Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:44

Vieze vogels :+

Mijn kat is een binnen kat :+

Weetje wat het feit is dat er heel wat mensen zijn die de hondenpoep niet opruimen.
Bij ons op het winkelcentrum lag ook ow zo vaak honden stront terwijl er zat veldjes in de buurt zijn waar honden wel op mogen.
Ook parken waar ze mogen komen waren op 10 min afstand te lopen....
Maar voor veel mensen te ver.

Er is dus altijd een groep zoals zo vaak in het leven die het verpest hebben voor de andere groep.

Madeliefjes

Re: Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:55

Tja, wij betalen hondenbelasting voor honden die niet eens van het erf afkomen.... Dat is ook oneerlijk. Maar volgens mij is hondenbelasting ook niet in het leven geroepen om iets te doen aan de poepproblematiek maar voor een extra spaarpotje voor de staat. Want als we nu opeens paardenbelasting gaan betalen is de poepproblematiek natuurlijk ook niet opgelost. Daarnaast woont 1 kat binnen en de andere kat kwam nooit het erf af. En dan heb ik een paard wat af en toe in de berm poept... Een berm waarvan je bijna het gras niet meer kan zien van de hondendrollen... en inderdaad een grote hond poept in een week tijd meer in die berm dan mijn paard tijdens 1 ritje in de week. Laat haar wel altijd in de berm poepen waar mogelijk. Vind ook niet dat een ander daar last van hoeft te hebben. Vraag me alleen wel af hoe je in het voorjaar de spinaziepoep van het wegdek (laat staan van het strandzand) af gaat krabben!

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:10

Mijn honden poepen altijd in het gras. Ik sta geregeld in de stront van andere honden.
Mijn honden doen gelukkig niks uit op paardenpoep.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:12

Honden belasting is sinds dit jaar in mijn gemeente afgeschaft *\o/*

Mijn pony schijt 4 tot 7 keer tijdens een buiten rit van +\- 1,5 uur, :') word wel vaak af\opstappen. Gelukkig zitten we in een boeren gebied waar ze niet moeilijk doen. Koeien\schapen worden hier ook over de weg verweid en schijten dan ook. Daar betalen ze ook geen koeien\schapen belasting voor. Zal wat wezen, vult de schatkist goed.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:41

spicegirl schreef:
een redelijk grote hond, zoals een herder, poept best grote hopen.gaan we uit van 4 x per dag poepen.zijn 4 grote hopen x 7 dagen in de week =28 grote hopen per week.

Eh wat voer jij zo'n hond? Heb zelf een Witte Herder (voorheen ook altijd grote honden gehad), maar zij poept 1 hooguit 2x daags een stevige keutel. Wat je erin stopt komt er ook weer uit he ;)
Ben verder van mening dat elke eigenaar, of het nou van een hond of een paard is, dit op moet ruimen. Een ander hoeft hier geen last van te hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:55

Langcara schreef:
Dit is weer typisch zo'n bericht dat aantoont dat er veel en veel te veel mensen in Nederland wonen die met z'n allen op een bepaald klein stukje aangewezen zijn om te recreeren. En de hondenbezitters wordt het licht niet in de ogen gegund (en hun honden al helemaal niet) want de dieren mogen nergens lekker los rennen. En van ruiters wordt het onmogelijke geeist om de ontlasting van hun paard op te doen (ja, de teugels in één hand en in het andere het poepzakje???), en dan de wandelaars die overal over zeuren.

NEDERLAND ZEIKLAND!

Amen!

Gewoon afschaffen die achterlijke hondenbelasting (zeg ik als niet honden bezitter, mijn katten schijten thuis op de bak en als mijn paard voor iemands huis schijt veeg ik het weg..ja ook als ik (alleen) met de kar ben) en elkaar wat meer respecteren. Doe ook eens iets uit jezelf ipv dat er altijd maar weer een verlichting opgelegd moet.

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:22

Ik heb eens gelezen dat er al "paardenbelasting" wordt betaald in de vorm van wegenbelasting.

En verder idd gewoon afschaffen, door al die regels en wetten worden mensen enorm onverdraagzaam en gaan ze naar elkaar met de vinger lopen wijzen waardoor er nog meer regels en wetten komen....

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:58

Madeliefjes schreef:
Tja, wij betalen hondenbelasting voor honden die niet eens van het erf afkomen.... Dat is ook oneerlijk. Maar volgens mij is hondenbelasting ook niet in het leven geroepen om iets te doen aan de poepproblematiek maar voor een extra spaarpotje voor de staat. Want als we nu opeens paardenbelasting gaan betalen is de poepproblematiek natuurlijk ook niet opgelost. Daarnaast woont 1 kat binnen en de andere kat kwam nooit het erf af. En dan heb ik een paard wat af en toe in de berm poept... Een berm waarvan je bijna het gras niet meer kan zien van de hondendrollen... en inderdaad een grote hond poept in een week tijd meer in die berm dan mijn paard tijdens 1 ritje in de week. Laat haar wel altijd in de berm poepen waar mogelijk. Vind ook niet dat een ander daar last van hoeft te hebben. Vraag me alleen wel af hoe je in het voorjaar de spinaziepoep van het wegdek (laat staan van het strandzand) af gaat krabben!

Maar waarom van alle groeperingen er één uitkiezen en die voor alle groeperingen financieel op te laten draaien? Want daar komt het op neer met hondenbelasting. En dat gebeurt alleen maar omdat het kan.

Maar dat vind ik geen gerechtvaardige reden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:59

Wieze schreef:
Ik heb eens gelezen dat er al "paardenbelasting" wordt betaald in de vorm van wegenbelasting.

En verder idd gewoon afschaffen, door al die regels en wetten worden mensen enorm onverdraagzaam en gaan ze naar elkaar met de vinger lopen wijzen waardoor er nog meer regels en wetten komen....

Precies!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:18

Volgens mij waren ze er wel mee bezig een soort van paardenbelasting.

Ag voor niets gaat de zon op :+
Alsof we niet genoeg btw etc betalen over oa producten .
Kijk maar eens naar de brandstof prijzen....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:19

Cowgirl schreef:
Langcara schreef:
Dit is weer typisch zo'n bericht dat aantoont dat er veel en veel te veel mensen in Nederland wonen die met z'n allen op een bepaald klein stukje aangewezen zijn om te recreeren. En de hondenbezitters wordt het licht niet in de ogen gegund (en hun honden al helemaal niet) want de dieren mogen nergens lekker los rennen. En van ruiters wordt het onmogelijke geeist om de ontlasting van hun paard op te doen (ja, de teugels in één hand en in het andere het poepzakje???), en dan de wandelaars die overal over zeuren.

NEDERLAND ZEIKLAND!

(zeg ik als niet honden bezitter, mijn katten schijten thuis op de bak

Weet je wat het in Nederland jaarlijks kost om kattengrit (afval) te vernietigen? 6 MILJOEN EURO.
En daar betalen hondenbezitters o.a. aan mee met die hondenbelasting ;) En alle andere hardwerkende belasting-betalers.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:38

wij hebben paarden en honden, maar de hondenschijt is toch wel diegene die het hardst stinkt en het hardnekkigst aan je voet blijft plakken :D. Paarden keutel "vergaan" veel sneller lijkt wel..

En hoe ze dit willen realiseren? Ik denk dat ik met een paardenluier HEEEEEL hard ga met mijn paard. Levensgevaarlijk.

Overigens ruimen wij de hondenstront ook gewoon op. Netjes zakje mee, alleen helaas zelden een kliko of iets in de buurt met als resultaat dat je heel die weg met die stront loopt te zeulen! Charmant en nasty.,

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:43

Ja, wat ik raar vind dat je buiten mesten makkelijk kan voorkomen.
Je brengt je paard naar de mesthoop en laat hem daar snuffelen. Grote kans dat die ook gaan mesten.
Is een circus trucje om te voorkomen dat je paard gaat mesten.
En toch doet bijna niemand dit.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:03

Niet iedereen heeft een mesthoop en niet alle mesthopen zijn toegankelijk met paard.
Maar in de meeste gevallen is afstappen ook een kleine moeite.

Heb laatst wel gelachen. Ik vroeg een schep aan een mevrouw, die in haar tuin bezig was, om de poep op te ruimen. Nou echt niet dat ik een schep te leen kreeg voor die "vieze paardenpoep". :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:08

Ik stel ook duivenbelasting voor, die vieze beesten schijten maar overal en opruimen ho maar :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:42

Ik geef eerlijk toe ik ruim de mest niet op en ik ga dat ook nooit doen.
Ik zet mijn leven en dat van mijn pony niet op het spel voor wat mest, dat nog kan dienen trouwens als mest voor de planten (ze zouden ons dankbaar moeten zijn :D := )
In het bos waar ik ga rijden, is dat helemaal geen probleem maar vanaf we uit het bos zijn, moeten we op drukke wegen, waar ze veel te snel en veel te dicht tegen ons rijden. Dus ik stap daar echt niet af.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:05

HorseTopShop schreef:
Niet iedereen heeft een mesthoop en niet alle mesthopen zijn toegankelijk met paard.
Maar in de meeste gevallen is afstappen ook een kleine moeite.

Heb laatst wel gelachen. Ik vroeg een schep aan een mevrouw, die in haar tuin bezig was, om de poep op te ruimen. Nou echt niet dat ik een schep te leen kreeg voor die "vieze paardenpoep". :P

Wij nemen tegenwoordig in een van onze zadeltassen een plastic tas en huishoudhandschoenen mee.
Handschoenen thuis weer afspoelen en tas in kliko knikkeren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:07

En hoe raap jij de mest op? Met 1 hand moet wel, want je kan toch je paard niet loslaten?
En zou je dat ook doen op een weg waar de auto's en vrachtwagen met 90 km peruur langs u rakelings voorbij scheuren.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:10

chanel1985 schreef:
En hoe raap jij de mest op? Met 1 hand moet wel, want je kan toch je paard niet loslaten?
En zou je dat ook doen op een weg waar de auto's en vrachtwagen met 90 km peruur langs u rakelings voorbij scheuren.

Wij rijden nooit alleen dus dat probleem hebben we niet :D
En anders gewoon je hand door de teugel heen zodat teugel om je arm hangt.
Maar de mest ruimen we alleen maar in de bebouwde kom op hoor, verder nog nergens zolang dat nog niet nodig is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:11

Het smerigste en grootste ergernis is juist die smerige hondenpoep.

Paardenstront gaat heel snel weg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:23

Ik vind het nogal zorgelijk dat mensen niet de poep op willen ruimen met als reden dat ze (op de enorme Bels na) niet "veilig op- en af kunnen stappen op de openbare weg"
Ik vind dat je dan niet op de openbare weg thuis hoort.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:25

Kom jij het maar is doen, het is niet het afstappen op zich, maar het feit dat er ook nog auto rakelings voorbij sjezen, want je kan je paard niet zeggen dat ze moeten mesten tegen de struikkant in plaats van de wegkant.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:31

Als jij je aangesproken voelt, prima, maar het is wel wat ik vaker hoor (dat het gevaarlijk is om op en af te stappen)
Als de auto's zo rakelings langs rijden lijkt me uit de weg ruimen niet heel nodig want dan is het binnen een dag weggereden, toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:31

Nicolletje schreef:
Ik vind het nogal zorgelijk dat mensen niet de poep op willen ruimen met als reden dat ze (op de enorme Bels na) niet "veilig op- en af kunnen stappen op de openbare weg"
Ik vind dat je dan niet op de openbare weg thuis hoort.

Je hoort op de weg thuis. Dus niet op het fietspad of de berm.
En ik begrijp heel goed dat mensen niet op de weg gaan op- en afstappen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:35

Iris82 schreef:
En ik begrijp heel goed dat mensen niet op de weg gaan op- en afstappen.

Ja sorry, maar ik doe dat dus wel. 2 paarden naast elkaar zetten zodat er niet gevaarlijk ingehaald kan worden en dan afstappen en naar de kant vegen met mijn schoenen. Zijn we op een rustig stuk, ruim ik het echt op en ander schuif ik het gewoon aan de kant.
Ik vind het meer dan normaal om het op te ruimen. Maar moet zeggen dat wij dat altijd al hebben gedaan. ook voordat men erover ging "klagen".