"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:47

Tenenkrommend wat betreft het journalistieke gedeelte...

Wat betreft die dieren bij die meneer, ja, ze zien er niet helemaal lekker uit. Die meneer doet dat waarschijnlijk al jaren zo en ziet niet in wat hij fout doet, ergens wel heel triest natuurlijk...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:51

Dat gedram van de journaliste is denk expres zo gedaan.
Een groot deel van het volk vind namelijk de cava politie belachelijk. Vandaar de gespottende naam.
De journaliste bleef door drammen in wat veel mensen vinden en zo duidelijk antwoord krijgen in de prioriteiten.
Wat de agent bij de wolven ook mooi verwoorde.

geerke

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:55

die wolven hadden voor mij ook een drogere slaapplaats mogen hebben....met stro en van de grond.
Als ik de eigenaar was geweest had ik daar zand gestort....zou geen oog meer dicht doen als ik wist dat mijn wolven in de drijfnatte zooi moesten lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:56

schrikdraad schreef:
Dat gedram van de journaliste is denk expres zo gedaan.
Een groot deel van het volk vind namelijk de cava politie belachelijk. Vandaar de gespottende naam.
De journaliste bleef door drammen in wat veel mensen vinden en zo duidelijk antwoord krijgen in de prioriteiten.
Wat de agent bij de wolven ook mooi verwoorde.

Dat begrijp ik, maar ik vind het tenenkrommend. De journalistiek vind ik de laatste tijd zeurend, een typisch NL trekje... Bah, om naar van te worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:56

geerke schreef:
die wolven hadden voor mij ook een drogere slaapplaats mogen hebben....met stro en van de grond.
Als ik de eigenaar was geweest had ik daar zand gestort....zou geen oog meer dicht doen als ik wist dat mijn wolven in de drijfnatte zooi moesten lopen.

Die agent zei dat hij droge plekken had gezien, dus dat dat goed was.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:58

dan is het maar goed dat ik geen dierenpolitie ben ;)
Ik vond het een natte zooi en simpel op te lossen met een vrachtwagen duinzand

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:59

Ik denk toch dat veel anti mensen haar juist goed vonden.

Volgens da agent hadden de wolven ook droge plekken.
Ik zag ze niet en vond het ook geen goede plek om ze te houden.
Maar misschien irl toch beter te beoordelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:01

geerke schreef:

Misschien dat dat niet in beeld is geweest! ;)

schrikdraad schreef:

Tja, maar de manier waarop, wat een gezeur allemaal zeg, zeurende hollanders, dat is wat we zijn. :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:04

schrikdraad schreef:

Nou, ik vind die hele dierenpolitie in huidige vorm echt vreselijk... en dat vanwege de prioriteiten in tijden van bezuiniging, niet vanwege dat ze wellicht onnodig zijn, maar er waren al structuren. Bij deze man had de AID op kunnen treden... en als die niet genoeg bevoegheden hadden, hadden ze die natuurlijk ook kunnen krijgen...
Hele nieuwe structuur kost allicht meer geld en energie, dan de bestaande structuren meer bevoegdheden geven.

500 man onttrekken aan een toch al overbelast politieapparaat, belachelijk... voor al die loze meldingen, blijven er zedenzaken, kindermishandeling enz op de plank liggen... dat kan niet.

Maar: ik vond die verslaggeefster ook razend irritant hoor...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:08

Zelf had ik graag goed opgeleide boa's gezien met bevoegdheden.
Nadeel dat zouden dan extra mensen in dienst zijn van de overheid en daar zouden ook teveel mensen nee tegen zeggen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:11

NatasjavE schreef:
Aha, okey dat veranderd inderdaad de zaak.

Maar waarom roept iedereen dat de DP eerst eens een opleiding moet gaan volgen en de LID wel een andere reden heeft, als men dit soort achtergrond informatie nog niet weet? Pas als men het fijne er van te horen krijgt is het wel begrijpelijk kennelijk, maar als er een reden niet bij staat is er commentaar. Ik snap dit niet. Ik neem aan dat de DP en de LID hun werk naar behoren uitvoeren, net als het "gewone" politiewerk. Dan vind ik het niet redelijk om eerst iets te roepen, en dan later pas er op terug te komen als er toevallig een Bokker wel wat meer info heeft. Ik vind dit erg kortzichtig.

Let op NatasjaeV: het is niet gericht op jouw antwoord, maar dit gaf me wel een opening om dit aan te halen. ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:19

Ik vraag mij af waarom in nl niet gekozen is voor een soortgelijke oplossing als hier?
Vanuit de overheid is er een afdeling die zich bezig houdt met de dierenbescherming. Deze zijn echter gewoon in vaste dienst en hebben veel bevoegdheid, ook tot in beslagname, wat de db niet heeft.
De mensen zijn voor dat werk opgeleid. Dierenbescherming, maar dan als onderdeel van overheid dus.
Als ze daarvoor hadden gekozen, hadden ze weer werkelozen aan werk kunnen helpen ipv gebruik te maken van politiemensen, die hard nodig zijn voor criminaliteitsbestrijding.
Maar goed... de wegen van de politiek zijn voor mij toch al vaak ondoorgrondelijk.

Wat de betreffende man aangaat... zoals gezegd heb ik dergelijke situaties meer gezien en ook eentje van zeer dichtbij meegemaakt.
Het werd hier al genoemd... die mensen stammen uit een tijd waarin ze nog niet zo bezig waren met geschikt voer, veilige omgeving, goede verzorging hoeven etc... Ze groeien niet mee met de ontwikkelingen en met de leeftijd komt er dan ook nog een portie eigenzinnigheid mee (voor zover die er niet is)

Het is eigenlijk vrij complex want zulke mensen houden wel dergelijk van dieren en zijn er gewoon van overtuigd dat het zo hoort/kan/moet en snappen niets van de commotie/vinden het allemaal flauwekul, want ze houden al een levenlang paarden en die worden straatoud

Echt... hier hetzelfde meegemaakt met twee oude mannen met veel paarden en koeien... Ook straatoud hooi, geen behoorlijke stal, rommel in de weide en in de tijd dat de nog aangespannen en onder het zadel reden, niet passend tuig etc.... zelfde situatie.
En ook hier hengsten in de wei, inteelt etc.....etc...
'
En toch... als er bv een veulen werd geboren kwamen tranen van onroering. Ze konden niet zonder hun dieren, wisten zich geen raad.

Maar ook hier al veel waarschuwingen e.d. Ik heb destijds ook vaak met hen gepraat, hulp aangeboden etc. en uiteindelijk hebben ze eerst de koeien weggedaan en afgelopen jaar de paarden verkocht.
Onder druk...
ou
Nu zijn ze zonder dieren... maar eerlijk gezegd denk ik dat ze nu ook niet meer zo lang leven. Ze zijn al aardig op leeftijd en onthand zonder de dieren.

En hoewel veel mensen denken dat dit gewoon mensen zijn die niets om dieren geven en overal maling aan hebben, blijkt het vaak niet zo te zijn. Ze weten niet beter en tja... ze zijn overtuigd van eigen gelijk. En ze hebben het al een leven lang zo gedaan....

Voor de dieren is het nodig dat ze een betere toekomst tegenmoet zien. Voor de man niet. Hij zal eraan kapot gaan

Ik heb het vaker gezegd.... als de overheid nu alle werkelozen inzet in het helpen van oudere mensen in alle mogelijke situaties als tegenprestatie voor de uitkering, worden heel veel mensen geholpen, zowel hulpbehoevende als menig werkeloze die ook liever iets om handen heeft.

Iedereen geholpen toch? En het kost geen cent extra?
Maar ja... wie ben ik?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:23

Mri schreef:
Bedenk wel, de man heeft de kans gekregen om er een smid bij te halen! Na de eerste melding is er een week overheen gegaan (hij had 7 dagen, na 6 dagen waren ze terug). In die tijdhad hij een smid kunnen laten komen!!!
Vervolgens wordt er gezegd: als het volgende week nog steeds zo is, dan heb je de kans dat we ze in beslag komen nemen als ze daar toestemming voor krijgen.

Betekend dat meneer 2 (!!) weken heeft om te zorgen dat de smid komt en dat de paarden allemaal water tot hun beschikking hebben.
Ohja, en dat de paarden die binnen staan in een "veilige" stal staan zonder uitsteeksels.

Hoe moeilijk is dat? meneer vind het dus niet "nodig" want zijn paarden lopen er "best" bij.
Deze meneer moet gaan inzien dat deze paarden te mager zijn, goed en genoeg hooi moeten krijgen en altijd beschikking over water moeten hebben en natuurlijk als ze op stal staan een veilige stal.
Om meer wordt niet gevraagd he, voor elke welwillend iemand is dit binnen een week goed te realiseren, binnen 2 weken helemaal!
Als meneer het niet voor elkaar krijgt is het niet onmacht maar gewoon het feit dat hij het neit wil/niet nodig vind.

En de verslaggeving :r :r :r
Moet je niet boeven gaan vangen? maar nu moeten andere agenten JOU werk doen!

GATVERDAMME!

ben het hier geheel mee eens.
in het filmpje zie je dus ook dat dieren niet alleen voor wat blubber worden weggehaald, zoals bij de wolfen.
er moet echt wel meer aan de hand zijn.
en tja ze moeten naar elke melding toe, maar dat moet de gewone politie ook.
ik ben echt voor de dierenpolitie, je moet gewoon zorgen dat je beestjes er goed bij staan dan is er niks aan de hand.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:25

geerke schreef:

Ja lijkt me ook, of met drainage en verharding van hun trails.
Anderzijds, beter dit dan ze in een binnenhok opsluiten omdat het te nat is buiten.

De man met de paarden had veel ellende kunnen vermijden als hij nog maar gewoon 'iets' had gedaan. Gewoon goed hooi en genoeg water neerzetten, de bekapper eens laten komen, en de tweede controle had er al heel anders uitgezien. Maar die man kan/wil gewoon niet zien dat hij het echt niet goed doet, en dat ten koste van zijn beesten.
Ik vraag me wel af of in beslag name de beste oplossing is voor dit soort zaken. Je zou ook kunnen denken aan verplichte begeleiding op basis van een lijst eisen en afspraken om die kudde binnen de paar weken ter plaatste aan goed voer, betrouwbare watertoevoor, goeie omheiningen en een opgeruimde paddock te helpen. Iets als drie paarden-dierenbescherming-vrijwilligers die dagelijks om beurt een hand komen toesteken, zorgen dat het vooruit gaat met de situatie, dat documenteren en zorgen dat er communicatie blijft met de man. En als blijkt dat de toestand ontstaat uit bijvoorbeeld het gebrek aan budget om in genoeg voer voor de dieren te voorzien dan kan er nog over gegaan worden tot herplaatsing, in beslag name..
Laatst bijgewerkt door Ruga op 09-02-12 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Die man had wel de tijd gehad om minstens even wat rotzooi te ruimen, dan had hij in ieder geval wat inzet voor z'n paarden getoond. Sommige hoeven waren vond ik ook echt veel te lang en sommige paarden net zoals de konijnen hadden geen water.

xxCYNNxx

kinel schreef:
ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.

nou kijk dan het filmpje maar eens. Aan de foto kun je idd niets zien, behalve de omgeving dan. Maar op het filmpje kun je toch echt wel zien dat die paarden er slecht aan toe zijn. Meer dan terecht als die in beslag zijn/worden genomen. Mag hopen dat je comment puur op de foto is gebaseerd want anders maak ik me toch echt zorgen over hoe jij vind dat een paard erbij hoort te staan. ok ze zijn niet allemaal mager en de magere paarden zullen voornamelijk de oude zijn, maar die hoeven...dat gebeurt echt niet door ff de hoefsmid een keer een paar weken uit te stellen. En troep in 'boxen' is ook not-done.
Het is gewoon duidelijk dat die man het niet meer aankan, want denk niet dat deze man het bewust heeft gedaan, maar dat betekent nog niet dat die dieren niet geholpen hoeven worden.

Vond trouwens de inslag wel een beetje negatief van het programma: net alsof ze het niet normaal en belangrijk vinden dat een speciale politie eenheid voor dieren in het leven is geroepen. Iedere keer maar weer de opmerking: nu moet een andere agent uw reguliere werk doen. Blijft er zo geen(mensenzaken) werk liggen? etc. Kreeg het gevoel alsof het programma 'het zijn toch maar dieren' mening aanhangt
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-02-12 12:36, in het totaal 3 keer bewerkt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:30

geerke schreef:

kijk eens hoeveel paarden er hier op bokt momenteel zo 24/7 buiten worden gehouden.(niet negatief bedoeld)
dan hebben ze het wel heel erg druk met landjes leegplukken.
het is vanaf juli bijna niet meer droog geweest in nederland dus daar doe je momenteel echt niks aan.
ik heb overigens geen medelijden met deze man, zijn verzorging is niet van deze tijd, en hij heeft 2 weken de tijd gehad om er iets aan te doen.
en als ik lees dat hij het al jaren zo doet dan ben ik echt blij voor de beestjes dat daar eindelijk de dierenpolitie is *\o/*

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:37

Straatoud vind ik het niet hoor. De oudste is blijkbaar 33 jaar geworden, in de 40 jaar dat ie paarden houd... Tja, kan ook aan mij liggen maar tegenwoordig is het rond de 30 wel een normale leeftijd om te bereiken. Dat dat paard 27 is en er daarom maar slecht uit ziet is voor mij geen reden, paarden kunnen dan wel oud en mager worden maar ze worden niet mager omdat ze oud worden.... Ik betwijfel dat dat paard in z'n leven een tandarts heb gezien of fatsoenlijk eten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:38

liljebo schreef:
Ik vraag mij af waarom in nl niet gekozen is voor een soortgelijke oplossing als hier?
Vanuit de overheid is er een afdeling die zich bezig houdt met de dierenbescherming. Deze zijn echter gewoon in vaste dienst en hebben veel bevoegdheid, ook tot in beslagname, wat de db niet heeft.
De mensen zijn voor dat werk opgeleid. Dierenbescherming, maar dan als onderdeel van overheid dus.
Als ze daarvoor hadden gekozen, hadden ze weer werkelozen aan werk kunnen helpen ipv gebruik te maken van politiemensen, die hard nodig zijn voor criminaliteitsbestrijding.
Maar goed... de wegen van de politiek zijn voor mij toch al vaak ondoorgrondelijk.

Wat de betreffende man aangaat... zoals gezegd heb ik dergelijke situaties meer gezien en ook eentje van zeer dichtbij meegemaakt.
Het werd hier al genoemd... die mensen stammen uit een tijd waarin ze nog niet zo bezig waren met geschikt voer, veilige omgeving, goede verzorging hoeven etc... Ze groeien niet mee met de ontwikkelingen en met de leeftijd komt er dan ook nog een portie eigenzinnigheid mee (voor zover die er niet is)

Het is eigenlijk vrij complex want zulke mensen houden wel dergelijk van dieren en zijn er gewoon van overtuigd dat het zo hoort/kan/moet en snappen niets van de commotie/vinden het allemaal flauwekul, want ze houden al een levenlang paarden en die worden straatoud

Echt... hier hetzelfde meegemaakt met twee oude mannen met veel paarden en koeien... Ook straatoud hooi, geen behoorlijke stal, rommel in de weide en in de tijd dat de nog aangespannen en onder het zadel reden, niet passend tuig etc.... zelfde situatie.
En ook hier hengsten in de wei, inteelt etc.....etc...
'
En toch... als er bv een veulen werd geboren kwamen tranen van onroering. Ze konden niet zonder hun dieren, wisten zich geen raad.

Maar ook hier al veel waarschuwingen e.d. Ik heb destijds ook vaak met hen gepraat, hulp aangeboden etc. en uiteindelijk hebben ze eerst de koeien weggedaan en afgelopen jaar de paarden verkocht.
Onder druk...
ou
Nu zijn ze zonder dieren... maar eerlijk gezegd denk ik dat ze nu ook niet meer zo lang leven. Ze zijn al aardig op leeftijd en onthand zonder de dieren.

En hoewel veel mensen denken dat dit gewoon mensen zijn die niets om dieren geven en overal maling aan hebben, blijkt het vaak niet zo te zijn. Ze weten niet beter en tja... ze zijn overtuigd van eigen gelijk. En ze hebben het al een leven lang zo gedaan....

Voor de dieren is het nodig dat ze een betere toekomst tegenmoet zien. Voor de man niet. Hij zal eraan kapot gaan

Ik heb het vaker gezegd.... als de overheid nu alle werkelozen inzet in het helpen van oudere mensen in alle mogelijke situaties als tegenprestatie voor de uitkering, worden heel veel mensen geholpen, zowel hulpbehoevende als menig werkeloze die ook liever iets om handen heeft.

Iedereen geholpen toch? En het kost geen cent extra?
Maar ja... wie ben ik?

Sommige werkelozen werken niet graag hoor....als je het met niets doen kunt krijgen ga je er geen vrijwilligers werk voor doen.
En dan nog....oudere mensen die al 40 jaar paarden hebben laten zich niets vertellen.
De gemiddelde puber op Bokt neemt al geen raad aan ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:40

plientjedres schreef:
geerke schreef:

kijk eens hoeveel paarden er hier op bokt momenteel zo 24/7 buiten worden gehouden.(niet negatief bedoeld)
het is vanaf juli bijna niet meer droog geweest in nederland dus daar doe je momenteel echt niks aan.
ik heb overigens geen medelijden met deze man, zijn verzorging is niet van deze tijd, en hij heeft 2 weken de tijd gehad om er iets aan te doen.
en als ik lees dat hij het al jaren zo doet dan ben ik echt blij voor de beestjes dat daar eindelijk de dierenpolitie is *\o/*

ik bedoelde dat wolvenverblijf....niet een hectare weiland ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:42

Millanka schreef:
Straatoud vind ik het niet hoor. De oudste is blijkbaar 33 jaar geworden, in de 40 jaar dat ie paarden houd... Tja, kan ook aan mij liggen maar tegenwoordig is het rond de 30 wel een normale leeftijd om te bereiken. Dat dat paard 27 is en er daarom maar slecht uit ziet is voor mij geen reden, paarden kunnen dan wel oud en mager worden maar ze worden niet mager omdat ze oud worden.... Ik betwijfel dat dat paard in z'n leven een tandarts heb gezien of fatsoenlijk eten.

De meeste paarden worden geen 30 hoor... Waar haal je dat?

En mager kan prima op die leeftijd, organen werken minder goed bij oudere paarden, soms. Zoals ook oude mensen soms mager worden... Maar dat neemt niet weg dat de verzorging minimaal was hier.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:46

geerke schreef:
Sommige werkelozen werken niet graag hoor....als je het met niets doen kunt krijgen ga je er geen vrijwilligers werk voor doen.
En dan nog....oudere mensen die al 40 jaar paarden hebben laten zich niets vertellen.
De gemiddelde puber op Bokt neemt al geen raad aan ;)

Klopt... maar m.i. na zou het zo moeten zijn dat je met niets doen ook geen geld krijgt. En dan valt er echt genoeg werk te verzinnen, zoals parken en bossen schoon houden, straten schoon houden, boodschappen doen voor mensen die dat zelf niet kunnen en inzetten bij oudere mensen met dieren.
Nu laten idd dat soort mensen zich niets vertellen en toch.... als ik bij de oudjes hier ging helpen... hoe eigenwijs ze ook waren (en geloof me, boeren van in de 80 zijn echt wel eigenwijs) kreeg ik toch veel gedaan. Ligt er maar net aan hoe je het aanpakt.
Pubers zijn waarschijnlijk net een tikkie moeilijker :P

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:07

Ik heb de uitzending ook gezien. En inderdaad die paarden hadden ontzettende dorst en de hoeven van dat paard had wel wat aan gedaan kunnen worden. En dat paard wat over die buis stond en geen kant meer op kan. Dat kan echt niet. Op zich sneu voor zo'n man die zelf denkt het beste met zijn dieren voor te hebben. En een paard van 27 ja die zag er voor zijn leeftijd niet slecht uit. Dat die dieren bij hem weg worden gehaald omdat hij het niet aankan vindt ik wel terecht. Maar de manier waarop ? Sorry maar hoe die kippen gevangen werden door die onbenullen één en al stress....... in mijn ogen dierenmishandeling. Die zogenaamde dieren politie mag ook nog heel wat leren !

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:21

@andafries hoe had je die kippen dan willen vangen?
als je naar annimalcops kijkt gaat het niet veel anders alleen word er wat dramatiser gedaan en amerikaanser gedaan 8-) hi hi

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:22

en als ik lees dat hij het al jaren zo doet dan ben ik echt blij voor de beestjes dat daar eindelijk de dierenpolitie is *\o/*[/quote]

ik bedoelde dat wolvenverblijf....niet een hectare weiland ;)[/quote]

sorry maar 10 meter of een hectaar bagger is bagger