Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:25

Kaus schreef:

dat is amerikaanse trailer die je hier niet gaat vinden
een vrachtwagen kan het niet zijn die zijn gesloten aan alle kanten op de raampjes na

Ik vin dhet wel bizar dat die man niks heeft gemerkt :')

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:35

Cameratje in de trailer of vrachtwagen is geen slecht idee denk ik ;-)

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:37

Dav schreef:
Je hoort het wel vaker dat paarden zich om kunnen draaien in'n trailer :j
Beesten zijn dan spontaan leniger dan tijdens het rijden :D

Laats reed een ervaren instructrice met haar dochter het wedstrijd terrein op en die jongen van het parkeren vroeg nog of ze altijd zo het paard vervoerden.
Ja tuurlijk zegt die vrouw,lichtelijke denkend ''wat'n onnozel jong....''
Kijken ze achter bij de laadklep....
Kijkt het paard heel mooi over de laadklep heen :+

_/-\o_

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:03

matasja schreef:
Hmm en 0,0 voorbijgangers??? Ik zou meteen vol op de toeter gaan, ervoor gaan rijden en op alle manieren duidelijk maken dat hij moet stoppen!
En een vrachtwagen die omkiept zie jetoch ook in je spiegels?
Vreemd verhaal

JA handig.... _-:(

Als er een paard los loopt op de snelweg moet jij vooral op je toeter gaan :n

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:16

Heel bizar verhaal.

Ik heb het helaas pas ook gehad, mijn fries
was heel onrustig op de trailer. Toen we voor het
stoplicht stonden ging de trailer heel effe heen en weer
en kijk in me spiegels en zie op eens me paard zijn hoofd
uit de trailer steken. Hij had het voor elkaar gekregen om zijn
halster af te krijgen (die strak zat) en om te draaien in een 1,5 paards
trailer. Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft weten we niet.
Maarja daar sta je dan met een onrustig paard langs de weg, die je uit
de trailer moet halen en weer terug moet zetten. Gelukkig liep
hij er zo weer op en konden we weer verder.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:28

Raar dat de bestuurder van de trailer niks merkte, heel raar! Wij voelen al wanneer er een staat de stampen of staat de wiebelen.

avalonnancy

Re: Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:52

paarden kunnen maf doen hoor! die van mij geeft als jaarling gesteigerd en hing over de voorstang heen! halster was heel maar het touw was doormidden. gelukkig had de trailer veiligheidsogen bij de voorstang.
zo heb ik er op concours eentje door het voordeurtje naar buiten zien komen! die was ook over de voorstang gegaan, was een polyester trailer zonder veiligheids ogen.
wonderbaarlijk hoe een paard tussen een voordeuurtje heen past!
dus ja ik zie ze ook wel over een klep klimmen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:01

Ik heb het ooit meegemaakt met een Shethengstje, die had zich ook los getrokken en hing al met de voorbenen over de klep en kon gelukkig niet meer met z'n achterbeentjes bij de bodem om zich nog eens af te zetten.
We zagen het aan de verschrikte gezichten van de mensen achter ons :=

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:04

Citaat:
De bestuurder van het paardentransport merkte pas bij thuiskomst dat zijn paard niet meer in de trailer stond. Hij belde de politie die de 60-jarige man met zijn dier kon herenigen.

Was dus niet de eigenaar zelf!! Leuk voor de naam van je transportbedrijf :+

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:09

Ik hoorde het idd gisteren op de radio.... Maar zoiets niet merken?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:49

Hoe dik je auto ook is of hoe hard de muziek ook aanstaat, als een paard zich zo beweegt dan merk je het heus wel! Mijn moeder rijdt een dodge, en zij merkt zelfs elk stapje dat het paard maakt..

kasiderambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:53

Hoi,

Ik vind het ook maar héél raar dat de bestuurder niks gemerkt heeft en dat het paard uit de trailer gesprongen is..
Dikke twijfel aan de veiligheid van de trailer?! :j
- Lenig paardje is het wel hoor !! *\o/*

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:56

Een dikke pluim voor de vrachtwagenchauffeur die erachter reed en het paard heeft weten te ontwijken! Grote klasse!

nochizx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:58

it_is_me schreef:
Lenig paardje...

Indeed.. o_o

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:41

Inderdaad vreemd dat de trailerbestuurder niet stopte, hij was de eerste bestuurder als het goed is die voor de vrachtwagen zat, want die moest voor hem uitwijken. En me dunkt dat je het wel voelt als een paard zich op een trailer van de grond afzet... maar afijn. In elk geval een wonder dat paard en vrachtwagen er heelhuids vanaf zijn gekomen, chapeau.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:05

@smurfie, de bestuurder rijd 100 km per uur, eer dat je daarbij bent om te toeteren is het paard al 2 km achter hem....
En wat zou je liever doen? Toeteren en meteen het paard in veilighied kunnen brengen door hem weer op de trailer te zetten, of niet toeteren omdat er een paard op de weg loopt en dus het pard maar laten lopen omdat de bestuurder niet op of omkijkt? Typisch bokt weer dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:23

Wat een óntzettend waardeloze bestuurder moet dat zijn geweest zeg....
Een paard dat uit de trailer ontsnapt, achter je op de snelweg belandt, waar een ander voor uitwijkt en in de berm terecht komt...

En je merkt en ziet dat niet gebeuren?
Zo iemand is geen rijbewijs waardig. Een gevaar op de weg.

Voor wat betreft paarden op trailers... Ik heb daar ook al 't één en ander mee ervaren...
Pony die over de voorstang heen springt (en vervolgens braaf blijft wachten tot ie weer vrij gemaakt wordt), Paard dat zich omdraaid (terwijl hij aan 2 kanten vast staat en met schot in de trailer). En zelfs een Nederlands Trekpaard dat met 2 trekpaarden in een 2 paards trailer stond, dat zich omdraaide. Ik reed er achter en zag het gebeuren. Werkelijk bizar, hoe lenig paarden kunnen zijn!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:41

Des te meer reden om een camera in de trailer te hangen.Dat geeft meteen duidelijk beeld of er iets echt ergs aan de hand is tijdens het autorijden of dat het paard enkel wat heen en weer jumpt.

Misschien was het al donker,gaf de trailer enkel een rukje aan de auto toen het gebeurde,wie weet was het paard de hele weg al aant rond trippelen op de trailer en had de chauffeur zoiets van 'het zal wel paard je bent er bijna'.

Beestje en medeweggebruikers hebben allemaal een engeltje op hun schouder gehad,das zeker!

Sita1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:04

wake_up schreef:
maar als het een trailer was, hoe kon het dan? zoveel ruimte zit er niet tussen oplaadklep en bovenkant trailer..

indd. zoveel plaats is dat toch niet.. daar kan een paard toch niet over heen springen?????
en die man kan toch in de spiegels kijken! ik snap het niet hoor..

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:35

ZO, knap paard dat!

Mn ma heeft net een heel grappig verhaal verteld wat hier ook wel een beetje mee overeen komt :p :

De vader van mijn moeder ging een keer met zijn vrienden met paard en wagen naar een melkboerderij melk heen brengen. De oma van mijn moeder (opoe) ging ook mee en ze zat achterop. Maar toen ze weer thuis waren, zat opoe niet meer op de kar _O- , die was er ondertussen af geflikkerd en ze hadden niks door :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:35

Toch kan ik me ook nog voorstellen dat hij het niet gemerkt heeft.

Mijn paarden staan eigenlijk muisstil op de trailer, zwarte beweegt wel eens wat, en stampt dan ook gigantisch,
maar is ook hele ritten muisstil.

Stel dat een van die zich omdraaid? Dan zou ik denken, stampertje is weer bezig en staat weer braaf...
Als hij dan vervolgens ergens uit te trailer hupst, denk je zucht.. hij beweegt weer en is dan weer stil.

Ik kan niet in 2 buitenspiegels tegelijk kijken, zou dan in 1 tegelijk kijken en denken, oke, niets aan de hand,
terwijl paard aan de andere kant de benen neemt.
Er staat ook nergens dat de vrachtwagen het paard meteen tegen kwam.
Dus stel je rijdt al een heel eind verderop en paard rent daar en vrachtwagen ziet hem.
Dan moet je ook maar net in die betreffende spiegel kijken van de kant waar die vrachtwagen heen duikt.

Dus om nou meteen de chauf. van het paard zwart te maken?
Denk dat we daarvoor te weinig weten.

In eerste instantie denk je wel dat merk je toch? Maar als je dan verder nadenkt, kan ik me ook voorstellen dat je het mist.

Overigens hadden ze in Duitsland blijkbaar wat engeltjes over op dat moment.
1 voor het paard, 1 voor de vrachtwagen chauffeur en nog een aantal voor de andere weggebruikers.
Wonderbaarlijk dat er niemand gewond is geraakt, inclusief het paard.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:12

als ze met de voorbenen over de achterklep heen hangen en 1 keer afzetten kan ik me wel voorstellen dat het past door het kleine luikje boven de laadklep. of het was al een oudere trailer, die hebben een lagere klep. als ze eenmaal de voorbenen erover hebben laten ze dat lange lijf er zo doorheen glijden, 1 keer natrappen voor de achterbenen en weg.
dat hij het niet gemerkt heeft kan ik me haast niet voorstellen. als je paard zo onrustig is op de trailer stop je onderweg toch een keer om te kijken of hij nog goed staat.
heb mijn paard altijd aan 2 kanten vast staan, heb van die kettingen.
laatst een heel onrsutig paard op de trailer van iemand anders. de eigenaar heeft haar paard met de 2 kettingen vastgezet, en ook nog aan het halster en die door de voorste ring gehaald voorin de trailer

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:09

hmm vreemd gevalletje,
zou het niet zo'n koeientrailer zijn geweest die normaal achter trekkers gaan die zonder dak?
anders vind ik t knap van t paard dat hij t zonder verwondingen heeft gered.
maare is die te koop :P ik wil hem wel hebben voor de springsport :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:13

matasja schreef:
als ze met de voorbenen over de achterklep heen hangen en 1 keer afzetten kan ik me wel voorstellen dat het past door het kleine luikje boven de laadklep. of het was al een oudere trailer, die hebben een lagere klep. als ze eenmaal de voorbenen erover hebben laten ze dat lange lijf er zo doorheen glijden, 1 keer natrappen voor de achterbenen en weg.
dat hij het niet gemerkt heeft kan ik me haast niet voorstellen. als je paard zo onrustig is op de trailer stop je onderweg toch een keer om te kijken of hij nog goed staat.
heb mijn paard altijd aan 2 kanten vast staan, heb van die kettingen.
laatst een heel onrsutig paard op de trailer van iemand anders. de eigenaar heeft haar paard met de 2 kettingen vastgezet, en ook nog aan het halster en die door de voorste ring gehaald voorin de trailer
Maar dan nog kan ik niet geloven dat het paard niet gewond is geraakt bij het landen op de snelweg.
Als je met 20km over een landweggetje rijdt, zou dat nog mogelijk zijn, maar zelfs dan moet je wel onwijs veel geluk hebben.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:15

Kan het niet zijn dat de trailer en auto op dat moment stil stonden? Want rijdend kan zo'n dier er gewoon onmogelijk zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen! Bovendien voel je het verschil van volle trailer/lege trailer dan ook niet zo als wanneer ie rijdt. En als zo'n vrachtwagen het paard nog kon ontwijken en daar goed vanaf is gekomen is het ook sterk dat ie 90 reed. Die Amerikaanse trailers zie je volop op western wedstrijden trouwens, in DL en NL, dus dat is niet zo onmogelijk. Maar zakelijk gezien is dit denk ik voor een paardentransport bedrijf wel het SLECHTSTE wat je je kunt wensen;)