Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:17

Zou Sjef em nu wel mogen trainen? In deze staat kan je eigenlijk niet spreken van concurrent? :o

Heel zonde, maar toch knap hoe hij em richting eind toch weer enigszins bijeen raapt :) hij blijft wel doorzetten, dat vind ik knap met alle kritiek.

Elienee

zonde, ik mis totilas spetteren in de ring :(

Judibo

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Spetteren doet ie wel hoor :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:19

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:25

Wat een verdrietig filmpje, heb het na 5 minuten weggeklikt want ik kon het niet meer aanzien.
Wanneer gaan ze eindelijk inzien dat deze combinatie de ondergang van Totilas wordt.
Voor Edward moet dit verschrikkelijk zijn om te zien.
Hopelijk heeft Visser nog "plezier" van zijn miljoentjes, hij zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen, door zijn geldzucht gaat een geweldig paard naar de knoppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:26

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om je eventuele ongenoegen over het filmpje op een respectvolle manier kenbaar te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:29

Jammer dat veel mensen het filmpje niet uitkijken en dus ook niet zien dat Toot richting het einde wel beter gaat lopen. Nee, het is bij lange na niet perfect, maar het paard is fris, dat kan gebeuren en ik vind dat MAR daar best goed mee omgaat :). Hij lijkt rustig te blijven, gaat niet trekken en beloont Toot.

Uiteindelijk komt er op sommige momenten best wat ontspanning om de hoek kijken en rijdt hij de wissels best netjes, ook de eners. En ja, dan wordt er aan het eind geapplaudisseerd en schiet Toot weer in de stress, hij is niet het enige paard die dat doet en Gal kon die spanning beter laten afvloeien dan MAR dat kan, maar de jongen doet wel zijn best.

Overigens hoop ik nog steeds dat Toot en MAR een combinatie kunnen worden. Echter zie ik het somber in. Ik hoop dat ze me versteld kunnen laten staan :).

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:31

Doodzonde, wie wordt hier nou blij van?
Prima dat het niet allemaal meteen goed gaat, maar ga dan niet zo showen met je miljoenenpaard.
Stop je zoveel geld in een wereldpaard, kan je er nog niks mee.
Ik blijf het erg vinden dat Totilas en Edward Gal uit elkaar gehaald zijn, zij waren een unieke combinatie.
Ze zullen goed moeten zoeken willen ze een combinatie vinden, die zo straalt zoals zij dat deden.
Laatst bijgewerkt door i_risss op 06-02-12 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Paddenpad

[quote="Wilawander"]Helaas gebeurt zoiets op hengstenshows in vechta wel vaker. Jammer dat iedereen een drama er vanmaakt dat het Totlas is en als het een andere hengst was geweest hadt niemand wat gezegd.
Die jongen heeft zoveel druk op hem van mensen van buitenaf die makkelijk praten kunnen, dan nog van alle mensen om hem heen. Doe het hem maar na. quote]

Nou nee liever niet! :+
Nog een jaar MAR erop en dan loopt hij waarschijnlijk als onderstaande. ;(
http://youtu.be/uacXRdH1n7s

Don_Zhivago

Ik geloof best dat het iets minder ging omdat toot fris was. Dat kan altijd gebeuren..

MAAR...

Dit paard zal nooit meer worden wat het onder Edward was!
Hun waren gewoon een super duo waar ik met veel plezier naar keek.
Met Rath zie ik dat (nog) niet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:32

Oh mijn god. Wat is dit verschrikkelijk.
Mond staat constant open. Tong eruit. Zoveel frustratie bij het paard. Dit is Toot niet meer.
Paard is zo boos en te begrijpen. Helaas dat ik dit moet zeggen, maar over 2 jaar is dit paard niet meer voorpagina nieuws.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:32

'Dieses Video zeigt nur eins: was Rollkur den Pferden antut. Damit ist nicht MR gemeint. Jeder der diese Methode anwendet schadet dem Pferd und dem Sport. Der Erfolg darf den Akteuren nicht weiter Recht geben.'

Ja joh, ze krijgen het er nog voor mekaar om Gal de schuld te geven dat Toto nu zo loopt... :')
Rollkur heeft dit paard verpest en ervoor gezorgd dat Rath 'm niet meer goed aan het rijden krijgt. Ik moet zeggen; wel creatief bedacht!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:33

ceasario schreef:
Waarom doodzonde.. Hij zit dik in zijn vlees, heeft een zeer ruime lichte box met uitzicht......en heeft een paar keer in de week zijn "wip"....hij lacht ze allemaal uit. :+

_O-

Sneu voor Rath dat het niet wil lukken, helemaal omdat ie zich natuurlijk dubbel moest bewijzen. Toch blijf ik het doodzonde vinden dat Gal en Toot uit elkaar zijn gehaald en stiekem blijf ik hopen dat Gal hem ooit weer onder z'n ass krijgt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:34

Jammer, het is nu een gewoon dressuurpaard geworden. Hij is niet meer zo spectaculair als met Edward Gal. Ik vond Tot eigenlijk helemaal niet zo ondeugend. Hij maakte een paar galophupjes. Een ruiter op dat nivo moet dat toch zeker aankunnen. Tja en Matthias heeft nooit om dat paard gevraagd. Dus is het niet zo verwonderlijk dat ze (nog) geen combi vormen. Het zal wel niet het makkelijkste paard zijn.
Je kan wel een paard kopen voor heel veel geld, maar dat wil niet zeggen dat het met een ander ook een goed paard is.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:35

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:35

In het begin, kin op de borst, mond wijd open. :n Nee, had hem dan een paar rondjes laten galopperen, maar dit is idd een belachelijke voorstelling.
Ik bemoei mij niet zo met de dressuursport, maar naar mijn mening wordt het tijd dat Gal hem weer gaat rijden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:36

Een gewoon dressuurpaard is het niet.... Met tong uit de mond, gestresst, niet aan de hulpen, etc. Dat willen we zelfs in de B niet zien.

Ik vind het diep, en diep triest. Ook voor Rath. Tis een goede spiegel. Ik hoop dat Edward er niet naar kijkt.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:36

0152141488 schreef:
CharlotteMae schreef:
'Dieses Video zeigt nur eins: was Rollkur den Pferden antut. Damit ist nicht MR gemeint. Jeder der diese Methode anwendet schadet dem Pferd und dem Sport. Der Erfolg darf den Akteuren nicht weiter Recht geben.'

Ja joh, ze krijgen het er nog voor mekaar om Gal de schuld te geven dat Toto nu zo loopt... :')
Rollkur heeft dit paard verpest en ervoor gezorgd dat Rath 'm niet meer goed aan het rijden krijgt. Ik moet zeggen; wel creatief bedacht!

Staat dat er echt ? :')

Jaa, iemand heeft dat gecomment op youtube... Te grappig..

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:37

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:39

Judibo schreef:
Zou Sjef em nu wel mogen trainen?

Wíl hij dat überhaupt nog wel?!?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:40

Tsja het blijft een Griezelbaldi natuurlijk. De meeste pakken je op elk foutje dat je maakt. Gal was verschrikkelijk op hem ingespeeld na 6/7? jaar, MAR zit er pas 1,5 jaar op. Ik hoop dat die jongen veel zal opsteken met de jonge paarden bij Sjef en dat meeneemt op Toot. Dan komt het vast wel goed.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:41

Mensenlief, wat een verheerlijking van de combinatie Edward en Toot.

Ja, ik ben het er ook mee eens dat dat er beter uitzag, maar we geloven toch met zijn allen niet echt dat het dier bij Edward niet keihard moest werken voor zijn brokjes??

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:41

Een fris paard? Ze weten toch hoe laat hij de ring in moet voor de hengstenshow? Dan moeten ze genoeg professionaliteit hebben om hun paard passend voor te bereiden. Een beetje management kan geen kwaad denk ik als je van te voren kunt bedenken dat je zoveel publiciteit krijgt met de publieke vertoning van je paard sinds lange tijd.

Ach ze kunnen proberen aan alle kanten om Edward zwart te maken met het Rollkur verhaal. Voorlopig heeft hij al genoeg prestaties achter zijn naam staan en moet MAR het nog maar waar maken. Op welke manier je dan ook traint, kom eerst maar met resultaten en ga dan commentaar geven.

Maar oja wat doe je als de resultaten niet komen? Dan ga je trainen bij de "bedenker" van de Rollkur?!?! Beetje vreemd toch? Eerst alles verfoeien en dan om hulp vragen! Hoop dat Sjef in zijn contract wel een beding heeft dat hij eerst alle publicaties en talkshows te zien krijgt voordat PS ze de deur uit doet en hem verder zwart maakt!

Als ze nu eens een kloppend verhaal maken en zich daaraan houden ipv telkens een andere verhaal de pers in te brengen. dan komt het al veel geloofwaardiger over!

Sorry MAR ik kun het je van harte, maar de pr en het management om totilas heen kan wel wat beter!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:46

ik heb werkelijk waar met verbazing het filmpje zitten kijken; toot is een brok spanning; mond continue open en staart zwiepen en het is een groot drama!
wat verschrikkelijk zonde van dit fantastische paard; kreeg altijd kippenvel van emotie en bewondering als ik toot met edward zag lopen; nu krijf ik kippenvel van afgrijzing en verdriet en medelijden.
ik heb na 2 min het filmpje afgezet; kon het niet meer aanzien

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:47

Ik zie vooral een paard waarvan de motor volledig is stilgevallen achteraan, nog een beetje voorbeenactie en that's it.
Kdenk dat Rath mss net niet genoeg durft vragen en teveel stresst...en Toot die voelt dat wel _/-\o_