Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
schrikdraad schreef:Dat gedram van de journaliste is denk expres zo gedaan.
Een groot deel van het volk vind namelijk de cava politie belachelijk. Vandaar de gespottende naam.
De journaliste bleef door drammen in wat veel mensen vinden en zo duidelijk antwoord krijgen in de prioriteiten.
Wat de agent bij de wolven ook mooi verwoorde.
geerke schreef:die wolven hadden voor mij ook een drogere slaapplaats mogen hebben....met stro en van de grond.
Als ik de eigenaar was geweest had ik daar zand gestort....zou geen oog meer dicht doen als ik wist dat mijn wolven in de drijfnatte zooi moesten lopen.
geerke schreef:dan is het maar goed dat ik geen dierenpolitie ben![]()
Ik vond het een natte zooi en simpel op te lossen met een vrachtwagen duinzand
schrikdraad schreef:Ik denk toch dat veel anti mensen haar juist goed vonden.
Volgens da agent hadden de wolven ook droge plekken.
Ik zag ze niet en vond het ook geen goede plek om ze te houden.
Maar misschien irl toch beter te beoordelen.
schrikdraad schreef:Ik denk toch dat veel anti mensen haar juist goed vonden.
Volgens da agent hadden de wolven ook droge plekken.
Ik zag ze niet en vond het ook geen goede plek om ze te houden.
Maar misschien irl toch beter te beoordelen.
NatasjavE schreef:Aha, okey dat veranderd inderdaad de zaak.
Mri schreef:Bedenk wel, de man heeft de kans gekregen om er een smid bij te halen! Na de eerste melding is er een week overheen gegaan (hij had 7 dagen, na 6 dagen waren ze terug). In die tijdhad hij een smid kunnen laten komen!!!
Vervolgens wordt er gezegd: als het volgende week nog steeds zo is, dan heb je de kans dat we ze in beslag komen nemen als ze daar toestemming voor krijgen.
Betekend dat meneer 2 (!!) weken heeft om te zorgen dat de smid komt en dat de paarden allemaal water tot hun beschikking hebben.
Ohja, en dat de paarden die binnen staan in een "veilige" stal staan zonder uitsteeksels.
Hoe moeilijk is dat? meneer vind het dus niet "nodig" want zijn paarden lopen er "best" bij.
Deze meneer moet gaan inzien dat deze paarden te mager zijn, goed en genoeg hooi moeten krijgen en altijd beschikking over water moeten hebben en natuurlijk als ze op stal staan een veilige stal.
Om meer wordt niet gevraagd he, voor elke welwillend iemand is dit binnen een week goed te realiseren, binnen 2 weken helemaal!
Als meneer het niet voor elkaar krijgt is het niet onmacht maar gewoon het feit dat hij het neit wil/niet nodig vind.
En de verslaggeving![]()
![]()
Moet je niet boeven gaan vangen? maar nu moeten andere agenten JOU werk doen!
GATVERDAMME!
kinel schreef:ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.
liljebo schreef:Ik vraag mij af waarom in nl niet gekozen is voor een soortgelijke oplossing als hier?
Vanuit de overheid is er een afdeling die zich bezig houdt met de dierenbescherming. Deze zijn echter gewoon in vaste dienst en hebben veel bevoegdheid, ook tot in beslagname, wat de db niet heeft.
De mensen zijn voor dat werk opgeleid. Dierenbescherming, maar dan als onderdeel van overheid dus.
Als ze daarvoor hadden gekozen, hadden ze weer werkelozen aan werk kunnen helpen ipv gebruik te maken van politiemensen, die hard nodig zijn voor criminaliteitsbestrijding.
Maar goed... de wegen van de politiek zijn voor mij toch al vaak ondoorgrondelijk.
Wat de betreffende man aangaat... zoals gezegd heb ik dergelijke situaties meer gezien en ook eentje van zeer dichtbij meegemaakt.
Het werd hier al genoemd... die mensen stammen uit een tijd waarin ze nog niet zo bezig waren met geschikt voer, veilige omgeving, goede verzorging hoeven etc... Ze groeien niet mee met de ontwikkelingen en met de leeftijd komt er dan ook nog een portie eigenzinnigheid mee (voor zover die er niet is)
Het is eigenlijk vrij complex want zulke mensen houden wel dergelijk van dieren en zijn er gewoon van overtuigd dat het zo hoort/kan/moet en snappen niets van de commotie/vinden het allemaal flauwekul, want ze houden al een levenlang paarden en die worden straatoud
Echt... hier hetzelfde meegemaakt met twee oude mannen met veel paarden en koeien... Ook straatoud hooi, geen behoorlijke stal, rommel in de weide en in de tijd dat de nog aangespannen en onder het zadel reden, niet passend tuig etc.... zelfde situatie.
En ook hier hengsten in de wei, inteelt etc.....etc...
'
En toch... als er bv een veulen werd geboren kwamen tranen van onroering. Ze konden niet zonder hun dieren, wisten zich geen raad.
Maar ook hier al veel waarschuwingen e.d. Ik heb destijds ook vaak met hen gepraat, hulp aangeboden etc. en uiteindelijk hebben ze eerst de koeien weggedaan en afgelopen jaar de paarden verkocht.
Onder druk...
ou
Nu zijn ze zonder dieren... maar eerlijk gezegd denk ik dat ze nu ook niet meer zo lang leven. Ze zijn al aardig op leeftijd en onthand zonder de dieren.
En hoewel veel mensen denken dat dit gewoon mensen zijn die niets om dieren geven en overal maling aan hebben, blijkt het vaak niet zo te zijn. Ze weten niet beter en tja... ze zijn overtuigd van eigen gelijk. En ze hebben het al een leven lang zo gedaan....
Voor de dieren is het nodig dat ze een betere toekomst tegenmoet zien. Voor de man niet. Hij zal eraan kapot gaan
Ik heb het vaker gezegd.... als de overheid nu alle werkelozen inzet in het helpen van oudere mensen in alle mogelijke situaties als tegenprestatie voor de uitkering, worden heel veel mensen geholpen, zowel hulpbehoevende als menig werkeloze die ook liever iets om handen heeft.
Iedereen geholpen toch? En het kost geen cent extra?
Maar ja... wie ben ik?
plientjedres schreef:geerke schreef:dan is het maar goed dat ik geen dierenpolitie ben![]()
kijk eens hoeveel paarden er hier op bokt momenteel zo 24/7 buiten worden gehouden.(niet negatief bedoeld)
dan hebben ze het wel heel erg druk met landjes leegplukken.
het is vanaf juli bijna niet meer droog geweest in nederland dus daar doe je momenteel echt niks aan.
ik heb overigens geen medelijden met deze man, zijn verzorging is niet van deze tijd, en hij heeft 2 weken de tijd gehad om er iets aan te doen.
en als ik lees dat hij het al jaren zo doet dan ben ik echt blij voor de beestjes dat daar eindelijk de dierenpolitie is
Millanka schreef:Straatoud vind ik het niet hoor. De oudste is blijkbaar 33 jaar geworden, in de 40 jaar dat ie paarden houd... Tja, kan ook aan mij liggen maar tegenwoordig is het rond de 30 wel een normale leeftijd om te bereiken. Dat dat paard 27 is en er daarom maar slecht uit ziet is voor mij geen reden, paarden kunnen dan wel oud en mager worden maar ze worden niet mager omdat ze oud worden.... Ik betwijfel dat dat paard in z'n leven een tandarts heb gezien of fatsoenlijk eten.
geerke schreef:Sommige werkelozen werken niet graag hoor....als je het met niets doen kunt krijgen ga je er geen vrijwilligers werk voor doen.
En dan nog....oudere mensen die al 40 jaar paarden hebben laten zich niets vertellen.
De gemiddelde puber op Bokt neemt al geen raad aan