, op hun Shet in de achtertuin :j

Sorry, zou je misschien kunnen quoten waar ik precies zeg dat ik het beter weet dan Anky?
Echt belachelijk kinderachtig dat er dan weer gelijk zo gereageerd moet worden. Zegt eerder iets over je eigen niveau van discussiëren dan dat van een ander. Ik begrijp niet helemaal waarom ze hiervoor kiest, maar goed, zij kent dat paard beter :D dus ga ik daar niet over zeuren, zal mij een worst wezen. Zij bemoeit zich ook niet met mijn paard. Maar omdat ik dat vind (Ik vind dat dus. Mening. Weet je wel. Vrijheid van meningsuiting.) hoop ik toch dat er normaal op gereageerd moet worden ipv het 'oh gut bokt weet alles weer beter'-argument wat weer gelijk rondgestrooid wordt bij gebrek aan fatsoen. Ik zeg nergens, maar dan ook nergens! dat ik het beter weet. Ik heb er gewoon vraagtekens bij, ik heb me er ook niet helemaal in verdiept omdat ik nog andere dingen te doen heb dan 24/7 op Bokt zitten. Ik hoop dus van harte dat er nu iets volwassener gereageerd kan worden in plaats van gelijk tot onder het vriespunt van discussie-niveau te zakken.

Zo grappig altijd dat jij vaak vooraan staat met al je kritiek en meningen. Ik zou me maar eens wat drukker maken om mijzelf als ik jou was ;)

Anky moet je gewoon lekker doen wat haar het beste lijkt en zich vooral niets aantrekken van anderen. Zij weet echt wel hoe ze een gouden plak moet binnenhalen.
Ik ben het met haar eens. Waarom zou je te vroeg de ring in gaan en jezelf belachelijk maken. Dan lijken we net de duitsers.
Ze heeft een flinke reputatie hoog te houden dus het even verpesten zit er niet bij. Dan word je helemaal afgemaakt door de pers.

En daarnaast ligt het niveau nu ook wat hoger en zijn de paarden anders. In haar gouden tijd hadden we geen Totilas of Uthopia.

Bovenop dat alles heeft ze het paard niet zelf opgeleid. Dat zijn toch redenen genoeg om thuis te blijven?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:40

CharlotteMae schreef:
Volgens mij heeft ze ook in een eerder interview gezegd dat ze pas wil starten als alles goed is. Ze doelt op hetzelfde 'wow'-effect dat iedereen had bij Carl Hester en Utopia, als ik het me goed herinner.

Misschien dat veel mensen in Nederland wel opeens 'wow' zeiden, maar dat kwam dan toch echt omdat ze nooit over de grens keken. Carl is gestart met 73% maar reed er wel elke keer dat hij startte een paar procent meer bij om uiteindelijk boven de tachtig procent uit te komen op het EK. Ik had zelf de zegen van de Britten op het EK al ruim van te voren voorspeld. ;)
En ik kan nu ook al wel voorspellen dat er goddelijke interventie nodig is om Nederland teamgoud te laten winnen in Londen, met of zonder Upido. :D

Maar op zich begrijp ik Anky wel, als je ziet hoe iedereen over een foutje van Totilas heenvalt dan heeft zij denk ik weinig zin om te starten tenzij ze het thuis al 100% voor elkaar heeft. Maar het begint langzamerhand wel een beetje ongeloofwaardig te worden, maar ik laat me graag verrassen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:45

Bizzybijtje schreef:
Kan ik begrijpen :) Heb ik ook niets tegen, maar ik vind het erg jammer dat er bij de aankoop al zo'n beetje geroepen werd dat ze ermee naar Londen wou.

Hier nog even op terugkomende.. Heb laatst een rondleiding en lezing van Anky gehad. Ze heeft toen heel eerlijk uitgelegd dat zij het eerst helemaal niet zag zitten met Upido, maar de mensen om haar heen wel. Dus dat zij zelf twijfelt vind ik helemaal niet gek, en dat er bij de aankoop door anderen wordt geroepen dat ze ermee naar Londen gaat (niet wil, want dat wilde ze niet heeft ze uitgelegd).. is natuurlijk niet haar probleem :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:53

Miseria schreef:
Bizzybijtje schreef:
Kan ik begrijpen :) Heb ik ook niets tegen, maar ik vind het erg jammer dat er bij de aankoop al zo'n beetje geroepen werd dat ze ermee naar Londen wou.

Hier nog even op terugkomende.. Heb laatst een rondleiding en lezing van Anky gehad. Ze heeft toen heel eerlijk uitgelegd dat zij het eerst helemaal niet zag zitten met Upido, maar de mensen om haar heen wel. Dus dat zij zelf twijfelt vind ik helemaal niet gek, en dat er bij de aankoop door anderen wordt geroepen dat ze ermee naar Londen gaat (niet wil, want dat wilde ze niet heeft ze uitgelegd).. is natuurlijk niet haar probleem :) .

Begrijp ik, geef haar ook groot gelijk hoor :)
Ik begreep haar keuze gewoon even niet helemaal, ach, kan gebeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:12

BailyKarlos schreef:
Bizzybijtje schreef:

Sorry, zou je misschien kunnen quoten waar ik precies zeg dat ik het beter weet dan Anky?
Echt belachelijk kinderachtig dat er dan weer gelijk zo gereageerd moet worden. Zegt eerder iets over je eigen niveau van discussiëren dan dat van een ander. Ik begrijp niet helemaal waarom ze hiervoor kiest, maar goed, zij kent dat paard beter :D dus ga ik daar niet over zeuren, zal mij een worst wezen. Zij bemoeit zich ook niet met mijn paard. Maar omdat ik dat vind (Ik vind dat dus. Mening. Weet je wel. Vrijheid van meningsuiting.) hoop ik toch dat er normaal op gereageerd moet worden ipv het 'oh gut bokt weet alles weer beter'-argument wat weer gelijk rondgestrooid wordt bij gebrek aan fatsoen. Ik zeg nergens, maar dan ook nergens! dat ik het beter weet. Ik heb er gewoon vraagtekens bij, ik heb me er ook niet helemaal in verdiept omdat ik nog andere dingen te doen heb dan 24/7 op Bokt zitten. Ik hoop dus van harte dat er nu iets volwassener gereageerd kan worden in plaats van gelijk tot onder het vriespunt van discussie-niveau te zakken.

Zo grappig altijd dat jij vaak vooraan staat met al je kritiek en meningen. Ik zou me maar eens wat drukker maken om mijzelf als ik jou was ;)

Anky moet je gewoon lekker doen wat haar het beste lijkt en zich vooral niets aantrekken van anderen. Zij weet echt wel hoe ze een gouden plak moet binnenhalen.
Ik ben het met haar eens. Waarom zou je te vroeg de ring in gaan en jezelf belachelijk maken. Dan lijken we net de duitsers.
Ze heeft een flinke reputatie hoog te houden dus het even verpesten zit er niet bij. Dan word je helemaal afgemaakt door de pers.

En daarnaast ligt het niveau nu ook wat hoger en zijn de paarden anders. In haar gouden tijd hadden we geen Totilas of Uthopia.

Bovenop dat alles heeft ze het paard niet zelf opgeleid. Dat zijn toch redenen genoeg om thuis te blijven?

Je hebt helemaal gelijk :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:20

Wat ik dan weer niet snap Bizzybijtje, hoe kan jij haar keuze niet begrijpen, als je twee foto's van Upido onder het zadel hebt gezien. Want volgens mij is er verder nog helemaal geen materiaal te vinden van deze twee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:25

Janine1990 schreef:
Wat ik dan weer niet snap Bizzybijtje, hoe kan jij haar keuze niet begrijpen, als je twee foto's van Upido onder het zadel hebt gezien. Want volgens mij is er verder nog helemaal geen materiaal te vinden van deze twee...

Omdat ik er niet zoveel van wist als de meeste bokkers in dit topic. :)
De opmerking die ik als eerste maakte was ook niet als 'opmerking' maar meer als 'heh nu volg ik 't niet meer'. :+
Wat ik gehoord was, was dus dat ze echt vooral naar de OS toe wou werken, en dat ook vol bleef houden. Wat ik niet helemaal begreep is dat ze daar nu opeens niet zo zeker meer van is, terwijl ze nog geen wedstrijden met hem heeft gereden/hem ooit heeft laten zien ohz. Het was dus niet als kritiek maar werkelijk als niet-snappen bedoeld. :) Maar dat werd niet helemaal zo opgevat helaas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:31

Bizzybijtje schreef:
De opmerking die ik als eerste maakte was ook niet als 'opmerking' maar meer als 'heh nu volg ik 't niet meer'. :+
Wat ik gehoord was, was dus dat ze echt vooral naar de OS toe wou werken, en dat ook vol bleef houden. Wat ik niet helemaal begreep is dat ze daar nu opeens niet zo zeker meer van is, terwijl ze nog geen wedstrijden met hem heeft gereden/hem ooit heeft laten zien ohz. Het was dus niet als kritiek maar werkelijk als niet-snappen bedoeld. :) Maar dat werd niet helemaal zo opgevat helaas.

Dat is ook begrijpelijk omdat al maanden lang zon beetje iedere week hier op Bokt VN een artikel uit de Telegraaf werd opgenomen waarin steeds stond dat Upido zo super was en dat het de bedoeling was dat Anky met hem naar de OS zou gaan.

Die stukjes werden altijd ontvangen met instemmend gejuich en o wat schrijft ze het toch leuk
Opvallend is dat ze nu in een directe confrontatie, waar niet een ander maar zijzelf onomstotelijk aan het woord is, daar dus afstand van genomen heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:35

sarabande schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dat is ook begrijpelijk omdat al maanden lang zon beetje iedere week hier op Bokt VN een artikel uit de Telegraaf werd opgenomen waarin steeds stond dat Upido zo super was en dat het de bedoeling was dat Anky met hem naar de OS zou gaan.

Die stukjes werden altijd ontvangen met instemmend gejuich en o wat schrijft ze het toch leuk
Opvallend is dat ze nu in een directe confrontatie, waar niet een ander maar zijzelf onomstotelijk aan het woord is, daar dus afstand van genomen heeft

Jij snapt 'm :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:10

sarabande schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dan heb ik toch beduidend andere artikelen gelezen dan jullie. Of het anders geïnterpreteerd.
Ik weet niet beter dan dat Anky het graag wil, maar nog altijd twijfelt of het niet te vroeg komt.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:44

InekeN schreef:
Gewoon starten en zien waar je staat? Nou, als het wat minder gaat door welke omstandigheden dan ook heb je direct alle internetfora vol met commentaar. Ook niet zo fijn als juryleden niet meer blanco naar je gaan kijken.
Ik denk dat ze wacht tot ze bijna zeker weet dat er geen fouten meer in zitten. Dat kan ik me voorstellen ook!
Off topic; zou fijn zijn wanneer basisruiters dat ook eens deden :+

_/-\o_ Amen!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:16

InekeN schreef:
Gewoon starten en zien waar je staat? Nou, als het wat minder gaat door welke omstandigheden dan ook heb je direct alle internetfora vol met commentaar. Ook niet zo fijn als juryleden niet meer blanco naar je gaan kijken.

Ik betwijfel of juryleden op dat niveau hun mening laten beïnvloeden door wat meisjes op Bokt erover schrijven. }>

Wel veel publiciteit opeens. Anky praat ook al over Upido in de nieuwste Bit.

http://www.horses.nl/bit

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:52

Ik zie het artikel met Anky nog niet, maar zoals gezegd ze, of haar naam staat eronder, schrijft al maanden over Upido

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:21

Ik ken Anky persoonlijk.. En ik denk dat ze starks nog wel denkt: ik wil enorm graag met Upido mee rijden en ik ga er alles aan doen om die ticket te krijgen.. Anky is een echte topper, die hoort in het Olympisch vak thuis! *\o/*

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:28

:D

Anky is een perfectionist 'pur sang',
niks mis mee toch?

Hup Anky hup met Up! *\o/*