Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:40

Nee. MAR kan het wel beter imo :j

Maar als iedereen hier op Bokt allerhande bekende ruiters mag bekritiseren, waarom ik dan niet? Buiten dat vind ik MAR gewoon beter, althans nu, bij Edward zie ik een opgerold paard, en flapperende benen, en bij MAR mag het neusje er nog meer uit, maar hij zit iig keurig stil :)

Anoniem

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:41

En die rare kromme rug van EG, door dat beige jasje valt dat veel meer op.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:43

Nou gelukkig is het zo dat er ten opzichte van de vorige keer een opwaartse lijn in zit, zou niet best wezen als het niet zo was!

En ja, MAR kan best sturen, maar toch mis ik iets, wat Toot met Edward wel bij mij opriep.
Betekend dit dan ook dat ik anti-MAR ben en hem niets gun?? Want zodra we niet roepen hoe geweldig deze combi is, vallen de mensen over ons heen om aan te geven dat wij het ze gewoon niet gunnen, ook een beetje zielig niet?

Ik ben nog steeds van mening dat hij Toot best rondgestuurd heeft, maar zoals Edward en Toot samen waren, zullen zij voor mij nooit worden..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:44

Wat een gedoe zeg, van mij mogen al die berichten van Totilas wel worden verwijdert!
Het lijkt wel een hele Totilas-soap te worden..

Rijd MAR slecht, dan trappen ze hem de grond in en rijd hij goed dan hebben ze veel respect voor hem!
Kom op Totilas is een goed paard, maar ik zie bij al die andere paarden die zijn verkocht ook niet zoveel VP-nieuwsberichten.....

Elke86

Ik krijg het idee dat Totilas wat 'gekregen' heeft om kalmer te zijn, gezien zijn nogal relaxte houding van een bepaald deel.....

corina21

hoe zeggen ze dat ook alweer?de beste stuurlui,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:46

Als Sjef MAR kan helpen zijn paarden beter te rijden, de spanning beter af te laten vloeien en de hulpen echt te fine-tunen, zie ik eigenlijk geen probleem in het feit dat Sjef hem gaat trainen. Anky rijdt niet al haar paarden LDR, sommige paarden laten dat niet toe of kunnen het niet, dus het kan best zijn dat Sjef deze methode ook voor MAR niet kiest, of wel. Maar er zal vast eerst bekeken worden in hoeverre het paard dit aan kan dan wel toestaat.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:47

Waarom moeten mensen ruiters bekritiseren om de houding, verkeerde kleur jas enz. Mensen ga eerst zelf kijken hoe je te paard zit. Op iedereen is wel iets aan te merken en je hebt nu eenmaal een houding van je zelf. Vind het laag bij de grond om ruiters die op hoog niveau rijden zo te bekritiseren. Ik kan niet zo rijden, maar geniet van onze top om naar te kijken en vind het leuk dat men andere kleur jassen draagt dan zwart.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:49

BabetteV schreef:
Fijn voor de jonge dat het nu beter ging!

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Naisven

Fijn dat er nu ook positief bericht wordt, die man is genoeg in de grond getrapt denk ik.

Splinter

Elke86 schreef:
Ik krijg het idee dat Totilas wat 'gekregen' heeft om kalmer te zijn, gezien zijn nogal relaxte houding van een bepaald deel.....

Denk dat ie genoeg training heeft gekregen en genoeg losrijtijd :j

dat 'deel' had er anders wel uitgehangen :7 of bedoel je een ander deel :+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:51

Knappe revenge! Zoals sommige stukken er nu uitzagen is die klassieke achtergrond nog helemaal niet zo verkeerd voor Totilas. Ik denk dat er ooit noch wel een film over dit hele soapgebeuren verschijnt. Nu nog een zwart paard vinden voor de hoofdrol.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:52

Met mijn minder-dan-matige dressuurkennis moet ik toch zeggen dat dit er stúkken beter uitziet dan het vorige filmpje. Diep respect for MAR dat hij gewoon door is gegaan. Wat zie je hier? Een combinatie die af en toe een foutje maakt, en vervolgens doorgaat alsof er niks gebeurd is. Om nou meteen te roepen dat het paard mishandeld en gedrogeerd is...

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:54

LA_Woman schreef:
Hmm ja duidelijk 'beter' maar ik zie nog steeds een gespannen paard en weinig terug van de harmonie.

Ik ben wel benieuwd welke trainingsmethode Sjef Janssen dan hanteert, als er genoemd wordt dat er sprake is van mishandeling?

Idd. nog steeds een gespannen paard door een gespannen MAR, maar hopen dat er nu een stijgende lijn in zit.

Trainingsmethode rollkur misschien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:54

Elke86 schreef:

Wat zeg jij dan :'). Dat Toot gedrogeerd door de baan gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:56

_San87_ schreef:
Elke86 schreef:

Zo, dat zullen ze leuk vinden in DL.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:00

Ik ben echt blij om te zien dat het in dit filmpje een stuk beter gaat :)
En sommige zeggen wel dat het er minder spectaculair of wat dan ook uitziet dan bij EG,
maar daar ben ik wel blij om eigenlijk. Niet omdat ik dat spectaculaire deel niks vond,
maar eerder omdat ik goed vind dat je ziet dat ze zich meer richten op de basis,
ipv alleen maar kunstjes rijden. Ik vind dat ze goed bezig zijn,
en hoop dat als de basisdingen er weer helemaal lekker inzitten ze het weer verder uit kunnen bouwen
naar het meer proefgerichte. :) Anyway, petje af voor MAR, zeker na alle kritiek die hij kreeg.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:02

Elke86 schreef:

_O- Zwaar gedrogeerd, hij zwalkt door de baan :)) Die Duitsers zijn niet gek hoor :')

Nee, ik ben er al achter wat er gaande is: Ze hebben EG in een MAR kostuum gestopt en hem gedwongen om te rijden. Het minder harmonische beeld is dan goed te verklaren hoor, aangezien je geforceerd niet zo lekker op je paard zit. Of nee... :n ze hebben Bretton Woods in een Totilas kostuum gestopt :)*

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:03

_San87_ schreef:
Elke86 schreef:

GTST is er niets bij :')

ThePast03

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om speculaties over drogeren achterwege te laten. Bedankt alvast.

corina21

GTSR hihi

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:08

Een beetje spanning? Hoe zouden jullie je voelen als je vorige optreden niet zo heel goed ging en zowat de hele wereld er schande over spreekt :') Ik vind het knap dat ie er uberhaupt op durft te stappen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:09

Oke, dus nu was het paard ineens weer overenthousiast. Werd dit vorige week ook gezegd of was er toen een ander excuus?

Dit filmpje ziet er wel al iets beter uit gelukkig :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:12

Respect voor MAR _/-\o_
Hopelijk kunnen we snel terug genieten van Totilas in de wedstrijdring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:13

antje_vip schreef:
Oke, dus nu was het paard ineens weer overenthousiast. Werd dit vorige week ook gezegd of was er toen een ander excuus?

Dit filmpje ziet er wel al iets beter uit gelukkig :)

Het is een dekhengst in dekdienst tijdens het dekseizoen.