Terugkomst show met duikende paarden *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:44

zoo zielig! arme paardjes! zoiets doe je toch niet!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:46

Als hun het leuk vinden, ok :)

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:47

Belachelijk dat deze show terug komt :( . Laatst was er geloof ik een film wat hierover ging op tv. Dacht toen nog gelukkig dit wordt tegenwoordig niet meer gedaan. Paard wordt omhoog gejaagd en als hij boven is kan hij geen kan meer op en moet dus wel springen.En dat een paard dit met plezier zou doen gaat er bij mij niet in.

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:47

wat stom! mss worden paarden er later (denk nu ook al) er met dwang in geslagen! (..penny..) maar ik vind het niet kunnen..

redbulllover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:48

andafries schreef:
Belachelijk dat deze show terug komt :( . Laatst was er geloof ik een film wat hierover ging op tv. Dacht toen nog gelukkig dit wordt tegenwoordig niet meer gedaan. Paard wordt omhoog gejaagd en als hij boven is kan hij geen kan meer op en moet dus wel springen.En dat een paard dit met plezier zou doen gaat er bij mij niet in.

idd :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:51

Niet dat ik een voorstander ben, maar ik zou toch een paniekeriger reactie verwachten bij het opgaan of juist rennerig worden bij uit het water komen. Dat zie ik bij geen van de twee filmpjes... Niet dat ik denk dat ze het leuk vinden, maar de reactie van de paarden vind ik meer een beetje te rustig om er echt voor op de barricades te springen. Krijg meer de indruk dat ze het maar het zoveelste "trucje" vinden, niet meer of minder. Beide paarden zetten ook hetzelfde af en ze recht laten springen ipv op de kant, lijkt me gebaseerd op rechtrichtprincipe. Paard dat recht is, stopt recht, springt recht. Paarden in een wanhoopssprong of vanuit forceren met geweld, zouden die niet op andere wijze springen?

Ik geloof werkelijk waar dat het gros van de paarden dit gewoon niet doet en gewoon de ramp niet op gaat en al helemaal niet op deze wijze. Een deel zul je wel kunnen forceren, maar ik denk werkelijk waar dat je ook een deel kunt leren van te springen op een "normale" manier gebaseerd op vertrouwen. Net zoals paarden een muur van 2m+ springt, door op te bouwen en vertrouwen. Ik ben echt heel benieuwd hoe "men" deze paarden traint.

Dat ze een goede omheining neerzetten vind ik niet meer als normaal...Stel dat er een misstap zet,...

Water in de oren is een vervelend gevoel, maar zolang het trommelvlies intact is, komt er geen water bij het evenwichtsorgaan.

Anyway, ik ben geen kandidaat om er op te zitten en ik zou er geen van mijn paarden voor uitlenen(niet voor het duiken en niet voor die 2m +). Voor mij hoeft het niet...

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:55

Kaus schreef:
Ik dacht altijd dat als paarden water in hun oren krijgen ze geen evenwichtsgevoel meer hebben?
Of is dat te penny? :o
heb het wel uit de penny namelijk...
:')

Paarden kunnen er nare gevolgen van hebben als ze idd water in hun oren krijgen. Ze zullen voor hun leven bang zijn voor water en kan inderdaad hun evenwichtorgaan aantasten.. helemaal door die klap die ze maken.

Anoniem

Re: Terugkomst show met duikende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:55

Vreselijk :n

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:59

Mensen, er zit een trommelvlies tussen buitenwereld en evenwichtsorgaan...paarden zullen het vervelend vinden dat er water in oor zit, net zoals wij dat vinden en inderdaad hoofd scheef houden, rare dingen doen om dat water weg te krijgen, maar zolang trommelvlies niet gescheurd is, komt er geen water bij het evenwichtsorgaan.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:03

zullen vast wel doppen of watten in zitten :) doen ze in de draverij ook

maar dan nog.. beest zou zen nek maar breken als hij verkeerd te water komt oid.. maar zo is het met alle 'paardensporten'
Laatst bijgewerkt door vroli1 op 09-02-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:03

wizewo schreef:
Niet dat ik een voorstander ben, maar ik zou toch een paniekeriger reactie verwachten bij het opgaan of juist rennerig worden bij uit het water komen. Dat zie ik bij geen van de twee filmpjes... Niet dat ik denk dat ze het leuk vinden, maar de reactie van de paarden vind ik meer een beetje te rustig om er echt voor op de barricades te springen. Krijg meer de indruk dat ze het maar het zoveelste "trucje" vinden, niet meer of minder. Beide paarden zetten ook hetzelfde af en ze recht laten springen ipv op de kant, lijkt me gebaseerd op rechtrichtprincipe. Paard dat recht is, stopt recht, springt recht. Paarden in een wanhoopssprong of vanuit forceren met geweld, zouden die niet op andere wijze springen?

Ik geloof werkelijk waar dat het gros van de paarden dit gewoon niet doet en gewoon de ramp niet op gaat en al helemaal niet op deze wijze. Een deel zul je wel kunnen forceren, maar ik denk werkelijk waar dat je ook een deel kunt leren van te springen op een "normale" manier gebaseerd op vertrouwen. Net zoals paarden een muur van 2m+ springt, door op te bouwen en vertrouwen. Ik ben echt heel benieuwd hoe "men" deze paarden traint.

Dat ze een goede omheining neerzetten vind ik niet meer als normaal...Stel dat er een misstap zet,...

Water in de oren is een vervelend gevoel, maar zolang het trommelvlies intact is, komt er geen water bij het evenwichtsorgaan.

Anyway, ik ben geen kandidaat om er op te zitten en ik zou er geen van mijn paarden voor uitlenen(niet voor het duiken en niet voor die 2m +). Voor mij hoeft het niet...

Ik moet hier wel in meegaan :)
Je kunt zien dat die paarden toch echt zich rustig laten zakken, pas daarna springen en op hun gemakje er weer uit krabbelen :)

En idd, wij doen ook moeilijk als er water in ons oor zit _O- Evenwichtsorgaan word beschermt :j

Maar dan nog, dit vind ik wel een beetje ver gaan voor entertainment :n

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:04

Vreselijk :n

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:05

In het eerste filmpje (OP) is er ook een stuk uitgeknipt he.... Dus God mag weten wat er in die tijd bovenop de pier is gebeurt waardoor het paard aan het einde toch sprong. Waarschijnlijk duurde het ook wel even voordat ze de pony hadden 'overtuigd' om te springen...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

Nou dit kan ik niet echt een show noemen, is meer een mishandeling.

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

@wizewo Ik snap je reactie, klopt ook maar de hoogte en de klap die het paard maakt (hij kan zich niet verweren tegen het water om zachter te landen) kan de klap ook het trommelvlies doen scheuren. Ik heb meerdere van dit soort filmpjes online gezien van diezelfde pier, en zag ook paarden op hun zijde neerkomen, denk niet dat dit een zachte landing zal zijn geweest.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:08

heb net paar filmpjes van gekeken, die ene film die lijkt me wel heel mooi, maar het is echt een gemene sport, geen 'paardensport' meer in elk geval :(

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:22

Ha maar ik ontken niet dat het fout kan gaan, ontken niet dat het best wel pijnlijk zal zijn als het fout gaat, maar ik mis de paniek bij deze paarden en ik ben er ECHT geen voorstander van. Ik denk helaas wel dat het gemiddelde huis tuin en keuken paard van de huis tuin en keukenruiter wel andere, vaak meer schadelijke dingen te verwerken krijgt in de loop van zijn leven.

Het zal net zoals zoveel diciplines ook "Goede" en "slechte" trainers hebben en lijkt me meer een ding van alles op dat ene moment correct. Net zoals de cross... goede training en een dosis geluk om boel veilig en gezond te houden.

(sheilarianne, kleine kans dat dat scheurt als zou ik dat eigenlijk alleen verwachten bij een hele felle infectie of een rechtstreeks hard geluid/klap op het oor, maar vertelde het vooral voor iedereen die anders in paniek schiet omdat paardlief zich verstapt en met oortjes onder water komt)
Laatst bijgewerkt door wizewo op 09-02-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:23

Ik vindt dit ook 100 keer niets..geen een paard doet zoiets uit zichzelf en ik kan me ook niet voorstellen dat het geheel ongevaarlijk is voor het paard.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:32

Jakkes wat een misselijk makende manier van ''entertainment'' :r ik walg ervan.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:37

getver...waarom die verschrikkelijke hoogte ook?ze zouden weet ik veel niet wat breken door die klap als ze een keer niet goed terecht komen....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:42

Ik ben het met Wizewo haar redenering eens.

Afgezien van het analytisch bekijken van dit gedoe, vind ik het ronduit schandalig dat mensen zo ver gaan om een 'show' te verzorgen. Wat mij betreft, mag die show zeker verboden worden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:42

Waarom uberhaupt??? fr.. idiots!

meissie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:48

De mens is gek!!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:52

Ik vind dit gewoon eng

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:53

wat een stelletje idioten :=